Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Aresonlyone

Legacy Member
upright row toch niet zo fameus
maar ik reken eigenlijk de barbell curl toch onder compound hoor. Je bovenarm kan namelijk ook nog een beetje bewegen, enkel als je die fixeert met een preacher of concentration curl is het een echte isolatie vind ik :)
en eeuh.. barbell curl is een perfecte oefening voor biceps dus niet zo blindstaren op het woordje 'compound' ;)

dendaak

Legacy Member
Voila we zullen eens gaan trainen :)

(als je whey neemt versnelt dat de groei van de spieren).

GregoryCo

Legacy Member
Vandaag 2 uurkes gaan trainen (20min. lopen, borst en biceps). Jammer genoeg heb ik wa last van mijn rechter arm juist onder mijn bicep en lukte het niet zo goed om mijn normale gewichten te nemen :( ook wa last gehad bij benchpress en peckdeck aan mijn arm verdomme:doh:
Hopelijk is het zo rap mogelijk weg! Gisteren en vandaag Reflex spray aangedaan, hielp maar een klein beetje :p

InStInCt900

Legacy Member
wardkennes zei:
Voila we zullen eens gaan trainen :)

(als je whey neemt versnelt dat de groei van de spieren).

Het versnelt volgens mij niet de groei van de spieren,maar het herstelt de spieren;)


correct me if i'm wrong:)

MichielD4

Legacy Member
Moest je nu nog vragen om dumbell presses te vergelijken met barbell bench press dan zou ik wel iets kunnen zeggen erover

Je kan ze toch ook beiden doen (4 oefeningen zie ik als het max. voor borst)

Welke doe je nu op het moment?

dendaak

Legacy Member
Voila gedaan met trainen, het ging goed vandaag maar er zijn dagen geweest dat het vlotter ging. Ik begin mij stilaan af te vragen waarom ik zo weinig weeg, ik ben 1 meter 86 ongeveer & ik weeg 66KG ... En dit is mijn dagverloop qua eetgewoonten. Wat zouden jullie hieraan doen? ...(Ik kan toch niet blijven eten :p)

'smorgens 2 a 3 boterhammen en ne sjokomelk
'10 uur ne koek, soms en stuk cake
11 uur nog ne koek
12 uur .. . min 6 boterhamme
15 uur koek
17.30 avond eten
18 koek
19 uur eten wat er te eten valt desnoos boterhammen
en zo voort tot een uur of 10
das mijn dagverloop qua eten

jvc

Legacy Member
Aresonlyone zei:
upright row toch niet zo fameus
maar ik reken eigenlijk de barbell curl toch onder compound hoor. Je bovenarm kan namelijk ook nog een beetje bewegen, enkel als je die fixeert met een preacher of concentration curl is het een echte isolatie vind ik :)
en eeuh.. barbell curl is een perfecte oefening voor biceps dus niet zo blindstaren op het woordje 'compound' ;)

neen das waar maar ik herinner me toch wel dat mijn biceps opgepompt geraakte ervan :p

MichielD4

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
chins, bor, upright row?

Ja, klopt hoor

chins (handpalmen binnen) legt ook nadruk op biceps daarom zijn het ook compound oefeningen maar bij chins, bor, upright row zijn de primaire spiergroepen die aangesproken worden respectievelijk: volledige rug, volledige rug en schouders

jvc

Legacy Member
michiel_debuck zei:
Ja, klopt hoor

chins (handpalmen binnen) legt ook nadruk op biceps daarom zijn het ook compound oefeningen maar bij chins, bor, upright row zijn de primaire spiergroepen die aangesproken worden respectievelijk: volledige rug, volledige rug en schouders

je hebt gelijk maar ze blijven compound oefeningen waar je biceps bij belast (weinig of veel) of niet? :)

Sedinal

Legacy Member
Voila gedaan met trainen, het ging goed vandaag maar er zijn dagen geweest dat het vlotter ging. Ik begin mij stilaan af te vragen waarom ik zo weinig weeg, ik ben 1 meter 86 ongeveer & ik weeg 66KG ... En dit is mijn dagverloop qua eetgewoonten. Wat zouden jullie hieraan doen? ...(Ik kan toch niet blijven eten )

'smorgens 2 a 3 boterhammen en ne sjokomelk
'10 uur ne koek, soms en stuk cake
11 uur nog ne koek
12 uur .. . min 6 boterhamme
15 uur koek
17.30 avond eten
18 koek
19 uur eten wat er te eten valt desnoos boterhammen
en zo voort tot een uur of 10
das mijn dagverloop qua eten

Oei oei oei.... daar ben je dus ni veel mee :D maaltijden bestaande uit een koek ? meer snoep dan eten, lol niet echt goed...
als je toch moeite hebt om te eten zou ik op zen minst de koeken er al uit laten en vervangen door iets voedzamer ( gwn boterhammen in u geval want ik denk ni da ge er echt veel tijd in wil steken ;D ) als ge boterhammen beu zijt kunde is wa granenkoekjes ( crisprolls ) ofzo eten
dat met kipfilet of pindakaas... en elke maaltijd toch de nodige eiwitten... melk, platte kaas, tonijn, kip, whey shake ed....?

distinct

Legacy Member
michiel_debuck zei:
Moest je nu nog vragen om dumbell presses te vergelijken met barbell bench press dan zou ik wel iets kunnen zeggen erover

Je kan ze toch ook beiden doen (4 oefeningen zie ik als het max. voor borst)

Welke doe je nu op het moment?

Barbell BP, fly's en peck-decks

GregoryCo

Legacy Member
wardkennes zei:
Wat zou mijn streef gewicht moeten zijn ook 90 kg ?

Is te zien hoe ver je wilt gaan zeker? :p 90kg zou denk ik wel goed zijn.

Ik ben ondertussen weeral beetje verzwaard naar 76kg @ 1m78 :D Op naar 80

Gizmo_1987

Legacy Member
8.00 banaan + 500ml shake Mammoth
10.00 banaan + 100gr (havermout+honing+melk) + 300ml drinkyoghurt
12.30u warm eten thuis (potatoes, 2 stukken vlees, en groenten offc) + appelke en peer + 500ml shake Mammoth
16u banaan + 200gr pasta + 50gr zalm + banaan + 300ml drinkyoghurt
18.30 eten thuis boterhammen, véél beleg, kaas, 100gr biefstuk met veel mayonaise ( :evil: vetten i know :love:)
*training
21.30 Iglo invriesmaaltijd ^^
23u 500ml shake Mammoth :p
Da is het zowat voor vandaag :unsure:
Gisteren woog ik ocharme nog 80 kg /cry
Dus de alarmbel is gegaan en neem ik speciaal onbetaalde pauze op mn werk voor te eten ^^ :D

Sedinal

Legacy Member
6.30 : Banaan - 100 gr havermout - 300gr platte kaas - 300 ml melk
10.00: Rijst met kipfilet ( groeten - sausje whatever naar keuze )
12.00: pasta + whey shake ( zouk is moeten vervangen door tonijn )
14.00: Banaan - 100 gr havermout - 300gr platte kaas - 300 ml melk
18.00: avondeten
Trainen
21.30: whey shake + eiwitpannekoeken met 3 granen en muesli
23.00: 400gr platte kaas

MichielD4

Legacy Member
distinct zei:
Barbell BP, fly's en peck-decks

Barbell BP
Fly's
Pec deck (geen echte toevoeging als je al fly beweging doet met losse gewichten)


vs.

Barbell BP
Incline BP
Incline fly's of flat bench fly's (Incline = nadruk op bovenkant borst, je moet jezelf de vraag stellen: Is mijn borst mooi vol? Indien nee: meer bovenkant borst benadrukken, zo lijkt/is je borst voller)

°indien gewenst nog een 4de oefening eraan toevoegen:
barbell pull overs of dips of cross over
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan