Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Firefoxbt

Legacy Member
Dayofdead zei:
Achja, zonder die leden zou een fitnesscentrum niet kunnen bestaan :). Er moet ook nog geld verdiend worden.

Ik train nu al anderhalf jaar drie keer per week, maar wil je echt een kas kweken moet je veel vaker trainen. Tis eerder om een beetje all-round spieren te kweken (hoofdsport is en blijft koersen ^^).

*precies, waar moeten die breezahs anders heen? gisteren liep er eentje rond, bruiner dan de gemiddelde alochtoon in de fitness, zat biceps te trainen... een uurtje :doc: met bovenbenen van ik schat 35-45cm :bow:



*wat zijn je stats dan? (edit : zie koersen staan, dan zwijg ik ;) )

na vorig jaar 3 maanden getrained te hebben (en een goed half jaar gestopt te zijn erna :( ) en dit jaar terug 2 maanden bezig ben ik eerst op 1m80 van 62kg naar 70 gegaan en nu zit ik op 73kg, +- 8% vet.

Knappe gains, al zeg ik het zelf :p zeker omdat ik in die maanden slechts 2x week train. Wel massa's gegeten :applause: 80kg is mn streefgewicht, dan ga ik voor pure kracht.

gisteren rug oa getraind, keihard schema voor rug gemaakt blijkbaar, voel elk spiertje ;p , begin dikte te krijgen van de rows/dl :) .

2x 8 wide chin up :love:
2x 8 vertical rows
2x 8 pull ups
2x 8 vertical rows met zon klein handvat
4x 6-8 dl

Ik voel echt dat mn corekracht ongelovelijk is gestegen, je moet maar eens http://www.beastskills.com/l%20seat.jpg doen ofzo, merk je zelf het verschil na een tijdje.

Gromme

Legacy Member
mandalorewarior zei:
alles cavakes hé!
mor die fotos vind ik ni terug op die pagna, alleen mor ne post van u me geëdit, mor swat kmoe ze nu ni zo speciaal zien ze! kvond et alleen gapig da gij da dee! khad da ni verwacht van u. En about den andy, em is braafkes geweest.

Gij trained ook @ PF?

TimeFtw

Legacy Member
wardkennes zei:
Ik denk er ook aan om te gaan beginnen met fitnessen. Wat is zoal een ideaal beginner schema? Ik ben 1 meter 86 groot, en weeg 68kg. Ik heb heel lang judo gedaan maar de laatste maand interesseert me dat echt niets meer en wil ik graag gaan fitnessen, omdat ik vrij zeker ben dat je daar sneller resultaat zal hebben. Hoelang moet je er trouwens op wachten op resultaat, of hangt dat af van lichaam tot lichaam? Misschien speelt leeftijd ook een rol ik ben 16 jaar.

Mvg Ward.
Ik ben ook 16 jaar, 1m90 nu 90 kilo.
Ik train nu 7 weken, ben al ruim 3 kilo bijgekomen, ondanks het feit dat ik op een krachtgericht schema zit. (massawinst is toch grotendeels afhankelijk van je voeding)
Kzit op dit schema, en ik kan het je zeker aanraden. Kheb al veel kracht gewonnen (wat voor mij toch het belangrijkste is)
Grtz, Screwielowie

TimeFtw

Legacy Member
Gromme zei:
Jullie gainen allemaal precies als zot.

Hmm, ik overdrijf nochtans niet hoor, als je daar op zou aansturen. In het begin gaat het natuurlijk altijd snel, en ik heb echt wel mijn voedingspatroon enorm veranderd. En ik ben nog jong ook, ik kan nog gegroeid zijn zelfs. Ik heb nergens gezegd dat ik 3 kilo droge spieren bijgekregen heb hé. Niets is minder waar natuurlijk :)

ChfZ | Hanky

Legacy Member
mandalorewarior zei:
alles cavakes hé!
mor die fotos vind ik ni terug op die pagna, alleen mor ne post van u me geëdit, mor swat kmoe ze nu ni zo speciaal zien ze! kvond et alleen gapig da gij da dee! khad da ni verwacht van u. En about den andy, em is braafkes geweest.

Bij ne grote mond hoort ook een groot lichaam eh :p :p


wardkennes zei:
Ik denk er ook aan om te gaan beginnen met fitnessen. Wat is zoal een ideaal beginner schema? Ik ben 1 meter 86 groot, en weeg 68kg. Ik heb heel lang judo gedaan maar de laatste maand interesseert me dat echt niets meer en wil ik graag gaan fitnessen, omdat ik vrij zeker ben dat je daar sneller resultaat zal hebben. Hoelang moet je er trouwens op wachten op resultaat, of hangt dat af van lichaam tot lichaam? Misschien speelt leeftijd ook een rol ik ben 16 jaar.

Mvg Ward.

Kwa kracht gade da voelen na een paar maand..
Kwa lichaamsbouw gade toch min 1 jaar moeten wachte..

Hangt natuurlijk ook weer van persoon tot persoon af.. als ge aanleg hebt gade sneller de vormen/lijnen zien komen dan anderen..

16 is schonen leeftijd om te beginne..

Wa is uw doel? Massa bijwinnen? Kracht? Gewoon wa afgetrained geraken?
Hoeveel keer gade naar de fitness in de week?


Firefoxbt zei:
*...gisteren rug oa getraind, keihard schema voor rug gemaakt blijkbaar, voel elk spiertje ;p , begin dikte te krijgen van de rows/dl :) .

2x 8 wide chin up :love:
2x 8 vertical rows
2x 8 pull ups
2x 8 vertical rows met zon klein handvat
4x 6-8 dl

Ik voel echt dat mn corekracht ongelovelijk is gestegen, je moet maar eens http://www.beastskills.com/l%20seat.jpg doen ofzo, merk je zelf het verschil na een tijdje.

Ge doe 2 x vertical rows? Vervang der is éné door nen BOR..

screwielowie zei:
Ik ben ook 16 jaar, 1m90 nu 90 kilo.
Ik train nu 7 weken, ben al ruim 3 kilo bijgekomen, ondanks het feit dat ik op een krachtgericht schema zit. (massawinst is toch grotendeels afhankelijk van je voeding)
Kzit op dit schema, en ik kan het je zeker aanraden. Kheb al veel kracht gewonnen (wat voor mij toch het belangrijkste is)
Grtz, Screwielowie

ff heel snel gekeken naar de oefningen en dat zit toch al goe. SQ, BP en DL. :niceone:

3kg op 7 weken is nen mooie gain.. natuurlijk gaat daar wa vet bij zitten.. Maar ge ga altijd wa vet bijkrijgen als ge spieren ga winnen..

Anyways, blijven eten en trainen. Goe bezig!

Gromme zei:
Jullie gainen allemaal precies als zot.

Neil,
Als ge da eerste jaar goe eet/trained/slaapt kunde easy 10kg bijkomen..

btw: em trained ni bij ons :)

snoob

Legacy Member
man man tword weer zomer ze

kheb ier gelezen "mee 3 keer in de week trainen gade geen kas krijgen"
meest effectieve is 2 x wekelijks u borstspieren hard aanpakken, zeker nie meer dan 3 keer

120kg benchen is niet ZO indrukwekkend zoals jij het laat blijken, zeker niet voor iemand die al een tijd trained.

Vandaag deadliften was weer leuk, laatste setje 5 x 139kg was toch ff doorbijten :P

User_BELGIUM

Legacy Member
buh 16% vet >_<

hoe veel was dat terug om je buikspieren te zien? 12 of 9?

Gizmo_1987

Legacy Member
k'ben precies snel gewicht aan het verliezen o_O k'probeer te cutten :p

-- byebye: vettig eten (frieten, sausjes, pitta, pizza's...) --
Welkom: rijst, kippewit, bananen, rijstkoeken, suikerwafels...
--byebye: Cola, frisdranken...--
Welkom: Véél meer water als vroeger, minimum één liter per dag, op trainingsdagen 2l (Voor mij is dit veel als je weet dat ik vroeger met veel moeite 1 glas water dronk per dag.)

Ik probeer zoveel mogelijk gezonde koolhydraten binnen te hebben, eiwitten vul ik aan met whey.
Ik ga mij er maar bij neerleggen dat ik de 85kg niet kan halen... Toch niet meer dit jaar. Ik kom van 73kg in september, vorige week maxed @ 84kg 13,7%bf

En nu mja, nieuw doel tegen de zomer nog. 80kg en onder de 10%bf :p
In het najaar dan terug bulken naar de 93kg :evil:
grtzz

dendaak

Legacy Member
Dankje voor schema dadelijk bekijken.
Doel: er wat gebouwder uitzien, ik heb momenteel al wel wat kracht maar ge ziet het niet zo. En ook borstspieren & armspieren vooral, "een breje kas" hebben of hoe noemen ze dat :)

Stancke

Legacy Member
Hebben jullie dat ook dat je 'zo breed' bent dat je beperkingen qua beweeglijkheid begint te krijgen? Zo omdraaien naar achter lukt niet meer al te goed:p

Gizmo_1987

Legacy Member
Stancke zei:
Hebben jullie dat ook dat je 'zo breed' bent dat je beperkingen qua beweeglijkheid begint te krijgen? Zo omdraaien naar achter lukt niet meer al te goed:p
kben nog fucking stijf van maandag aan mn borst van uw stomme 22kg halteroefening :p (weet naam niet :unsure:)

verder zijn mn broeken zijn te klein ^^, en mn tshirt tekort als ik mn borst opspan :oink:

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Stancke zei:
Hebben jullie dat ook dat je 'zo breed' bent dat je beperkingen qua beweeglijkheid begint te krijgen? Zo omdraaien naar achter lukt niet meer al te goed:p

Jah, ik moet mij draaien om bij ons binnen te kunnen :/


Of ze moeste de deur nen meter breder maken :p




nu serieus, enkel wa meer probs alsek auto in en uit moet.. Parkeerplaatsen zijn nogal smal.. en als ge daar constant moet wringen om u in of uit den auto te krijgen met een beperkte ruimte voor uw deur ope te doen :/ (ben zo cool nu :cool:)



Das waar Kris, ge moogt wel een figuur krijgen :p ^^

wardkennes zei:
Dankje voor schema dadelijk bekijken.
Doel: er wat gebouwder uitzien, ik heb momenteel al wel wat kracht maar ge ziet het niet zo. En ook borstspieren & armspieren vooral, "een breje kas" hebben of hoe noemen ze dat :)

En benen ook eh... aah ja.. Of zijde gij weer de zoveelste beachboy? :angry:

TimeFtw

Legacy Member
Haha kzie het al voor mij iemand dat hem moet omdraaien om door een deur te kunnen :D

Raar nochtans, heb ooit ergens gelezen dade juist leniger wordt van powertrainen :p
edit: ah nee twas iets genuanceerder
Another thing you can do is, during your specific warm-up, perform reps where you hold
the bottom position of a movement. This will help improve active flexibility. “Sink
down” and hold the bottom position up to 10 seconds per rep. If you have trouble
squatting properly due to flexibility issues you might do 2-3 sets of 5-8 reps with a 5
second hold at the bottom of a squat. Go down a little bit further on each repetition. Do
the same thing on lunges or any other movements that don’t feel quite right. This really
helps improve specific flexibility and is in fact the only flexibility training that Olympic
lifters do and they’re as flexible as gymnasts!

cuda

Legacy Member
whahahahaha, ik ga vandaag trainen
ik kom binne
neen geen overvloed aan 16jarige beach boys wannabes dezekeer maar een overvloed aan 10 jarige :eek:
het wordt hier elke keer vreemder

PapaGanz

Legacy Member
Jah hier gebeurt dat ook soms, ouders die hun kinderen meepakken.
Dan zie je die kinderen zo soms zitten op die Triceps Pulldown en vliegen die echt in de lucht :').

Toch wel slechte ouders vind ik

User_BELGIUM

Legacy Member
cuda zei:
whahahahaha, ik ga vandaag trainen
ik kom binne
neen geen overvloed aan 16jarige beach boys wannabes dezekeer maar een overvloed aan 10 jarige :eek:
het wordt hier elke keer vreemder

o_O just hetzelfde geweest hier vandaag

Gromme

Legacy Member
Bij ons ook een manneke, ik weet niet hoe oud...

Jij misschien Hanky?

En die lijkt echt op Harry Potter. Met zo zwart verward haar en zo'n brilleke. En die is er altijd alleen (zover ik weet)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan