Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Morgen ga ik dus rug en biceps doen.

Wat heb ik heb van oefeningen is als volgt.

Rug

-Bent over Row
-Close Grip Pulldown (Cable)
-Rear Pulldown (Cable)
-Shrug Is dit niet eerder voor schouders?

Biceps

-Barbell Curl (wij hebben een rechte bar en zo een gekartelde, welke best?)
-Concentration Curl
- 3de?

lammeken

Legacy Member
keb ier ng e vraagsken (kweet dak ier vele vraag mor daar dient e forum voor e :) )
Is het slecht om elke dag te gaan trainen?Of is dat teveel van het goede?( kga uk elke week nog eens gaan zwemmen en lopen,en krij elke week ong 100km me de velo )

jvc

Legacy Member
Gromme zei:
Morgen ga ik dus rug en biceps doen.

Wat heb ik heb van oefeningen is als volgt.

Rug

-Bent over Row
-Close Grip Pulldown (Cable)
-Rear Pulldown (Cable)
-Shrug Is dit niet eerder voor schouders?

Biceps

-Barbell Curl (wij hebben een rechte bar en zo een gekartelde, welke best?)
-Concentration Curl
- 3de?

shrugs is voor nek-bovenkant rug.
Voor biceps nog hammer curls of incline db curl?

PapaGanz

Legacy Member
Hammer is vooral voorarmen hoor.
Doe een Incline Curl of een Preacher Curl.
Ofwel train je je voorarmen, altijd leuk :p.
De Twist + Wrist Curls ;)

Aresonlyone

Legacy Member
PapaGanz zei:
Hammer is vooral voorarmen hoor.
Doe een Incline Curl of een Preacher Curl.
Ofwel train je je voorarmen, altijd leuk :p.
De Twist + Wrist Curls ;)
ja mijn gat ja :p
vooral biceps maar de onderarmen worden idd ook wel gebruikt.. (branchioradialis) maar eeeuh.. om te zeggen vooral onderarmen?
niet dus :)

Gromme

Legacy Member
Dan zal ik wel de Preacher Curl doen..

Dat is toch dat je met je armen over dat schuin bankje leunt hé?

PapaGanz

Legacy Member
Ik voel het gewoon veel zwaarder aan mijn voorarmen dan mijn bovenarmen bij de Hammer Curl :p

herc

Legacy Member
massey-ferguson zei:
keb ier ng e vraagsken (kweet dak ier vele vraag mor daar dient e forum voor e :) )
Is het slecht om elke dag te gaan trainen?Of is dat teveel van het goede?( kga uk elke week nog eens gaan zwemmen en lopen,en krij elke week ong 100km me de velo )

Elke dag is teveel van het goede. Met een goed split schema kan je wel bijna dagelijks gaan trainen, maar wekelijks eens een rustdag inlassen is zeker geen overbodige luxe.

snoob

Legacy Member
PapaGanz zei:
Ik voel het gewoon veel zwaarder aan mijn voorarmen dan mijn bovenarmen bij de Hammer Curl :p

Ik doe curls bijna altijd na rows en dan heb ik eerder last in men handen / onderarmen dan in men biceps :(

cuda

Legacy Member
massey-ferguson zei:
keb ier ng e vraagsken (kweet dak ier vele vraag mor daar dient e forum voor e :) )
Is het slecht om elke dag te gaan trainen?Of is dat teveel van het goede?( kga uk elke week nog eens gaan zwemmen en lopen,en krij elke week ong 100km me de velo )
goed/slecht...
je lichaam heeft rust nodig dus het is niet slecht om na elke trainingsdag een rustdag te houden.
maar er zijn ook trainingsschema's waar je elke dag traind (en bv na week 4 een week rust houd)

hangt dus van je training af

Stancke

Legacy Member
cuda zei:
goed/slecht...
je lichaam heeft rust nodig dus het is niet slecht om na elke trainingsdag een rustdag te houden.
maar er zijn ook trainingsschema's waar je elke dag traind (en bv na week 4 een week rust houd)

hangt dus van je training af

+ je gaat 2cm biceps groeien als je op je taal let

Stancke

Legacy Member
massey-ferguson zei:
keb ier ng e vraagsken (kweet dak ier vele vraag mor daar dient e forum voor e :) )
Is het slecht om elke dag te gaan trainen?Of is dat teveel van het goede?( kga uk elke week nog eens gaan zwemmen en lopen,en krij elke week ong 100km me de velo )

.....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan