Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jvc

Legacy Member
games zei:
Kzie da ier veel manne met kennis zitten over powertraining, kzou graag wa verdikken, wat neem ik nu best als beginnende (powertrainer) ?
Kan er mij iemand iets voorstellen wat ik best neem voor te trainen en waar dat te verkrijgen is?

eat like a bear, train like a beast and sleep like a baby ;)

games

Legacy Member
Heb ik gezegd dat ik er nix voor wil doen? Nee toch ...
Ik heb er veel voor over, ik vraag alleen wat neem ik het best bij het trainen? Daarom vraag ik het hier aan mensen met kennis maar dat is precies teveel gevraagd!

Stancke

Legacy Member
games zei:
Heb ik gezegd dat ik er nix voor wil doen? Nee toch ...
Ik heb er veel voor over, ik vraag alleen wat neem ik het best bij het trainen? Daarom vraag ik het hier aan mensen met kennis maar dat is precies teveel gevraagd!

Simpel: niets en train

Cartek

Legacy Member
games zei:
Heb ik gezegd dat ik er nix voor wil doen? Nee toch ...
Ik heb er veel voor over, ik vraag alleen wat neem ik het best bij het trainen? Daarom vraag ik het hier aan mensen met kennis maar dat is precies teveel gevraagd!

typ es 'weightgainer' in in google, zult ge wel iets vinden.

cuda

Legacy Member
eet gewoon meer, VEEL meer
en dan bedoel ik niet pizza's, hamburgers en fritten maar meer eiwitrijk voedsel zoals platte kaas, kip, melk,tonijn, zalm, kalkoen,rosbief,..
aangezien eiwitten de bouwstenen zijn van uw spieren en zorgen voor spierherstel en spiergroei
je zou natuurlijk ook al eiwitshakes kunnen drinken en weightgainers enzo maar alsde niet op u voeding gaat letten gaat da niet veel uithalen me dunkt...

Cartek

Legacy Member
platte kaas van den aldi halen of lidl.
zit bijna dubbel zoveel eiwitten in als die van danone. en minder vet.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
'k haal die van mij bij den Delhaize..

Dacht 7gr eiwitten per 100 gr.
0 Koolhydraten en >0.1g vetten..

Maar ni zker van, moe'k thuis nog is zien.

snoob

Legacy Member
Stancke zei:
nemen als beginnende powertrainer? Niets.....

Eten ja

Ik snap die mentaliteit toch niet, ze willen allemaal breder, gespierder, dikker, strakker zijn maar er iets voor doen? Ahnee, dat is teveel gevraagd...

héhé, nja als absolute beginner kunde da nog verstaan maar ge hebt er veel die steevast in geloven dat ge supplementen moet pakken van de dag da ge begint met powerstrainen. Ik ga gewoon doorgaan tot ik aan mijn natuurlijk maximum zit ( enkel goed eten ) en daarna gaak mss beginnen met creatine etc, niet dat ik iets heb tegen supplementen maar voor mij zijn het nog altijd supp~lementen, niet noodzakelijk dus.

Cartek

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
'k haal die van mij bij den Delhaize..

Dacht 7gr eiwitten per 100 gr.
0 Koolhydraten en >0.1g vetten..

Maar ni zker van, moe'k thuis nog is zien.

7gr is weinig ze, ge vindt er van 13(!) hier en daar

.sOlaR!s^

Legacy Member
wa da vo mij goe werkt is diene macaroni van den delhaize! das zo een pakske me 175gr gedroogde macaroni ( 14g eiwitten per 100g, weinig vet, genoeg kh's ) ge doet da 7 minuten in een panneke en hopla gebt u eiwitrijke maaltijd.. :p

ik eet zo'n 3 zakskes per dag tussen mijn gewone maaltijden. dit combineer ik nog is met een massgainer en vendetta

Terror Factor

Legacy Member
voor mijn eiwitte gebruik ik meestal gewoon melk. 2-3 l melk per dag, en ge zit aan 68-102 g eiwitte. dan nog 200 g zalm tss mn boterhamme, en ik zit aan mn 2g eiwit/kg

Aan mn eiwitte kom ik normaal wel, ma mn koolhydrate,daar let ik eerlijk gezegd totaal ni op :/

SideShow

Legacy Member
Terror Factor zei:
voor mijn eiwitte gebruik ik meestal gewoon melk. 2-3 l melk per dag, en ge zit aan 68-102 g eiwitte. dan nog 200 g zalm tss mn boterhamme, en ik zit aan mn 2g eiwit/kg

Aan mn eiwitte kom ik normaal wel, ma mn koolhydrate,daar let ik eerlijk gezegd totaal ni op :/

Melk bevat het element caseïne dat verantwoordelijk is voor het ontwikkelen van zware beenderen. Caseïne uit koemelk stolt echter in de maag en is taai en moeilijk te verteren, niet voor niets wordt het toegepast in een van de sterkste lijmen bij houtbewerking. Geen probleem voor het vier-magenspijsverteringsstelsel van een koe maar in het menselijke lichaam vormt de kleverige brij een zware belasting voor het lichaam. Het verhardt en kleeft aan de darmwand waardoor de absorptie van vitamines en mineralen in het lichaam wordt gehinderd.
Melk is het meest slijmvormende voedsel op aarde.
De vertering van melk laat een zure slijm achter die zich vastzet en tot gewichtstoename kan leiden. Door slijmvorming worden de slijmvliezen bedekt en gedwongen langzaam alles uit te wasemen, hetgeen veel energie kost. Afvallen wordt hierdoor bemoeilijkt.



Dit is de reden dat men een beetje terugkrabbelt van uitspraken "Melk is gezond" en "Uw lichaam schreeuwt om zuivel" enz ...
Ik dronk ook 2-3 liter vroeger maar nu doe ik dit zeker niet meer. Zoals met alles geldt de regel: met mate.
Voor eiwitten: steek eens je licht op bij plantaardige eiwitten. Bvb bonen, en nog veeele andere soorten.

noivilbo

Legacy Member
Stancke zei:
nemen als beginnende powertrainer? Niets.....

Eten ja

Ik snap die mentaliteit toch niet, ze willen allemaal breder, gespierder, dikker, strakker zijn maar er iets voor doen? Ahnee, dat is teveel gevraagd...

idd... wat is dat nu voor een houding..; zonder supps kan je niet vooruitgaan ofzo?...

Terror Factor

Legacy Member
SideShow zei:
Melk bevat het element caseïne dat verantwoordelijk is voor het ontwikkelen van zware beenderen. Caseïne uit koemelk stolt echter in de maag en is taai en moeilijk te verteren, niet voor niets wordt het toegepast in een van de sterkste lijmen bij houtbewerking. Geen probleem voor het vier-magenspijsverteringsstelsel van een koe maar in het menselijke lichaam vormt de kleverige brij een zware belasting voor het lichaam. Het verhardt en kleeft aan de darmwand waardoor de absorptie van vitamines en mineralen in het lichaam wordt gehinderd.
Melk is het meest slijmvormende voedsel op aarde.
De vertering van melk laat een zure slijm achter die zich vastzet en tot gewichtstoename kan leiden. Door slijmvorming worden de slijmvliezen bedekt en gedwongen langzaam alles uit te wasemen, hetgeen veel energie kost. Afvallen wordt hierdoor bemoeilijkt.
hmpf, nest :p 'k had ooik gehoord da teveel melk juist slecht is voor uw botte, omda de verhoudinge tss de verschillende minerale verandere, waardoor uw botte juist minder stevig worde.

Dit is de reden dat men een beetje terugkrabbelt van uitspraken "Melk is gezond" en "Uw lichaam schreeuwt om zuivel" enz ...
Ik dronk ook 2-3 liter vroeger maar nu doe ik dit zeker niet meer. Zoals met alles geldt de regel: met mate.
Voor eiwitten: steek eens je licht op bij plantaardige eiwitten. Bvb bonen, en nog veeele andere soorten.
t probleem is da eiwitrijke voeding duur is,en da ik veel daarvan ni graag eet. melk gaat makkelijk binne en heb ik lere drinke. platte kaas enz krijg ik echt ni binne:/ melk is ook makkelijk, gewoon bus uit de frigo hale en inschenke en tis inorde. pasta bvb moet ge eerst gaan koke,potte vuil make, e kwartier prulle eer da da klaar is enz. kmoet kant en klare, goedkope eiwitte hebbe :p

Sojamelk dronk ik vroeger als alternatief, ma da is veeeel zwaarder als gewone melk. als ik daar ne halve liter van drink voel k me al tamelijk mottig :p

snoob

Legacy Member
noivilbo zei:
idd... wat is dat nu voor een houding..; zonder supps kan je niet vooruitgaan ofzo?...

echt hé, sommige mensen geloven nog altijd dat je niet vooruit kan zonder supplementen, ken er genoeg die op een plateau zitten na 2-3 maand trainen en zitten dan te mokken dat het niet lukt en dat ze supps gaan moeten beginnen nemen omdat ze anders niet sterker worden etc. Das dus echt dikke bullshit hé

In het begin wordt je snel sterker en dan ga je ff vastzitten op een plateau, op een bepaald moment maak je plots een sprong in je gewichten waarna je dan terug een stukje vooruitgang maakt om dan weer op een plateau te komen. Dit is een normale prgressie van de gemiddelde mens. Gemiddeld genomen duurt het 6-9 maanden voordat spieren dikker worden (hypertroferen) Als je begint met trainen moeten eerst alle motorunits gerekruteerd worden, zeg maar geactiveerd worden. Dit gaat bij de 1 sneller als de ander. Daarna vind dus pas hypertrofie plaats. En wat jij beschrijft is de fase van rekruteren, dus steeds meer motorununits in je spervezels gaan samen werken waardoor sterkere en krachtigere samenstrekkingen plaatsvinden en je dus sterker word. Hierna volgt dus een fase van hypertrofie.

ik ben op bijna 3 maand tijd redelijk wat vooruitgegaan door gewoon gezonder te eten en meer te slapen!

BP: 40kg -> 80kg ( 100% gain )
DL: 90kg -> 160kg ( 78% gain )
SQ: 80kg -> 120kg ( 50% gain )
MP: 30kg -> 60kg ( 100% gain )

tis zeker mogelijk van lange tijd vooruit te gaan zonder supplementen, supplementen hebben imo pas een goeie invloed als je je lichaam sterk en gezond krijgt en op het natuurlijke maximum

jvc

Legacy Member
snoob zei:
echt hé, sommige mensen geloven nog altijd dat je niet vooruit kan zonder supplementen, ken er genoeg die op een plateau zitten na 2-3 maand trainen en zitten dan te mokken dat het niet lukt en dat ze supps gaan moeten beginnen nemen omdat ze anders niet sterker worden etc. Das dus echt dikke bullshit hé

In het begin wordt je snel sterker en dan ga je ff vastzitten op een plateau, op een bepaald moment maak je plots een sprong in je gewichten waarna je dan terug een stukje vooruitgang maakt om dan weer op een plateau te komen. Dit is een normale prgressie van de gemiddelde mens. Gemiddeld genomen duurt het 6-9 maanden voordat spieren dikker worden (hypertroferen) Als je begint met trainen moeten eerst alle motorunits gerekruteerd worden, zeg maar geactiveerd worden. Dit gaat bij de 1 sneller als de ander. Daarna vind dus pas hypertrofie plaats. En wat jij beschrijft is de fase van rekruteren, dus steeds meer motorununits in je spervezels gaan samen werken waardoor sterkere en krachtigere samenstrekkingen plaatsvinden en je dus sterker word. Hierna volgt dus een fase van hypertrofie.

ik ben op bijna 3 maand tijd redelijk wat vooruitgegaan door gewoon gezonder te eten en meer te slapen!

BP: 40kg -> 80kg ( 100% gain )
DL: 90kg -> 160kg ( 78% gain )
SQ: 80kg -> 120kg ( 50% gain )
MP: 30kg -> 60kg ( 100% gain )

tis zeker mogelijk van lange tijd vooruit te gaan zonder supplementen, supplementen hebben imo pas een goeie invloed als je je lichaam sterk en gezond krijgt en op het natuurlijke maximum

Mja, jij bent juist begonnen dus is het normaal dat je grote beginnergains haalt hé :)

noivilbo

Legacy Member
ja ofc veel gains, dat is net zijn punt... zonder supps als beginner gain je toch :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan