Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

M_N_M

Legacy Member
Shaguar- zei:
Sinds een 3tal weken ben ik ook begonnen met powertrainen. Ik had enkele vraagjes : wat doen jullie met dat hongergevoel nadien? Tegen dat ik van de gym kom is het al snel 22u en dan zit ik daar met die knagende honger .. meestal zelfs serieuze goesting op vettigheid maar tot dusver hou ik het op nen boterham maar ik heb altijd geweten dat laat eten eigenlijk vreselijk slecht is .. correct?
Als je dagtotaal +- gelijk is aan je onderhoud, zal je niet aankomen of vermageren, no prob dus.. Als je vroeger ipv dat powertrainen in de zetel lag, mag je dus gerust na het trainen wat eten hoor ;)

Shaguar- zei:
Ga ik sneller resultaat boeken als ik op mijn voeding let? En wat is op de voeding letten? Vlees, zuivel .. maw : wat is het sleutelwoord?
ja maar in het begin ga je zowiezo snel vooruitgang maken. Wat? eiwitten, eiwitten en nog eens eiwitten ;) (tonijn, kippewit, zalm, whey-shakes,..)

Shaguar- zei:
Kwa inspanning : moet je je spieren echt voelen zingen of pak je gewoon het gewicht dat je het beste in een paar reeksen omhoog krijgt?
Ik voel dat toch altijd erg goed na een training. Ik doe wel altijd een gewicht dat ik genoeg herhalingen kan volhouden (4*8 of 4*10 ofzo); beter dat doen dan een gewicht dat je amper 2 x deftig naar boven krijgt.. Desnoods doe je na je normale serie nog een zwaarder gewicht dat je op het gewenste aantal herhalingen niet meer zou kunnen maar doe je dat zwaardere gewicht tot je leeg zit

Shaguar- zei:
Ik ga nu 3x per week en schik het zo vol te houden. Trainen jullie iedere dag of iedere keer een rustdag?
Beste is dag trainen-dag tussen-.. om je spieren wat te laten rusten maar ik ga altijd ma-di-do (en soms zondag) omdat ik niet anders kan en echt veel last van die verdeling heb ik niet.. Als je niet elke dag zelfde spieren traint is dat niet zo'n probleem denk ik!

Shaguar- zei:
Pompen, situps tussendoor .. zijn er nog van die oefeningen waar je geen atributen voor nodig hebt? (om thuis te doen)
Voor de buikspieren kan je veel doen zonder "attributen" (in de lucht "fietsen" vind ik ook wel goede oef btw; ook situps met benen op een verhoogje zijn veel moeilijker dan met voeten op de grond)


Grtz

Shaguar-

Legacy Member
Bedankt voor de antwoorden. Nog een vraagje : heeft er toevallig iemand een link naar een site waar de verschillende (populaire) oefeningen op uitgelegd worden? En eventueel een schema voor beginners?

Thanks :niceone:

Aresonlyone

Legacy Member
heerlijk.. mijn squaten is weer op dreef aant komen na mijn enkelbreuk in december :)
dinsdag:
10*70kg
10*80kg
10*85kg
10*90kg
ongeveer mijn oude niveau weer bereikt denk ik (zit nu iets hoger in reps dus gewicht iets minder..)

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Nice zo!

Vin het enkel spijtig da die bar zo fucking zeer begint te doen vanaf ge te hoog ga (vanaf 80kg dus)..

En mijn armen beginnen altijd te slape :'(

snoob

Legacy Member
Die bar zeer doet? waar legt gij die mss? :o
Ik heb al 160kg in men nek gehad en da valt goe mee, maar gesquat heb ik toch nie :P

ChfZ | Hanky

Legacy Member
snoob zei:
Die bar zeer doet? waar legt gij die mss? :o
Ik heb al 160kg in men nek gehad en da valt goe mee, maar gesquat heb ik toch nie :P

Halverwege men traps :/

Ma gij hebt ook wa meer vlees danne kik eh.. Das nen goeien buffer ^^

Firefoxbt

Legacy Member
ja ik heb ook altijd zeer aan één of andere zenuw daar, gewenning zeker... ?

@ shaguer : zou geen tijd verdoen aan buikspieren trainen, ga direct voor het echte werk en ga squaten en deadliften, groeien je buikspieren ook goed van mee ;) tenslotte heb je toch ook eerst massa nodig.

Aresonlyone

Legacy Member
geen last van die bar bij het squaten.. heb je wel traps om ze op te leggen? ;p
(hehe j/k ;))

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Aresonlyone zei:
geen last van die bar bij het squaten.. heb je wel traps om ze op te leggen? ;p
(hehe j/k ;))

Genoeg om een bar op te leggen voor te squatten ^^


Edit: snoob, check ff pm

2s2k

Legacy Member
iemand enig idee wa je moet doen om uw ribben niemeer te zien? behalve meer eten :p

Cedric

Legacy Member
tshirt aandoen, trui aandoen, polo aandoen, jas aandoen

goh er bestaan zoveel oplossingen

ok tis lame ma ben net wakker :p

jvc

Legacy Member
Die baar in je nek is pure gewenning, vroeger voelde ik het met 40kg en nu voel ik het niet eens meer met 80kg. Traps zijn ook wel wat vergroot normaal.

snoob

Legacy Member
naja sorry ma das bullshit hé, zo indrukwekkende gewichten op zo'n toestel is zever imo, als iemand nie eenzelfde toestel heeft dan kunde da totaal nie vergelijken, aantal katrollen, het systeem etc etc beinvloeden de intensiteit van de oefening veel te veel bij machines om te kunnen beoordelen imo.
Het zal prolly wel zwaar zijn maar enkel oefeningen met losse gewichten kunde imo mee stoeffen :P

Aresonlyone

Legacy Member
2$t0n3d2k!|l zei:
iemand enig idee wa je moet doen om uw ribben niemeer te zien? behalve meer eten :p

borstspieren en serratus anterior trainen :)

btw.. toffe kerel die milos maar inner and outer chest eeeeuh :) my ass
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan