Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MooNMaN

Legacy Member
Berter zei:
Isda dan in de vorm van zo potjes charcuterie? ^^
En bij die melk en kaas, welke?
Zo een pot van danone?

zoals stancke zei, tonijn uit blik. valt goe mee van prijs. als ge verse tonijn gaat kopen. kost redelijk veel.
kippefilet=kippewit. kunt ge voor tussen uw boterham kopen. of gewoon nen filet met wat rijst eten. en ni te vergeten in nen steak zitten ook redelijk veel eiwitten. varkensvlees vermijden, hoe mager et er ook kan uitzien. het is en blijft enorm vet.
en voor die platte kaas. kunt die van danone nemen ofzo. ma da is duur. ik neem altijd die van uit den aldi ( komt uit dezelfde fabriek als inex). stukken goedkoper en even goede kwaliteit. em is wel iets vaster van vorm dus het eet iets moeilijker.

Skyscraper

Legacy Member
Mja da tonijn uit blik ga ik laten vallen.
Die kippewit gaa'k is voor kijken.
En waarom varkensvlees vermijden? Vet is toch goed in mijn geval?
Die van danone hebk hier staan & ook zon pot ricotta.
Wat is een goeie hoeveel heid eiwit / 100 g?
Zo'n 12 fzo? Meer vink ni echt.
En kwark, sdat gewoon die platte kaas?

Stancke

Legacy Member
Nogtans, die tonijn is 1 van de uitschieters qua aantal eiwitten:p Varkensvlees bevat vet, het is toch geen vet dat je wil aankomen? Of ga je vet omzetten in spieren?
Kwark is gewoon yoghurt (van die gewone witte)

Skyscraper

Legacy Member
Mr 'k snap ni goed wat ge bedoeld me tonijn, zo in blikjes fzo dan?
Vind ge geen foto op google vna iets gelijkaardig?

Ah kdacht da iemand zei dat ik ook wat vet moest aankomen, niet dus ^^

Ok die kwark zit goed dan : )
Best dan magere kaas/halfvolle of volle?

Skyscraper

Legacy Member
Hmm u link werkt ni, mr kzal is zoeken nr zo kleine blikjes in de aldi : )

MonkeyPenis

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
Hey, even een trainingsschema proberen op te stellen volgens powertraining.tk.
Commentaar altijd welkom :)

• Dag 1 : Rug, triceps, schouders, buik
 RUG:
1. Chin Up: Omhoog trekken aan halter
2. Pulldown Behind The Neck
3. Cable Row: squat
 TRICEPS
1. Triceps Pushdown
2. One Arm Triceps Extension: halter achter nek
3. Dumbell Triceps Extension
 SCHOUDERS
1. Dumbell Side Raise: halters zijdelings
2. Dumbell Press: armen 90°, verticaal strekken
3. Neckpress: lange halter
 BUIK
Sit ups/crunches

• Dag 2 : Borst, biceps, benen, buik
 BORST
1. Bench Press
2. Dips
3. Peck Deck
 BICEPS
1. Dumbell Curl: halters
2. Concentration Curl: tegen dijbeen
3. Barbell Curl
 BENEN
1. Squat
2. Leg Press
3. Leg Extension
 BUIK
Sit ups/crunches

Iemand die kan raadgeven of bevestigen dat dit in orde is en effect heeft na een periode?

Stancke

Legacy Member
Kzou dat toch verspreiden over 3 dagen hoor. Benen op een aparte dag pakken.
Zelf ben ik ook voorstander van Borst + Triceps en Biceps + Rug, mjah, wie ben ik :)

Rajiv

Legacy Member
Waarom geen borst-biceps en rug-triceps? :)
Bij borst-triceps is imo de secundaire groep triceps.

Sedinal

Legacy Member
indd rug+tri en borst+bi
anders heb je je triceps al gebruikt en kan je ni meer ten volle gaan... andersom ook... (in mijn geval dantoch )

MonkeyPenis

Legacy Member
Ik weet niet ofk drie dagen tijd heb en ja misschien wel borst - biceps doen. Ik volgde enkel de raad van die powertraining.tk site op :)

MichielD4

Legacy Member
Als je geen tijd hebt maar toch wat vooruitgang wilt maken raad ik je aan om zoveel mogelijk compounds te doen.

Een fb training, 2 x per week (zo heeft je lichaam voldoende tijd om te rusten, want je traint heel je lichaam in 1 training)

bvb:

maandag:
°squat (=compound)
°deadlift (=compound)
°BOR (=compound)
°chin ups (=compound)
°bench press (=compound)
°Upright row / Military press
°close grip bench press (=compound)
°barbell curls (enige isolatie oefening, voor biceps bestaan er geen compound oef).

Vrijdag:

herhaal dezelfde oefeningen van Maandag maar doe de oefeningen eens in een andere volgorde

eerst alle rug oefeningen, dan de borst oefeningen of schouders dan de benen = het is hoe je het zelf wilt, het is vanzelfsprekend dat de oefeningen die je het eerst doet het best zal kunnen uitvoeren dus de achterlopende spiergroepen zou ik eerst doen.

MichielD4

Legacy Member
Als je geen tijd hebt maar toch wat vooruitgang wilt maken raad ik je aan om zoveel mogelijk compounds te doen.

Een fb training, 2 x per week (zo heeft je lichaam voldoende tijd om te rusten, want je traint heel je lichaam in 1 training)

bvb:

maandag:
°squat (=compound)
°deadlift (=compound)
°BOR (=compound)
°chin ups (=compound)
°bench press (=compound)
°Upright row / Military press
°close grip bench press (=compound)
°barbell curls (enige isolatie oefening, voor biceps bestaan er geen compound oef).

Vrijdag:

herhaal dezelfde oefeningen van Maandag maar doe de oefeningen eens in een andere volgorde

eerst alle rug oefeningen, dan de borst oefeningen of schouders dan de benen = het is hoe je het zelf wilt, het is vanzelfsprekend dat de oefeningen die je het eerst doet het best zal kunnen uitvoeren dus de achterlopende spiergroepen zou ik eerst doen.

R4ph4el

Legacy Member
chin-ups kunnen eigenlijk wel tellen als compounds voor de biceps, maar ik zou die barbell curls ook laten staan

pr0ph3t

Legacy Member
vandaag ook terug geweest, ging vrij goed maar opt einde begon het tegen te vallen, kwam daar een school binnen kweet nie hoeveel lawaai geen enkel toestel vrij en allemaal gezever en gespeel :/

Biceps

Dumbell Curl
8*9
8*10
8*12
8*14
Cable Curl (piramide)
3x
6*30
8*25
10*20
12*15
14*10
xx*5

Bar Curl
10*10
10*15
10*20
10*25

Concentration Curl
7*8
7*9
7*10
7*12

Rug
Front Pulldown
9*30
9*35
9*40
9*45

Upright Rowing
8*10
8*12
8*12
8*12

Cable row
8*30
8*30
8*35
8*35+2

Zijbuikspieren
3*30

Drank: 1L water + 1 Pure whey

pr0ph3t

Legacy Member
Stancke zei:
Smijt die gasten daarvan:)


eigelijk zoude da moete doen, schandalig man dan pakken ze daar 12 killo, doen ze 2 keer dumbell curl en dan lukt het niemeer en gaan ze ineens den buik doen, om daarna is een half oefeningske voor de rug te doen, hatelijk gewoon :angry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan