Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rash

Legacy Member
Vandaag eindelijk nog eens kunnen gaan trainen. Man wat voelt het goed om terug die pomp in je hele lijf te kunnen zien :D . 'k Heb vandaag maar liefst 2l water geconsumeerd tijdens m'n workout, niet normaal!

Gromme

Legacy Member
Hanky, spijtig genoeg hebben we u niet gezien. Daardoor heb ik die bar niet in u poep kunnen steken.

Maar we hebben echt goed getrained, zalig.

PapaGanz

Legacy Member
Rash zei:
Vandaag eindelijk nog eens kunnen gaan trainen. Man wat voelt het goed om terug die pomp in je hele lijf te kunnen zien :D . 'k Heb vandaag maar liefst 2l water geconsumeerd tijdens m'n workout, niet normaal!

wow, 2L ofwa :eek:

Aresonlyone

Legacy Member
mja ik kom soms ook aan 2l :$ (edit: grapige is dat je erna precies water pist :D, precies hé... nog niet geproefd :p)
btw.. ivm die digger en chopper, blijft je rug wat recht? als je teveel gaat krommen komt de druk namelijk verkeerd op je wervels. Begin de techniek met een licht gewicht en ga langzaamaan zwaarder. Kijk richting een spiegel en je ziet meteen wanneer je scheef gaat.
succes ;)

Gizmo_1987

Legacy Member
sinds gisteren mijn eetgewoontes aangepast !
s'morgens meer eten sinds vroeger, eiwitrijke voeding eten
sausjes en frisdranken mijden, minder vettig eten, enzz :p
Véél meer water drinken, nu al 2l per dag, vroeger met veel moeite een glas...

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Gromme zei:
Hanky, spijtig genoeg hebben we u niet gezien. Daardoor heb ik die bar niet in u poep kunnen steken.

Maar we hebben echt goed getrained, zalig.

Ge zij expres op een ander uur geweest eh! :angry:

Cartek

Legacy Member
iemand geinteresseerd in training-gids van arnold?
toch 7 keer mr.olympia :p.

Thales

Legacy Member
ik heb een vraag.
sinds een maand doe ik zo op de 2 dagen het volgende :
30x pompen + 20 keer links 10 kg heffen en 20 x rechts 10 kilo heffen ( zonder te stoppen, dus infeite 40 x na elmkaar af wisselend )
ik moet eerlijk toegeven, ik heb da voorlopig nog moeite mee, iedere keer als ik gedaan heb bonst mijn hart ni normaal. en zo heb je natuurlijk rapper zin om er mee te stoppen. nu vroeg ik me af, moest ik het gewoon blijven doen, dus constant het zelfde en niet verhogen. of ik dan resultaat zal hebben. ik heb eens gehoord als je alsan hetzelfde doet dat dit zich resulteert in massa en als je verhoogd en vermeerdert dat het resulteert in kracht.
mijn vraag, als ik eelsna hetzelfde doe, krijg ik dan meer massa, maw een "kasse" ^^
ik heb wel nog powertraining gedaan in de gym,a ma na een eindje kwam het er ni meer van, vandaar..

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Na nen tijd zulde uw oefeningen/gewichten moeten veranderen omda uw spieren het gewoon gaan worden..

Andere oplossingen zijn aantal setjes, herhalingen en reptempo te veranderen..

Maar ik vrees da ge me enkel pompe en wa bicepcurls geen "kas" ga krijgen.

Thales

Legacy Member
ik heb vroeger zo al van die oefeningen voor borst gedaan
gewoon de bar. dus neerliggen en opdrukken en ook de butterfly enzo.
maar toch heb ik de indruk dat een simpele "pompoefening" veel zwaarder aanvoelt

Delirium

Legacy Member
Thales zei:
iedere keer als ik gedaan heb bonst mijn hart ni normaal.
Is uw ademhaling goed? Let je erop dat je uitademt bij inspanning en inademen bij ontspanning?

En voor de rest volg ik ChfZ | Hanky zijn mening :)
Verandering in uw oefeningen steken.

dee9

Legacy Member
Thales zei:
ik heb vroeger zo al van die oefeningen voor borst gedaan
gewoon de bar. dus neerliggen en opdrukken en ook de butterfly enzo.
maar toch heb ik de indruk dat een simpele "pompoefening" veel zwaarder aanvoelt

omdat ge met (deftig) pompen veel meer spieren gebruikt

Thales

Legacy Member
ik heb ook niet echt een goed hart. van de cardioloog moest ik lopen en fietsen, maar ik wil toch wel een beter figuur.
ik ga nu iedere week ook gaan squashen enzo, maar echt een goed figuur krijg je daar niet van. zijn er andere sporten waarvan je dit wel krijgt?
ik weet wel zwemmen, maar nog andere?
ik dacht ook roeien?

User_BELGIUM

Legacy Member
en toch zult ge moeten cardio doen
want ik weet wat de gevolgen zijn als ge het niet doet
mijn oom, ex-BB, had hetzelfde probleem en hij heeft een hele reeks test moeten ondergaan bij sportdokters en dit is de uitleg:

Door de grote spierinspanning wordt er veel zuurstof in het bloed verbruikt. Daardoor moeten de spieren veel vlugger van nieuw zuurstofrijk bloed voorzien worden waardoor je hart sneller gaat slaan. Om die extra zuurstof binnen te krijgen ga je dus ook vlugger en zwaarder ademen.
Ongetrainde personen ervaren dit vooral door het gevoel van een zwaar bonsend hart, zwaar ademen en soms korststondinge kortademigheid en bloeddrukverlies.
Getrainde personen kunnen beter omspringen met het ademen op zich. Hun longinhoud is groter, waardoor er minder moet geademd worden maar er toch meer zuurstof in het bloed terecht kan komen. Daardoor gaat hun hart trager slaan wat een rustiger gevoel geeft zonder neveneffecten als bloeddrukverlies (duizeligheid).
Bij grote inspanningen komt ook bij getrainde personen zwaar bonsend hart voor maar dit zal van een minder lange duur zijn als bij ongetrainde personen.
Ga je echter als ongetrained persoon te grote inspanningen doen kan dit op termijn leiden tot black-outs.
Negeer dus zeker nooit de signalen van je lichaam en zie cardio niet als een energie slorpende tijdroving maar als een inspanning om de volgende keer een trapje hoger te kunnen trainen.

cuda

Legacy Member
Thales zei:
ik heb ook niet echt een goed hart. van de cardioloog moest ik lopen en fietsen, maar ik wil toch wel een beter figuur.
ik ga nu iedere week ook gaan squashen enzo, maar echt een goed figuur krijg je daar niet van. zijn er andere sporten waarvan je dit wel krijgt?
ik weet wel zwemmen, maar nog andere?
ik dacht ook roeien?
gevechtsport, gymnastiek, breakdance,....

Thales

Legacy Member
das toch ook nie goed. der kerel mag mss massaal veel kracht hebben, maar lopen gaat ook ni zen sterkste kant zijn, ik zie hem al waggelen...
die kan nooit een gevecht winnen tegen een midnerzwaar getraind iemand... ie heeft massaal spieren, maarem wordt er wel lomp van

Gromme

Legacy Member
Dat is gewoon vies, dat zijn geen spieren, dat zijn echt bollen die op en onder zijn armen aanwezig zijn.

Maar zelfs na die operatie zijn die bollen er nog of zie ik dat verkeerd?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan