Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Chizm

Legacy Member
Kwil ook terug es wat meer intensief gaan trainen.

Maar het probleem is: ik wil een 5-tal kilo's bijkomen, maar ik ben een leek qua voeding en voedingsschema's. Het enige dat ik weet is dat je best zo om de twee a drie uur kleine maaltijden kan eten.
Kan er iemand zijn voedinsschema posten?

Ik heb een normale lichaamsbouw, niet dik of dun.

FF stats geven:

20jaar,
72kg,
BP: vorige week nog 5x 80 kg geduwd. Max ooit was 1x 95
Voor de rest niks bijzonders, kmoet es dringend beginnen met deadlift.

Edit: lengte nog vergeten: 1.83meter

Stancke

Legacy Member
Bwa, kzou daarvoor niet direct met een voedingsschema beginnen. Als je traint en op je voeding let zal het ook wel lukken die 5kg

cuda

Legacy Member
oke vandaag is een beetje fout gaan
net een uur joggen achter de rug en een uur zwemmen op tijd
nu halfuurke pauze en dan kan ik naar de gym voor billstar week twee
na die training kan ik nog is twee uur gaan judo doen

:lol: ik ga morgen pijn hebben

Gromme

Legacy Member
Morgen dansen en dan woensdag weer lekker alles geven. :p

Wat is die dextrose eigenlijk? Soort van suikers?

Stancke

Legacy Member
Dextrose zijn inderdaad suikers die direct in het bloed worden opgenomen.

MichielD4

Legacy Member
Yoo stancke, blijkbaar had ik hier toch een account
wel een kut naam, had liever gewoon michiel4 gehad al naam

Yo cuda, zit ook op DBB ;)

Vanavond doe ik LB:

full squat
barbell hack squats
stif legged deadlifts
standing calves raises
powershrugs

Dat wordt naar huis kruipen :D

Fartman

Legacy Member
Vandaag lichte training voor de borst (op 1 pr na :))

Enkel borst getrained wegens tijdsgebrek, had maar een kleine 3 kwartier om te trainen vandaag

Chest

dumbbell Press
15*18kg (opwarming)
8*24kg
8*28kg
6*34kg
3*36 kg pr (4de rep was failure)

Incline Fly
8*14kg
8*16kg
8*16kg

Machine Chest Press
8*60kg
8*70kg
8*80kg

Cable Crossover
8*25kg
8*30kg
8*35kg

(http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/tom-s-log-129964/index2.html)

Lichte training dus :)
Wel terug tevreden met de dumbbell Press!

MichielD4

Legacy Member
Maar 45min? Hoeveel rust neem je dan wel tussen 2 setjes en/of oefeningen?
Ook niet teveel rust willen nemen hé ;)

In 45min doe ik evenveel oefening als jou, enkel met meer volume

Succes nog met je verdere trainingen ;)

Fartman

Legacy Member
45min incl kleden, douchen, opwarmen :)

opwarming doe ik met de cable cross over en lichte gewichten mn armen wat lostrainen :)

dus effectieve workout +- 30min :)

MichielD4

Legacy Member
Ok, opwarmen + aankleden + de barbell volladen met gewichten duurt ook wel 15 minuutjes

Douchen +-15 min

De effectieve training bedoelde ik, is Fartman ook je echte naam op DBB?
Ik ben michiel4 op DBB en heb er ook een logje. Eind december komen er progressie foto's (5maand geleden dat ik foto's genomen heb)

GregoryCo

Legacy Member
Chizm zei:
Kwil ook terug es wat meer intensief gaan trainen.

Maar het probleem is: ik wil een 5-tal kilo's bijkomen, maar ik ben een leek qua voeding en voedingsschema's. Het enige dat ik weet is dat je best zo om de twee a drie uur kleine maaltijden kan eten.
Kan er iemand zijn voedinsschema posten?

Ik heb een normale lichaamsbouw, niet dik of dun.

FF stats geven:

20jaar,
72kg,
BP: vorige week nog 5x 80 kg geduwd. Max ooit was 1x 95
Voor de rest niks bijzonders, kmoet es dringend beginnen met deadlift.

Edit: lengte nog vergeten: 1.83meter

Niks bijzonders? Da is wel nie zo slecht é 5x 80kg:wtf:


Kzal binnenkort ook eens beginnen met zo een logs. Alleen; ik ben nie zo goed in schema's opstellen, kheb wel zo een boek met oefeningen in, maar ik weet niet wat het beste is in verhouding met de verschillende oefeningen.

*cable crunshes, is da een goeie oefening voor de buikspieren? Ik wil voornamelijk meer mijn onderste buikspieren trainen die zich uitsluitend concentreerd op deze en niet teveel van de andere. Anders doe ik een variant van Reverse crunches.

BenneB

Legacy Member
Hey iedereen ik heb ff een vraagske.
Ik heb sinds kort mijn schema's uitgebreid na veel research op internet en ga nu 3 keer in de week ipv 2 keer waarbij ik telkens andere spiergroepen train.

Vandaag heb ik borst, triceps en buik getraind.

Nu heb ik deze oefeningen gedaan:

Barbell Bench Press:
12 x 50 kg
10 x 55 kg
6 x 60 kg

Incline Bench Press (met halters opgeteld):
12 x 28 kg
10 x 32 kg
8 x 36 kg

Dips:
9 / 8 / 8

Dumbbell Bench press ( " " ):
12 x 24 kg
10 x 28 kg
8 x 32 kg

voor de rest nog een paar triceps en buik oefeningen waaronder pull down en crunches.

Nu het vreemde is dat ik enkel mijn schouders(en buik) heel hard voel maar mijn chest dus niet na deze training. Zijn dit geen goede oefeningen? Heb ik ze mss verkeerd uitgevoerd? :help:

Ik heb echt wel wat research gedaan en ze uitgevoerd zoals er stond, maar ik had eigelijk vooral bij bench press het gevoel dat ik borst aan het trainen was en bij de rest meer schouders. :unsure:

Iemand een idee hoe dit komt en of ik mss beter andere oefeningen kan doen?
Bedankt! :niceone:

jvc

Legacy Member
Is vrij normaal, ik voel mn borst ook nooit. Wat ik wel aanraad is nog een isolatie oefening te doen voor borst. Vervang een oefening dat je al doet door fly's of een peck deck achtige oefening.

Rajiv

Legacy Member
Vraagje: ik denk dat mijn breedte-dikte verhouding voor rug wat uit evenwicht is :). Kunnen jullie even oordelen?
Ik doe 2 oefeningen nu voor breedte nl
- front pulldown: laastet set = 10x 65 kg
- reverse pulldown: laatste set = 8x70 kg
2 oefeningen voor dikte rug nl:
- low pull: laatste set = 8x 85 kg
- one arm dumbell rowing: laatste set 10x 34 kg(dumbell)
(Gemixt door elkaar)

Nu, volgens mij ligt breedte-dikte niet evenredig.
Misschien beter om er een extra oef bij te nemen voor dikte zoals chin-up (opwarmingsoef dan)?

cuda

Legacy Member
of die pulldowns er uit te gooien en te vervangen door pullups?
hebde een foto van je rug?

Gizmo_1987

Legacy Member
Chizm zei:
Kwil ook terug es wat meer intensief gaan trainen.

Maar het probleem is: ik wil een 5-tal kilo's bijkomen, maar ik ben een leek qua voeding en voedingsschema's. Het enige dat ik weet is dat je best zo om de twee a drie uur kleine maaltijden kan eten.
Kan er iemand zijn voedinsschema posten?

Ik heb een normale lichaamsbouw, niet dik of dun.

FF stats geven:

20jaar,
72kg,
BP: vorige week nog 5x 80 kg geduwd. Max ooit was 1x 95
Voor de rest niks bijzonders, kmoet es dringend beginnen met deadlift.

Edit: lengte nog vergeten: 1.83meter

Ik ben even oud, even groot, en woog evenveel toen dak begon :D
Nu @ 83kg na 1j 8maand trainen.

Bij deze is sinds vandaag ook officieel de race ingezet naar de 93kg :scream: :cool: :help:
Bulken ftw! :unsure:

Rajiv

Legacy Member
Neen, foto's van rug heb ik niet...daarmee zou ik het direct zien :)
Het waren puur die gewichtsverhoudingen die mij raar leken.
Ik heb wel gezien dat mijn aanhechtingen redelijk hoog liggen, ben klein persoontje ook (1m70)
Dit terwijl mijn trainingspartner (1m86) meer evenrediger verhoudingen heeft.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan