Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Delirium

Legacy Member
acquisitor zei:
Ik heb een klein buikje gekregen en probeer nu te vermageren door gewoon geen junkfood meer te eten.. In het weeekdn vond ik het leuk om eens goed high te worden en mij lekker vol te eten met chocolade, gebak etc :) ook in de week at ik altijd vrij veel junk food. Ik heb ongeveer 18% lichaamsvet. Zal es zien of ik daar iets van verlies zonder junkfood :p

Vroeger had ik ook wel een buikske (nu nog wel hoor, maar minder)
Ik ben gestopt met junk food te eten, te snoepen, en frisdrank te drinken (eet en drink dit echt nog sporadisch eens). Ik moet zeggen, dit helpt echt enorm hoor. mijn buikspieren zijn nu veel beter zichtbaar.

Cedric

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
omg, more ppl with sexeh b0x0rs!

Ik ga zwaar afgeleid worden!

En nu... eerst 250gr platte kaas ete en dan doekes doen!

djuuuuuu ik wilde de 5000ste post ;)

Phaetor

Legacy Member
Wauw 2 keer ziek op 2 weken tijd + examens = 5kg verliezen :cry:
Dit is echt te bekakt .. 5kg is vies veel.

Cedric

Legacy Member
ben ook 5 kg kwijt, doe nu weer horeca nachtwerk = veel drinken

gedaan met lief, veel gezever langs haar kant, ik trek het me teveel aan...

maar in mijn zwakke periode en na 6 maand bijna niet meer te benchen heb ik nog es mijn max geprobeerd en 110 kg ging gemakkelijk.

als ik weer wa begin te trainen en wa meer eet zou 120 er binnen een paar weken wel moeten inzitten

Firefoxbt

Legacy Member
Aresonlyone zei:
nice p!mp.. 110 :) netjesnetjes

hoe zit het met uw resultaten btw de laatste tijd ;)

spreek mij nog eens aan op msn ofzo anders ;)

na een maandje terug op 70kg BP hier (voor 70kg te wegen niet zo slecht imo ^^) en squaten slechts 55kg (wel zeker dan 90% zakken = sterven :o).
deadlift blijf ik klote vinden, heb m'n draai nog niet gevonden.

Terror Factor

Legacy Member
Bench zit ik nu aan 55(8 reps, laatste set), in veronderstelling da de baar 25 kg weegt. deadlift deed k op 40-45, ma da ga ik morge direct na het benchen doen, en pas daarna bene trainen :p

squats heb ik nog ni gedaan, ma vertical hack squats(machine) zit k aan 105 kg.

als jullie squats doen, doen jullie da me een losse baar, of in zo een "rek" da uw baar ni naar voor of naar achter kan gaan,ma alleen naar bove en naar onder?

hier staat geen squatrack vo zover k weet, dus zoude da heel gewicht al moete opheffe of iets vinde da als alternatief gebruikt kan worde. kpeis da ik ook veel te fel krom zou gaan me mn rug in een poging om ni om te valle :p

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Firefoxbt zei:
hoe zit het met uw resultaten btw de laatste tijd ;)

spreek mij nog eens aan op msn ofzo anders ;)

na een maandje terug op 70kg BP hier (voor 70kg te wegen niet zo slecht imo ^^) en squaten slechts 55kg (wel zeker dan 90% zakken = sterven :o).
deadlift blijf ik klote vinden, heb m'n draai nog niet gevonden.

Benner zker van da ge meer kunt. Ik weeg 72 en heb overlaatst 90 gebenched (1RM).

Terror Factor zei:
Bench zit ik nu aan 55(8 reps, laatste set), in veronderstelling da de baar 25 kg weegt. deadlift deed k op 40-45, ma da ga ik morge direct na het benchen doen, en pas daarna bene trainen :p

squats heb ik nog ni gedaan, ma vertical hack squats(machine) zit k aan 105 kg.

als jullie squats doen, doen jullie da me een losse baar, of in zo een "rek" da uw baar ni naar voor of naar achter kan gaan,ma alleen naar bove en naar onder?

hier staat geen squatrack vo zover k weet, dus zoude da heel gewicht al moete opheffe of iets vinde da als alternatief gebruikt kan worde. kpeis da ik ook veel te fel krom zou gaan me mn rug in een poging om ni om te valle :p

Bar = 20 kg

Squatten is me losse bar. Squatten in smith-machine (aka zo'n "rek") zuigt.

snoob

Legacy Member
Terror Factor zei:
Bench zit ik nu aan 55(8 reps, laatste set), in veronderstelling da de baar 25 kg weegt. deadlift deed k op 40-45, ma da ga ik morge direct na het benchen doen, en pas daarna bene trainen :p

squats heb ik nog ni gedaan, ma vertical hack squats(machine) zit k aan 105 kg.

als jullie squats doen, doen jullie da me een losse baar, of in zo een "rek" da uw baar ni naar voor of naar achter kan gaan,ma alleen naar bove en naar onder?

hier staat geen squatrack vo zover k weet, dus zoude da heel gewicht al moete opheffe of iets vinde da als alternatief gebruikt kan worde. kpeis da ik ook veel te fel krom zou gaan me mn rug in een poging om ni om te valle :p

Ik zit met hetzelfde probleem, het toestel da ge bedoeld is een smith machine. In de gym waar ik train is er ook geen squatrack beschikbaar, ik verander in de paasvakantie naar een andere gym ( die ook minder kost :applause: ) met veel meer & beter gerief !

Met losse barbell is echt wel de betere manier van trainen vanwege de stabiliteit da ge moet verkrijgen etc. Kvind het wel raar dat ge 55kg benched en maar 40-45 deadlift, ik bench 76 max en deadlift 150kg, mss wat zwaarder proberen gaan als je de techniek beter beheerst, ik neem aan dat je daarom niet zwaar gaat :cool:

zweebee

Legacy Member
derjust 61 kilo all the way gesquat (8x)
leg extension 65kg
bp op smith +-50 (kzit hier met die Lbs en shit :)
bp normaal +- 30 :( (gaat echt ni goe vooruit en incline bp doet mijn schouder kraken dus da suckt ook al)

en kheb mijn verloren gewicht terug bijgewonne,kzit terug op 75kg .. woohoo! (ik doe ook amper cardio meer :$)

Terror Factor

Legacy Member
snoob zei:
Ik zit met hetzelfde probleem, het toestel da ge bedoeld is een smith machine. In de gym waar ik train is er ook geen squatrack beschikbaar, ik verander in de paasvakantie naar een andere gym ( die ook minder kost :applause: ) met veel meer & beter gerief !

Met losse barbell is echt wel de betere manier van trainen vanwege de stabiliteit da ge moet verkrijgen etc. Kvind het wel raar dat ge 55kg benched en maar 40-45 deadlift, ik bench 76 max en deadlift 150kg, mss wat zwaarder proberen gaan als je de techniek beter beheerst, ik neem aan dat je daarom niet zwaar gaat :cool:
Ik ga er morgen eens op letten of ik er toevallig ni heb over gekeke, ma k betwijfel het. de gym waar ik nu ga is het dichts bij thuis, en is voor de rest eigenlijk heel compleet. de andere gym is fel verouderd, ma daar hebbe ze wel zo een rek, ma tis daar ook veel duurder. er is nog een andere die nog duurder is, ma daar ben ik al lang ni meer geweest, en ik kan me ni herinnere of ze da daar hebbe of ni.

me die deadlift: veel zwaarder ging waarschijnlijk ni,omda ik da altij na mn bene deed,en eerlijk, ik ben na elke set deadliften pompaf,kmoe altij ff op adem kome :/ Ondertusse ben ik wel zeker da mn techniek juist is, ik heb gevraagd aan de baas daar om eens te kijken of ik het nu goed deed, en blijkbaar deed k da ook. morgen ga ik dus eens zwaarder probere. squatten ga ik overwegen als er een rack sta, anders zie k da ni zo zitte. eventueel in de smithmachine. eerst nog een beetje research doen zoda mn techniek juist zit.

snoob

Legacy Member
zweebee zei:
derjust 61 kilo all the way gesquat (8x)
leg extension 65kg
bp op smith +-50 (kzit hier met die Lbs en shit :)
bp normaal +- 30 :( (gaat echt ni goe vooruit en incline bp doet mijn schouder kraken dus da suckt ook al)

en kheb mijn verloren gewicht terug bijgewonne,kzit terug op 75kg .. woohoo! (ik doe ook amper cardio meer :$)

hoeveel keer train je dan per week ?
eet/slaap je genoeg?
warm je op?
welk schema gebruik je ?

je moet jezelf ook wat pushen en langzaam aan gewicht opbouwen, 2kg elke week of elke 2 weken erbij lappen en zo je working sets uitbouwen ( als dat gaat )

zweebee

Legacy Member
3
ja
ja
leg/tits - shoulders/biceps - rug/triceps
elke keer buik erbij

ma ik ben relatief tevreden omda ik echt van 0 kom en bv. mijn benen al wel 300% sterker heb gemaakt, wat eigenlijk mijn doel is. Voor de rest doe ik het meer voor de fun, dat BP niet vooruitgaat, daar ga ik niet om huilen :)

snoob

Legacy Member
Terror Factor zei:
me die deadlift: veel zwaarder ging waarschijnlijk ni,omda ik da altij na mn bene deed,en eerlijk, ik ben na elke set deadliften pompaf,kmoe altij ff op adem kome :/ Ondertusse ben ik wel zeker da mn techniek juist is, ik heb gevraagd aan de baas daar om eens te kijken of ik het nu goed deed, en blijkbaar deed k da ook. morgen ga ik dus eens zwaarder probere. squatten ga ik overwegen als er een rack sta, anders zie k da ni zo zitte. eventueel in de smithmachine. eerst nog een beetje research doen zoda mn techniek juist zit.

je bent volgens mij best af met de belasting van je spiergroepen te verdelen over de week, als je deadlift doet lichte benen, de dagen dat je geen deadlift doet zwaarder gaan op squats etc
wat ik doe atm:

Code:
[B]Monday – Heavy Day[/B]
Squat – 5 sets of 5
Bench – 5 sets of 5
Bent Over Row – 5 sets of 5
2 sets of weighted hypers
4 sets of weighted Sit-ups
Triceps and Biceps – 3 sets of 8 each
[B]
Wednesday – Light Day[/B]
Squat – 4 sets of 5
Military press – 4 sets of 5
High Pulls – 4 sets of 5
Deadlift - 4 sets of 5
Sit-ups – 3 sets
[B]
Friday - Medium[/B]
Squat – 4 sets of 5, 1 triple, back-off
Bench – 4 sets of 5, 1 triple, back-off
Bent Over Row – 4 sets of 5, 1 triple
Weighted Dips – 3 sets of 5-8
Triceps and Biceps – 3 sets of 8 each

Dit schema (Bill star's 5*5) is gericht op de zwaardere compound oefeningen omdat ik het onzin vind om spiergroepen isolerend te gaan trainen als je nog geen degelijke spiermassa hebt

zweebee zei:
3
ja
ja
leg/tits - shoulders/biceps - rug/triceps
elke keer buik erbij

ma ik ben relatief tevreden omda ik echt van 0 kom en bv. mijn benen al wel 300% sterker heb gemaakt, wat eigenlijk mijn doel is. Voor de rest doe ik het meer voor de fun, dat BP niet vooruitgaat, daar ga ik niet om huilen :)

Ik zit ook wat vast op men BP, heb advies gekregen van wat meer overhead presses te doen omdat blijkbaar ook met je BP helpt: Military press, push press etc. Als je je eigen doelen verwezenlijkt ben je goed bezig cker :D, ik zou je schema willen analyseren maar ik ken er spijtig genoeg ( nog ) niet genoeg van :p

berrekop

Legacy Member
ey gasten, ik zou dus graag wa afslanken, iedere weeke dronk ik iedere dag 1 flesje cola, en at ik koeken enzo, moest ik da flesje cola nu veranderen naar 2 flesjes water per dag, en geen koeken meer, zou da dan beter zijn?? en denken jullie dak daarvan zal afslanken?

snoob

Legacy Member
berrekop zei:
ey gasten, ik zou dus graag wa afslanken, iedere weeke dronk ik iedere dag 1 flesje cola, en at ik koeken enzo, moest ik da flesje cola nu veranderen naar 2 flesjes water per dag, en geen koeken meer, zou da dan beter zijn?? en denken jullie dak daarvan zal afslanken?

ja? :confused:, ge zou nog verbaasd zijn denk ik als da al die zoetigheden voor een week of 2 vermijdt en vervangt door fruit en water.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan