Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Delirium

Legacy Member
deathdevil zei:
Hey,

Heb een vraagje wat betreft thuis trainen... Ik heb 3 maand ofzo powertraining gedaan, daarna werd het me te duur feitelijk. Daarbuiten doe ik ook karate en ik denk niet dat mijn spieren power training en karate zouden aankunnen..

Daarom doe ik elke dag wat, ondermeer push ups. Ik heb 3 oefeningen:

Pomphouding, zakken met neus tegen de grond, 5 seconden houden en terug 15x
Pompen met mijn armen net naast mijn lichaam, neus tegen de grond 15x
Pompen, traag zakken,grond kussen, zeer snel terug rechtkomen 25x

Nu merk ik wel dat die spieren steviger worden, maar die laatste 5 zijn telkens puur op karakter..k'zit al compleet in't rood als ik daar aan begin :p

Mijn vraag: Zijn dat deftige oefeningen, en is het normaal dat dat lastig blijft en moet ik toch al eens met gewichten proberen of blijven doordoen tot het echt easy is en dan pas gewichten erbij halen?

alvast bedankt ;)

Ha, nog ene van Hamme die zijn weg naar hier gevonden heeft :p

Goh, ja ik vind dat deftige oefeningen, zijn natuurlijk zo de basisoefeningen die je thuis kan doen zonder gewichten, maar het zijn basisbewegingen. Pompen is ook nog altijd vermoeiend voor mij, ook al BP ik bijna 100kg.

Als je al je spieren wil verstevigen is het altijd wel praktisch een setje dumbels, nen barbell, een bankske en wat schijven te kopen imo.

Waar doe je ergens karate?

PapaGanz

Legacy Member
PapaGanz zei:
Ok, eindelijk beginnen trainen na 3 maand niks doen :p.
Ben dan ook maar beginnen squatten; daarover een vraagje:

Bij het naar boven gaan, krijg ik zo'n drukkend gevoel aan mijn onderste rubben, op mijn rug.
Ik hou mijn rug echt recht en snap niet waar het aan kan liggen :(?

BUMP

Snowpanther zei:
squatten met de rug recht lijkt me pijnlijk eingelijk.

PS: brinta smaakt idd naar zompige kots.. havermout ftw!

Ik bedoel mijn ruggegraat recht houden :p

SMa

Legacy Member
Delirium zei:
Als je al je spieren wil verstevigen is het altijd wel praktisch een setje dumbels, nen barbell, een bankske en wat schijven te kopen imo.
Voor dat geld kun je toch al makkelijk een dik jaar gaan trainen :p
Zeker dat bankje, kzou het zelf ook willen maar kost me net iets te veel.

btw, pagina 500 en bijna 10.000 posts :woohoo:

Delirium

Legacy Member
SMa zei:
Voor dat geld kun je toch al makkelijk een dik jaar gaan trainen :p
Zeker dat bankje, kzou het zelf ook willen maar kost me net iets te veel.

btw, pagina 500 en bijna 10.000 posts :woohoo:

Ja da's wel waar, maar 't is ook zo, met enkel pompen ga je nu niet biceps schouders, benen,... hard verstevigen. Heb niet gezegd dat het goedkoop ging zijn :D
Misschien goedkoper 2de hands zoeken.

Sedinal

Legacy Member
Hoeveel keer in de week trainen jullie je kuiten en onderarmen eigenlijk ?
bij mij in de gym is er zo een reus uit rusland en die zegt dat het wel aangeraden is toch 2 keer in de week ofzo u kuiten en onderarmen te trainen omdat het moeilijke spieren zijn om in massa bij te komen... jullie gedacht ?

Delirium

Legacy Member
Kuiten 2x/week, staan nu wel al lekker dik. Train die nog maar een paar maand en het resultaat is toch duidelijk zichtbaar.
Onderarmen niet veel meer, zou dat meer moeten doen, maar meestal is dat laatste oefening en is het echt te laat. Laat uw post een teken zijn en dat ik vanaf nu 1x/week toch onderarmen ga trainen.

Gizmo_1987

Legacy Member
Het maken der bananenmilkshake

Men neemt dus:
250gr platte kaas
500ml melk
2 eieren
2 bananen
Een grote pot + mixer.

Doe alles in de pot

Mix it

Drink it

1 liter milkshake... :love:


----
Beter halfvolle melk nemen
Platte kaas is beter van colruyt merk Galaxy (groene potten)
Eieren wss ook best zonder dooier derin

snoob

Legacy Member
Sedinal zei:
Hoeveel keer in de week trainen jullie je kuiten en onderarmen eigenlijk ?
bij mij in de gym is er zo een reus uit rusland en die zegt dat het wel aangeraden is toch 2 keer in de week ofzo u kuiten en onderarmen te trainen omdat het moeilijke spieren zijn om in massa bij te komen... jullie gedacht ?

Ik train men onderarmen 3x per week dmv grippers, kuiten 1 of 2 x per week in de gym.

deathdevil

Legacy Member
Delirium zei:
Waar doe je ergens karate?

In Gent, maar nog niet lang hoor :)

en ik heb 1 gewicht van 7kg op kot waar ik me af en toe ook mee amuseer..
Ik wou dat ik het deftig kon doen maar dan heb ik geen enkele avond meer vrij en het is een hele hap uit mijn budget... *zucht*

cuda

Legacy Member
ik kan drie weken niet naar de gym omdat men abo is afgelope en ik moet wachten tot het nieuwe schooljaar voor ik terug kan beginnen
en on top of that ben ik nog eens ziek ook
:sad: mijn lichaam vind dit niet leuk

snoob

Legacy Member
cuda zei:
ik kan drie weken niet naar de gym omdat men abo is afgelope en ik moet wachten tot het nieuwe schooljaar voor ik terug kan beginnen
wa is da nu weer voor zever?

cuda

Legacy Member
huidige gym : diest
volgende gym: brussel
huidig abo is afgelopen
volgend abo kan ik pas beginnen als school begint
en nu nog 2-3 weken elke keer als ik ga 10-15€ per keer te betalen zie ik niet zitten :s

Sedinal

Legacy Member
en waarom juist kan je je volgende abo pas beginnen als het school is ?

Tsommy

Legacy Member
Zware griep te pakken hier. Al Paar weken niet getraind, Khoop snel terug genezen te zijn en er terug in te vliegen tis al ff geleden.

Terror Factor

Legacy Member
Meh, ik ga nooit breed worde, geen karakter. Ben ne tamzak:p
Anyway,we zulle maar stellen da zelfkennis het begin van alle wijsheid is zeker?

Nu,ik ben van plan om met dat schema van mark rippetoe te beginne. Ziet er wel interessant uit. linkje: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=998224

Nuja, beginnen, da kan nog effe dure, mij kennende :unsure:

Vanaf januari ga ik in hasselt ergens fitnesse, school komt tussen in de kosten. Noivilbo en ?(kan ni meer op de naam kome) traine in diepenbeek, kan ook zijn da ik daar ga.

Zou beter moete lukken, k ga zeker 1e kameraad meekrijge, waarschijnlijk 2. kunde elkaar toch motivere en aanzette om altijd te gaan enz, en da heb ik nodig :)

antHraxx

Legacy Member
bah, kzou eerst fat mass wille verlieze alvorens spiermassa bij te kweke ;)
ik loop om de 2 dage minstens 6km, eet ni overdreve ongezond en toch nog amper/geen resultaat ...

herc

Legacy Member
gvd ik wou den 10 000ste post hebben, maar der is er mij ene voor. 10 001 staat ook niet slecht ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan