Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

R4ph4el

Legacy Member
ja tis erg, ik werk nu zo'n 2 maanden en eten da ik moet doen op nen werkdag, haast het dubbele

Prime-Omega

Legacy Member
Iemand nog tips/oefeningen om een paar spieren bij te kweken ( of vet te verliezen :p ) in uw bovenbenen?

Guard

Legacy Member
fietsen? maar dan op hoog niveau.
maw: 'bergen' berijden, op hoog tempo
lange afstanden fietsen aan een regelmatig tempo
voor vet verliezen moet je gewoon in beweging zijn en op je eten letten, en je zal je vet percentage op den duur wel zien dalen

Skizzy

Legacy Member
Ik heb een vraagske. Ik ben nu al enkele weken bezeg met te 'powertrainen', 3 dagen per week. Maar ik heb dan ook nog eens 2 dagen per week training (American Football) en daarom wil ik overschakelen op 2 dagen per week powertrainen.

Kan iemand me zeggen welke spiergroepen ik best op dezelfde dag kan plaatsen? Bij mijn 3daags schema heb ik dit zo ongeveer gegokt en uitgeprobeerd maar wat hulp zou wel handig zijn om nu een 2-daags programma samen te stellen.

jvc

Legacy Member
Skizzy zei:
Ik heb een vraagske. Ik ben nu al enkele weken bezeg met te 'powertrainen', 3 dagen per week. Maar ik heb dan ook nog eens 2 dagen per week training (American Football) en daarom wil ik overschakelen op 2 dagen per week powertrainen.

Kan iemand me zeggen welke spiergroepen ik best op dezelfde dag kan plaatsen? Bij mijn 3daags schema heb ik dit zo ongeveer gegokt en uitgeprobeerd maar wat hulp zou wel handig zijn om nu een 2-daags programma samen te stellen.

Train je in functie van je sport? Indien ja zou ik 2x per week full body trainen met veel compounds.

Skizzy

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
Train je in functie van je sport? Indien ja zou ik 2x per week full body trainen met veel compounds.

Dat is wel men hoofddoel zo'n beetje ja. Wat zijn compounds btw? :)

cuda

Legacy Member
compound oefening is een oefening die meerdere gewrichten aanspreekt
bv squat is een compound oefening terwijl een leg extension een isolatie oefening is

Skizzy

Legacy Member
Ah ok, I get it :).
Nu dus, ik zou dan 2 dagen trainen (donderdag en zaterdag). Moet ik telkens dezelfde oefeningen doen op de 2 dagen, of juist niet?

Ik heb ook gehoord dat 3 verschillende oefeningen per spiergroep genoeg zijn, telkens in 3 sets van 6 of 8 reps. Klopt dit ongeveer?

jvc

Legacy Member
Skizzy zei:
Ah ok, I get it :).
Nu dus, ik zou dan 2 dagen trainen (donderdag en zaterdag). Moet ik telkens dezelfde oefeningen doen op de 2 dagen, of juist niet?

Ik heb ook gehoord dat 3 verschillende oefeningen per spiergroep genoeg zijn, telkens in 3 sets van 6 of 8 reps. Klopt dit ongeveer?

Dat klopt maar dan train je meestal met een split schema.

Voor een 2 daags full body schema zou ik nemen:

Dag1:
Squat (5 tot 10 setjes)
Bench Press (5 tot 10 setjes)
Pull-ups (3à4 setjes)
Dips (3à4 setjes)
Barbell Curl (3à4 setjes)
+eventueel nog een oefening naar keuze

Dag2:
Deadlift/Powercleans (5 tot 10 setjes)
Military Press (4à6 setjes)
Squat (3à4 setjes)
Barbell row (3à4 setjes)
Dumbell side raises (3à4 setjes)
+eventueel nog een oef naar keuze

Dit is een redelijk goed schema voor kracht/massa imo.
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
Hier vind je praktisch alle oefeningen terug met een animated gif erbij voor de correcte uitvoering.

Boukreev

Legacy Member
bill starr zijn programma was oorspronkelijk speciaal voor american football players tijdes het off-season, dus na het seizoen kunde da mss es doen

jvc

Legacy Member
Uhu bill star is ook goed maar niet voor mensen die nog maar juist beginnen met power trainen imo.

jvc

Legacy Member
screwielowie zei:

Rippetoe en Bill Star zijn beide zeer goede basisschema's maar imo is het beter om eerst gewoon te trainen als je nog maar net begint. In het begin kun je nog grote gains maken en als je begint te stagneren zou ik 1 van die programma's aanraden :)

Wesdude

Legacy Member
Ik blijf problemen hebben met mijn voorarmen. Die blijven zwak alhoewel ik al een jaar bij elke training ook een oefening of 2 doe voor polsen/voorarmen.

Kdoe meestal wrist curl, omgekeerde wrist curl, en dan zo een touw met een gewicht aan oprollen. Nu bij andere oefeningen wordt dat ook getraint natuurlijk, maar ik heb nu het probleem dat ik bv bij een benchpress niet verder kan gaan omdat mijn voorarmen het nie aankunnen. Krijg pijn in men voorarm en kan de bar nie goed grippen, terwijl mijn borst nog lang nie vermoeid is.

Zijn er nog goei oefeningen voor voorarmen/polsen? Of moet ik gewoon mijn gewicht laten zoals het is en wachten tot ze bijgegroeid zijn?

MooNMaN

Legacy Member
heb die eerlijk gezegd nog nooit getraind mijn voorarmen... die krijgen hun training bij biceps/triceps oefeningen.
nog nooit last gehad bij benchpress ofzo. enkel bij dumbbell bench press als ik niet meer kan hebk de neiging om te lossen. maar daarvoor hebt ge ne spotter hé :)

EDIT: ma mss zijn ze beke overbelast uw voorarmen door die iedere training aan te pakken??? dunnoh eh ma aangezien ge alle keren pijn hebt...

Wesdude

Legacy Member
janee ik kom gewoon van 50 kg lichaamsgewichts, zit nu op 75kg maar mijn voorarmen zijn precies nie meegegroeid.

Aresonlyone

Legacy Member
ik kom van een 3kg lichaamsgewicht denk ik, weeg er nu 81,5
stoer hé ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan