Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

waffel

Legacy Member
Ik lees zo elke dag wat jullie hier neerschrijven,
twordt es tijd dak zelf iets zeg :D

Ik ben vorig jaar begonnen met powertraining, kwas een ware tandestoker (lees: genetisch bepaald).
M'n pa was vroeger zoals ik, maar is vanaf zen 25 beginne kilo's winnen, en vanaf zen 30powertraining en nu 39 jaar 90kilo meter76 en doet 3sets van 10 100kg bp etc
Dus ik zei, als ik nu al begin! dan zal ik ook zo worden :)
Allemaal mooi en wel, maar na 2maanden ben ik het gekapt.
Nu, sinds februari heb ik het definitief hervat, ga ik 3x per week;
en ben ik een kleine 3maand bezig, en niet vlug van plan te stoppen ;)

Dusja euh, ik zal jullie wel eens spreken wanneer ik niet meer beschaamd ben over welke gewichten ik hef :p
over bp bv: begonne met 20kilo, nu 40... xD
Men sterkste kant is denkek rugspieren waar ik 110pond doe bij "pulldown behind the neck"
Ter informatie, ik ben maar liefst 1meter86 en 65kilo waard ^^ (zoals ik al zei genetisch bepaald heb ik fijndere beenderen) ben vooral technisch aangelegd (voetbal, volleybal, zwemmen, snowboard, en cs=> hé hybrid!)

ziezo dat weten jullie nu ook weer saluut krachtpatsers

User_BELGIUM

Legacy Member
bp met 20 begonnen? ge weet toch wel dat de bar op zneigen (in de meeste gevallen) 20kg weegt eh? :p

dus ge zijt begonnen met 40 en ge zit nu op 60? ^_^

Cedric

Legacy Member
snoob zei:
<<< wannabee powerlifter :D

das ook zever hé, der is geneen gewichtheffer die gezegd heeft, 'hé ik wil gewichtheffer worden' en direct aan de top stond. Ik zou zeggen ga ervoor en blijf ervoor gaan :niceone:

noivilbo

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
bp met 20 begonnen? ge weet toch wel dat de bar op zneigen (in de meeste gevallen) 20kg weegt eh? :p

dus ge zijt begonnen met 40 en ge zit nu op 60? ^_^

echt niet in de meeste gevallen hoor... in een echt BB gym wel... ken anders meer gyms die bars hebben van tegen de 12 kg

Blad3z

Legacy Member
iemand al begonnen met cutten? ben nu een week gestopt met powertraining, spieren laten rusten na al die maanden.. moet ook gebeuren
vanaf volgende week 3x per week 30mins cardio op 70% HR (130-140), en blijven pompen met dat ijzer natuurlijk

koolhydraten naar beneden (zo weinig mogelijk brood, aardappelen, etc), vetten naar beneden (maar 1x per week frieten oid), en eiwitten omhoog (meer shakes, meer kaas/ei/tonijn/zalm/..)

User_BELGIUM

Legacy Member
ik ben bezig met de cut maar ik blijf wel trainen..
ik neem er nu gewoon de cardio bij (45minuten van ik)

ik zit gelijk vast op die 85 kg lol.. :wtf:

snoob

Legacy Member
p!mp zei:
das ook zever hé, der is geneen gewichtheffer die gezegd heeft, 'hé ik wil gewichtheffer worden' en direct aan de top stond. Ik zou zeggen ga ervoor en blijf ervoor gaan :niceone:

true, na ruim 2 maand degelijk te trainen zit ik nu op 85kg bench, 165kg deadlift en squat weet ik 1RM niet, dus gaat redelijk goed imo

User_BELGIUM

Legacy Member
snoob zei:
true, na ruim 2 maand degelijk te trainen zit ik nu op 85kg bench, 165kg deadlift en squat weet ik 1RM niet, dus gaat redelijk goed imo

na 2 maand al :oink:

snoob

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
na 2 maand al :oink:

yep, maja ik ben vrij groot en zwaar, en redelijk fors gebouwd, da zal wel veel helpen. In mijn gewichtsklasse zijn dat maar kleutergewichten ze :sop:
squats doe ik atm maar met 100kg omdat men techniek nog niet goed zit, nog maar 2 keer kunnen trainen met een squatrack maar eens de techniek goed zit gaan we er platen op smijten é :D, kracht in men benen kom ik niet tekort iig, legpress duw ik 10x 300kg makkelijk.

Xevven

Legacy Member
De knoop is doorgehakt hier, ik ga ook beginnen met fitness.

Wel enkele vragen:

- Kzou nen goeie fitness willen in de buurt van Gent - Eeklo - Zelzate waar newbies een goede begeleiding kunnen krijgen.
- Mijn doelstellingen zijn (op volgorde van prioriteit) vet verliezen, conditie kweken en dan spiermassa bijkweken. Spieren komt op de laatste plaats omdat ik van nature uit toch wel wat heb meegekregen.
- Kzou dus 3x per week gaan: dinsdag, donderdag en zaterdag. De maandag ga ik nog een uurtje voetballen ook. Is dit te zwaar om te beginnen?
- Men eigen kennende zal ik na een tijd wel men motivatie verliezen, wat kan ik doen om mijn motivatie hoog te houden.
- Kan ik op een termijn van 6 maand zichtbare resultaten verwachten?

merci :)

snoob

Legacy Member
- te zien of ge echt hardcore wilt beginnen of niet
degelijke gyms zijn ( van horen zeggen ) elite gym, spartacus gym en Jacky's gym in gent
hardcore is eerder S&S Merelbeke
- 3x per week is zeker niet te zwaar om te beginnen, goed veel trainen met lichte gewichten en vooral op techniek letten en de oefeningen juist uitvoeren
- Duidelijke doelen opstellen voor jezelf en ernaartoe streven, ook veel lezen en , zoals ik doe, veel fora bezoeken en kennis opdoen.
- Op 6 maand tijd kan je veel resultaat zien mits hard trainen, correct eten en veel slapen :)

Xevven

Legacy Member
veel slapen = 8h+ per dag?
kzie het allesinds zitten, nu nog een van de beter gym's eruit kiezen :)
kdenk dak eens wa ga rondbellen en mailen
merci voor den info

snoob

Legacy Member
xev zei:
veel slapen = 8h+ per dag?
kzie het allesinds zitten, nu nog een van de beter gym's eruit kiezen :)
kdenk dak eens wa ga rondbellen en mailen
merci voor den info

slaap da hangt van uzelf af, ik heb genoeg aan 6-7 uur, optimaal presteer ik alsk 8 - 9 uur heb geslapen, alsk meer slaap ben ik enkel maar sloom
np :)

snoob

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
Mariusz Pudzianowski FTW!

nja maar daar ik vind jesse marunde er iets haalbaarder uitzien :p
kvind een lichaam als dat van jesse marunde ook wat beter uitzien, ben niet zo voor de BBer look. Wat niet wegneemt da mariusz een gek lichaam heeft. Mariusz moet het wel soms op kracht afleggen tegen de zwaardere/dikkere mannen, hij kan zich nu eenmaal niet veroorloven 160kg of zo te gaan wegen voor meer balans en "leverage" bij strongman onderdelen vanwege zen contract met een of andere sponsor. Daarmee dat hij van alle strongman er zo ripped uitziet :p

mikaaa

Legacy Member
mja ik ben dus begonnen met cut ook sinds gisteren (eerste keer dat ik dat doe :p)
ahja.. tis Ares bij vriend dus ander account hier..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan