Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

herc

Legacy Member
Stancke gewoon niet meer druk inmaken. Ze zullen het zelf wel ondervinden.

Btw Daggie, ik weet niet waar ge me bezig zijt, maar ge hebt al 2 weken enorm veel last van uwe rug, ge voelt een bot los zitten en ge doet er niets aan?

Ik heb nu ook al wel een schoon palmares aan blessures en ben ook allesbehalve iemand die snel naar den dokter loopt, maar met zoiets stond ik den dag zelf nog bij den dokter hoor. En ge blijft gewoon nog doortrainen, oke mss dan wel iets minder maar toch. Dat is echt het domste dat je kan doen. Voor hetzelfde geld zit ge sebiet met een letsel voor u leven. Ne rug is heel belangrijk, pas daar maar mee op.

Gisteren wel kapot gelachen met ne kerel bij ons. Das zo ne sul die er nog maar net traint volgens mij. Ging mij is ffie zeggen hoe ik een oefening moest uitvoeren. Was helemaal niet fout, kinesist die daar ook traint bevestigde dit. En dan daarna zag ik hoe die zijn oefeningen deed, nog nooit zo strijk gegaan.

Delirium

Legacy Member
Doom Dragon zei:
een vraag aan de zeer gespierde mannen hier.
hebben jullie nooit negatief commentaar gekregen van mensen die vinden dat je lichaam niet meer 'mooi' is.

dus dat ze het 'overdreven' vinden.
en hoe gaan jullie daarmee om?

Zo gespierd ben ik nog niet, maar krijg geregeld wel eens de opmerking van "niet te veel meer", "ik vind dat niet schoon" of "ge zijt nu al te dik".
Meestal geef ik dan ook een reactie van "ik doe het dan ook niet voor u, maar voor mezelf, ik trek me dan ook niet veel aan van wat anderen erover zeggen".

Morgen eindelijk nog eens gaan trainen, 't is al 2 weken geleden ('t is niet van nie willen, maar van niet kunnen -> knie & elleboog gebleseerd)

Stancke

Legacy Member
Cartek zei:
niet echt opbouwende kritiek he, ge begint al ever erg te komen als die mongs van dbb.

Dat zie ik als een eer :unsure:

Cartek zei:
bwa das ook geen waar. uw vooruitgang zal mss wa minder vlug gaan maar tzal nog altijd vooruit gaan. 2 keers per week ben ik toch redelijk wasted en ik ga toch nog altijd vooruit. :p

Ik dacht zelfs (er is nog altijd geen sluitend bewijs) dat bier gewoon de-herstellende-spieren trager doet herstellen.

Phaetor zei:
De enigste reden dat die discussies er zijn en blijven komen is omdat bepaalde mensen hier ze de hele tijd op gang brengen.
Een beginner komt hier een schemake zetten en wat advies vragen en het enigste wat jullie doen is sarcastische opmerkingen geven en hem wat belachelijk maken.
Ge kunt ook gewoon zeggen dat benen trainen nodig is, dat het hormonale respons geeft e.d.
Dan hebt ge u ding toch ook gezegd en dan voelt die gast zich niet zo aangevallen

Niks tegen u ofzo stancke, ik weet wel wat ge bedoelt. Maar die discussies komen gewoon altijd op gang door die halve gare sarcastische opmerkingen

Doet dat dan geen 'pijn' bij U dat jij hard traint en de beginners direct beginnen met creatine, shakes etc? Als er 1 ding is dat ik wist vóór ik begon te trainen was het wel dat je naar min. 6 maand duidelijk verschil begint te zien. Sommige zijn verbaast dat ze na 1 maand nog geen verschil zien, 'we gaan dan maar shakes beginnen nemen éh. Iedereen doet dat toch'. Allez, Daggie neemt nu eiwitten-shake, eet hij 6-7x per dag? Durf het te betwijfelen (no offence Daggie, voor hetzelfde geld nam ik iemand anders maar je kwam op het verkeerde moment:p). Heb de indruk dat het grotendeel van de beginners denkt dat het essentieel is om te beginnen met shakes etc... maar dat is het dus niet maar wie gaat er dat hen ooit aan de man brengen? Dat is m'n grootste frustratie eerlijk gezegd.

snoob

Legacy Member
tommy_vercetti zei:
Ik vind dat sommigen hier wel een zeer groot ego hebben Vergeet niet da ge zelf van niks begonnen zijt en ook wel fouten hebt gemaak.
Peace ;)

of ze willen niet dat mensen eerst 3 jaar aankloten om daarna "serieus te trainen"

Phaetor

Legacy Member
Stancke zei:
Doet dat dan geen 'pijn' bij U dat jij hard traint en de beginners direct beginnen met creatine, shakes etc? Als er 1 ding is dat ik wist vóór ik begon te trainen was het wel dat je naar min. 6 maand duidelijk verschil begint te zien. Sommige zijn verbaast dat ze na 1 maand nog geen verschil zien, 'we gaan dan maar shakes beginnen nemen éh. Iedereen doet dat toch'. Allez, Daggie neemt nu eiwitten-shake, eet hij 6-7x per dag? Durf het te betwijfelen (no offence Daggie, voor hetzelfde geld nam ik iemand anders maar je kwam op het verkeerde moment:p). Heb de indruk dat het grotendeel van de beginners denkt dat het essentieel is om te beginnen met shakes etc... maar dat is het dus niet maar wie gaat er dat hen ooit aan de man brengen? Dat is m'n grootste frustratie eerlijk gezegd.

Tuurlijk is dat dom en achterlijk, het stoort me ook wel. Maar wij moeten dan maar het geduld opbrengen en zeggen dat ze stom bezig zijn en zeggen wat ze moeten doen.
Het alternatief is gewoon nix zeggen en ze laten doen. Dat doe ik tegenwoordig gewoon :) (Tenzij ze iets aan mij vragen ofc)
Ik zit me de laatste tijd helemaal krom te lachen met de 'beasts' in healthcity. Allemaal van die gastjes hier die wat komen trainen en stoer doen.
Dan gaan ze halfe ROM benchen omdat ze stoer willen doen met gewicht, hupla 30kg aan elke kant erop en dan 4 halve reps en stoer rondkijken :D
Ik heb er gister zelfs 1ne 1/4 reps zien doen met dumbell press.

Tsommy

Legacy Member
snoob zei:
of ze willen niet dat mensen eerst 3 jaar aankloten om daarna "serieus te trainen"

Bij mij gaat dat met periodes heel serieus en dan wat minder. Dat trainen bezie ik als een hobby en niet als iets prioritair in men leven, ik heb ook nog andere dingen te doen. Ik heb nl vooral problemen met het aanpassen van men voeding (me likes pizza, frieten, lasagna etc zkr als ik een jointje heb gerookt).

En omdat ik in 3 ploegen train en regelmatig is verzet word om andere mensen te vervangen is het ook altijd heel lastig om in het juiste ritme te komen.
Dusja het is niet altijd even evident om het goed te doen.

Moesten mijn uren altijd hetzelfde zijn (dagploeg ofzo) dan had ik al veel langer beter aan het trainen geweest. Maarja nu na 2 maanden stil te staan rustig terug opbouwen en dan terug stevig tegenaangaan. Ik heb al een trainingspartner gevonden dat helpt ook altijd.

EternalSilence

Legacy Member
ik ben maar begonnen met shake, en dat dan nog maar 1 keer in de week, of als ik te weinig gegeten had die dag, na 2jaar.
en dan nog, heel sporadisch, want mijn maag kan der precies niet tegen.

eerste jaar gewoon gemerkt dat ik meer en meer at.
ook de enorme stijfheid van spieren de volgende dag, was altijd lachen.


en nu lig ik al 4maand volledig lam :sad:
binnenkort weer abbo kopen, maar het wing en teert wel aan mij om weer met mindere gewichten te beginnen en mijn opgepompt lijf te zien verminderen in omvang.
ik trainde dan ook voornamelijk op massa en niet op kracht.

Simonn

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ik ben maar begonnen met shake, en dat dan nog maar 1 keer in de week, of als ik te weinig gegeten had die dag, na 2jaar.
en dan nog, heel sporadisch, want mijn maag kan der precies niet tegen.

eerste jaar gewoon gemerkt dat ik meer en meer at.
ook de enorme stijfheid van spieren de volgende dag, was altijd lachen.


en nu lig ik al 4maand volledig lam :sad:
binnenkort weer abbo kopen, maar het wing en teert wel aan mij om weer met mindere gewichten te beginnen en mijn opgepompt lijf te zien verminderen in omvang.
ik trainde dan ook voornamelijk op massa en niet op kracht.


BEEST :love:

Daggie

Legacy Member
Stancke: ik probeer 5 keer per dag iets deftig te eten. Volgens een schema dat ik een BB magazine gevonden heb (iets Hollands .. vind het niet direct, schema had ik opgeschreven). Al vind ik dat eetschema niet altijd even haalbaar, vooral 's morgens zwaar eten lukt mij zelden. Maar ik eet 's morgens wel al, in tegenstelling tot vroeger.

Waarom shake: omdat ze (de kinesist van de fitness) mij gezegd hebben dat dat aan te raden is voor spierherstel. Al heeft hij ook gezegd dat ik het nu niet "nodig" had. Maar kwaad zal het wel niet kunnen veronderstel ik.

Herc: vorige week ben ik ma/di/woe niet gaan trainen. Daarna ging het veel beter, tot ik zaterdag problemen heb gehad door verhuis tv. Gisteren ben ik licht gaan trainen, vandaag ben ik niet geweest, omdat ik er tijdens het werk last van had (en ik heb een zittend beroep ...). Ik heb dan vandaag ook een afspraak gemaakt bij de kinesist. Als die mij doorverwijst naar de dokter, weet ik al meer. Al had ik wel de bedoeling om verder te trainen onder het motto "zal wel overgaan". Ik ga enkel naar de dokter als het echt nodig is .. Aangezien het vorige week na 3 dagen rust beter ging, vermoed ik dat de kinesist mij rust gaat voorschrijven ...

Ik heb er wel degelijk iets voor over: ik rook niet meer, ik let heel erg op "te vettig" eten (ik ging vroeger wel 3-4-... per week keer naar frituur/pitta/... daar blijf ik weg nu. In het slechtste geval ga ik 's middags want 's avonds eten schijnt slecht te zijn), ik probeer geen wodca/red bull/... achtige dingen te drinken. Ik eet verse kaas (kwark), zalm, noten, eiwitten, ...

Maar ik vind weinig "hulp" op Internet wat betreft voeding (buiten dat schema uit magazine weet ik het hoegenaamd niet) en ik dacht dat ze hier konden helpen. Maar blijkbaar heb ik mij vergist. Geen probleem, ik zoek verder, al vind ik het jammer dat mensen als Stancke en snoob blijkbaar niet in staat zijn "beginners" te helpen. Ik hoop dat jullie beseffen dat jullie de oorzaak zijn dat BB'ers zulke slechte naam hebben? Arrogante macho's zonder andere inhoud dan spieren? Ik ken jullie niet persoonlijk, dus ik ga niet oordelen, al geef je me op deze manier wel die indruk. Want een antwoord op de vraag wat ik moet doen wat betreft voeding als ik mijn buik wil smaller krijgen, maar mijn borst breder mag, kan niemand mij hier geven. Alleen cardio en kracht combineren, en dat ben ik ook van plan, zie mijn eerste post:

Ik ga nu meer cardio proberen doen voor vetverbranding, want ik geraak niet van mijn bierbuikje af Als het lukt, ga ik nog een 5de keer gaan, enkel cardio (half uur lopen, half uur fietsen). Aangezien dat niet elke week gaat lukken, offer ik er een dag krachttraining voor op (afwisselend even/oneven dag) in die weken.

In ieder geval, doe geen moeite meer. Jullie hebben je bewezen.

PapaGanz

Legacy Member
tommy_vercetti zei:
Bij mij gaat dat met periodes heel serieus en dan wat minder. Dat trainen bezie ik als een hobby en niet als iets prioritair in men leven, ik heb ook nog andere dingen te doen. Ik heb nl vooral problemen met het aanpassen van men voeding (me likes pizza, frieten, lasagna etc zkr als ik een jointje heb gerookt).

En omdat ik in 3 ploegen train en regelmatig is verzet word om andere mensen te vervangen is het ook altijd heel lastig om in het juiste ritme te komen.
Dusja het is niet altijd even evident om het goed te doen.

Moesten mijn uren altijd hetzelfde zijn (dagploeg ofzo) dan had ik al veel langer beter aan het trainen geweest. Maarja nu na 2 maanden stil te staan rustig terug opbouwen en dan terug stevig tegenaangaan. Ik heb al een trainingspartner gevonden dat helpt ook altijd.

Idem hier :).

Stancke

Legacy Member
Daggie zei:
Ik hoop dat jullie beseffen dat jullie de oorzaak zijn dat BB'ers zulke slechte naam hebben? Arrogante macho's zonder andere inhoud dan spieren? Ik ken jullie niet persoonlijk, dus ik ga niet oordelen, al geef je me op deze manier wel die indruk.

Ik denk dat de reden waarom BB'ers een slechte naam heeft, komt door de beachboys...

Soit, ik ken U ook niet persoonlijk dus je hoeft je niet aan gevallen te voelen alleen kwam je op een verkeerd moment langs:p

PapaGanz

Legacy Member
Ik denk niet dat mensen die er niets van afweten bodybuilden associëren met beachboys hoor Stancke.

snoob

Legacy Member
Daggie zei:
Maar ik vind weinig "hulp" op Internet wat betreft voeding (buiten dat schema uit magazine weet ik het hoegenaamd niet) en ik dacht dat ze hier konden helpen. Maar blijkbaar heb ik mij vergist. Geen probleem, ik zoek verder, al vind ik het jammer dat mensen als Stancke en snoob blijkbaar niet in staat zijn "beginners" te helpen. Ik hoop dat jullie beseffen dat jullie de oorzaak zijn dat BB'ers zulke slechte naam hebben? Arrogante macho's zonder andere inhoud dan spieren? Ik ken jullie niet persoonlijk, dus ik ga niet oordelen, al geef je me op deze manier wel die indruk.
1) Ik ben geen 'bodybuilder'
2) Als ge zelf es wa moeite doet vind ge op het internet meer dan genoeg informatie quasi voeding.3) Misschien zou ge ook es de moeite kunnen nemen van es in deze thread te zoeken naar antwoorden op u vragen, ik ben zeker dat al uw vragen hier meermaals beantwoord zijn in de 10.000+ posts in deze thread :niceone:
4) Verklaar aub de link tussen arrogant, macho zijn en een opmerking maken op de zoveelste 'beginner' die met dezelfde vragen afkomt en zogezegd niets vindt op het internet.
5) Ik ben zelf een beginner, kdenk nie dak alles weet, verre van zelfs maar als ge wat moeite doet: dingen opzoeken, stickies lezen, een beetje moeite doet vindt ge werkelijk bijna alles.
6) Kwou dit gewoon ff kwijt. Kweet dat ik soms nogal kortaf en sarcastisch kan overkomen maar dat heeft dan ook z'n redenen.

nem.

Rajiv

Legacy Member
Je zegt dat je 5x/dag eet, krik dat eens op naar 6x.
Eet 3x grote maaltijden en 3 kleinere tussendoor.
Bij elke maaltijd voldoende eiwitten. Breek 's morgens bvb wat eitjes, gooi dooier weg en opdrinken:)
Kwark is goed, nootjes ook (gezonde vetten).
Shake ok, is geen wondermiddel. Veel hangt af van je aanleg en je voeding.
Benen vooral onderhouden. Symmetrie is belangrijk.

Cartek

Legacy Member
Stancke zei:
Ik dacht zelfs (er is nog altijd geen sluitend bewijs) dat bier gewoon de-herstellende-spieren trager doet herstellen.

ja kheb da ook es gelezen maar bier is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. :D

PapaGanz

Legacy Member
snoob zei:
1) Ik ben geen 'bodybuilder'
2) Als ge zelf es wa moeite doet vind ge op het internet meer dan genoeg informatie quasi voeding.3) Misschien zou ge ook es de moeite kunnen nemen van es in deze thread te zoeken naar antwoorden op u vragen, ik ben zeker dat al uw vragen hier meermaals beantwoord zijn in de 10.000+ posts in deze thread :niceone:
4) Verklaar aub de link tussen arrogant, macho zijn en een opmerking maken op de zoveelste 'beginner' die met dezelfde vragen afkomt en zogezegd niets vindt op het internet.
5) Ik ben zelf een beginner, kdenk nie dak alles weet, verre van zelfs maar als ge wat moeite doet: dingen opzoeken, stickies lezen, een beetje moeite doet vindt ge werkelijk bijna alles.
6) Kwou dit gewoon ff kwijt. Kweet dat ik soms nogal kortaf en sarcastisch kan overkomen maar dat heeft dan ook z'n redenen.

nem.

n/o, maar als jij geen arrogante macho bent dan weet ik het niet meer :p

Phaetor

Legacy Member
Ik snap de arrogante houdingen van sommige mensen hier ook niet.
Als iemand iets vraagt kunt ge ze toch simpelweg naar forum.dutchbodybuilding.com doorsturen waar alles tot in de kleinste puntjes uitgelegd wordt!! Geen reden tot al die opmerkingen enzo

Gizmo_1987

Legacy Member
Phaetor zei:
Ik snap de arrogante houdingen van sommige mensen hier ook niet.
Als iemand iets vraagt kunt ge ze toch simpelweg naar forum.dutchbodybuilding.com doorsturen waar alles tot in de kleinste puntjes uitgelegd wordt!! Geen reden tot al die opmerkingen enzo
DBB is veels te groot, allez voor mij toch, ik kan daar nooit iets terugvinden :D
Beter een kleine community ^^
ivm shakes nemen voor beginners... De meeste fitnesszaken halen daar het meeste voordeel uit imo, toch in onze fitness :D Nieuwe leden zijn altijd vlugger "omkoopbaar" met wat woordjes en zinnetjes in de trend van " beer worden in 2 weken enzz" ^^ Dus kopen ze een supplement en baseren ze zich enkel daarop en concentreren ze zich nog minder op het eingelijke eetschema / trainen.
Totdaar mijn geheel bescheiden mening :)

@ Daggie :love: Door u ben ik cleaned verslaafd :sop: :applause:


Morgen dus nog nekeer gaan trainen :unsure: Alweer een week geleden...
Voedingsschema is totally fucked, krachtstats beneden alle peil, gewicht gaat niet omhoog.
Met andere woorden, i'm screwed :D Werk, lief, uitgaan, hobby's, t'neemt allemaal teveel tijd in beslag :(
Dus morgen en vrijdag een full body schema'ke om der terug in te komen :p

Aresonlyone

Legacy Member
ik ben gewoon 500keer dezelfde vraag beu van mensen die op 2 weken spieren willen en na 3 weken stoppen omdat ze er geen zin meer in hebben maar dan wel 1000den vragen stellen waar ik allemaal vriendelijk op antwoord..
veel posts met vragen lees ik zelfs al niet meer omdat je die personen hier na 2 weken toch al niet meer ziet
post van daggie ook niet gelezen maar kvond het wel leuk om ff met snoob mee te doen ;)

herc

Legacy Member
Daggie zei:
Herc: vorige week ben ik ma/di/woe niet gaan trainen.

Mijn post was niet echt een verwijt, maar wou daar toch even de aandacht op vestigen.

Een bot dat los lijkt te zitten en veel pijn doet, zo snel mogelijk oplossen. Ik ken verschillende mensen wiens rug omzeep is, en dat is geen lachertje.

Ik hoop dat het niet te ernstig is.

Voor jouw cardio. Halfuur fietsen heeft niet echt veel zin als je van dat buikje wil afgeraken. Combineer gewoon krachttraining in de fitness met enkele looptrainingen. Bouw die rustig op en je zal de kilo's er zien afvliegen.

En shakes. Achja, begrijp wel dat men zegt dat je best eerst naar je voeding kijkt. Maar het is niet altijd evident om enkel puur uit je voeding de nodige eiwitten te halen. Toen ik op kot zat, was dat met momenten door omstandigheden echt te moeilijk en dan zijn shakes echt wel handig. Kwaad kan het zeker niet.

In elk geval veel succes en laat je niet afschrikken door enkele reacties hier. Die mannen die dat zeiden zijn nog de slechtste niet hoor :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan