Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

snoob

Legacy Member
p!mp zei:
2,5 jaar 4 à 5 /week
1 jaar 1 à 2 /week
8 jaar krachtbal

vanaf mijn 8 jaar al bezig met pompen, situps, en gewichtjes van mijn vader :)

ha ok, das wel al redelijk lang, ik sinds midden januari ofzo pas

Delirium

Legacy Member
Dan is dat wel al redelijk goed zenne snoob ;)
Max zit ik zo ook rond de 90kg BP en weeg 70kg

Blad3z

Legacy Member
zit al een maand of 4 blok op mijn bench (95kg * 1), ben nu sinds een paar weken overgeschakeld naar dumbells
34kg * 8

Cedric

Legacy Member
heb da ook gehad aan 105

wa heb ik gedaan, gewoon beetje minder genomen en proberen 2 keer te duwen, in dit geval 97.5 en blijven doortrainen op da gewicht. toen kon ik het 3 keer en paar weken later al 4 keer, dan overgeschakeld op 100 en idem

is wel al 8 maand geleden ondertusse

noivilbo

Legacy Member
hmz filmpje eens bekeken... hij hamert natuurlijk de hele tijd op geen echt bewijs.. maar als iemand door steroïden doodgaat door hartfalen ofzo zegt ie van ja dat is geen bewijs dat het van de roïds komt.... maar kan me wel inbeelden dat men altijd overdrijft over steroïden

en idd, natural kan je normaal ver genoeg geraken... "te" is ook niets.. maar wat is "te" natuurlijk :p

ballou007

Legacy Member
Ben aan de derde week bezig, twee weken geleden dus begonnen.

Moet zeggen dat het mij wel heel zwaar valt, na maanden nog amper te hebben gesport opnieuw te beginnen met fitness.

Ik heb nu twee programma's wisselend per week met telkens eerst wat krachtoefeningen en daarna een half uurtje cardio (glidex, step, fiets)

Bedoeling is om binnen enkele weken naar een totaal van 45 minuten cardio te gaan.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
ballou007 zei:
Ben aan de derde week bezig, twee weken geleden dus begonnen.

Moet zeggen dat het mij wel heel zwaar valt, na maanden nog amper te hebben gesport opnieuw te beginnen met fitness.

Ik heb nu twee programma's wisselend per week met telkens eerst wat krachtoefeningen en daarna een half uurtje cardio (glidex, step, fiets)

Bedoeling is om binnen enkele weken naar een totaal van 45 minuten cardio te gaan.

't is gewoon effe wennen.
Belangrijkste is natuurlijk da ge blijft komen eh!

GL @ Doelstelling!

snoob

Legacy Member
Terror Factor zei:
had k een hele tijd terug al gezien.
imo zijde aant overdrijve als ge me steroide enz begint, maja kom :p
nja nee ik denk er zelfs nie aan om daarmee te beginnen, ik neem zelfs geen supplementen, vond het gewoon een interessant filmke over hoe er nog grove ( foute ) vooroordelen in de wereld bestaan :naughty:

ballou007

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
't is gewoon effe wennen.
Belangrijkste is natuurlijk da ge blijft komen eh!

GL @ Doelstelling!

Merci,:) vroeger de fout gemaakt van op korte periode enorm veel te fitnessen en ik heb dat steeds willen volhouden tot de zin en tijd weg was.

Nu leg ik mij minder druk op en ga ik in plaats van minimum zes keer "maar" drie keer de week.

noivilbo

Legacy Member
ik vroeg me af hoe de verhouding clean &jerk is tov BP/DL/SQ... en of dat relatief slecht is voor je schouders? lijkt me eens fun om te doen daarmee :p

snoob

Legacy Member
noivilbo zei:
ik vroeg me af hoe de verhouding clean &jerk is tov BP/DL/SQ... en of dat relatief slecht is voor je schouders? lijkt me eens fun om te doen daarmee :p

olympische lift hé, wrom zou da slecht zijn voor de schouders? mits goed uitgevoerd natuurlijk

noivilbo

Legacy Member
mja dunno, kheb ferm last van mijn schouders dus liever voorzichtig :p

en de verhoudingen?

Ænima

Legacy Member
Gisteren mijn biceps es afgemat met dumbell curl :p 2 normale setjes van 8 reps met 18 kg, en bij de 3e set tot ik niet meer kon. Dan met 16 tot ik niet meer kon, dan met 14, enz... Op den duur had ik het lastig met 4 kg :D

Zo ne kerel zag mij da doen, en hij kwam mij zeggen dat het ook zeer goed is om bvb om de 6 weken es elke oefening 100 herhalingen te doen. Het gewicht dat je dan zou moete nemen zou ongeveer 30% moeten zijn van het gewicht dat je 10x duwt.

Als je bvb maar aan 70 herhalingen zou komen, moet je 30 seconden rusten en dan de rest doen. Als je aan 80 komt, 20 seconden rusten.

bvb je kan bij bench press 10x100 kg drukken, dan neem je 30 kg en dan moet je de 100 probere halen aan hetzelfde tempo waarmee je 100 kg drukt.

Is naar't schijnt zeer goed voor bloeddoorstroming ed.

Stretchen is wel belangrijk na elke oefening, want hij heeft al een paar keer kramp in zijn biceps gehad, waardoor gans zijn arm plooide en hij hem nimeer kon strekken. :D

Misschien wel es probere :) Had er nog nooit van gehoord. Iemand die dit al gedaan heeft?

snoob

Legacy Member
Klinkt vrij overdaan, 100 reps, denk dat voor niets goed is, misschien spieruithouding. Ik heb liever korte zware setjes :woohoo:

Zijn er hier mensen die eraan denken om echt te powerliften en mss in de toekomst wedstrijden te draaien? zelfde vraag m.b.t. strongman :D

jvc

Legacy Member
Ænima zei:
Gisteren mijn biceps es afgemat met dumbell curl :p 2 normale setjes van 8 reps met 18 kg, en bij de 3e set tot ik niet meer kon. Dan met 16 tot ik niet meer kon, dan met 14, enz... Op den duur had ik het lastig met 4 kg :D

Zo ne kerel zag mij da doen, en hij kwam mij zeggen dat het ook zeer goed is om bvb om de 6 weken es elke oefening 100 herhalingen te doen. Het gewicht dat je dan zou moete nemen zou ongeveer 30% moeten zijn van het gewicht dat je 10x duwt.

Als je bvb maar aan 70 herhalingen zou komen, moet je 30 seconden rusten en dan de rest doen. Als je aan 80 komt, 20 seconden rusten.

bvb je kan bij bench press 10x100 kg drukken, dan neem je 30 kg en dan moet je de 100 probere halen aan hetzelfde tempo waarmee je 100 kg drukt.

Is naar't schijnt zeer goed voor bloeddoorstroming ed.

Stretchen is wel belangrijk na elke oefening, want hij heeft al een paar keer kramp in zijn biceps gehad, waardoor gans zijn arm plooide en hij hem nimeer kon strekken. :D

Misschien wel es probere :) Had er nog nooit van gehoord. Iemand die dit al gedaan heeft?

Is idd goed voor de bloeddoorstroming maar verder zie ik niet echt veel nut om dat te doen.

@snoob: ik zou wel ooit eens een wedstrijd willen doen maar dat wist je wss al ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan