Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kane.be

Legacy Member
Ikzelf train nu ook al 2 jaar ondertussen (nu 17 jaar) hoewel ik niet een echt bodydbuilderlijf heb zie ik toch duidelijke vooruitgang in spiermassa. Meer atletisch gebouwd maar ik blijf volhouden ze :p
Zelf pak ik na trainen een shake voor meer eiwitten maar om echt te gainen moet je eten als een beest wat me na talloze pogingen niet echt lukt. :$

Aresonlyone

Legacy Member
MooNMaN zei:
cardio is het lastigst vanal... vindekik toch. vet bijkomen is niet moeilijk maar dat eraf krijgen damn...

daarjust blessure opgelopen bij het squatten. :( hamstrings doen echt extreem pijn. khoop dat het geen spierscheur is. onvoldoende opgewarmd volgens de eigenaar van de fitness. kheb 10 min zitten fietsen alvorens mijn benen te beginne trainen. direct begonnen met squatten. khad beter moeten weten

http://forum.body-fitness.nl/goede_voornemen_voor_2007:_opwarmen%%%/m_466028/tm.htm

Gromme

Legacy Member
Dus vooraleer been-oefeningen te doen, best even fietsen om wat losser op te warmen.

Stretchen tijdens de oefeningen is uit den boze als ik me niet vergis hé.



kane.be zei:
Ikzelf train nu ook al 2 jaar ondertussen (nu 17 jaar) hoewel ik niet een echt bodydbuilderlijf heb zie ik toch duidelijke vooruitgang in spiermassa. Meer atletisch gebouwd maar ik blijf volhouden ze :p
Zelf pak ik na trainen een shake voor meer eiwitten maar om echt te gainen moet je eten als een beest wat me na talloze pogingen niet echt lukt. :$



Daarom dat ik met een voeding-schema ga werken, dan heb je iets waar je je eigen kan aan houden.

kane.be

Legacy Member
Mja had ik ook gedaan moest 3000 kcal eten maar was niet vol te houden met school en dergelijke. Zat altijd met men rijst op de speelplaats :D

Stancke

Legacy Member
kane.be zei:
Mja had ik ook gedaan moest 3000 kcal eten maar was niet vol te houden met school en dergelijke. Zat altijd met men rijst op de speelplaats :D

pics? Wil eens zien welke progressie in 2j trainen:)

(eventueel via PM...)

TimeFtw

Legacy Member
Gromme zei:
Dus vooraleer been-oefeningen te doen, best even fietsen om wat losser op te warmen.

Stretchen tijdens de oefeningen is uit den boze als ik me niet vergis hé.

Even een stukje uit het boek van K. Baguet: "the vertical jump development bible"

Warming Up For a Strength Training Work-Out
A good option when warming up for a strength routine is to simply warm-up with your
first exercise. For example, if it’s squat day, I have people immediately go to the squat
rack and start squatting. This is specific preparation for the task at hand. The proper
muscles are activated (i.e. warmed) and the proper motor units are fired. Maximal
strength is a product of number of Type II muscle fibers and the capacity of your nervous
system to activate them. These are the most sensitive of all of your fibers and as you
know they are referred to as "high threshold". Treat these fibers wrong and they'll
definitely cause you to lose strength. The following is a list of mistakes you want to avoid
and tips for warming up for strength training.

Mistake #1: High Rep Warm Ups- High reps (10 and above) will cause your body to
release lactic acid into the blood stream which significantly impairs the nervous system's
ability to activate high threshold (think strength) motor units. Keep the reps in your warm
up sets at six or below (see examples below).

Mistake #2: Low Set Warm Ups- Knock out 10 reps with the bar, 10 reps with plates on
each side, and hit it…right? Wrong! Let your nervous system know what's coming slowly
and gradually. Don’t make your body hear the alarm clock and immediately jump out of
bed and start lifting! The closer you are working to your one rep max during your
working sets, the more warm-up sets you need. I recommend between 2-4 warm up sets
on your first exercise of each session. Each one of these sets should be performed with
progressively heavier weight, but never excessively fatiguing yourself for your main sets.
After the initial exercise you may need at most 1 warm-up set just to orchestrate the
movement.

Mistake #3: Stretching- Although static stretching of the muscle you’re going to be
training during a strength-training session can hinder strength, there is a certain way of
static stretching prior to a workout that can actually increase your strength. All you have
to do is stretch the antagonist (opposite) to the muscle you are going to use. For example,
if you’re doing a heavy bench press go ahead and stretch the antagonistic muscle, the lats,
by hanging in a chin-up position! Squatting heavy? Stretch the hip flexors by getting into
a deep lunge position and holding it. You will find that this can temporarily make you
stronger by relaxing the hip flexors, which act as antagonists when you jump.
Another thing you can do is, during your specific warm-up, perform reps where you hold
the bottom position of a movement. This will help improve active flexibility. “Sink
down” and hold the bottom position up to 10 seconds per rep. If you have trouble
squatting properly due to flexibility issues you might do 2-3 sets of 5-8 reps with a 5
second hold at the bottom of a squat. Go down a little bit further on each repetition. Do
the same thing on lunges or any other movements that don’t feel quite right. This really
helps improve specific flexibility and is in fact the only flexibility training that Olympic
lifters do and they’re as flexible as gymnasts!

Mistake #4: General Warm Ups- The nervous system picks up patterns, and running on
the treadmill, or pedal pushing for 5-10min to "get the blood flowing" or whatever
rationale you use does nothing to prepare the C.N.S. for a highly specific task like
benching, squatting, rows or any other exercise for that matter
(other than running or
biking). So do your body a favor and don't waste your energy on something that isn't
going to help your body complete the task at hand. If you're going to squat, warm up by
squatting, stay away from the treadmill.

Kort samengevat:

- als je wil opwarmen om te squatten, doe dat dan door te squatten (en niet door te fietsen of iets dergelijks)
- doe geen 50 herhalingen met een baar zonder gewicht
- warm meer dan 1 setje op

berrekop

Legacy Member
heeft er iemand tips om vet rond de buik te verliezen, ik doe vo de moment powertraining, ik doe het al een klein maandje, maar veel verschil in vet zie ik nog niet, ik ga str ook nog tarkwondo beginnen doen, denken jullie dat dat goed zal zijn, of dat ik ook op mijn voeding moet letten, kan iemand mij wa tips geven met wat wel en wat niet te eten, en hoeveel, ik ben momenteel 1m 78 en weeg 69 kg, ma ke gwn te veel vet rond mijn buik

Pestilence_007

Legacy Member
wegwerken met cardio en op u voeding lette (niets meer eten 4u voor het slapengaan en van frisdrank/bier afblijve) anders blijft het hangen gelijk het hier ook doet :p

1m78 en 63kg mor een schoon bierbuikske :D

User_BELGIUM

Legacy Member
heb je dit al eens niet eerder gevraagd?
power training en taekwondo zullen gaan als je jezelf niet te veel pushed
je moet nu ook niet voor iedere vraag een nieuwe topic starten he

eet eiwitrijk voedsel
eet koolhydraatarm voedsel
drink veel
doe cardio (lopen, zwemmen, fietsen)

berrekop

Legacy Member
ja, ik had het gevraagd, maar in een andere manier, en ze hebben die topic gemoved en daar vond ik mijn antwoord niet tussen :s dus vroeg ik het nog eens opnieuw..

snoob

Legacy Member
berrekop zei:
ja, ik had het gevraagd, maar in een andere manier, en ze hebben die topic gemoved en daar vond ik mijn antwoord niet tussen :s dus vroeg ik het nog eens opnieuw..

Gromme zei:
Cardio doen hé....

en je op je maandje tijd zie je je spieren groeien?

Minimum Rage zei:
zwemmen is altijd goed & plezant

cuda zei:
:ironic:
fietsen,zwemmen, joggen, hardlopen,...

nie duidelijk ? :p

plaatselijk vet verliezen is ook bullshit tbh, ge moet gewoon int algemeen uw % bodyfat verlagen als ge u abs ( buikspieren ) wilt zien. Denk dat ge zo'n 9 à 10 %BF moet hebben om zichtbare abs te verkrijgen. Ge kunt u %BF laten meten met een speciaal soort tang ( hebben ze prolly in u gym wel ) of met een weegschaal die een elektrisch stootje door je lichaam stuurt en zo schat wat je %BF is. Als je echt buikspieren gaat willen zien ga je bier en frisdranken moeten laten voor wat ze zijn of iig zo weinig mogelijk ervan drinken, gefrituurd eten enzo vermijd je ook best.

Van powertrainen zelf ga je niet vermageren tenzij je je eetgewoonten veranderd en wat cardio erbij doet. Ikzelf ben al redelijk wat vermagerd op 2 maand tijd gewoon door zware compound oefeningen ( Deadlift & squat ) te doen die heel intensief zijn en door af en toe te gaan zwemmen.

Il Pirata

Legacy Member
snoob zei:
nie duidelijk ? :p

plaatselijk vet verliezen is ook bullshit tbh, ge moet gewoon int algemeen uw % bodyfat verlagen als ge u abs ( buikspieren ) wilt zien. Denk dat ge zo'n 9 à 10 %BF moet hebben om zichtbare abs te verkrijgen. Ge kunt u %BF laten meten met een speciaal soort tang ( hebben ze prolly in u gym wel ) of met een weegschaal die een elektrisch stootje door je lichaam stuurt en zo schat wat je %BF is. Als je echt buikspieren gaat willen zien ga je bier en frisdranken moeten laten voor wat ze zijn of iig zo weinig mogelijk ervan drinken, gefrituurd eten enzo vermijd je ook best.

Van powertrainen zelf ga je niet vermageren tenzij je je eetgewoonten veranderd en wat cardio erbij doet. Ikzelf ben al redelijk wat vermagerd op 2 maand tijd gewoon door zware compound oefeningen ( Deadlift & squat ) te doen die heel intensief zijn en door af en toe te gaan zwemmen.
das het ni waard dus:D

Firefoxbt

Legacy Member
kane.be zei:
Mja had ik ook gedaan moest 3000 kcal eten maar was niet vol te houden met school en dergelijke. Zat altijd met men rijst op de speelplaats :D

3000 kcal is niets verspreid over 6 maaltijden, ik nam vroeger ook al m'n eten mee naar school, ging perfect en het was lekker ^^

1 uur nu en cornflakes met melk en groot stuk kaas aan het eten (anders kan ik niet slapen :p )


iemand een idee voor mijn vraag?

Aresonlyone

Legacy Member
snoob zei:
nie duidelijk ? :p

plaatselijk vet verliezen is ook bullshit tbh, ge moet gewoon int algemeen uw % bodyfat verlagen als ge u abs ( buikspieren ) wilt zien. Denk dat ge zo'n 9 à 10 %BF moet hebben om zichtbare abs te verkrijgen. Ge kunt u %BF laten meten met een speciaal soort tang ( hebben ze prolly in u gym wel ) of met een weegschaal die een elektrisch stootje door je lichaam stuurt en zo schat wat je %BF is. Als je echt buikspieren gaat willen zien ga je bier en frisdranken moeten laten voor wat ze zijn of iig zo weinig mogelijk ervan drinken, gefrituurd eten enzo vermijd je ook best.

Van powertrainen zelf ga je niet vermageren tenzij je je eetgewoonten veranderd en wat cardio erbij doet. Ikzelf ben al redelijk wat vermagerd op 2 maand tijd gewoon door zware compound oefeningen ( Deadlift & squat ) te doen die heel intensief zijn en door af en toe te gaan zwemmen.
weegschaal is bullshit :) als je altijd op dezelfde gaat staan krijg je wel een indicatie of je vooruit of achteruit gaat maar.. als je je vet% wilt weten moet je dat niet met een weegschaal doen;)

Snowpanther

Legacy Member
iemand dit al eens bekeken: Van dikzak naar beachboy in 12weken

http://12weekphysique.blogspot.com/index.html
Er zit toch wel weer een geurtje aan:

1. vroeger was hij model, dus hij zal vroeger wel al veel getraint hebben
2. te zien aan zijn buik is hij niet echt minder gaan eten, dus veel spieren zullen wel intact gebleven zijn, alleen verborgen onder het vet.
3. Vroeger trainen -> 'spiergeheugen'
4. volgens mij heeft hij ook massas cardio gedaan; ik denk dat hij er hele dagen mee bezig was, zoals alleen een werkloze dat zou kunnen.

Wat me ook stoort is dat hij veel dankt aan het boek: burn the fat feed the muscle. Als je lees op pagina 1 ofzo staat er dat de auteur NOOIT, en dat benadrukt hij echt sterk, zou meedoen aan dubieuze praktijk om geld te verdienen. Het EERSTE dat je tegenkomt als je de site (de enige plaats om het boek te bestellen) bezoekt is een verzoek om je mail in te geven, ik heb het gedaan op een mailaccount van mail.com, nu krijg ik daar elke dag SPAM van allerhande sites/producten/fatloss.. Verder probeert hij nog wat geluidtapes, andere boeken, etc te verkopen. Doet dit allemaal geen afbreuk aan het door iedere fitnesssite gerenomeerde BTFFM boek?

Snowpanther

Legacy Member
Nu heb ik nog gezien dat de gast van de 12weken een survey heeft geopend,

Als er meer NEE stemmen zijn dan JA stemmen op de vraag of dat hij een sixpack zal hebben tegen 24 maart, dan beweert hij dat hij niet op reis zal gaan naar phuket, een vooraf geboekte en al reeds betaalde reis. Klinkt als bullshit natuurlijk maar zouden we hem eens niet boycotten :p :p

screenshot hier: http://img245.imageshack.us/img245/5895/screenqs7.jpg

User_BELGIUM

Legacy Member
ie zag er vroeger stoerder uit dan nu >_<

aléja, ik vind hem tamelijk 'zwak' ogen nu :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan