Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Aresonlyone

Legacy Member
Direct na trainen is beste om bf naar beneden te krijgen. Je suikers zijn namelijk opgebrand en je gaat direct je vetten aanspreken.
laten we ongeveer dit zeggen voor een gelijk effect:
30min na krachtraining = 45min op nuchtere maag = 60min op eender welk moment
(heb ik horen zeggen....)

over 6 en 8packs.. sommige mensen hebben bijna geen onderste buikspieren, anderen hebben er juist veel. Kan je niet veel aan doen. Of je 6of 8 blokjes hebt hangt ook af van het aantal pezen die over je buikspieren lopen, zij lopen dwars en zorgen dus voor de 'blokjes'.
En vorig jaar hebben we gezien dat er dus bij sommige mensen gerust een pees minder kan lopen.
kijk maar:
http://mr-olympia-2006.ronnie.cz/callouts/img/lide/22/7.jpg
http://i5.photobucket.com/albums/y163/BBingDungeon/Dexter Jackson/17.jpg


@snoob
wat is die tonnage shizle eig? in dat exelletje? :o en tonnage cutoff enzo..

snoob

Legacy Member
Aresonlyone zei:
@snoob
wat is die tonnage shizle eig? in dat exelletje? :o en tonnage cutoff enzo..

Tonnage is het volume dat ge verzet op een training, zoals omschreven 'basically a proxy for workload'. Gewicht * aantal reps = Tonnage. Tonnage overzicht staat onderaan in de spreadshit per dag / week waar je je volume progressie kan zien.

Tonnage cutoff is om enkel rekening te houden met je zware werksets, dus als je 60% ingeeft in je spreadsheet ( standaard ) worden sets met 60% of meer van je 1RM als gewicht maar opgenomen in je tonnage overzicht.

Gizmo_1987

Legacy Member
Weer zwaar gefeest vannacht, ook kotsten enzo :p
Vanmorgen woog ik 81kg :) Vrijdag 84...
Beetje veel vocht verloren dus :p
Maandag er terug invliegen met een nieuw trainingsprogramma ;)

Aresonlyone

Legacy Member
ok thx.. dat eerste dacht ik wel, die tonnage cutoff wist ik niet echt :p

criticus

Legacy Member
dank u voor al deze training ik moet wat aan powertraining gaan doen en deze info komt mij goed uit

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Doom Dragon zei:
edit: pffft.. ik zou nu mijn triceps moete ngaan trainen
ma echt , weeral geen goesting, die lopen echt zwaar achter, train zeker al 6maanden maar af en toe eens mijn triceps apart
scheelt da, als ge u triceps goed en voorduren traint, scheelt da dan in het gewicht dat je kan benchen?
denk toch van wel, maar je traint toch ook tijdens borstspieroefeningen je triceps :unsure:

Triceps trainen moeten zowiezo doen!

Benchen wilt ni zegge da ge enkel uw borst trained eh.. Ge pakt uw triceps/schouder automatisch wa mee.

Slaxz

Legacy Member
zaterdag voor de eerste keer gaan trainen.
kvrees dak mezelf een beetje overschat heb want mn armspieren doen nog altijd zeer :oink:

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Kan iemand hier ff de link posten voor die excel sheet van Bill Star te downloaden? (die excelsheet die al de gewichten berekend adv uw 5RM)

Van't weekend bij mijn vriendin blijven logeren. En donderdagavond vergeten mijn schema door te mailen.. 'k weet dus men gewichten nimer :)

Alsek die excel sheet heb kan ik alles terug invullen en afprinten :)
Dan kan'k der vandaag mee beginnen :/

Thanks in advance.

Aresonlyone

Legacy Member
http://users.skynet.be/fa310862/5x5.xls
mijn versie die ik beetje aangepast heb, in da werkblad staat er onder de tonnage nog eens juist hetzelfde maar dan met het aandal kg's dat je aan elke kant van je olympische baar moet hangen. Iets gemakkelijker dus om af te drukken en mee te nemen naar de gym :)
/edit
ik straksjes mijn eerste training daar eens van gaan doen sie :p

snoob

Legacy Member
Aresonlyone zei:
http://users.skynet.be/fa310862/5x5.xls
mijn versie die ik beetje aangepast heb, in da werkblad staat er onder de tonnage nog eens juist hetzelfde maar dan met het aandal kg's dat je aan elke kant van je olympische baar moet hangen. Iets gemakkelijker dus om af te drukken en mee te nemen naar de gym :)
/edit
ik straksjes mijn eerste training daar eens van gaan doen sie :p

wiskunde tijdens de training kan niet hé :lol:

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Aresonlyone zei:
http://users.skynet.be/fa310862/5x5.xls
mijn versie die ik beetje aangepast heb, in da werkblad staat er onder de tonnage nog eens juist hetzelfde maar dan met het aandal kg's dat je aan elke kant van je olympische baar moet hangen. Iets gemakkelijker dus om af te drukken en mee te nemen naar de gym :)
/edit
ik straksjes mijn eerste training daar eens van gaan doen sie :p

Merci Ares!

Idd wel gemakkelijk als er onder sta wel ge er nog moet bijhangen :)
Das wa rappper dan in de gym staan te rekenen :p


Hoeveel pauze pakte gelle tss elke set? 1min?

Aresonlyone

Legacy Member
ik vroeg mij da van die pauze ook af, ik gok op iet van 2 min
en idd wiskunde tijdens trainen kan niet :D

snoob

Legacy Member
1-2 minuten tussen de lichte sets, 2-5 minuten tussen de zware sets, sta allemaal op site van madcow ze. Ge moet gewoon uw hartslag volgen tussen sets door.

Aresonlyone

Legacy Member
shit da was zwaar :p
die laatste set squat omg :D en das nog mr eerste dag :D
ma kmoet mij es riem kopen, bij squaten kreegk wa teveel druk in onderrug

snoob

Legacy Member
was hier ook vrij zwaar vandaag :p
week 4 gestart
copy van men log:
Week 4 Maandag

Fullsquat
5 x 47
5 x 59
5 x 71
5 x 82
5 x 94

Benchpress
5 x 38
5 x 48
5 x 57
5 x 67
5 x 76

Bent over row
5 x 30
5 x 38
5 x 45
5 x 53
5 x 60

assistence:
Sit-up op decline bankje
10 x
10 x 5kg
10 x 7,5kg

dumbbell Pullover
2 x 10 x 15kg

Vannacht bijna niet geslapen, zware dag op school, al ganse dag hoofdpijn en niet veel gegeten. Na het benchen sloeg ik rood uit en bonsde men hoofd, het ging precies ontploffen. Toch lekker doorgedaan en na een douche was ik er helemaal door :applause: . Dumbell pullover gedaan op aanraden van de gymeigenaar, hij zei dat het na het squatten goed is voor je longinhoud.

TimeFtw

Legacy Member
Ik vandaag :

Bent over Row
5 * 45
5 * 50
5 * 55
5 * 60
5 * 60
5 * 60

Military press:
5 * 35
5 * 40
5 * 45
5 * 45
5 * 45

Chin ups
Bicep curls
Hanging leg raises

Ik laat de squats voorlopig weg, ik ben nog aan het herstellen van een blessure aan mijn scheenbeen opgelopen bij het basketten.

Fartman

Legacy Member
ga myn training ook es op schryven :)

bench press:
10*50kg
10*60kg
8*70kg
6*80kg

incline bench press:
10*50
10*55kg
10*60kg

decline bench press:
10*55kg
10*55kg
10*60kg

flys:
10*12kg
10*14kg
10*16kg
8*18kg

leg press (machine met kettingoverdracht):
10*120kg
10*140kg
10*160kg

calves raises (machine met kettingoverdracht):
10*150kg
10*170kg
10*200kg

leg extensions:
10*40kg
10*45kg
10*55kg

leg curls:
10*20kg
10*25kg
10*30kg

wat vinden jullie van mn benenschema? ik sta echt ver achter met mn benen, train die nog maar 5 weken (grote fout zoals ik al gezegd heb, maar kom :p het is nu zo :p)

http://users.telenet.be/dc_nico/Bodybuilding/detail_3_1_i.jpg
deze machine hebben we by ons in de gym

cuda

Legacy Member
hack squat machine is da zeker?

is da ni te zwaar zo flat, incline en decline benchen op dezelfde dag?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan