Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Boromir

Legacy Member
dacuba zei:
Hoe komt het eigenlijk dat wij die match extra gespeeld hebben, en de anderen niet? Azerbeidzjan heeft er 2 minder, maargoed, daar moeten we geen schrik voor hebben. :p

@ Shadow, iedereen vindt dat, maar het moet ook haalbaar zijn. Thuis tegen Turkije moeten we ons echt niet als underdog opstellen, maar als Duitsland dan over de vloer komt.. tja, het zal een héél mooie test worden. :) (ik zou nog liefst gelijk spelen tegen Duitsland na een thriller van een match.. 5 - 5 ofzo :p)

Dat is het hem net. Tegen Duitsland is niet over "onze" vloer, maar in Berlijn.
Ervan uitgaan dat we Duitsland in eigen huis gaan verslaan is toch niet realistisch. Het kan wel degelijk (dan zijn onze jongens weer een klein jaar rijper), maar de kansen zijn in ons nadeel.

Rubmifer

Legacy Member
Dacuba vergeet blijkbaar dat de eerste match van de groepspoule tegen Duitsland thuis was? En we die verloren hebben met 0-1.

Sloth

Legacy Member
rubmifer zei:
Dacuba vergeet blijkbaar dat de eerste match van de groepspoule tegen Duitsland thuis was? En we die verloren hebben met 0-1.

na een fout van Van Buyten :sad:

Jepjep

Legacy Member
starspike zei:
Tegen Duitsland en Turkije hadden we eigenlijk een 4 op 6 moeten halen... En dan speelden we verdomme in een zetel.

Je mag nooit zo denken. Misschien hadden we na een 4 op 6 tegen hun nu niet een 6 op 6 gehaald. Ik bedoel, nu is de concentratie en de wil om te winnen alleen maar groter geworden.

Boromir

Legacy Member
Inderdaad, met dat "als als "-gedoe.
Zijn we geen ruk mee. We moeten vooruit kijken en blij zijn dat we het grotendeels in eigen handen hebben.

Boromir

Legacy Member
Inderdaad, met dat "als als "-gedoe.
Zijn we geen ruk mee. We moeten vooruit kijken en blij zijn dat we het grotendeels in eigen handen hebben.

Clouds&Cereals

Legacy Member
Ik heb het gevoel dat de ongoocheling immens gaat zijn ALS we het niet halen, want het zijn veel als'en voor we effectief op dat EK staan

Boromir

Legacy Member
Mau5 zei:
Ik heb het gevoel dat de ongoocheling immens gaat zijn ALS we het niet halen, want het zijn veel als'en voor we effectief op dat EK staan

Er zit toch weinig logica in uw zin vind ik.
"Omdat er veel als'en zijn, gaat de ontgoocheling groot zijn" :wtf:?
De ontgoocheling zou groot zijn omdat we een goede ploeg hebben, leuk voetbal brengen en qualitatief wel degelijk de 2e sterkste ploeg zijn van deze groep.

Clouds&Cereals

Legacy Member
Ja wel een rare zin, klonk beter in mij hoofd :p
Ik bedoel gewoon dat veel mensen al denken dat we er gaan zijn als we 2e worden, terwijl er dan nog barrage wedstrijden moeten komen. En in die wedstrijden zal het echt moeten gebeuren.

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Als Carcela nu voor de keuze van nationale ploeg stond ben ik er van overtuigd dat hij voor België gekozen zou hebben.

Iig ben ik blij met Chadli, mentaliteit op de juiste plaats en middenvelders hebben we nu wel genoeg. Hopelijk Alderweireld op de RB tegen Turkije

ALF 2.0

Legacy Member
starspike zei:
Tegen Duitsland en Turkije hadden we eigenlijk een 4 op 6 moeten halen... En dan speelden we verdomme in een zetel.

Feit. Ik zit echter nog meer met het dure puntenverlies tegen de Oostenrijkers in mijn maag na gisteren.:sad: Dan had de thuismatch tegen de Turken ons al bijna zeker de kwalificatie kunnen opleveren. Enfin, 'thuis' zal het wel niet aanvoelen als het weer zo zal zijn zoals enkele jaren geleden. We speelden precies op verplaatsing.

puni

Legacy Member
Reapo zei:
Feit. Ik zit echter nog meer met het dure puntenverlies tegen de Oostenrijkers in mijn maag na gisteren.:sad:

Daar heb ik ook al bij stilgestaan, dat zouden wel eens twee zeer dure punten kunnen worden.

BeeLz

Legacy Member
Leuke match, er is nog werk aan de winkel maar het wordt beter en beter.
Ik blijf toch een voorstander van hazard gewoonweg omdat ik van het principe ben dat je met deze ploeg aanvallend voetbal moet brengen en een speler als hazard brengt gewoon elke keer gevaar als die aan de bal is. Tuurlijk speelt die vaak ballen kwijt maar dat is logisch als ge de actie maakt, andere spelers moeten dat dan opvangen. Dat wil niet zeggen dat Hazard niet moet werken uiteraard maar die jongen is echt wel gedreven en getalenteerd.
Persoonlijk zou ik dembele in de spits zetten en hazard achter de spits en witsel op de flank, zo heb je niet het probleem dat je flank wordt overlopen.
Dembele scoort mss niet genoeg voor alleen in de spits te spelen, maar die zou dat echt wel kunnen, die heeft echt alle kwaliteiten van een spits. Kracht, balvastheid, snelheid, techniek.

Soit, eindelijk hebben we eens luxe, er zullen altijd wel gekwetsten zijn of mensen uit vorm en dan is het maar goed dat je een paar klasbakken op de bank hebt zitten die geen verzwakking zijn en zelfs iets extra kunnen brengen indien nodig.

En Turkije moet zeker lukken, die zijn echt niet zo sterk opt moment. Ik rate die niet echt hoger dan Oostenrijk imo


En uit nostalgie nog eens deze link
YouTube - Ech waar zo speelde de Rode Duivels vroeger
:bow: wat een match.

jedisparkle

Legacy Member
Mau5 zei:
Ja wel een rare zin, klonk beter in mij hoofd :p
Ik bedoel gewoon dat veel mensen al denken dat we er gaan zijn als we 2e worden, terwijl er dan nog barrage wedstrijden moeten komen. En in die wedstrijden zal het echt moeten gebeuren.

ma daar zijn we wel heel sterk in eh :D

TazzDeMazz

Legacy Member
Reapo zei:
Feit. Ik zit echter nog meer met het dure puntenverlies tegen de Oostenrijkers in mijn maag na gisteren.:sad: Dan had de thuismatch tegen de Turken ons al bijna zeker de kwalificatie kunnen opleveren. Enfin, 'thuis' zal het wel niet aanvoelen als het weer zo zal zijn zoals enkele jaren geleden. We speelden precies op verplaatsing.

Sportwereld - Leekens: 'Belg kan weer fier zijn op zijn vaderland'

Ziet ernaar uit dat we niet tegen 20 000 Turken gaan moeten opboksen. Kvind het ook maar eerlijk, als wij in Turkije spelen dan hebben ze daar al een grote overmacht qua supporters.

Drew

Legacy Member
Hoe worden de tegenstanders van barragematchen gekozen, loting onder de tweedes?

Boromir

Legacy Member
BeeLz zei:
Hazard achter de spits en witsel op de flank, zo heb je niet het probleem dat je flank wordt overlopen.

Trust me, geen enkele trainer zal dat ooit doen. Witsel is nog degelijk op de flank. Maar Hazard centraal... Nee, echt niet. Die hoort op de flanken
Is snel, heeft ruimte nodig voor zijn actie en is niet echt van de sterksten.
Ge daalt toch serieus in mijn achting met deze uitspraak.

Ik geef toe Hazard is de diamant tussen al onze gouden talenten. Maar ik loop het al weken te zeggen. We scoren meer als genoeg. Het probleem zit in het feit dat we goals slikken. GL heeft ook vooral gesleuteld in de verdedigende organisatie, vooral het verdedigende middenveld met Simons en Defour was absurd goed. Buiten dat foutje op stilstaande fase, hebben we in de laatste 2 wedstrijden geen enkele goal geslikt en weinig echte kansen moeten toestaan. Chadli en Dembele zijn offensief creatief misschien klein beetje minder, maar verdedigend brengen ze zoveel meer. Wat gewoon ook nodig is zonder 2 fatsoenlijke backs.
Zeker tegen Turkije zal Hazard niet starten, zal wel ingebracht worden als we achter komen te staan.

BeeLz

Legacy Member
Boromir zei:
Trust me, geen enkele trainer zal dat ooit doen. Witsel is nog degelijk op de flank. Maar Hazard centraal... Nee, echt niet. Die hoort op de flanken
Is snel, heeft ruimte nodig voor zijn actie en is niet echt van de sterksten.
Ge daalt toch serieus in mijn achting met deze uitspraak.

Ik geef toe Hazard is de diamant tussen al onze gouden talenten. Maar ik loop het al weken te zeggen. We scoren meer als genoeg. Het probleem zit in het feit dat we goals slikken. GL heeft ook vooral gesleuteld in de verdedigende organisatie, vooral het verdedigende middenveld met Simons en Defour was absurd goed. Buiten dat foutje op stilstaande fase, hebben we in de laatste 2 wedstrijden geen enkele goal geslikt en weinig echte kansen moeten toestaan. Chadli en Dembele zijn offensief creatief misschien klein beetje minder, maar verdedigend brengen ze zoveel meer. Wat gewoon ook nodig is zonder 2 fatsoenlijke backs.
Zeker tegen Turkije zal Hazard niet starten, zal wel ingebracht worden als we achter komen te staan.
Ik geef u zeker geen ongelijk en op dit moment is het zeker niet verkeerd om hazard niet te laten starten, maar naar de toekomst toe zullen we toch meer en meer het spel zelf moeten maken en offensiever spelen. Met hazard achter de spits bedoel ik ook niet dat die centraal moet gaan spelen, maar dat die een vrije rol krijgt zonder zich TE druk te moeten maken bij balverlies. Dit kan je natuurlijk ook met een flankspeler doen als je die extra rugdekking geeft, maar dat is iets voor de toekomst.
Ik zie die jongen gewoon echt graag spelen en offensief brengt die het meeste van alle spelers in de selectie, maar dan moet je defensief natuurlijk sterk genoeg staan, en dat zijn we nog niet.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan