Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Simonn

Legacy Member
casualties zei:
Met zo een mini schema als dit val ik af .. :crazy:


Heb idd altijd een clean bulk gedaan..5maanden 3600kcal en 1 maand ervan 4200kcal..Veel effect heeft het niet gehad..Efin, ik stop met erover te klagen :) Vanaf nu komt kracht op de eerste plaats en de massa zal wel komen naarmate ik meer kan verzetten en dan ook meer zin ga krijgen terug om mezelf te geven op gebied van voedingschemas..Atm is het eten waar ik zin & goesting in heb en niet omdat 'het nodig' is..

btw, er wordt hier gesproken over 4% ? Is dat op zo'n weegschaal? Daar haalde ik toen ik 52kg woog 2,6% en op 57kg was dat 3,8%.. Klopt niet maar geeft wel een goei idee..

Percentages gemeten in het ziekenhuis, dus ja het klopt. En in verband met mini-schema..het is inderdaad niet elk uur van de dag dat er gepland staat wat ik moet eten, maar ik zit makkelijk boven de 3600kcal per dag :)

Phaetor

Legacy Member
noivilbo zei:
betalen voor 1 keer in een gym kan toch... ok tis in verhouding duur maar tis maar eenmalig.. en aangezien de meesten hier uberveel liften voor er matig uit te zien zal ik maar zeggen wil ik dat wel eens zien :D



ah ok dan ;) niet dat ge alles door elkaar gaat trainen :p

right on obli :D
Ik wil die zogenaamde 'dunne' mensen die 90kg+ benchen ook zien :D Pff je kan gewoon niet dun zijn en zoveel benchen .. mja de stang weegt 30kg zeker ? 15cm tussen borst & stang ? :P

snoob

Legacy Member
Phaetor zei:
right on obli :D
Ik wil die zogenaamde 'dunne' mensen die 90kg+ benchen ook zien :D Pff je kan gewoon niet dun zijn en zoveel benchen .. mja de stang weegt 30kg zeker ? 15cm tussen borst & stang ? :P

héhé true, ik heb het lastig met 76kg om reps te doen tegen men borst en ik ben nu nie om te zeggen nen smalle ofzo

Cedric

Legacy Member
Phaetor zei:
right on obli :D
Ik wil die zogenaamde 'dunne' mensen die 90kg+ benchen ook zien :D Pff je kan gewoon niet dun zijn en zoveel benchen .. mja de stang weegt 30kg zeker ? 15cm tussen borst & stang ? :P

ik ben dun
ik bench 110

en ik wil het u gerust bewijzen :)

M_N_M

Legacy Member
snoob zei:
héhé true, ik heb het lastig met 76kg om reps te doen tegen men borst en ik ben nu nie om te zeggen nen smalle ofzo
waarom dan wel niet?

Ik benchte vroeger ook met meer dan mijn eigen gewicht en ken genoeg bij ons in de fitness die véél meer dan hun eigen gewicht benchen en da er nie opgefokt uitzien..

Enkele resultaten van gasten van uit onze fitness die meegedaan hebben aant belgisch kampioenschap benchpress (1RM):
(lichaamsgewicht - benchgewicht)
* 56.6 KG - 110KG
* 95.7 KG - 132.5KG
* 76.7 KG - 135 KG (!)
..

Geen van die gasten ziet er onnatuurlijk uit kwa spieren zenne, bij de meeste zou je ze het zelf niet aangeven dat ze zoveel kunnen nemen.


Grtz

Cartek

Legacy Member
Gromme zei:
Ik ben eergisteren in een frituur gaan eten, ergens over het watere, genoemd 'De Brug'. (op een hoek waar een 4-tal banen bij elkaar komen) Nu het was zeker niet slecht wat fritten enz betreft maar die Cervela, man man man, die was lekker.

Was daar gaan eten omdat we hier in Antwerpen (Schilde) ook een frituur De Brug hebben dus wou toch een vergelijken.


:naughty:

Gromme

Legacy Member
Cartek zei:

:s Ik pleit schuldig....


Maar ik zat op de baan sinds uren en moest ergens zijn en daar was toch juist dat frituurke.

Maar, ik ben tot twee keer toe in de quick geweest zonder maar ook iets aan te raken en ik eet thuis ook meer en beter. Maar mijn voedingschema is nog niet van start gegaan dus kan ik me moeilijk aan iets houden zonder echt die richtlijn te hebben.

Verbechio

Legacy Member
M_N_M zei:
@Verbechio: hoeveel zijt gij wel ni vermagerd als ge terug maar met 30Kg meer kon benchen (of bedoeld ge 30kg excl bar :p) ?!

Ondertss (tijdens vermageren) niet meer getrained ofzo?

Juist ter info; ben laatste tijd ook enorm veel aant cardio'en ( cut + wat last in mijne rug :( ) maar zou wel ni graag alles verliezen :p
(wel nog steeds KT maar slechts 30à40 mins/training ongeveer)

Grtz

euh 35 a 40kg vermagerd :D en ondertss enkel gelopen en nix meer van poweren. die 30kg benchen is gene zever maja was ook maar terug 1ste keer. ging rap de goeie kant uit :p

M_N_M

Legacy Member
Verbechio zei:
euh 35 a 40kg vermagerd :D en ondertss enkel gelopen en nix meer van poweren. die 30kg benchen is gene zever maja was ook maar terug 1ste keer. ging rap de goeie kant uit :p
Kan het goed geloven dat ge dan terug op "0" begint na zo lang enkel gecardiot te hebben.

Anyhow, ferme prestatie man om zo veel af te vallen :niceone: :applause:

noivilbo

Legacy Member
Phaetor zei:
right on obli :D
Ik wil die zogenaamde 'dunne' mensen die 90kg+ benchen ook zien :D Pff je kan gewoon niet dun zijn en zoveel benchen .. mja de stang weegt 30kg zeker ? 15cm tussen borst & stang ? :P

hehe.. idd, zet die stang maar eens op de weegschaal (idd, midden in de gym met de stang weglopen naar de weegschaal.. heb ik ook gedaan paar weken terug :)) en tot aan de borst laten zakken

snoob zei:
héhé true, ik heb het lastig met 76kg om reps te doen tegen men borst en ik ben nu nie om te zeggen nen smalle ofzo

idd, dat lijkt me meer op een normale verhouding

M_N_M zei:
Enkele resultaten van gasten van uit onze fitness die meegedaan hebben aant belgisch kampioenschap benchpress (1RM):
(lichaamsgewicht - benchgewicht)
* 56.6 KG - 110KG
* 95.7 KG - 132.5KG
* 76.7 KG - 135 KG (!)
..

leuk ja... maar zolang je als amateur bezig bent (meaning 1: nog niet zoveel kracht opgebouwd dus verschil gewicht/BP is kleiner en 2: powerlifters nemen nog meer dan bodybuilders... ook al zie je dat niet in spiermassa) gaat deze vergelijking ver van op.

wich reminds me, deze week @ the gym ook iemand gezien die dun is en relatief veel benched... voelt na zijn oefeningen altijd aan zijn tieten (idd, ook na biceps oefeningen enzo) en heeft geen zak rug / benen / ..., alleen een chest die in verhouding dan wel nice is omdat de rest kut is.. vervolgens neemt hij 60-70 kg op een benchpress en laat hij de bar halfweg zakken... way to go
en hij traint altijd met dezelfde samen op alle oefeningen terwijl ze allebei hun mp3 op hebben staan.. nog zoiets vaag...

Simonn

Legacy Member
Ja van dat benchen zijn er hier inderdaad ook een paar die er wat van kunnen. +- 70 kg en dan 5 cm (nee ik overdrijf niet) laten zakken en vervolgens spottend kijken omdat ik 45/50 kg neem (die ik wel tot m'n borst laat zakken). :ironic:

Fartman

Legacy Member
jep heb ik ook al gezien :p

70kg lukt goed 8 keer tot aan borst by my
75kg 6 keer en dan de laatste 2 met de vingers van mn spotter eronder
80kg 4 keer, en dan doe ik er nog 2 by met spotter

Ænima

Legacy Member
Uiteindelijk kan je elke oefening verkeerd doen he :) Soms ongelooflijk om te zien hoe sommigen erin slagen bepaalde oefeningen uit te voeren :lol: Kijken ze dan niet om zich heen ofzo... Nuja ben er dan ook allang vanap gestapt om ze te verbeteren, 't is onbegonnen werk.

Wat me opvalt is dat iedereen hier precies flat bench press doet? Ik doe incline bench atm... pak nu 55 kg, en ze gaat wel vlot vooruit. Flat bench press drukte ik 72 kg, 3 setjes van 8.

Ik lees hier zeer veel over voeding, maar wat zeker ook belangrijk is, is variatie in uw schema, om toch maar je spieren zoveel mogelijk te prikkelen. Ik probeer toch elke maand te veranderen van schema. Zowel in oefeningen als in reps. Vanaf volgende week terug pyramide setjes voor mijn hoofdoefeningen.

Ik sluit me aan bij wat sommigen hier zeggen. Als beginner is het zeker niet nodig om een dieet te volgen waarbij je elke calorie telt. Ik train al ruime tijd (wel met veel pauzes door school :( ), en probeer gewoon veel en niet te ongezond te eten. Resultaat krijg je zeker hoor.

Stancke

Legacy Member
Ænima zei:
Uiteindelijk kan je elke oefening verkeerd doen he :) Soms ongelooflijk om te zien hoe sommigen erin slagen bepaalde oefeningen uit te voeren :lol: Kijken ze dan niet om zich heen ofzo... Nuja ben er dan ook allang vanap gestapt om ze te verbeteren, 't is onbegonnen werk.

Wat me opvalt is dat iedereen hier precies flat bench press doet? Ik doe incline bench atm... pak nu 55 kg, en ze gaat wel vlot vooruit. Flat bench press drukte ik 72 kg, 3 setjes van 8.

Ik lees hier zeer veel over voeding, maar wat zeker ook belangrijk is, is variatie in uw schema, om toch maar je spieren zoveel mogelijk te prikkelen. Ik probeer toch elke maand te veranderen van schema. Zowel in oefeningen als in reps. Vanaf volgende week terug pyramide setjes voor mijn hoofdoefeningen.

Ik sluit me aan bij wat sommigen hier zeggen. Als beginner is het zeker niet nodig om een dieet te volgen waarbij je elke calorie telt. Ik train al ruime tijd (wel met veel pauzes door school :( ), en probeer gewoon veel en niet te ongezond te eten. Resultaat krijg je zeker hoor.

Ja, zoals je zegt, er is 1000 en 1 manier om te trainen... de ene traint zo en de andere niet.

In men huidig schema zit de flat bench er niet bij maar wel de decline en incline en ik moet zeggen, ik boek er toch meer resultaat mee naar mijn mening.

Ænima

Legacy Member
Stancke zei:
Ja, zoals je zegt, er is 1000 en 1 manier om te trainen... de ene traint zo en de andere niet.

In men huidig schema zit de flat bench er niet bij maar wel de decline en incline en ik moet zeggen, ik boek er toch meer resultaat mee naar mijn mening.

Idd :) Vanaf volgende week doe'k er decline ook bij, en ben eveneens zeer tevreden met resultaat door incline bench.

edit: pak er volgende week ook front press bij. Als'k die anatomische benadering bekijk (pdf bestandje van paar pagina's terug) lijkt ze ook zeer goed te zijn voor bovenkant borst.

Fartman

Legacy Member
incline doe ik me dumbell press,

decline wordt vanaf volgende week in mn schema opgenomen

kga ook eens een andere manier van reps proberen :) massa heb ik nu al goed aangenomen, nu zou ik wat aflijning willen proberen :)

heb mn calorien al beetje verminderd, en na elke training 10-20min cardio

iemand een ideetje qua rep-verandering? ik zou wel mn meeste gewicht dat ik gebruik by training behouden

Aresonlyone

Legacy Member
nu is het wel zo dat incline niets extra geeft aan de bovenkant borst maar gewoon de onderkant ontlast..
naar tschijnt

Stancke

Legacy Member
Ænima zei:
Idd :) Vanaf volgende week doe'k er decline ook bij, en ben eveneens zeer tevreden met resultaat door incline bench.

edit: pak er volgende week ook front press bij. Als'k die anatomische benadering bekijk (pdf bestandje van paar pagina's terug) lijkt ze ook zeer goed te zijn voor bovenkant borst.

DECLINE BENCH:

Code:
12 x 58kg
10 x 63kg
  8 x 68kg
  8 x 68kg

INCLINE BENCH:


Code:
12 x 43kg
10 x 48kg
  8 x 53kg
  8 x 53kg

Zo is het bij mij

@Aresonlyone: Kmoet zeggen, door incline te doen dat de bovenkant van de borst toch redelijk 'pimped' staat.

Fartman

Legacy Member
Aresonlyone zei:
nu is het wel zo dat incline niets extra geeft aan de bovenkant borst maar gewoon de onderkant ontlast..
naar tschijnt

doe nog andere oefening voor mn bovenkant borst, heb ze enkele paginas hiervoor beschreven, weet spytig genoeg de naam niet :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan