KlAzOiD
Legacy Member
Iemand die echt voor kracht gaat "moet" 48u. tussen bepaalde trainingen steken. Dit houdt meestal 1 "rust"dag in als je op hetzelfde tijdstip traint. Reden hiervoor is het centraal zenuwstelsel dat die tijd nodig heeft om te recupereren. En deze toepassing is niet specifiek terug te vinden in het bb-power maar ook in heel wat individuele sporten waar kracht komt bij te kijken en dan heb ik het niet over het krachtschema van die sporters. Olympische topatleten hebben maar 3 trainingsdagen per week waar ze voluit gaan (in het meest toegepaste systeem) zet daar een dag recuperatietraining tussen en de week is rond.
*edit*
dit houdt puur theoritisch zelf in dat een split (om het simpel te houden armen-benen afwisselend per dag) niet voldoende is. Het doet er niet doe wat voor spiergroep je oefenent. Het is je zenuwstelsel op zich die die rust nodig heeft.
*edit*
dit houdt puur theoritisch zelf in dat een split (om het simpel te houden armen-benen afwisselend per dag) niet voldoende is. Het doet er niet doe wat voor spiergroep je oefenent. Het is je zenuwstelsel op zich die die rust nodig heeft.
Daar heb ik veel te lang spierpijn van



