ChfZ | Hanky
Legacy Member
*lijer* zei:hallo,
als beginner heb ik enkele vragen bij het lezen van sommige posts in deze thread. ik lees bv dat je om vooral massa te krijgen sets van max 12 reps moet doen, hoe komt dit? geldt dit dan voor elke oefening? bv ook pompen?
en hoeveel sets moet je dan doen?
verder ben ik het woord bulken al enkele keren tegengekomen. ik versta dat het hier gaat om zo veel mogelijk te eten om bij te komen of kan er iemand dit specifieker uitleggen? en hoe zit dat met die koolhydraten en eiwitten, als je bijvoorbeeld wilt bijkomen..
zo, sorry voor de vele vragen maar deze topic is zo groot dat het moeilijk was om alles te lezen.
yo!
Ik dacht (don't shoot me) da tss 6-8 -> Kracht, 8-12 -> Massa, +12 uithouding. En da telt idd voor ongeveer alle oefn.
Meeste mensen doen ongeveer 4-5 setjes.
Bulken = veel koolydraten en eiwitten en beperkte hoeveelheid vetten. (Kan zijn da'k ernaast zit omda'k zelf ni aan bulken begin, maar der zitte der hier wel een paar die da doen. Kunnen miss meer specifieke info geven).



