Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Stancke

Legacy Member
Terror Factor zei:
Zou beter moete lukken, k ga zeker 1e kameraad meekrijge, waarschijnlijk 2. kunde elkaar toch motivere en aanzette om altijd te gaan enz, en da heb ik nodig :)

Met 3 trainen is toch wat teveel van het goede, ga je op de duur meer babbelen dan wat anders. 2 is perfect imo :)

Terror Factor

Legacy Member
Stancke zei:
Met 3 trainen is toch wat teveel van het goede, ga je op de duur meer babbelen dan wat anders. 2 is perfect imo :)
Ja, misschien wel, ma tis beter als helemaal ni trainen he:p
Nuja, we zien wel, januari is nog ver. En ene heeft toch altijd de neiging van snel te stoppen :p

EDIT: 2 spotters zijn trouwens altijd wel handig, zeker bij die monsterachtige gewichte die ik gebruik :unsure:

snoob

Legacy Member
ik kan altijd een 2de trainingspartner gebruiken, ga binnenkort es boards maken voor boardpresses, dan moet er alsan iemand die boards vasthouden en iemand spotten :D

koen v

Legacy Member
Hallo,

ik train nu ongeveer een halfjaar, maar boek te weinig vooruitgang, daarom wil ik overschakelen van een splitschema naar een fullbody.
Ik ben 19 jaar, 1m80 en 65kg.
Alvast bedankt !

maandag:
Chest: Benchpress
Back: Bent Over Row (dumbbells)
Deltoids: Dumbbell Shoulder Press
Quads: Squat
Calves: Standing Calf Raises (Toestel)
Triceps: Lying barbell Extensions

woensdag
Chest: Incline Benchpress
Back: Underhand Chin-ups
Deltoids: Barbell Shoulder Press
Quads: Squat
Biceps: Barbell curls
Hamstrings: Standing Leg Curl

vrijdag
Chest: Dumbbell Press (of fly's ?)
Quads: Squat
Back: Cable Front Pulldown (lats)
Deltoids: Side Dumbbell Raises
Traps: Dumbbell Shrugs
Lower Back/hips: ?

en dit:
Week 1

Workout 1

Sets: 3

Reps: 5

Rest: 60 seconds between sets

Load: Choose a weight that forces you to near-failure for the last rep of the last set.*

*This is the recommended load for all workouts.

Workout 2

Sets: 3

Reps: 8

Rest: 90 seconds between sets

Workout 3

Sets: 2

Reps: 15

Rest: 120 seconds between sets

Week 2

Perform with the same parameters as Week 1, but execute antagonist training for all six exercises (more on this later).

Week 3

Workout 1

Sets: 4

Reps: 5

Rest: 60 seconds between sets

Workout 2

Sets: 4

Reps: 8

Rest: 90 seconds between sets

Workout 3

Sets: 3

Reps: 15

Rest: 120 seconds between sets

Week 4

Perform the same parameters as Week 3, but execute antagonist training for all six exercises.

Week 5

Workout 1

Sets: 2

Reps: 18

Rest: 120 seconds between sets

Workout 2

Sets: 2

Reps: 8

Rest: 60 seconds between sets

Workout 3

Sets: 2

Reps: 12

Rest: 90 seconds between sets

Week 6

Perform the same parameters as Week 5, but execute antagonist training for all six exercises.

Week 7

Workout 1

Sets: 3

Reps: 18

Rest: 120 seconds between sets

Workout 2

Sets: 3

Reps: 8

Rest: 60 seconds between sets

Workout 3

Sets: 3

Reps: 12

Rest: 90 seconds between sets

Week 8

Perform the same parameters as Week 7, but execute antagonist training for all six exercises.





Lijkt dit schema wat ?
Gebasseerd op testosteron NATION schema.
Alleen deadlift (en gelijkaardige oefeningen) zie ik niet echt zitten omdat ik nog maar pas naar de osteopaat ben geweest en toch wat moet opletten voor m'n rug, en aangezien dit een delicate oefening is.
Ook heb ik in m'n fitness niemand die m'n deftig kan tonen hoe ik een deadlift correct uitvoer.
Zijn er nog andere oefeningen die onderrug kunnen trainen ?
Want als je dit bekijkt:
Every session is going to consist of six exercises. Why? Because my empirical evidence has shown that natural trainees can consistently maintain six exercises per session without burning out.

It’s imperative to base your exercise selection around compound, multi-joint exercises. Four out of the six exercises for each session must be compound exercises. Six sissy-assed, single-joint isolation exercises ain’t gonna do the trick. But, you can perform a few of my recommended single-joint exercises for two of the six exercises. Here’s the list you must choose from:

Compound Exercises

Chest: Incline, flat, decline barbell or dumbbell bench presses. Wide-grip dips.

Back: Upright or horizontal rows. Pull-ups or pulldowns with pronated, semi-supinated, and supinated grips.

Deltoids: Standing or seated military presses with a barbell or dumbbells utilizing pronated, semi-supinated or supinated hand positions.

Quads: High-bar full barbell squats, hack squats or front squats.

Lower Back/Hips: Traditional and/or sumo-style deadlifts or Good Mornings. Power cleans or snatches.

Single-Joint Exercises

Biceps: Barbell curls, hammer curls or preacher curls.

Triceps: Lying barbell or dumbbell triceps extensions, and pronated or supinated grip pressdowns.

Deltoids: Front, side or rear dumbbell raises.

Hamstrings: Glute-ham raises or leg curls.

Calves: Standing, seated or donkey calf raises.

Stick to the above list of exercises for optimal results.

kom is dus eigenlijk iedere keer een oefening tekort voor Lower Back/Hips...
En zijn de push-pull verhoudingen wat goed verdeeld ?
Heel erg bedankt voor wie me hierbij wil helpen, dan kan ik eindelijk eens deftig starten !

grtz

koen v

Legacy Member
ja eten sowieso, dat hadden ze op dutchbb ook al gezegd !
(ben tom v daar ;))
train in paramount btw

SMa

Legacy Member
hoe train je de onderarmen?

en in oktober zou ik in Gent beginnen,
kan iemand een gym aanraden?

Fartman

Legacy Member
vandaag benen getrained :) ging echt super, squat record verpulverd :evil:

Leg Press
10*120kg (opwarming)
8*140kg
8*150kg
8*170kg

Standing Calves Raises
10*40kg (opwarming)
8*60kg
8*70kg
8*85kg

Parallel Squat
8*40kg
8*60kg
8*80kg
2*90kg (pr)
1*95kg (pr)
1*105kg (pr)

Leg Extensions
8*55kg
8*65kg
8*75kg

Leg Curl
8*20kg
8*25kg
8*30kg


De reden waarom ik geen full squat doe is omdat ik een slechte rechterknie heb, als ik fullsquat doe voel ik precies altyd een klik in mn knie

dan bicep curl gedaan en buikspieren omdat trainingpartner nog bezig was :p

totaal 1RM staat nu op:
Bench press: 90kg
Deadlift: 135kg
Squat: 105kg

Totaal: 330kg

op naar de 400 :p

Tsommy

Legacy Member
Maakt een trainingsschema zo een groot verschil?
Ik Train 3 x per week normaal gezien en doe 2 spiergroepen per keer. 4 oefeningen per groep ong. (die ik ook afwissel soms)
Borst en biceps
Rug en triceps
Schouders en buik

Tsommy

Legacy Member
Kan ik niet trainen. Ik heb 2 pinnen in mijn knie en 2 in mijn bekken. Ik train benen door te fietsen ofzo. Iedere keer als ik met gewichten ofzo mijn benen train zelfs al heel licht loopt er wel iets mis en mijn dokter heeft me dat dan ook afgeraden om het nog te doen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan