Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
Kben juist terug van de training en kheb tevens een pot pure whey gekocht van 900gr (22 euro) met banaansmaak. Heb al eentje binnen :p

M_N_M

Legacy Member
neemt er hier iemand BCAA tabs?

Er zijn er hier velen die shakes drinken maar zijn aminozuren eigenlijk niet beter? (aminozuren zijn toch "verteerde" eiwitten dus worden toch direct opgenomen en moeten niet het volledige verwerkingsproces doorlopen?)

Wat is het voordeel/nadeel tgo whey proteine-shakes?

(in het boek "sportvoeding" schreef de BB'er (naam vergeten, was een hollander, niet echt gekend denk ik) die het boek geschreven had dat hij elke morgen een BCAA pilletje nam (voor spierherstel/groei) met wat L-carnitine (voor de vetverbranding) maar ik zag hem nergens iets reppen over whey?)

Rajiv

Legacy Member
M_N_M zei:
neemt er hier iemand BCAA tabs?

Er zijn er hier velen die shakes drinken maar zijn aminozuren eigenlijk niet beter? (aminozuren zijn toch "verteerde" eiwitten dus worden toch direct opgenomen en moeten niet het volledige verwerkingsproces doorlopen?)

Wat is het voordeel/nadeel tgo whey proteine-shakes?

(in het boek "sportvoeding" schreef de BB'er (naam vergeten, was een hollander, niet echt gekend denk ik) die het boek geschreven had dat hij elke morgen een BCAA pilletje nam (voor spierherstel/groei) met wat L-carnitine (voor de vetverbranding) maar ik zag hem nergens iets reppen over whey?)

Ik heb die eens tijdje genomen na mijn training. Voordeel is inderdaad dat ze al verwerkt zijn en direct door het lichaam worden opgenomen na een training.

M_N_M

Legacy Member
zitten er in een pilletje ook niet veel minder caloriën? (goed voor tijdens de cut mss ipv shakes na de training)

InStInCt900

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);9291300 zei:
bij Smoske van hier opt forum zit da in zijn whey denk ik

idd mate,je hebt het bij het goede eind:)

ON 100%Whey zitten er BCAA'S in,ook heb je potten whey van maximize 3whey complex en die bevatten ook BCAA's als ik me niet vergis;)




Voor de mensen die niet weten wat BCAA's zijn:
Wat zijn BCAA's?
De afkorting BCAA staat voor de naam Branched Chain Amino Acids, oftewel vertakte keten aminozuren. BCAA's zijn het belangrijkste bestanddeel van spiereiwitten. Ze gaan spierafbraak door intensieve training tegen en zijn onmisbaar voor de aanmaak van extra spiermassa.

BCAA's zijn van groot belang omdat je lichaam niet in staat is deze aminozuren zelf te produceren. Daarom moet je ze dus via je voeding of supplementen binnenkrijgen. BCAA's worden als eerste aangesproken door je lichaam wanneer de koolhydraat reserves (glycogeen) dreigen op te raken. Zij kunnen namelijk, als er plotseling een tekort ontstaat aan glucose, heel snel afgebroken worden en gebruikt worden voor de energievoorziening.

BCAA's verschillen van de andere aminozuren omdat ze onmiddellijk in de spier opgenomen worden en niet in de lever worden opgeslagen. Bij gewichtstraining zal de vraag naar dit soort aminozuren groot zijn. Genomen vóór de training zullen deze BCAA's spierafbraak tijdens de inspanningen minimaliseren en na de training zullen zij zorgen voor een maximale eiwitsynthese, waardoor de - voor spieropbouw - benodigde aminozuren beter door het lichaam verwerkt en aangeleverd kunnen worden.




aub;) :)

Stancke

Legacy Member
Vanavond niet gaan trainen (of misschien alleen maar schouders en buikspieren). Heb nog altijd last van m'n linkerknie:s Laatste week rond de 100km gefietst en het is er niet op verbeterd:s

NightFlyer

Legacy Member
Stancke zei:
Vanavond niet gaan trainen (of misschien alleen maar schouders en buikspieren). Heb nog altijd last van m'n linkerknie:s Laatste week rond de 100km gefietst en het is er niet op verbeterd:s

Is vrij logisch dat kniepijn niet gaat beteren door te fietsen he. Enig idee wat er is met u knie?(onsteking of ..?)

MooNMaN

Legacy Member
Stancke zei:
Vanavond niet gaan trainen (of misschien alleen maar schouders en buikspieren). Heb nog altijd last van m'n linkerknie:s Laatste week rond de 100km gefietst en het is er niet op verbeterd:s

alé jong, ni plooien hé :p. mss int vervolg zwemmen in plaats van fietsen? daarbij worden uw gewrichten niet zo belast en gebruikt ge meer spieren.

wel gaan trainen en gewoon niet uw bene trainen.

ik doe vandaag biceps/triceps... en kan goed voluit gaan. lang leve congé :D
goed uitgeslapen en genoeg rust achter de training ;)

koen v

Legacy Member
idd zwemmen, ik probeer zelf 1x week/te gaan zwemmen, ideale aanvulling op powertraining!

Stancke

Legacy Member
Maar dat fietsen is van het ene punt naar het andere rijden:p Gewoon van het stad naar huis etc...:p Ik rij dus niet express met de fiets.

Vanavond alleen schouders dan trainen, mja, das precies 20min in de fitness en terug nar huis :unsure: Misschien zou ik m'n biceps kunnen erbij nemen, dat ik vorige Zaterdag niet heb getraind.

InStInCt900

Legacy Member
Stancke zei:
Maar dat fietsen is van het ene punt naar het andere rijden:p Gewoon van het stad naar huis etc...:p Ik rij dus niet express met de fiets.

Vanavond alleen schouders dan trainen, mja, das precies 20min in de fitness en terug nar huis :unsure: Misschien zou ik m'n biceps kunnen erbij nemen, dat ik vorige Zaterdag niet heb getraind.

allez stancke!keep ya head up e man:p

we zijn da nie gewent ze,van da te moeten horen van een die hard:D

pr0ph3t

Legacy Member
vandaag ook niet geweest, vanvond partyke doen, was van plan wa te slapen aangezien k al van vier uur wakker ben maar heb hier thuis wat werk gehad en dus is slapen er ook nie van gekomen. wss morgen ook niet trainen (KO liggen in mn bed wegens slaaptekort:D) maar vrijdag eens zo hard dan hé:D

GregoryCo

Legacy Member
Hoeveel keer per training is het beste te nemen whey eiwitten? er werd mij gezegd 2 x 30gr (of 2 x 1 scoop), 1 scoop vóór de training en 1 na de training. Kheb oko gehoord dat je daardoor verdikt, dus best 1x, klopt dit?

Stancke

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);9295645 zei:
Hoeveel keer per training is het beste te nemen whey eiwitten? er werd mij gezegd 2 x 30gr (of 2 x 1 scoop), 1 scoop vóór de training en 1 na de training. Kheb oko gehoord dat je daardoor verdikt, dus best 1x, klopt dit?

Verdikken doe je daar in theorie niet van. Je verdikt door Kh'en en aangezien whey = eiwitte... You do the math:p

dendaak

Legacy Member
Ik heb ook is een vraag is het nu eignelijk allemaal echt nodig dat je van die voedings suplementen pakt? Als ge nu normaal eet (veel) :) en dan 3 keer traint in de week, is het dan ook niet in orde? Oke shakes zou ik nog wel willen maken maar dan niets met suplementen in...

Geeft dat ZOO veel meer resultaat?
Mvg Warre
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan