Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EternalSilence

Legacy Member
Terror Factor zei:
Nogal logisch da ge da ni doe :p
Anyway,voor borst doe ik nu bench en incline flyes. pas begonne me die flyes, ma khad wel de indruk da k da goed voelde achteraf :)

tis nie omda ge het voelt, achter u trainingen, da ge goe bezig zijt he

vroeger had ik da ook, achter iedere training ,zo een beke spierpijn


tot ik ontdekte wa ik al verkeerd deed :x

Terror Factor

Legacy Member
We hebbe geen decline bij ons :( lijkt me idd ook wel beter,als ik gewoon de beweging maak, voel ik da ik mn borst feller gebruik als mn arme schuin naar benede gaan.

Terror Factor

Legacy Member
Doom Dragon zei:
tis nie omda ge het voelt, achter u trainingen, da ge goe bezig zijt he

vroeger had ik da ook, achter iedere training ,zo een beke spierpijn


tot ik ontdekte wa ik al verkeerd deed :x
'k veronderstel da t beter is da k een oefening voel, dan da ik ze ni voel, als ik hetzelfde aantal reps en sets doe. nu ben ik in ieder geval toch ni goe bezig, want borst loopt imo achter :p

ChfZ | Hanky

Legacy Member
white_shark zei:
heb net hetzelfde probleem ,een zwakke borst:sad: (iemand tips ,dat flat bench overrated is voor borst weet ik al...)

Borst loopt imo ni achter..

Bench: 95

Incline DB Press: 5 x 8 met 22KG / 24 / 26 / 28 / 30.
Incline Bench Press: 4 x 10 beginnen me 50kg en dan me 2.5 naar boven

jvc

Legacy Member
Uit mijn ervaring blijkt dat iedereen wel 1 of andere spiergroep heeft die sneller groeit dan de andere. Je mag dan nog denken dat je alles evenveel traint.

En iedereen zegt hier wel dat ze alles evenveel trainen maar wie traint hier dan zijn onderlichaam evenveel als zijn bovenlichaam?

snoob

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
En iedereen zegt hier wel dat ze alles evenveel trainen maar wie traint hier dan zijn onderlichaam evenveel als zijn bovenlichaam?

Ik train men benen elke workout, onderrug ook, denk zelfs dak benen/core meer train dan men bovenlichaam :)

massey-ferguson zei:
ik train eigenlijk bijna niet aan mijn onderlichaam

nja :ironic:

jvc

Legacy Member
snoob zei:
Ik train men benen elke workout, onderrug ook, denk zelfs dak benen/core meer train dan men bovenlichaam :)

Van jou wisten we dat al ;) :)
Had ik dat vroeger ook maar gedaan :(

snoob

Legacy Member
Door benen te trainen komt er veel adrenaline etc vrij, wat ook de kracht in je bovenlichaam bevorderd. Sterke benen/core is zowiezo een goeie basis voor powerlifting/strongman/mma, enkel je bovenlichaam trainen is goed als je voor een beachboy look gaat met oppervlakkige kracht ..

naja das mijn mening maar hé :oink:

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Ik ga 6 x per week trainen:

Ma: Borst/Tri
Di: Rug/Bi
Woe: Benen/schouders
Don: Borst/Tri
Vrij: Rug/Bi
Zat of Zon: Benen/schouders

jvc

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Ik ga 6 x per week trainen:

Ma: Borst/Tri
Di: Rug/Bi
Woe: Benen/schouders
Don: Borst/Tri
Vrij: Rug/Bi
Zat of Zon: Benen/schouders

Dus biceps is even belangrijk als benen om het zo te zeggen ;)

n/o hé, iedereen traint hoe hij zelf wil :)

ChfZ | Hanky

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
Dus biceps is even belangrijk als benen om het zo te zeggen ;)

n/o hé, iedereen traint hoe hij zelf wil :)

Ik doe 1 bicep oef tegenover 4-5 been oef..

Dus per week 2 biceps oef tegen 8-10 been oef...



Ach ja, Late we ineens FB Trainingen ook afschaffen eh.. Daar trained uw armen ook evenveel als uw benen/rug... :ironic:

jvc

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Ach ja, Late we ineens FB Trainingen ook afschaffen eh.. Daar trained uw armen ook evenveel als uw benen/rug... :ironic:

Normaal train je in FB nog meer je onderlichaam dan in een split :)

Aresonlyone

Legacy Member
snoob zei:
Door benen te trainen komt er veel adrenaline etc vrij, wat ook de kracht in je bovenlichaam bevorderd. Sterke benen/core is zowiezo een goeie basis voor powerlifting/strongman/mma, enkel je bovenlichaam trainen is goed als je voor een beachboy look gaat met oppervlakkige kracht ..

naja das mijn mening maar hé :oink:

mja na 4*10reps DL ben ik anders wel aardig opgebrand voro de rest van mijn training :D
/edit
is het btw in om benen nu ineens boven het bovenlichaam te gaan zetten? als je niet zegt dat je je benen traint word je al bijna raar bekeken :). Het is iets dat precies een vast achtervoegsel moet worden omdat, als je het niet zegt, je zogezegd niet goed traint. Ik ga ervan uit dat er benen getraind worden net zoals de rest, ik vraag ook niet aan mensen als ze mij iets zeggen over hun borst of ze onderarmen trainen ofzo. Beetje gehyped tegenwoordig denk'k die benen:)

snoob

Legacy Member
Aresonlyone zei:
mja na 4*10reps DL ben ik anders wel aardig opgebrand voro de rest van mijn training :D

nja duh :p, gewoon paar zwaar reps of singles op DL, daarna loop ik meestal opgefokt. Een paar reps met 120-130 en dan paar singles met 150, krijg je lekker warm van :scream:

naja benen gehyped, beter dat dan UB enkel hé! Ik persoonlijk vind benen trainen heel belangrijk omdat ik van plan ben om ooit MMA te doen ( hopelijk goed genoeg voor competitie ) en explosieve kracht in je benen is echt heel belangrijk

Aresonlyone

Legacy Member
mm ik probeer 4*10 met 100kg

wel lastig die laatste set :D ga ik letterlijk sterretjes van zien :$

snoob

Legacy Member
Aresonlyone zei:
mm ik probeer 4*10 met 100kg

wel lastig die laatste set :D ga ik letterlijk sterretjes van zien :$

naja wa is het nut van 10 keer 100kg te deadliften? ik zou persoonlijk voor wat zwaarder gaan met minder reps 3-5 ofzo

Aresonlyone

Legacy Member
3-5??
ik doe minstens 6reps en maximum 12 soms 10, soms 8
3 das 2 keer niets :D (tenzij voor powerlifters :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan