je verdikt niet van noten of van friet of van ..

Je verdikt van
meer te eten dan je
verbruikt.
Als je dus nét (theoretisch dan) op je onderhoud eet door over de dag boterhammen met tonijn te eten en je de tonijn gaat vervangen door pindakaas, dan zal je over je onderhoud zitten en aankomen.
Als je op je onderhoud zit door de ganse dag friet te vreten en dat vervangt door boterhammen met pindakaas, dan zal je vermageren
Pindakaas is iig wel beter dan choco als je puur naar de eiwitten kijkt.
Ter vergelijking: (eiwitten/kh/vet/kcal)
* nutella choco : 6/57/31/533
* pindakaas : 26.6/16.2/53.1/647
(en niet te vergeten dat er in pindakaas (en noten) veel goede vetten zitten die je wel degelijk nodig hebt)