Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Daggie

Legacy Member
En als je cardio en krachttraining combineert (ik wil van mijn bierbuikje af ...), wat kan je dan best (niet) eten?

Ik heb het al eens gevraagd, maar iedereen was toen druk bezig met offtopic te gaan :)

6-7 keer per dag de typische "kracht-maaltijd" (eiwit, eiwit, water en eiwit :p) of beter weinig eten om te vermageren?

Mijn Danio is net binnen, maar heb ik er nu goed mee gedaan of niet ...

MooNMaN

Legacy Member
ge wilt vermageren dus moet ge onder uw onderhoud eten. laag in kh gaan en hoger in eiwitten.
kem azo nen excel-file voor een eetschema op te stellen. doorgestuurd gekregen van nen maat. die heeft da van dutchbodybuilding.com gehaald denkk. kzal ze op mijn webspace zetten en de link hier plaatsen.

die danio's zijn lekker. en tis mager... met mager bedoelen ze weinig vet. MAAR er zit daar veel suiker in. en das bij veel van die "magere" toestanden.

edit: link: http://users.pandora.be/moonbase/eetschema.xls

niet letten op hetgeen al ingevuld is. kem da zo doorgestuurd gekregen.

Fartman

Legacy Member
rug

Front pull down
15*40kg
10*50kg
8*60kg
6*70kg pr

Dumbell Row
10*22kg
8*26kg
8*30kg pr

Chin ups
10* -20kg
8*-10kg
8*-10lg

Bent Over Row (strikt)
10*40kg
8*50kg
8*60kg

Ga eens zien om glutamine en creatine te nemen, iemand tips over stack en merken?

dendaak

Legacy Member
Vraagje deze week heb ik niet ech heel veel te doen en dus meer vrije tijd, normaal ga ik 3 keer in de week fitnessen, ik ben gisteren al geweest & eergisteren. Is het toegestaan dat ge bv maandag dinsdag woesndag donderdag gaat trainen?

Ik rij nu om ne pot pindakaas :)

Stancke

Legacy Member
Rust is ook noodzakelijk éh. 4 dagen na elkaar gaan trainen en dan de volgende 3 dagen niets doen, dat is ook niet ideaal. Spreiden over de week is de boodschap

MooNMaN

Legacy Member
ik em mijne rust snachts terwijl ik dodo doe :p. ik sport zo goed als iederen dag. den zaterdag durf ik eens nix doen. ma soms durfk toch nog eens gaan trainen. maja ik train meestal maar 1 spiergroep per dag. enkel biceps/triceps wordt samen gedaan. en de buikspieren na borst of na rug.
btw kga mijne rug gaan trainen se :D

dendaak

Legacy Member
"Ja sorry pindakaas dat is iets typisch nederlands dat hebben wij niet ze".

& ons ma had het ook niet gevonden in de GB. nondeju !


(zo'n shake wanneer drink je die het beste? gewoon s'avonds)?

MichielD4

Legacy Member
wardkennes zei:
"Ja sorry pindakaas dat is iets typisch nederlands dat hebben wij niet ze".

& ons ma had het ook niet gevonden in de GB. nondeju !


(zo'n shake wanneer drink je die het beste? gewoon s'avonds)?

Whey shake:

° 's ochtends bij het opstaan
je lichaam heeft dan een lange tijd zonder eiwitten gezeten, in whey zitten er snelle eiwitten die 's ochtends dan snel opgenomen worden.

° een uurtje voor het trainen whey shake (eiwitten) + nog iets van koolhydraten (vb. pasta)

° direct na de training

° voor het slapen gaan zou ik geen whey shakes meer drinken, je kan beter trage eiwitten innemen voor het slapengaan (vb. melk, magere platte kaas = kwark + wat fruit) want die verteren langzamer en zo komt je lichaam 's nachts niet zo snel zonder eiwitten te zitten!!

Terror Factor

Legacy Member
Training vandaag:
SQUATS:3x5x65kg
BENCH:3x5x55kg
DEADLIFT:1x5x110kg
DIPS:2x8
CRUNCHES:2x+/-30

Squats had k soms nog altijd vies fel moeite. M'n rechteronderbeen doet aan de rechterkant ook pijn. Soms bij momenten dat ik hier thuis gewoon terug rechtsta(vanaf de grond dan), da da echt zo een "pijnscheut" is. Nu, da klinkt wss wel erger dan het is.

Bench ging redelijk goed, meer moeite op mn triceps om het de laatste keren omhoog te krijgen, aan borst voel ik niet echt iets(ma da hebk altijd bij bench :/)

Deadlift ging goed, da kan zeker nog zwaarder, volgende keer 115 of 120 proberen.

Da houdt dus totaal geen steek he, m'n bench is bijna zo hoog als mn squat, en mn deadlift is sffns het dubbel van m'n squats. Squats zijn dan zelfs nog in een smithmachine. De juistheid van de uitvoering durf ik wel ni helemaal te zegge,zeker ni omda sommige der nogal geforceerd uitkwamen... Bench is normaal wel goed van uitvoering, en deadlift denk ik ook.

Military press is da ook denk 'k, maar van bent over rows ben ik ook ni heel zeker,kheb precies moeite om mn rug hol te make als ik vooroverbuig:p

Heeft iemand een idee voor die squats?

dendaak

Legacy Member
Ik neem nog geen whey, maar ik heb hier een shake gelezen:

250gr magere platte kaas
500ml melk
2 bananen
2 eieren
Mixer

.... Dat zou mijn shake dan zijn...
Welk moment dan best drinken?

Als ik die s'avonds maak is die dan tegen de middag erna nog goed?

warre

Legacy Member
wardkennes zei:
Vraagje deze week heb ik niet ech heel veel te doen en dus meer vrije tijd, normaal ga ik 3 keer in de week fitnessen, ik ben gisteren al geweest & eergisteren. Is het toegestaan dat ge bv maandag dinsdag woesndag donderdag gaat trainen?

Ik rij nu om ne pot pindakaas :)

Om na krachttraining tot volledige recuperatie van uw spieren te komen is er minimaal 48u rust nodig.

Je kan dus ofwel de verschillende spieren spreiden over de verschillende dagen ofwel eens een dag cardio erin steken :)

MichielD4

Legacy Member
wardkennes zei:
Ik neem nog geen whey, maar ik heb hier een shake gelezen:

250gr magere platte kaas
500ml melk
2 bananen
2 eieren
Mixer

.... Dat zou mijn shake dan zijn...
Welk moment dan best drinken?

Als ik die s'avonds maak is die dan tegen de middag erna nog goed?

In melk en platte kaas zitten dus tragen ewitten (caseïne eiwitten), die worden trager opgenomen dan whey eiwitten. Als je die voor de training neemt zal het niet ideaal zijn denk ik, je kan mss best de shake 2 uur voor de training innemen zodat er meer eiwitten zijn opgenomen.

best dan eens whey aanschaffen hé ;)

graag gedaan :crazy:

MichielD4

Legacy Member
Vanavond benen + kuiten + traps trainen:

Full squat
Hack squat
Stiff legged deadlift
Leg curls
Calves raises
Power shrugs

Gizmo_1987

Legacy Member
Aresonlyone zei:
gij traint toch niemeer? :p

trainde! 3 weken maar 1x/week kunnen gaan. Wat probs met de vrouwelijke helft van mijn bed :D
Nu heb ik haar goed duidelijk gemaakt dat ik minimum 3x in de week ga trainen terug :evil:
Goed aan het bulken nu :p minimum 6x per dag eten, enzz :love:

Gizmo_1987

Legacy Member
wardkennes zei:
Ik neem nog geen whey, maar ik heb hier een shake gelezen:

250gr magere platte kaas
500ml melk
2 bananen
2 eieren
Mixer

.... Dat zou mijn shake dan zijn...
Welk moment dan best drinken?

Als ik die s'avonds maak is die dan tegen de middag erna nog goed?

ha, mijn recept :D
Neem wel geen té oude bananan...
Neem ook een platte kaas met een lekkere smaak
En laat ook best het eigeel achterwege... Smaakt beter zonder imo.
Je krijgt daar +1l shake uit. Dus ene beetje spreiden over de dag.
De volgende dag kan je daar ook nog van drinken.

dendaak

Legacy Member
Inderdaad uw recept, morgen eens fabriceren. Tis atm gewoone platte kaas geworden. Oké geen eigeel. Zo'n whey waar koop je dat het beste Decathlon? Of in de fitnesszaak? En welke gebruiken jullie (jij Gizmo?) zoal?

Doe je dan bv bij dat recept daar 1 koffielepen in?
Of ineens ne soeplepel?


Mvg Ward

Daggie

Legacy Member
MooNMaN: heel erg bedankt voor die XLS! Ik heb er mijn dag eens ingezet .. en blijkbaar krijg ik te weinig caloriën binnen (te weinig alles in feite, ondanks danio'ke en tonijn).. maar toch vermager ik niet. Hoeveelheid vet ligt nochtans ook niet hoog.

Morgen wat meer op de verpakking kijken en meer proberen eten.

Het valt mij wel op dat de mensen die shakes nemen die ook wel heel veel nemen. Ik drink max. 1 per dag en enkel als ik ben gaan trainen. Aangezien ik het op werk ook niet elk uur aan de frigo kan gaan schooien, moet ik misschien overwegen om ook 's morgens en na de training ene te nemen ...

edit: Anderszijds ben ik niet aan het bulken, dus ZO veel caloriën moet ik ook niet binnenkrijgen... Toch nog een boterham, een banaan en 2 glazen melk gaan halen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan