Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

dendaak

Legacy Member
Vraagje ik ben nu ongeveer 2 maand aan het trainen, en ik eet wel gewone magere platte kaas 6.5G in zo'n potteke aan eiwitten denk ik is niet veel maar ok. Maar ik ben terug van chiro weekend en daar wist iemand mij te zeggen dat als je shake's drinkt dat je dat niet zo nodig hebt platte kaas nzo.
Wat is nu een goeie shake om te maken?

Greetz Ward & bedankt alvast.

Gizmo_1987

Legacy Member
Shake's zijn supplementen = bijkomstig.
Je mag je voeding niet laten vallen.
Ge kunt zelf een natuurlijke shake maken zonder poeierkes met:
2 bananen, 2 eieren, 250gr platte kaas, en 500gr melk, en een mixer ;)

Terror Factor

Legacy Member
gizmo_1987 zei:
Shake's zijn supplementen = bijkomstig.
Je mag je voeding niet laten vallen.
Ge kunt zelf een natuurlijke shake maken zonder poeierkes met:
2 bananen, 2 eieren, 250gr platte kaas, en 500gr melk, en een mixer ;)
Is da lekker, zo ne mixer? :unsure:

Anyway, shakes hebben wel hun nut, thelpt u om makkelijker aan de nodige stoffe te gerake, ma uw nodige eiwitte en koolhydraten puur op shakes binnenkrijgen is een redelijk kostelijke zaak. tis dus aangerade om zoveel mogelijk be uw eten binne te krijge, en dan het overige me die shakes. Ge kunt natuurlijk alleen maar shakes neme voor aan uw eiwitte te gerake,ma dan gaat ge nog moete ete om genoeg koolhydrate binne te krijge.

Fartman

Legacy Member
Chest

Bench Press
15*50kg
10*70kg
8*80kg pr
6*75kg

Incline Dumbell Press
10*18kg
8*22kg
6*26kg

Incline Flys
10*12kg
8*14kg
8*16kg

Dumbell Pull Over
10*22kg
8*26kg
8*30kg pr


Biceps

Hammer Curl (beide armen tegelijk)
10*12kg
8*14kg
8*16kg

Preacher Curl Machine (beide armen tegelijk)
10*25kg
8*30kg
8*40kg

BB Curl (Superset = Volledige beweging - halve beweging bovenaan - halve beweging onderaan)
3*8-6-6*30kg


Supersetje om goeie pomp in de bicep te krijgen, en geloof me this will do the trick!!!! :p


Vandaag nog compliment gekregen in de fitness, iemand die er ook al geruime tijd traint kwam bij mij en vroeg of dat ik alleen maar train, of iets meer doe ook :)

Ik train 100% naturel, en ervaar dit natuurlijk als een compliment :)

Terror Factor

Legacy Member
Ook terug van trainen:
SQUATS: 3x5x65kg (smithmachine)
Military press: 3x5x25kg
Bent over row: 3x5x50kg
Chin ups:2x8xlichaamsgewicht(puur op biceps, laatste set maar 6 kunnen doen:( )

m'n squat is echt slecht, en die chin ups ook, vorig jaar konk op school nog 15xlichaamsgewicht doen, ma nu :/ 'k krijg daar trouwens minderwaardigheidscomplexen, die zijn allemaal breed, das abnormaal gewoon :/

pr0ph3t

Legacy Member
Back 2 spiergroepen + buik gedaan vandaag.

Borst

Dumbell press
8*20KG
8*22KG
8*24KG
8*22KG

Peck Deck
12*30KG
12*35KG
12*40KG

Cable Cross
8*15KG
8*20KG
8*20KG
8*25KG

Triceps

Pushdown
8*10KG
8*10KG
8*15KG
8*20KG

Dumbell Triceps Extension
8*14KG
8*16KG
8*18KG
8*18KG

Lying Triceps Extension
8*20
8*25
8*30
8*30

Dips
30* eigen gewicht (60kg)
30* eigen gewicht + 5KG
30* eigen + 10KG

Buik
60*20
60*25
60*25


Ging vrij vlot vandaag alleen bij lying triceps ext hadk ff last de laatste reeks ook den buik was pijnlijk de laatste reeks maar kben content van vandaag :)
spijtige is dat ik blijkbaar wel in kracht toeneem, maar niet in spiermassa, alle qua uiterlijk

M_N_M

Legacy Member
vandaag eens full body schematje gedaan (kan maar één keer gaan deze week :( morgen zit ik ver weg voort werk dus zal te laat thuis zijn om nog te gaan trainen; woensdag valies maken en do-vrij-zat in duitsland; zondagmorgen wel terug erin vliegen!)

Mbt do-vrij-zat : kan ik whey 3 dagen bijhouden? Ik zou 1.5 liter melk + bijhorende verhouding whey willen meenemen omdat ik prolly niet genoeg deftig ga kunnen vreten en dan zo toch de schade wat kan beperken.. Iemand al eens shakes gemaakt voor > 1 dag bij te houden?
(ps: tzijn isolaten dat ik heb, dno of dat iets uitmaakt :))

De volledige pot neem ik liever niet mee en in een apart kleiner potje doen wordt afgeraden heb ik gelezen op dbb (voor als je tegengehouden wordt aan de grens..) :)


Grtz

Gizmo_1987

Legacy Member
Post eens u fullbody schemake?
k'geraak geen 3x meer in de week in de fitness :unsure:
Als ik er dan geraak doe ik liefst fullbody :p

M_N_M

Legacy Member
was niet echt een schema, heb gewoon voor elke spiergroep één oefke gedaan met 4 keer 8 reps (zodat elke spiergroep deze week toch weet dat ze leeft :p); deed dat vroeger wel meer en had dan een echt schema maar vandaag was het eerder een noodoplossing.

(normaal doe ik 2à3 spiergroepen per dag)

Als je wil kan ik wel een schemake copiëren, er liggen wel meerdere full-body schema's in de gym.

Vandaag :
* Borst : dumbbell benchpress
* Bicep : dumbbell curls
* Schouder : dumbbell press
* Tricep : tricep extension (ook dumbbell's, yes, I like db's :p)
* Rug : chin-ups
* Benen : full squat
* Buik : situps (met voeten op een verhoog)
+ 35mins cardio

Niet echt ideaal om op één dag te doen denk ik maar denk dat het beter is dat ik dit doe (meeste spiergroepen toch eens gehad) ipv één dag te doen van mijn 3-dagen schema wat ik normaal doe. Anders zit er te veel tijd tussen de andere spiergroepen.

snoob

Legacy Member
Week 6 Maandag 29/10/07
Band dislocates
2 x 20 ( 1 medium en 1 hoge spanning )

Squat
5 x 70
5 x 87
5 x 105
5 x 122
5 x 140 ( pr )

Benchpress
5 x 45
5 x 56
5 x 67
5 x 78
5 x 89

Cable Row
8 x 30
8 x 40
8 x 60
8 x 80
6 x 100

Sit-up
3 x 20 lekker traag

Ging goed vandaag, squat is een pr opzicht wegens de diepte van men squat, heb al es 5 x 140kg gedaan maar dat was nauwelijks parallel, nu zat ik er serieus onder.

R4ph4el

Legacy Member
M_N_M zei:
vandaag eens full body schematje gedaan (kan maar één keer gaan deze week :( morgen zit ik ver weg voort werk dus zal te laat thuis zijn om nog te gaan trainen; woensdag valies maken en do-vrij-zat in duitsland; zondagmorgen wel terug erin vliegen!)

Mbt do-vrij-zat : kan ik whey 3 dagen bijhouden? Ik zou 1.5 liter melk + bijhorende verhouding whey willen meenemen omdat ik prolly niet genoeg deftig ga kunnen vreten en dan zo toch de schade wat kan beperken.. Iemand al eens shakes gemaakt voor > 1 dag bij te houden?
(ps: tzijn isolaten dat ik heb, dno of dat iets uitmaakt :))

De volledige pot neem ik liever niet mee en in een apart kleiner potje doen wordt afgeraden heb ik gelezen op dbb (voor als je tegengehouden wordt aan de grens..) :)


Grtz

zolang je het al niet in de melk doet geen probleem, melk wordt nogal snel zuur buiten de frigo

snoob

Legacy Member
Had zin om te trainen ... dus maar wat getrained !

Legpress
12 x 100
10 x 150
8 x 200

Powerclean
5 x 50
5 x 50
5 x 50
5 x 50

Squat
3 x 70
3 x 70
5 x 100
3 x 120
2 x 140
1 x 160
1 x 180 ( pr )
1 x 185 ( pr )

Legpress
10 x 250
5 x 300
5 x 330 ( pr )
5 x 330
2 x 350 ( pr )
2 x 400 ( pr )
1 x 420 ( 2F ) ( pr )

Benchpress
20 x bar
5 x 50
3 x 80
1 x 100
f x 105
1 x 105 ( pr )
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan