Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
Aresonlyone zei:
ja jonge goe bezig...
1) ge leert verkeerde zaken
2) ge kunt de deadlift nie
ik doe ook LO en hij staat zelfs in onzen boek van trainingsleer dacht ik dus, niets van kennen ook nog en dan ff me nen air zo kome zegge "succes me de hernia binne 20 jaar"
krijgde toevallig ook geen basisleskes rugschool hoe ge de druk moet vermindere in u onderrug als ge iet oppakt? awel é, als ge dealdift op die mannier gade uwe rug nog minder belasten dan enen die in den bouw werkt en nog nooit van een goeie houding gehoord heeft..

succes met uw mensen die ge verkeerd gaat begeleide binne 10 jaar

amai .. gij hebt nogal een voordeel :p
trainen als zot, en dan nog LO weten..
alle spier groepen enzo
njah .. d8 al da ge iemand waart die er meer van kent dan de gemiddelde persoon die aan BB doe.

der is mij alleszins vertelt da ge een beke door u knieën moet zaken, om zo u rug minder te belasten (hielp hier wel)

cuda zei:
leg raises and such?

leg raises .. doe ik al van in het begin

neen dacht zoiets meer in de vorm van :: de klokkenluider
maar dan voor u onderste 2 buikspieren meer.

snoob

Legacy Member
Aresonlyone zei:
ja jonge goe bezig...
1) ge leert verkeerde zaken
2) ge kunt de deadlift nie
ik doe ook LO en hij staat zelfs in onzen boek van trainingsleer dacht ik dus, niets van kennen ook nog en dan ff me nen air zo kome zegge "succes me de hernia binne 20 jaar"
krijgde toevallig ook geen basisleskes rugschool hoe ge de druk moet vermindere in u onderrug als ge iet oppakt? awel é, als ge dealdift op die mannier gade uwe rug nog minder belasten dan enen die in den bouw werkt en nog nooit van een goeie houding gehoord heeft..

succes met uw mensen die ge verkeerd gaat begeleide binne 10 jaar

de zoveelste betweterige ecto gym'instructeur' die komt zeggen dat deadlift en squatten gevaarlijk is :D

Boukreev

Legacy Member
snoob zei:
vandaar 'imaginaire sixpacks' :cool:

yup, mijn broer eeft da ook. zit ok steeds bezig da em een sixpack eeft, ma die zijn vetpercentage is max 7%, is geen echt sixpack, hijs gwn supermager

Aresonlyone

Legacy Member
@doomdragon
nie alleen door u knieën zakke want kunt zelfs nen straight legged DL doen dus.. dan zijn u bene gestrekt.
Nee ge moet es zijwaarts voor ne spiegel gaan staan en zorge da u onderrug juist voor die naar u gat overgaat recht is. 2 truukskes die ik mensen aanraad zijn: 1 u gat naar achter steken, 2 u buik wa naar voor duwen
en dan moete zo maar ff debiel staan oefenen me holle en bolle rug en dan zachtjesaan u gewicht gaan opbouwen :)
gl!

@snoob
tkan wel gevaarlijk zijn als ge het slecht doet natuurlijk :D
ma tzelfde ebde me een straat oversteken, als je ook nie uitkijkt ligde onder ne camion :)

t0tec

Legacy Member
Juist geweest gaan trainen, ik had nog wa last van spierpijn van eergisteren, is dat normaal? Moet ge ook stretchen? Vandaag buik, rug en schouders getrained en cardio voor zo'n 20min, ik moe opbouwen naar de 40min... na elke 6 trainingen er 5 min bijdoen.

@ Aresonlyone nice lijf, me mij vergeleken ben ik maar e mager manneke. :p
Strx is goed eten :)

snoob

Legacy Member
héhé idd, gat achteruit, achteruit zitten zoals ge squat, onderrug hol, veel luchtinademen, buikspieren uitzetten, borst vooruit en schouders achteruit :)
Dan is het een kwestie van jezelf de grond in te trekken met hulp van de barbell ! Maar dit gaat niet dus gaat de barbell omhoog .

Gromme

Legacy Member
Mja, ik ben ook iemand met een vrij laag vetpercentage.
75kg @ 190 wat betekend datik een vrij slank iemand ben.

Toch werk ik even hard aan mijn buikspieren als aan de rest. Omdat deze toch mooi staan. Maar t'is niet dat ik zoals die knullen dus alleen wat situps doe en voor de rest niets doe aan't lichaam.

PapaGanz

Legacy Member
Doom Dragon zei:
amai .. gij hebt nogal een voordeel :p
trainen als zot, en dan nog LO weten..
alle spier groepen enzo
njah .. d8 al da ge iemand waart die er meer van kent dan de gemiddelde persoon die aan BB doe.

der is mij alleszins vertelt da ge een beke door u knieën moet zaken, om zo u rug minder te belasten (hielp hier wel)



leg raises .. doe ik al van in het begin

neen dacht zoiets meer in de vorm van :: de klokkenluider
maar dan voor u onderste 2 buikspieren meer.

Reverse Crunch & Leg Raises
En de klokkenluider?
Is dat zo op uw knieën zitten en aan kabel trekken met een "knielende" beweging?

Aresonlyone

Legacy Member
ik train nu mijn buik 1*/week
leg raises 4*10
diggers choppers afwisselend elk 2*10
en ev. nog paar crunches.. max 3*12 ofzo

snoob

Legacy Member
Aresonlyone zei:
ik train nu mijn buik 1*/week
leg raises 4*10
diggers choppers afwisselend elk 2*10
en ev. nog paar crunches.. max 3*12 ofzo

thats the way tbh, ge traint uw buikspieren al genoeg met full squat etc, paar setjes buikspieren ( weighted imo ) zijn de beste optie. Als je veel buikspieren traint zonder gewicht train je gewoon uithoudingsvermogen volgens mij ipv volume

Aresonlyone

Legacy Member
klopt..
btw ff iets gans anders :D
ik heb net de eerste pagina van deze thread es geleze :D (ja wa doede als ge geen zin hebt om biomechanica al te leren en direct moet gaan koken :p) en dies echt kapotgaan :D

daaag kga es ete ;)

Aresonlyone

Legacy Member
waarom buikspieren niet apart? ok je neemt ze mee met SQ en DL maar eeuh.. tis niet omdat je BP doet dat je ook geen triceps oef meer gaat doen hé
het wordt beetje cliché om te zeggen om buik niet apart te trainen maar met compounds mee te nemen.. allemaal goed en wel maar je mag ze gerust nog eens apart doen ook hoor, spiergroep zoals een andere.
Het is voldoende om SQ en DL te doen ok dat zeg ik niet maar allez :) je snapt wel :) tis neit dat het een schande is als je wel 1dag in de week je buik traint (je moet wel niet elke training gaan doen)
soit.. genoeg gezeverd vandaag
(k)

Firefoxbt

Legacy Member
tuurlijk geen schande ;p

ik weet alleen dat het voor mij bijvoorbeeld helemaal overbodig zou zijn (zie foto) en ik weet zeker dat het voor de meeste juist hetzelfde verhaaltje is.

nuja, velen hebben ntr al het probleem dat ze een hoger vetpercentage hebben, dat probleem heb ik al niet :x .

snoob

Legacy Member
Ik doe gewoon 3x/week fullsquats, 1x deadlift en 3x abs, da zal men buikspieren wel genoeg trainen i guess. Niet voor een sixpack ofzo maar gewoon sterke core :)

herc

Legacy Member
snoob zei:
Ik train zowiezo al 's avonds, werk atm aan 2-3 projecten, je moet maar tijd maken voor te trainen. Imo ben je tussen je 25ste en je 35ste het sterkste, in het algemeen dan. Mannen die wat ouder zijn en BBing etc. zien er imo beter uit omdat de spieren er gewoon beter uitzien, volwassener, sterker ouder.

Op je 28 ben je in principe op je sterkst ( mannen dus ). Mits de nodige training kan je dit doortrekken tot je 35ste ongeveer. Vanaf dan begint stilaan de 'aftakeling'. Maar dat wil niet zeggen dat je dan plots niets meer kan, alles begint door te zakken en weet ik veel.

Ik heb al genoeg foto's gezien van bodybuildende kerels die dik de 50 voorbij zijn en nog wreed scherp staan. Sixpack enal. Oke het ziet er uiteraard niet uit zoals iemand van 30, maar toch.

Mensen die op een paar jaar tijd ineens een vetbuikske kweken en het dan steken op te weinig tijd, hebben gewoon geen zin meer om nog deftig te trainen. Als je het echt wil, lukt dat allemaal. Uiteraard niet meer in die mate wanneer je student bent of vrijgezel, maar waar een wil is, is een weg.

snoob

Legacy Member
herc zei:
Mensen die op een paar jaar tijd ineens een vetbuikske kweken en het dan steken op te weinig tijd, hebben gewoon geen zin meer om nog deftig te trainen. Als je het echt wil, lukt dat allemaal. Uiteraard niet meer in die mate wanneer je student bent of vrijgezel, maar waar een wil is, is een weg.

word, meeste zoeken gewoon een excuus om op hun gat te zitten en te neuten

TheManiac

Legacy Member
buh voor ne sixpack moet ge het al ni mer doen , dat heeft tegenwoordig elke beach boy al. Buikspieren appart trainen is zeker ni slecht, crunchen met weight en beneden horsiontale situps (ook met gewicht). dat doe ik nog extra, ik weet niet of je daar een eightpack van krijgt... ik denk dat ik de mijne heb opgelopen met het thaiboxen.

(moet wel een appart schema volgen omdat ik slecht/niet kan gainen door dat thaibox(zit ook al ropskipping in) al cardio is.

hoe ge ook traint ik kan alleen aanraden om zeker uw buikspieren appart te trainen op kracht en hardheid, het heeft alleen voordelen, ook in het dagelijkse leven en het zit niet in de weg. Met situps train je ook meer dan alleen buikspieren dus zowiso situps en crunches combineren.

note: ik ben geen leerkracht LO ofzo en ga louter af op mijn eigen ervaring dus kan hier niks van wetenschappelijk onderbouwen , want dat lijkt hier wel belanrijk te zijn.

PapaGanz

Legacy Member
PapaGanz zei:
Ik heb wat advies nodig.
Ik heb altijd al een vrij slechte conditie gehad (3km lopen in LO in 't middelbaar was al moeilijk zonder stappen) en ik wou er iets aan doen om die te verbeteren (lopen na powertraining enzo).
Dat hield ik nooit echt vol, maar nu het wat beter weer is ben ik buiten beginnen lopen wat veel leuker is ^^.

In de paasvakantie ben ik dan begonnen met altijd 1,5km te lopen, dan opbuowen naar 3km (na de powertraining), maar ik ben nog altijd vrij moe daarna :p.

Maar ik merk nu dat wanneer ik gewoon 's avonds loop, dus niet meer direct na de powertraining, ik makkelijk 4-5km kan lopen zonder echt kapot te zijn :unsure:..

Nu het lopen is vooral voor mijn BF te verlagen en in de 2de plaats conditie, maar maakt het veel verschil of ik 3x per week direct loop na mijn powertraining of 3x per week eender wanneer?

Want zo na de powertraining lopen vind ik niet zo amusant :p.

bump =(

The-Godfather

Legacy Member
Zoals ik het nu doe, loop/fiets/whatever ik op mijn rustdagen en probeer ik dag voor dat ik squat enz mij wa rustig te houden en dag erna ook.
Als ge de benen niet traint, zou ik om de dag gaan lopen(30min hoog tempo, interval), wat het meest uitdoet ivm met BF verlagen imo.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan