Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Terror Factor

Legacy Member
Ook net terug van trainen.

SQUAT(ATG): 3x5x60kg(in smith, wegens ontbreken van squatrack)
BENCHPRESS: 3x5x50kg(had indruk dat ik iets meer kon nemen, maar we houden ons aan het schema)
DEADLIFT:1x5x90kg(kon hier ook makkelijk meer nemen, 100 zou zeker zijn gelukt)

Alleen squat was imo geen succes, laatste rep van laatste set was moeilijk, t scheelde ni veel of ik raakte ni meer boven :p

Zalige post trouwens in de "rippetoe-faq":
Question - I squat way more than I deadlift, what gives?

Normally proportionated people with balanced development will always deadlift more than they squat.

ALWAYS.

If you squat more than you deadlift, then 99% of the time, the answer to this lies in one of the following:

1) You aren't squatting deep enough
2) You aren't squatting deep enough
3) You aren't squatting deep enough
4) You aren't squatting deep enough
5) You aren't squatting deep enough

If think you are squatting deep enough, then chances are good that one of the following solves the mystery:

6) You aren't squatting deep enough, no matter what you say (post Videos?)
7) You need chalk
8) You hate deadlifting because you're a wussy
9) You hate deadlifting for some other reason, but you're probably a wussy
10) Your grip sucks

Yes, I'm being funny. However, it is biomechanically impossible for an injury-free individual of balanced development to squat more than they deadlift without excessive lifting equipment assistance.

PERIOD.

If you really do squat more than you deadlift, and you honestly have trained both with equal intensity and effort, then I'd drop an entire paycheck that you simply haven't evaluated yourself honestly.

If you have posted a video of your squats, you own chalk, your grip is strong, and you like deadlifting, but you still squat more than you deadlift, it is probably one of the following:

11) You have very small hands
12) You have insanely stumpy arms

#11 is common in very short, stocky women. Short = small hands, stocky = short fingers.

Guys? I don't want to hear your excuses, unless you have injuries. Just admit you're being a puss with the deadlifts and move on.

Linkje: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224
Zalig schema trouwens, ook omda het heel snel gedaan is, ik ben op een halfuurke klaar me trainen :p

BenneB

Legacy Member
Ik ben van plan te gaan bill starren maar ik heb een vraagske bij die weighed situps: ik heb mij altijd laten wijsmaken dat situps heel slecht zijn voor je rug en dat ze daarom die "crunches" hebben uitgevonden, die ik tot hiertoe altijd heb uitgevoerd.

Is dit echt zo? of kan ik gerust situps doen? ;)

R4ph4el

Legacy Member
als je geen pijn hebt in je rug dan kan je zoveel situps doen als je wilt, de pijn die sommige mensen ervaren bij situps of crunches komt van het rekken van de onderrug, heb je hier last van dan kan je miss beter statische buikspieroefeningen gebruiken

DarkEminence

Legacy Member
ik ga nu een kleine homegym aanleggen met een beperk budget (400-500euro)
ik ga het van helisports.nl bestellen, gratis levering (tenzij iemand anders nog goedkoper weet)

bankje: http://www.helisports.nl/benches/Kroon-BS-538-Incline-Bench.html

olympische halterset 180cm+60kg gewichten: http://www.helisports.nl/gewichten/Kroon-Olympische-halterstang-(180-cm).html
http://www.helisports.nl/gewichten/Kroon-60kg-gewichten-set.html

dumbells 20kg: http://www.helisports.nl/gewichten/Kroon-verstelbare-dumbbells-20-kg.html

squat rack: http://www.helisports.nl/homegyms/Kroon-BS-209-Squat-Rack.html
enige suggesties of lijkt dit allemaal goed?

jvc

Legacy Member
DarkEminence zei:
ik ga nu een kleine homegym aanleggen met een beperk budget (400-500euro)
ik ga het van helisports.nl bestellen, gratis levering (tenzij iemand anders nog goedkoper weet)

bankje: http://www.helisports.nl/benches/Kroon-BS-538-Incline-Bench.html

olympische halterset 180cm+60kg gewichten: http://www.helisports.nl/gewichten/Kroon-Olympische-halterstang-(180-cm).html
http://www.helisports.nl/gewichten/Kroon-60kg-gewichten-set.html

dumbells 20kg: http://www.helisports.nl/gewichten/Kroon-verstelbare-dumbbells-20-kg.html

squat rack: http://www.helisports.nl/homegyms/Kroon-BS-209-Squat-Rack.html
enige suggesties of lijkt dit allemaal goed?

Daar kun je al de meeste basisoefeningen mee doen maar ik zou toch iets meer gewichten kopen voor op je barbell.

DarkEminence

Legacy Member
waarom? ik begin pas dus zal ik nie een paar maanden zoet zijn met die 60kg?
nie alsof ik 50kg meer dan 1x kan opheffen...

PapaGanz

Legacy Member
Opheffen niet nee, maar uw quardriceps bijvoorbeeld is veel sterker dan uw biceps hoor ;).
Ik zou toch aan 100KG gewichten kopen.

PapaGanz

Legacy Member
Beetje geldverspilling, je hebt een nodig dat horizontal als vertical als daartussen kan staan :)

DarkEminence

Legacy Member
ok zal dan 80kg aan gewichten kopen...en dan eenmaal ik daar door ben koop ik wel nog bij

cuda

Legacy Member
ik zou die 20kg dumbells laten en de 50mm variant kopen, kunde ook u gewichten voor u baar op de dumbells gebruiken

EternalSilence

Legacy Member
broer die nu een lief heeft , loopt plotseling ietsje gespierder rond, en toch beweerd hij dat dit allemaal van nature is..

volgende week opnieuw fitnessabbo kopen..
het zal zwaar afzien worden na 4maanden

R4ph4el

Legacy Member
Ik snap de link ook niet goed...
Maak je zo miss onderscheid tussen je broers?
Broer met nieuw lief, broer zonder lief, broer die net zen lief kwijt is... ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan