Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gizmo_1987

Legacy Member
SMa zei:
Wetende dat je lichaam maximaal tussen de 20 en 30gr eiwitten per 2 à 3 uur kan opnemen is dit toch wel overkill. De extra eiwitten worden omgezet in vet of gaan er uit via de spijsvertering

ik drink dit niet in ene keer uit eh... :p
khaal daar 3-4 33cl tassen uit, spreiden over 2 dagen

PapaGanz

Legacy Member
Ok, eindelijk beginnen trainen na 3 maand niks doen :p.
Ben dan ook maar beginnen squatten; daarover een vraagje:

Bij het naar boven gaan, krijg ik zo'n drukkend gevoel aan mijn onderste rubben, op mijn rug.
Ik hou mijn rug echt recht en snap niet waar het aan kan liggen :(?

Snowpanther

Legacy Member
squatten met de rug recht lijkt me pijnlijk eingelijk.

PS: brinta smaakt idd naar zompige kots.. havermout ftw!

Stancke

Legacy Member
Soit, deze avond eens nog eens een poging gedaan met Brinta. Ben begonnen met Brinta + melk + Nesquick en dat trekt op de kloten éh:p Das gewoon een dikke, kiezige brij :p Morgen nog eens iets anders proberen. Vandaag eens goed gegeten, naar de avond toe naast die Nesquick enzo nog 4 boterhammen, 500gr magere yoghurt, 30gr Whey shake, druiven naar binnengespeeld.

Overigens m'n laatste tetten-training BP op 71kg gebracht. Train de laatste 2 weken met iemand samen en het gaat wel goed zo. ;)

Gizmo_1987

Legacy Member
wardkennes zei:
Wat resultaat brengt dit juist? (sorry ben newbie maar wel heel geïnteresseerd.)

milkshake :)

Het zal wel voor iets goed zijn zeker :p bananen, platte kaas, en eieren kunnen nooit kwaad:p

Neem wel een platte kaas (kwark) met een lekkere smaak...

VinceFeet

Legacy Member
Heren, wat zijn volgens jullie de beste oefeningen voor borst-volume te trainen. Mijn ganse lijf is in verhouding maar als ik een opmerking krijg is het over m'n borst, 'Dat mag nog wel een beetje meer!'. En dat klopt ook maar het probleem is dat mijn borst trager toeneemt in volume (in vergelijking met de rest van m'n lichaam).

Aan kracht ontbreekt het niet meteen denk ik aangezien ik toch 115kg kan benchen (weliswaar maar 1 keer maar soit).

De oefeningen die ik wekelijks doe voor borst zijn:
Bench Press
Chest Press
Decline Dumbell press
Push-ups (met de handen tegen elkaar)

Boukreev

Legacy Member
dips ijn ok nog goe vo borst

en push ups zouk wel weighted doen (dips trouwes ok)

EternalSilence

Legacy Member
VinceFeet zei:
Heren, wat zijn volgens jullie de beste oefeningen voor borst-volume te trainen. Mijn ganse lijf is in verhouding maar als ik een opmerking krijg is het over m'n borst, 'Dat mag nog wel een beetje meer!'. En dat klopt ook maar het probleem is dat mijn borst trager toeneemt in volume (in vergelijking met de rest van m'n lichaam).

Aan kracht ontbreekt het niet meteen denk ik aangezien ik toch 115kg kan benchen (weliswaar maar 1 keer maar soit).

De oefeningen die ik wekelijks doe voor borst zijn:
Bench Press
Chest Press
Decline Dumbell press
Push-ups (met de handen tegen elkaar)

njah, als je 115 kg kunt benchen denk ik eerlijk niet dat je nog veel zal toenemen in volume, of je zou anders moeten gaan trainen en meer in verzuring moeten gaan.

als je van nature niet breed bent, zul je door allerhande borst spier oefeningen wel ietje verbreden maar je zal nooit de borstkas hebben als iemand die van nature al breed is.
spijtig genoeg :sad:

tenzij je begint te spuiten :p denk ik
miss je schouders harder trainen, schept de illusie dat je dan bredere borstkas hebt, doordat je schouders een goe volume hebben

Sedinal

Legacy Member
Of misschien laat je je schouders wat te hard meewerken...
sinds kort kijk ik echt niet meer naar het gewicht maar focus ik me meer dat ik op men borst werk en niet op de schouders... het helpt wel imo. betere resultaten.

Gizmo_1987

Legacy Member
VinceFeet zei:
Heren, wat zijn volgens jullie de beste oefeningen voor borst-volume te trainen. Mijn ganse lijf is in verhouding maar als ik een opmerking krijg is het over m'n borst, 'Dat mag nog wel een beetje meer!'. En dat klopt ook maar het probleem is dat mijn borst trager toeneemt in volume (in vergelijking met de rest van m'n lichaam).

Aan kracht ontbreekt het niet meteen denk ik aangezien ik toch 115kg kan benchen (weliswaar maar 1 keer maar soit).

De oefeningen die ik wekelijks doe voor borst zijn:
Bench Press
Chest Press
Decline Dumbell press
Push-ups (met de handen tegen elkaar)

Hoeveel reps??

VinceFeet

Legacy Member
gizmo_1987 zei:
Hoeveel reps??

Ik doe al m'n oefeningen (met uitzondering van buik) in 10-8-6-6 momenteel. Ben begonnen met 10-10-10, dan 12-10-8-8 en nu 10-8-6-6 dus.

@Sedinal: Ik focus mij ook op de beweging/spiergroep en niet op het gewicht. Ik ben een half jaar geleden begonnen met minder gewicht maar (nog) trager en meer focus. Maar qua resultaat zie ik dus voorlopig nauwelijks een verschil.

Stancke

Legacy Member
Vanmorgen legs getrained, vanavond terug voor rug en biceps. We gaan nog eens deadliften @ 107kg proberen :unsure:

Aresonlyone

Legacy Member
squat:
4x130kg
6x120kg
8x110kg
6x120kg
4x130kg

kwas tevreden, na een vermoeiende training er ook nog 3x12x100kg DL uitgekregen dus mag weer eens tevreden zijn denk'k ;)

Gizmo_1987

Legacy Member
ha! k'ga u nog inhalen op squat :p
Vandaag laatste set van 5*118kg gesquat :p
Laatste set van bench was 5*88kg
Dan nog een paar oefeningen voor het nieuwe schema op massa getest...
(Er was veel volk en mijn squatrack was geïnvaseerd, niet meer kunnen rowen... ):sop:

Dan heeft dé beer van de fitness zo ff 4*140 kg gebenched :D:D
Iedereen stond zo rond hem te kijken ^^ 3 dikke 20kg platen op een kant van de olympische bar :p

Nog 2 keer BS en dan eens vergelijken ^^

dendaak

Legacy Member
Gelle zei hier echt beesten hé, ik ben nu een week bezig en zit aan 30 a 35KG :$

snoob

Legacy Member
Benchpress
10 x 20
5 x 50
5 x 70
5 x 80
5 x 80
1 x 90
1 x 90
1/f x 100 ( 1 vingertje hulp ..., telt niet zeker? )
1 x 90

Clean & press
10 x 20
10 x 50 ( pr )

Pushpress
5 x 50
5 x 70 ( pr )
1 x 75 ( evenaring 1RM )
1 x 80 ( pr )
1 x 85 ( pr )
1 x 90 ( pr )
f x 95 ( lockout fail )
f x 95 ( lockout fail )
1 x 80

Bent over row
4 x 110 ( pr ) :ironic:

Standing calve raise
10 x 100
10 x 100

Legpress
10 x 100
10 x 150
10 x 200
5 x 250
5 x 300 ( evenaring pr )
2 x 350 ( pr )
2 x 400 ( pr )

Situp
3 x 20

Kweet niet of de 100kg benchpress telt, spotter gaf tikje met vinger aan men sticking point :dunno: Dus maar besloten van andere PRs te maken. Ben heel tevreden over men pushpress, wat teleurgesteld over men bench. Volgende keer zonder vinger. :(

Fartman

Legacy Member
nette bent over row :)

doe die persoonlijk liever met lichtere gewichten, vind anders dat ik teveel met mn schouders werk :)

hoop dat mn bench ook de 100 aantikt binnen paar weken :) zit nu op 90kg, heb die nl nu vervangen door dumbell chest press :) 32kg in elk hand, morgen proberen de 36kg te drukken, moet lukken aangezien ik vorige keer de 32 nog redelijk makkelijk 8 keer duwde :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan