Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cuda

Legacy Member
bwa dingen die je moet weten
ik zou zeggen: ga is naar dutchbodybuilding ( of eender welke fitness/bodybuilding/krachttrainingsite ) en begin met stickies te lezen.

en voor de rest: veel succes :niceone:

M_N_M

Legacy Member
Berter zei:
'k zou gewoon wat basis willen snapt ge : )
Voeding is minstens even belangrijk als training.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je als beginner direct moet beginnen met een voedingsschema maar gewoon er al voor zorgen dat je meer/genoeg eiwit binnenkrijgt, is al een goede start. (kan beginnen met kleine dingen bv geen boterhammekes met choco maar boterhammekes met tonijn/garnalen/pindakaas/..)

Hoe meer je je voeding afstelt, hoe beter de resultaten zullen zijn maar je moet voor jezelf maar beslissen hoe veel je er voor wil laten ... :)

Skyscraper

Legacy Member
Welja 'k heb er geen probleem mee om anders te gaan eten, maar dan moetk wel weten wat.
Choco eetk nooit 't is meestal iets vlees achtig, dus dat zit wel goed zeker?
Voor de rest eet ik veel tussendoor, maar das meestal iets koek/chips achtig.
Dus dat zal ook wel niet het juiste zijn zeker?

M_N_M

Legacy Member
Berter zei:
Welja 'k heb er geen probleem mee om anders te gaan eten, maar dan moetk wel weten wat.
Choco eetk nooit 't is meestal iets vlees achtig, dus dat zit wel goed zeker?
Voor de rest eet ik veel tussendoor, maar das meestal iets koek/chips achtig.
Dus dat zal ook wel niet het juiste zijn zeker?
hoe meer eiwitten erin zitten, hoe beter :p
Bij elke maaltijd, zeker een goede bron van eiwitten (in koekje en chips zit dat dus niet, da's enkel koolhydraten en vet en verwaarloosbaar weinig eiwitten).

Wat ik veel eet : magere platte kaas uit aldi, tonijn, garnalen, havermout, haverzemelen,...

Maar zoals al gezegd, uit de stickies op dutchbodybuilding kan je héél veel nuttige info halen..

snoob

Legacy Member
Eerste strongman training, locatie: Ironville 07/10/07
Getraint met Jimmy Laureys, Fouad Hsaini, Karel, Patrick? en Wim !

Yokerace
18m x 110kg
18m x 110kg
18m x 210kg
18m x 210kg
8m x 260kg ( pr )

Conan's wheel
720° x 40kg
720° x 140kg
360° x 240kg ( pr )
20° x 290kg haha kreeg em toch tot bovenaan

Loglift
6 x 45kg
1 x 85
1 x 85
1 x 90 ( pr )

Farmers walk
15m x 100kg ( pr )
9m x 100kg (eigenlijk 12m heen en weer maar neergezet )

Wheelflip
4 x 320kg ( pr )
1 x 320kg

Atlas Stones
f x 110
f x 110
f x 110
f x 110 MEUH zat slecht tussen de oren.

Wel super getraint, vond het heel plezant en leerrijk, volgende week terug !

lordfett

Legacy Member
stancke zen posts op DBB krijgen mij toch ook wel altijd aant lachen ze :D

Gromme

Legacy Member
Ik ben aan't denken of ik zou gaan trainen vandaag.

Normaal zijn mijn dagen Ma-Wo-Vr... Maar Vr/Za niet kunnen gaan dus ben ik op Zondag geweest. Nu ben ik redelijk stijf -> Biceps + Rug. Maar eigenlijk moet ik op maandag Borst & Triceps doen.

Wat te doen, wat te doen?

Ik weet nu hoeveel Kcal ik binnen moet hebben maar hoe kan je bvb. eiwitten bereken?

M_N_M

Legacy Member
gewoon gaan :)

Mbt berekening : als je bv 3000 kcal nodig hebt en je 40% uit eiwit wil halen dan is dat dus 1200 kcal uit eiwitten. 1 gram eiwitten is 4kcal.
=> 300gram eiwitten nodig!

Maar meestal gaat men uit van de VVM : VVM * 2 = # gram eiwitten. Dan koolhydraten en vetten aanpassen obv wat er nog overblijft :)

GregoryCo

Legacy Member
Kheb nog een vraagske ivm zo een weegschaal die ook uw "vet"percentage berekend. Wij hebben zoiets dus thuis, na een half jaar ofzo heb ik daar terug es batterijen ingestoken maar ik denk nie dat die berekening klopt :s Hij toont aan dat ik 19% vet bodyfat heb (half jaar geleden rond de 14%15%). Volgens mij kent hij het onderscheid niet tussen vet en spieren? Want kben zeker niet verdikt, wel verzwaard, mijn spieren komen ook beter uit dan half jaar geleden. (wat logisch is zeker?:p)

M_N_M

Legacy Member
dat klopt idd niet..

Je moet eens een halter in je handen nemen als je je weegt, je vetpercentage zal plots véél hoger liggen.

Obv gewicht en een stroomstootje (raakt makkelijker door vet dan door spieren) maakt hij gewoon een schatting van je vetpercentage maar dat kan er wel ferm naastzitten..

Grtz

Stancke

Legacy Member
lordfett zei:
stancke zen posts op DBB krijgen mij toch ook wel altijd aant lachen ze :D

:unsure:

M_N_M zei:
gewoon gaan :)

Mbt berekening : als je bv 3000 kcal nodig hebt en je 40% uit eiwit wil halen dan is dat dus 1200 kcal uit eiwitten. 1 gram eiwitten is 4kcal.
=> 300gram eiwitten nodig!

Maar meestal gaat men uit van de VVM : VVM * 2 = # gram eiwitten. Dan koolhydraten en vetten aanpassen obv wat er nog overblijft :)

300gram is praktisch onhaalbaar tenzij je een pro bent ofzo:p Meestal geven ze een richtgetal van rond de 180gram eiwitten ofzo. Depends

InStInCt900

Legacy Member
lol,gehebt gij geen 19% bodyfat ze:p

ik heb zo iets dusja:$ als ge een beetje zkrs wil zijn van hoeveel da je hebt
koop dan zo een huidplooimeter.

da is nie meer zo duur,vo een 10€ ofzo ebt ge al 1,wel geen digitale ofzo ma kheb van horen zegn da die goedkope digitale toch ma rommel zijn :unsure:

M_N_M

Legacy Member
Stancke zei:
300gram is praktisch onhaalbaar tenzij je een pro bent ofzo:p Meestal geven ze een richtgetal van rond de 180gram eiwitten ofzo. Depends
was maar een voorbeeldje zenne ;) (voor berekening aantal kcal => aantal gram eiwit; met 40% kwam het net goed uit maar in praktijk 40% van je eiwitten uit voeding halen is véél)

Een 2gr / VVM lees ik meestal; dus als je VVM 70Kg is, dan is dat 140Gr/dag.

//edit: net ff die ratios opgezocht;
The starting point for an effective fat-burning and muscle-building diet, often called a
"baseline diet" is 50-55% carbs, 30% protein, and 15-20% fat.

Gromme

Legacy Member
Borst
-----

BP (toestel) :

10 X 10 Kg
8 X 20 Kg
6 X 30 Kg
6 X 35 Kg
5 X 40 Kg <- 2 reps Xtra gedaan, 6de was een fail.

Incline DP (toestel) :

10 X 15 Kg
8 X 10 Kg
8 X 10 Kg
6 X 12 Kg

Wat fout gegaan door onoplettendheid. :s

D. Fly

10 X 6 Kg
8 X 8 Kg
8 X 10 Kg (PR)
6 X 12 Kg <- twee reps minder gedaan naar de set toe maar wel 2 kg gestegen = Pr?

Coc :

10 X 10 Kg
8 X 15 Kg
6 X 20 Kg
6 X 25 Kg

Triceps
-------

Triceps Extention

10 X 4 Kg
10 X 5 Kg
10 X 6 Kg
10 X 7 Kg Set was clean :d

Triceps Pulldown

10 X 10 Kg
8 X 12 Kg
6 X 15 Kg
6 X 17 Kg
6 X 20 Kg <- hier begon ik te trillen.


Dips

6 X BW
4 X BW


Ik ben vrij tevreden over deze sessie al is het misschien nog geen uitschieter.

Ook te vinden op -> http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/gromme-s-log-130116/index3.html

Stancke

Legacy Member
Bwa, zo erg is dat nu ook weer niet. Zelf maak ik vaak telfouten:D
Ooit eens voor de hele gym gezegd dat 3x3=6 :sop: Ooit eens 5kg teveel op BP gestoken en het lukte ook nog:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan