Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
berrekop zei:
ey gasten, ik zou dus graag wa afslanken, iedere weeke dronk ik iedere dag 1 flesje cola, en at ik koeken enzo, moest ik da flesje cola nu veranderen naar 2 flesjes water per dag, en geen koeken meer, zou da dan beter zijn?? en denken jullie dak daarvan zal afslanken?


Wa denkte zelf?

Zo'n vragen zijn hier al 1000x gepost en overal hetzelfde antwoord..

The-Godfather zei:
squaten jullie all the way of tot u dijbenen horizontaal zijn ?


Me uw reet tot op de grond e :)

zweebee

Legacy Member
kzal de oefeningen ff zegge
- leg: squat, leg curl, leg ext, incline calf press
- chest: bp, incline bp (probeer ik altijd), fly, incline db press (als ik goesting heb)
- shoulder: press achter mijne nek (anders krakende schouder), shrug, upright row, front raise (andere raises kraken)
- triceps: one arm triceps ext, cable pushdown
- biceps: cable durl, db curl
- rug: bor, low cable row, pulldown, pulldown achter nek

kan zijn dak iet vergete ben ma tzal ni veel schele

DL doe ik ni omda ik een zwakke onderrug heb (scoliose) en ik de techniek ni onder de knie heb. Misschien later ...

Aja kan het misschien ineens vragen: zijn er nog goeie oefeningen voor de onderrug te verstevigen?

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Get nog een oef die goe is voor uw onderrug, naam ontgaat mij ff.

Bankske da ge scheef zet. Opgaan liggen tot uw heupen gelijk staan me bovenkant van't bankske. Dan naar beneden zakken en terug naar boven komen.


btw zweeb, die upright row: aan nen pulley of met losse bar? Want die oef kan u last bezorgen aan de polsen. Pak ez bar als ze da ginder hebbe.

Terror Factor

Legacy Member
snoob zei:
je bent volgens mij best af met de belasting van je spiergroepen te verdelen over de week, als je deadlift doet lichte benen, de dagen dat je geen deadlift doet zwaarder gaan op squats etc
wat ik doe atm:Dit schema (Bill star's 5*5) is gericht op de zwaardere compound oefeningen omdat ik het onzin vind om spiergroepen isolerend te gaan trainen als je nog geen degelijke spiermassa hebt
Doe atm fullbody, bedoeling is van 3x per week te gaan(ma kben er tot nu toe nog maar 1x aan gekome om 3x te gaan lol :/)
kheb er sinds dees week een paar ander oef ingestopt:
Benchpress
(cable crossover ofwel butterflies)(probeer ik sinds kort erbij te doen, borst heeft al altij achter gelope)
vertical hack squats(worde mss squats)
seated leg extension(sinds e paar weke erbij beginne doen, bovenbene mochte wel meer gebruike)
standing calf raises
lying leg curl
deadlift
bent over row
cable one arm tricep extension(vroeger triceps pushdown(cable))
arnold presses(vroeger shoulderpresses op machine)
preacher curl(standing)(vroeger seated)

voor kuiten ga ik proberen om iets anders te doen,ofwel gewicht lager neme en een beetje feller focussen op de beweging. me een lager gewicht en 15 herhalingen voelde k da echt brande, nu voel k niks speciaal:p

Gromme

Legacy Member
Gromme zei:
Ontbijt 1

300ml magere melk [voor de pap] – 105kcal - 10,5 eiwit – 15 kh – 0 vet
40 gram bambix [of andere pap] – 150kcal – 5 eiwit – 25 kh – 1 vet
200 ml vruchtensap – 100kcal – 0 eiwit – 25 kh – 0 vet
300ml magere melk – 100kcal – 10eiwit – 12kh
15ml lijnzaadolie – 90kcal – 0eiwit – 0kh – 10vet
Totaal – 595kcal – 25,5 eiwit – 77kh – 16vet

Ontbijt 2

3 plakken volkoren brood – 220kcal – 8,8 eiwit – 40,5 kh – 2,5 vet
Boter [becel dieet]
50 gram mager vleeswaar [kalkoenfilet of kipfilet bv] – 60kcal – 11 eiwit – 0kh – 2vet
1 ei – 70kcal – 6,3 eiwit – 0kh – 5,3vet
300 ml magere melk – 90kcal – 10 eiwit – 12kh – 0vet
Totaal – 515kcal – 36 eiwit – 52,5kh – 20vet

Lunch 1

3 plakken volkoren brood – 220kcal – 8,8 eiwit – 40,5 kh – 2,5 vet
Boter [becel dieet]
50 gram mager vleeswaar [kalkoenfilet of kipfilet bv] – 60kcal – 11 eiwit – 0kh – 2vet
1 ei – 70kcal – 6,3 eiwit – 0kh – 5,3vet
300 ml magere melk – 90kcal – 10 eiwit – 12kh – 0vet
Totaal – 515kcal – 36 eiwit – 52,5kh – 20vet

Lunch 2

3 plakken volkoren brood – 220kcal – 8,8 eiwit – 40,5 kh – 2,5 vet
Boter [becel dieet]
50 gram mager vleeswaar [kalkoenfilet of kipfilet bv] – 60kcal – 11 eiwit – 0kh – 2vet
1 ei – 70kcal – 6,3 eiwit – 0kh – 5,3vet
300 ml magere melk – 90kcal – 10 eiwit – 12kh – 0vet
Totaal – 515kcal – 36 eiwit – 52,5kh – 20vet

Diner

200 gram aardappels, pasta of rijst – 200kcal – 4eiwit – 40kh – 0vet
100 gram vlees – 200kcal – 18eiwit – 0kh – 12vet
Veel groente
Jus – 90kcal – 0eiwit – 0kh – 10vet
Schaalte yoghurt – 100kcal – 10eiwit – 15kh – 0vet
Totaal – 590kcal – 32 eiwit – 55kh – 22vet

Laatste maaltijd.

500gram magere kwak – 300kcal – 55 eiwit – 10kh – 2vet
20ml lijnzaadolie – 180kcal – 0eiwit – 0kh – 20vet
Totaal – 480kcal – 55eiwit – 10kh – 20vet

Totaal: - 3210kcal – 210 eiwit – 300kh – 118 vet
Verder moet je zelf nog iets voor 400kcal toevoegen
die extra kcal kun je gebruiken voor post workout spul en fruit.




Een die ik ergens heb overgenomen van iemand met dezelfste maten & doelstellingen.

Misschien een paar dingen veranderen om het gevarieerder te maken & ook zien hoe ik de verdeling doorheen de dag ga doen.


Ze gaan hier inkopen doen en willen rekenen houden met wat ik wil/moet eten. Nu had ik nog een paar vraagjes..

- Eieren dat je hierboven in het schema kan vinden, zijn die hard gekookt of enkel wit of ...?
- Er staat Yoghurt, welke kan nemen jullie?
- Wat is Kwark precies?
- Zijn er dingen dat jullie zouden veranderen aan dit schema?
- Lijkt dit schema voldoende om bij te komen?
- Hoeveel tijd laat ik best tussen de maaltijden?
- Wat is de tijd dat ik iets eet voor de training en de tijd erna?

Ik hoop dat ik door deze vragen te stellen, niet een lamzak lijk maar denk dat ik hier wel goed zit. Kan het ook op bd.com vragen maar daar ken ik niemand en hier wel, al doet dat mss niet zoveel af voor jullie.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Gromme zei:
Ze gaan hier inkopen doen en willen rekenen houden met wat ik wil/moet eten. Nu had ik nog een paar vraagjes..

- Eieren dat je hierboven in het schema kan vinden, zijn die hard gekookt of enkel wit of ...?
- Er staat Yoghurt, welke kan nemen jullie?
- Wat is Kwark precies?
- Zijn er dingen dat jullie zouden veranderen aan dit schema?
- Lijkt dit schema voldoende om bij te komen?
- Hoeveel tijd laat ik best tussen de maaltijden?
- Wat is de tijd dat ik iets eet voor de training en de tijd erna?

Ik hoop dat ik door deze vragen te stellen, niet een lamzak lijk maar denk dat ik hier wel goed zit. Kan het ook op bd.com vragen maar daar ken ik niemand en hier wel, al doet dat mss niet zoveel af voor jullie.


kwark = platte kaas

M_N_M

Legacy Member
Gromme zei:
- Eieren dat je hierboven in het schema kan vinden, zijn die hard gekookt of enkel wit of ...?
zoals je het zelf graag hebt (hard/zacht, maakt ni uit; sommige die-hards op DBB eten het zelf zo op zonder te koken :s). Geel mag ook, zeker als je wat wil aankomen.
- Er staat Yoghurt, welke kan nemen jullie?
wat je zelf graag hebt terug :p mss wat vergelijken en die met meeste eiwitten in nemen? wat extra eiwit kan nooit kwaad :p
- Wat is Kwark precies?
gevonden op DBB zeker? Wij noemen het gewoon "platte kaas", die hollanders gebruiken daar graag andere naam voor eh :p (of andersom mss :D)


Rest weet ik niet direct ;)

Succes!

Gromme

Legacy Member
Ik zou ook tonijn moeten eten maar waar pas ik dat best in, of wat vervang ik best door tonijn?

The-Godfather

Legacy Member
Gromme als ik mij nie vergis begint ge pas aan het powertrainen ? Mssn is het beter om toch nie meteen zo een strikt dieet te volgen. Ge kunt wel op u eten letten ma ik denk dat ge na een paar maand nen burnout gaat hebben qua zin om nog verder te doen. Vroeg of laat heeft iedereen da wel eens in het begin en ik denk als ge meteen zo'n streng dieet volgt da die periode er wel eens kan voor zorgen dat ge kompleet stopt met powertrainen.
Ik zeg niet dat het slecht is om meteen goed te beginnen ik zeg enkel bouw het mssn een beetje op.

Gromme

Legacy Member
Mja weet je, ik wil er nu echt goed invliegen, het trainen is op zich niet alleen de bedoeling om gespierd te worden maar ook om massa te gainen en daarvoor moet ik me echt wel aan een schema houden. Als ik zoiets goed heb uitgestippeld dan hou ik me er ook veel beter aan.

Cartek

Legacy Member
Gromme zei:
Ik zou ook tonijn moeten eten maar waar pas ik dat best in, of wat vervang ik best door tonijn?

je laat daar best niets anders voor vallen. gewoon er nog bijnemen en opeten :)

jvc

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
Get nog een oef die goe is voor uw onderrug, naam ontgaat mij ff.

Bankske da ge scheef zet. Opgaan liggen tot uw heupen gelijk staan me bovenkant van't bankske. Dan naar beneden zakken en terug naar boven komen.


btw zweeb, die upright row: aan nen pulley of met losse bar? Want die oef kan u last bezorgen aan de polsen. Pak ez bar als ze da ginder hebbe.

Hyper-extensions?

ez bar voor upright row is niet nodig, gewoon niet te smal pakken :)

ChfZ | Hanky

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
Hyper-extensions?

ez bar voor upright row is niet nodig, gewoon niet te smal pakken :)

Den Hyper-Extension yes :)


Goh, zelfs als ge die breed pakt voeldet in uw polsen me gewone bar :)

Maar ieder zen keus e :)

ff wa platte kaas ete en pitte!

nn all :)

Cedric

Legacy Member
Stancke zei:
@p!mp;

je moet nog altijd eens afkomen éh;)

yup yup

pm me anders es je msn

trouwens je moet van mij geen kleerkast verwachten hoor. Ik bench gewoon veel voor mijn karuur, voor de rest pak ik normale tot zelf lichte gewichten :p

M_N_M

Legacy Member
Gromme zei:
Ik zou ook tonijn moeten eten maar waar pas ik dat best in, of wat vervang ik best door tonijn?
gewoon extra opeten, in tonijn zit amper (0.x gr) Vet, géén KH en veel (vooraan de 20) gr eiwit :p

Als je het wil vervangen omdat het anders wat veel wordt, zou ik het vervangen door een ei.

Ænima

Legacy Member
p!mp zei:
yup yup

pm me anders es je msn

trouwens je moet van mij geen kleerkast verwachten hoor. Ik bench gewoon veel voor mijn karuur, voor de rest pak ik normale tot zelf lichte gewichten :p

N/O, ma imo is het beter alle spiergroepen evenwaardig te gaan trainen... Je mag natuurlijk iets meer nadruk leggen op spiergroepen die achter zijn op de rest.

En voor karuur, is ook schouders zeer belangrijk... mja alle spieren eigenlijk :-)

Je wil er echt niet uitzien zoals die italiaan die overlaatst binnen kwam gewandeld in onze gym, echt monstertetten, maar dat was het dan ook.

Wou ff mijn bescheiden mening mededelen :p

noivilbo

Legacy Member
Ænima zei:
N/O, ma imo is het beter alle spiergroepen evenwaardig te gaan trainen... Je mag natuurlijk iets meer nadruk leggen op spiergroepen die achter zijn op de rest.

En voor karuur, is ook schouders zeer belangrijk... mja alle spieren eigenlijk :-)

Je wil er echt niet uitzien zoals die italiaan die overlaatst binnen kwam gewandeld in onze gym, echt monstertetten, maar dat was het dan ook.

Wou ff mijn bescheiden mening mededelen :p

mja dat vind ik eigenlijk ook wel, verhoudingen moeten kloppen, maar qua uitzicht zal dat prolly bij hem ook wel zijn, tzal eerder zijn dat hij zijn chest meer op kracht traint lijkt me
deed ik vroeger ook wel.. is gewoon leuk om op een oefening heavy te kunnen liften :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan