Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jvc

Legacy Member
Wesdude zei:
Ik blijf problemen hebben met mijn voorarmen. Die blijven zwak alhoewel ik al een jaar bij elke training ook een oefening of 2 doe voor polsen/voorarmen.

Kdoe meestal wrist curl, omgekeerde wrist curl, en dan zo een touw met een gewicht aan oprollen. Nu bij andere oefeningen wordt dat ook getraint natuurlijk, maar ik heb nu het probleem dat ik bv bij een benchpress niet verder kan gaan omdat mijn voorarmen het nie aankunnen. Krijg pijn in men voorarm en kan de bar nie goed grippen, terwijl mijn borst nog lang nie vermoeid is.

Zijn er nog goei oefeningen voor voorarmen/polsen? Of moet ik gewoon mijn gewicht laten zoals het is en wachten tot ze bijgegroeid zijn?

Ik denk niet dat het is omdat je voorarmen niet genoeg getraind zijn want de baar leunt toch op je palmen en verder heb je daar toch niet veel grip ofzo voor nodig? Wel raar dat je voorarmen de druk niet aankunnen

Wesdude

Legacy Member
Aresonlyone zei:
ik kom van een 3kg lichaamsgewicht denk ik, weeg er nu 81,5
stoer hé ;)

:lol: ook op een jaar en half ? :D Nee was maar om aan te tonen dat mijn voorarmen niet goed meegegroeid zijn precies ;)

Gizmo_1987

Legacy Member
Vandaag nog nekeer gaan trainen, 3de keer in 3 weken o_O
Het gaat bergaf :( Maar maandag vliegen we der terug in! :unsure:

PapaGanz

Legacy Member
Wesdude zei:
Ik blijf problemen hebben met mijn voorarmen. Die blijven zwak alhoewel ik al een jaar bij elke training ook een oefening of 2 doe voor polsen/voorarmen.

Kdoe meestal wrist curl, omgekeerde wrist curl, en dan zo een touw met een gewicht aan oprollen. Nu bij andere oefeningen wordt dat ook getraint natuurlijk, maar ik heb nu het probleem dat ik bv bij een benchpress niet verder kan gaan omdat mijn voorarmen het nie aankunnen. Krijg pijn in men voorarm en kan de bar nie goed grippen, terwijl mijn borst nog lang nie vermoeid is.

Zijn er nog goei oefeningen voor voorarmen/polsen? Of moet ik gewoon mijn gewicht laten zoals het is en wachten tot ze bijgegroeid zijn?

de Twist!

Godlessarto

Legacy Member
Ik ben rustig aan het beginnen. Maar wanneer ik 20 kilo in setjes van 20 doe dan is het precies of mijn spieren springen. Klinkt raar maar ze beginnen te trekken en het doet pijn maar ik bijt erdoor. Ik voel dat het niet gezond is maar ik heb gehoord dat wanneer het pijn doet dat je spieren effectief groeien.
Ik weet dat dit gebeurd wanneer je slaapt maar kan iemand dit bevestigen? Geen zin om men armen kapot te trainen.

jvc

Legacy Member
Godlessarto zei:
Ik ben rustig aan het beginnen. Maar wanneer ik 20 kilo in setjes van 20 doe dan is het precies of mijn spieren springen. Klinkt raar maar ze beginnen te trekken en het doet pijn maar ik bijt erdoor. Ik voel dat het niet gezond is maar ik heb gehoord dat wanneer het pijn doet dat je spieren effectief groeien.
Ik weet dat dit gebeurd wanneer je slaapt maar kan iemand dit bevestigen? Geen zin om men armen kapot te trainen.

Ik zou geen setjes doen van 20, rond de 10 herhalingen is beter :)

MonkeyPenis

Legacy Member
Ok, ik ben pas begonnen met powertraining... Vroeger heb ik enkel thuis aan men spiergroepen gewerkt door te pompen, sit-ups en met halters te werken.
Nu kwam ik in de fitness in Leuven en man, wat een machines. Ik ken enkel die ouderwetse machines van vroeger waarmee ik goed mee om kan maar ok...

Ik heb gewoon een basis vraagje: als je terug begint na lange tijd, hoe doe je dat dan best.

Ik kan bijvoorbeeld gemakkelijk met mijn borstspieren vijftig kilo heffen in sets van 15. Nu de dagen erna zijn die spieren dan wel overdreven stijf waardoor ik een tijdje niet kan fitnessen.

Hoe pak ik dit het beste aan? Beginnen met een basis van 20 kilo bij elke spiergroep? Hoe veel keer in één set? Vijftien of tien of?? Afbouwen of elke set evenveel? Hoelang rusten tussen sets?

Dit is niet enkel bedoeld voor de borstspieren maar ook voor andere spieren, of kan je best het gewicht nog wat aanpassen per spiergroep? Hoe weet je wanneer je op het juiste gewicht traint?

Sorry voor deze basisvragen maar een thread van 556 pagina's doorlezen duurt wel een tijdje :)

User_BELGIUM

Legacy Member
ga ze hoog je kan maar zorg wel dat je je set's kan afwerken.

die pijn is normaal, hoewel, als het lang pijn doet dan ligt het probleem volgens mij eerder in je voeding.

User_BELGIUM

Legacy Member
In Gent, de Topsporthal Vlaanderen aan de Watersportbaan, met da ik in Gent aan de unif zit.

Maar ik moet er 20minuten te voet naar toe vanaf mijn faculteit want er rijdt geen bus of tram en ik heb geen fiets staan in Gent.
m.a.w. duurt mij veel te lang

'K ben dus wel weer aan het kijken om terug te gaan naar Fit-control in Kuurne.

Stancke

Legacy Member
Bah, alleen thuis zijn en voor je eigen eten moet zorgen is niet evident:s

Stancke

Legacy Member
Mjz, ben morgen al 1 week alleen thuis. Voor een paar dagen is het geen probleem maar geen auto en weinig geld (:p)

MonkeyPenis

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
ga ze hoog je kan maar zorg wel dat je je set's kan afwerken.

die pijn is normaal, hoewel, als het lang pijn doet dan ligt het probleem volgens mij eerder in je voeding.

Hmm dat kan goed zijn, wist niet dat de voeding zoveel invloed had op je spierherstel?

Ik zit op kot en eet regelmatig (twee keer in de week minstens) fast food eten. Ik probeer dit wel binnen de perken te houden.
Als ik een gewone maaltijd klaarmaak dan probeer ik wel zoveel mogelijk groenten te eten.

Wat kan er nog afgeraden worden qua voedingsmiddelen, buiten fast food dan natuurlijk. Ik drink ook vaak alcohol... dus dat kan ook invloed hebben misschien?

Stancke

Legacy Member
Alcohol zorgt ervoor dat je spieren trager herstellen.

Kortom: alles wat lekker is, is slecht

GregoryCo

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
In Gent, de Topsporthal Vlaanderen aan de Watersportbaan, met da ik in Gent aan de unif zit.

Maar ik moet er 20minuten te voet naar toe vanaf mijn faculteit want er rijdt geen bus of tram en ik heb geen fiets staan in Gent.
m.a.w. duurt mij veel te lang

'K ben dus wel weer aan het kijken om terug te gaan naar Fit-control in Kuurne.

ahzo

der staan nieuwe toestellen (nieuwe loopbanden, een machine voor je biceps, een EZ-bar, een losse bar
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan