Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jvc

Legacy Member
Terror Factor zei:
Das zo weinig? 'k heb ni de indruk da ik een langere herstelperiode nodig heb eigelijk :/ Dan moet k ook weer een ander oef zoeke om da te vervange :p

k ga toch nog een tijdje zo blijve doordoen,kheb echt ni de indruk da ik me overtrain ofzo, en mn rug lijkt me toch al n stukje beter dan toen ik begon.

ik zeg het u, het heeft geen nut om het 3x te doen
en je bent nog altijd maar bezig met 50kg hé, daar gaat je lichaam nog niet echt van afzien :)

de dagen na het deadliften ben ik altijd over mijn hele lichaam stijf, zelfs bij squaten is het nooit zo erg. I love it :p

ByTEsPaWn

Legacy Member
Volgend jaar zit ik op kot in Gent, aan het UG. Ik ben ook van plan om powertraining te doen omdat ik m'n gewicht te laag is voor mijn grootte ik en niet al te sterk ben. (68kg, 1m90) Ik zou misschien gaan naar deze fitness maar die lijkt me wel erg goedkoop om degelijk te zijn (misschien het inschrijvingsgeld voor de unief in gedachte houdend is het iets realistischer) maar heeft iemand er ervaring mee?

snoob

Legacy Member
Terror Factor zei:
Das zo weinig? 'k heb ni de indruk da ik een langere herstelperiode nodig heb eigelijk :/ Dan moet k ook weer een ander oef zoeke om da te vervange :p

k ga toch nog een tijdje zo blijve doordoen,kheb echt ni de indruk da ik me overtrain ofzo, en mn rug lijkt me toch al n stukje beter dan toen ik begon.

hah ja mee 50 kg voel ik da ook nie :D
ga es naar de 80-100kg, of whatever u maximum is en zie dan es of ge 3x/week kunt deadliften ^^

Exorcister

Legacy Member
ByTEsPaWn zei:
Volgend jaar zit ik op kot in Gent, aan het UG. Ik ben ook van plan om powertraining te doen omdat ik m'n gewicht te laag is voor mijn grootte ik en niet al te sterk ben. (68kg, 1m90) Ik zou misschien gaan naar deze fitness maar die lijkt me wel erg goedkoop om degelijk te zijn (misschien het inschrijvingsgeld voor de unief in gedachte houdend is het iets realistischer) maar heeft iemand er ervaring mee?

is idd ni veel :) mja kunt mss eerst beter es kijkje gaan neme ipv direct jaarabonnement te kope e :)

ik betaal 99 euro per jaar, dat vind ik zelfs al laag :) dusja dno hoe het zit met die fitness waar jij naartoe wilt gaan

Terror Factor

Legacy Member
snoob zei:
hah ja mee 50 kg voel ik da ook nie :D
ga es naar de 80-100kg, of whatever u maximum is en zie dan es of ge 3x/week kunt deadliften ^^

kpeis dak 80 kg ni eens 8x omhoog krijg :/ Morge is t fitnesse, en tis al van de woensdag gelede(vrijdag ni gegaan,dacht van zaterdag te gaan, ma t was al geslote tege da ik wakker werd:p), dus normaal moet k wel fully recovered zijn. ben es benieuwd :)

snoob

Legacy Member
Terror Factor zei:
kpeis dak 80 kg ni eens 8x omhoog krijg :/ Morge is t fitnesse, en tis al van de woensdag gelede(vrijdag ni gegaan,dacht van zaterdag te gaan, ma t was al geslote tege da ik wakker werd:p), dus normaal moet k wel fully recovered zijn. ben es benieuwd :)

nja na 3 dagen rust moogt ge wel volledig hersteld zijn me dunkt :)

black eyed peas

Legacy Member
ByTEsPaWn zei:
Volgend jaar zit ik op kot in Gent, aan het UG. Ik ben ook van plan om powertraining te doen omdat ik m'n gewicht te laag is voor mijn grootte ik en niet al te sterk ben. (68kg, 1m90) Ik zou misschien gaan naar deze fitness maar die lijkt me wel erg goedkoop om degelijk te zijn (misschien het inschrijvingsgeld voor de unief in gedachte houdend is het iets realistischer) maar heeft iemand er ervaring mee?

ik ben daar in mijn eerste jaar geweest...
dieje fitness = een paar toestellekes da in nen hoek geduwd staan :) dus verwacht geen hoogwaardige trainingzaal ;)

nu ga ik in de fyzix (rooigemlaan, en der is er nog ergens ene, maar kweet ni waar), 250 euro vr studenten, en ben er vreed content

Phaetor

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
3x per week is vrij nutteloos, ik zou maximaal 2x per week deadliften. Best dan 1x 'licht' en 1x zwaar.

Ik durf te wedden dat ik meer gains maak door maar 1 keer een deadlift dag te doen per week. Rug is een grote spiergroep
Pak dat je een volledige rugdag hebt inclusief deadlifting en je pakt die VIES hard aan dan zit ge zeker goed voor een week.
Dan doe je de andere 2 training een chest/tri/schouder (benchdag) dagje. En de andere keer nog een beendag (squat dus) maar zorg dat er wat tijd tussen deadlift & squatdag is want je gebruikt bij beide oefenen rug & benen, maar in andere verhoudingen. Dus 2 keer deadliften + 1 keer squat in de week is echt te veel.

snoob

Legacy Member
Phaetor zei:
Ik durf te wedden dat ik meer gains maak door maar 1 keer een deadlift dag te doen per week. Rug is een grote spiergroep
Pak dat je een volledige rugdag hebt inclusief deadlifting en je pakt die VIES hard aan dan zit ge zeker goed voor een week.
Dan doe je de andere 2 training een chest/tri/schouder (benchdag) dagje. En de andere keer nog een beendag (squat dus) maar zorg dat er wat tijd tussen deadlift & squatdag is want je gebruikt bij beide oefenen rug & benen, maar in andere verhoudingen. Dus 2 keer deadliften + 1 keer squat in de week is echt te veel.

2nd that, gewoon tot het uiterste gaan op deadlift 1x per week. Laatste keer toen ik men 1RM zocht lag het er bijna uit wat duidt op vrij intense training veronderstel ik :D. Kan ik bij squat ook hebben als ik zwaar ga dat het zuur onder in men keel staat, brrrrr :unsure:

Strax es gaan deadliften :)

Cedric

Legacy Member
snoob, elke tekst die ik lees van je zeg ik in mezelf over wat heeft die kerel het nu eigenlijk ;)

ik snap echt niets van al je toegepaste termen :lol:

Phaetor

Legacy Member
huh ? welke 'termen' gebruikt hij dan ?
1rm ? dat is het gewicht wat je 1 herhaling kan doen (1 rep max ofzoiets)
Tot failure gaan wilt zeggen zoveel reps als je kan uitvoeren totdat het gewoon niet meer gaat dus bvb op 70kg benchen lukt 5 keer en ge probeert te duwen maar de 6e lukt echt niet meer , dat is tot failure gaan.

snoob

Legacy Member
Phaetor zei:
huh ? welke 'termen' gebruikt hij dan ?
1rm ? dat is het gewicht wat je 1 herhaling kan doen (1 rep max ofzoiets)
Tot failure gaan wilt zeggen zoveel reps als je kan uitvoeren totdat het gewoon niet meer gaat dus bvb op 70kg benchen lukt 5 keer en ge probeert te duwen maar de 6e lukt echt niet meer , dat is tot failure gaan.

yep that's bout it :), tot failure trainen is imo goed, voor zover ik weet loop je de meeste micro spiertrauma, kleine scheurtjes in je spieren na zware inspanning waardoor je na herstel sneller sterker wordt/ volume krijgt

Cedric

Legacy Member
azo ;)

bij ons noemt RM dan 'we gon eki onze max duwen vandoage voe te kieken ofdawe al bitje omoge gehon zien é' :p

en failure is dan dropset, alhoewel dat niet hetzelfde is

Hale

Legacy Member
Phaetor zei:
Ik durf te wedden dat ik meer gains maak door maar 1 keer een deadlift dag te doen per week. Rug is een grote spiergroep
Pak dat je een volledige rugdag hebt inclusief deadlifting en je pakt die VIES hard aan dan zit ge zeker goed voor een week.
Dan doe je de andere 2 training een chest/tri/schouder (benchdag) dagje. En de andere keer nog een beendag (squat dus) maar zorg dat er wat tijd tussen deadlift & squatdag is want je gebruikt bij beide oefenen rug & benen, maar in andere verhoudingen. Dus 2 keer deadliften + 1 keer squat in de week is echt te veel.

wa ne zever...er zijn massa's powerlift schema's waarin meerdere keren per week gesquat en gedeadlift wordt (bv. Bill Starr, 3x3, ...). Als het vast stond dat ge met 1 keer per week meer gains maakt dan met meerdere malen per week zou er toch geen kat meer op die bovenvermelde manieren trainen...

split != de heilige graal
Meer nog: de meeste atleten trainen alles behalve volgens een split principe

Als ge uiteraard drie keer per week gaat deadliften is het logisch dat ge niet iedere keer dezelfde intensiteit gebruikt als wanneer ge het maar 1 maal per week doet

snoob

Legacy Member
Ik ga vanaf volgende week dit schema volgen:

Bill Starr 5x5
Linear Version for Intermediate Lifters


Monday – Heavy Day
Squat – 5 sets of 5
Bench – 5 sets of 5
Bent Over Row – 5 sets of 5
2 sets of weighted hypers
4 sets of weighted Sit-ups
Triceps and Biceps – 3 sets of 8 each

Wednesday – Light Day
Squat – 4 sets of 5
Incline Bench – 4 sets of 5 ( mss varieren met MP )
High Pulls – 4 sets of 5
Deadlift - 4 sets of 5
Sit-ups – 3 sets

Friday - Medium
Squat – 4 sets of 5, 1 triple, back-off
Bench – 4 sets of 5, 1 triple, back-off
Bent Over Row – 4 sets of 5, 1 triple
Weighted Dips – 3 sets of 5-8
Triceps and Biceps – 3 sets of 8 each

hopelijk ga ik snel vooruit, BS 5*5 staat bekend voor de goeie gains, zelfs met 1x deadlift ! :)

Phaetor

Legacy Member
Hale zei:
wa ne zever...er zijn massa's powerlift schema's waarin meerdere keren per week gesquat en gedeadlift wordt (bv. Bill Starr, 3x3, ...). Als het vast stond dat ge met 1 keer per week meer gains maakt dan met meerdere malen per week zou er toch geen kat meer op die bovenvermelde manieren trainen...

split != de heilige graal
Meer nog: de meeste atleten trainen alles behalve volgens een split principe

Als ge uiteraard drie keer per week gaat deadliften is het logisch dat ge niet iedere keer dezelfde intensiteit gebruikt als wanneer ge het maar 1 maal per week doet

... ok ga jij maar 2-3 keer deadliften per week, je spier is nog niet eens hersteld (en daarna komt pas groeifase) en dan begin jij al met een nieuwe training .. rofl
Oh en vergelijk uzelf niet met een professionele bodybuilder aub, just alsof gij op dezelfde manier kunt trainen als hem.

noivilbo

Legacy Member
Hale zei:
wa ne zever...er zijn massa's powerlift schema's waarin meerdere keren per week gesquat en gedeadlift wordt (bv. Bill Starr, 3x3, ...). Als het vast stond dat ge met 1 keer per week meer gains maakt dan met meerdere malen per week zou er toch geen kat meer op die bovenvermelde manieren trainen...

split != de heilige graal
Meer nog: de meeste atleten trainen alles behalve volgens een split principe

Als ge uiteraard drie keer per week gaat deadliften is het logisch dat ge niet iedere keer dezelfde intensiteit gebruikt als wanneer ge het maar 1 maal per week doet

typisch.. al die noobs kijken even naar hoe een pro traint... maar zolang jij niet dezelfde middelen neemt, dezelfde rust hebt, hetzelfde eet is dat niet van toepassing

en natuurlijk staat niets vast.. maar het zijn algemene richtlijnen om maximale gains te halen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan