Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Cartek zei:
ja dat mag wel. zorg er gewoon voor dat je voldoende eet, zeker eiwitrijk voedsel:
zuivel: melk, kwark, yoghurt, kaas, ...
vlees: kippewit, kip, biefstuk, steak, ...
vis: tonijn, sardines, zalm,...

ikzelf heb gegeten vandaag:
-ochtend: 80gram special-K met 500ml melk. => 25gram eiwitten
-middag: 150gr kippeworst met appelmoes en patatten. => 40gram eiwitten
-'s avonds: sardinefilets 105gram => 25gram eiwitten
tonijnsalade(2 eieren, 155gram tonijn(uitgelekt), ananas) => 43gram eiwitten
500ml melk => 17gram eiwitten

totaal: 150gram eiwitten.
als je ecto bent ga je wel wat meer moeten eten dan dat, wat meer koolhydraten.


Mja, volgens het onderstaande schema denk ik wel dat ik iets meer nodig heb. Enkel wil ik hem nog wat veranderen om hem niet te eentonig te laten blijken doorheen de weken.


Gromme zei:
Ontbijt 1

300ml magere melk [voor de pap] – 105kcal - 10,5 eiwit – 15 kh – 0 vet
40 gram bambix [of andere pap] – 150kcal – 5 eiwit – 25 kh – 1 vet
200 ml vruchtensap – 100kcal – 0 eiwit – 25 kh – 0 vet
300ml magere melk – 100kcal – 10eiwit – 12kh
15ml lijnzaadolie – 90kcal – 0eiwit – 0kh – 10vet
Totaal – 595kcal – 25,5 eiwit – 77kh – 16vet

Ontbijt 2

3 plakken volkoren brood – 220kcal – 8,8 eiwit – 40,5 kh – 2,5 vet
Boter [becel dieet]
50 gram mager vleeswaar [kalkoenfilet of kipfilet bv] – 60kcal – 11 eiwit – 0kh – 2vet
1 ei – 70kcal – 6,3 eiwit – 0kh – 5,3vet
300 ml magere melk – 90kcal – 10 eiwit – 12kh – 0vet
Totaal – 515kcal – 36 eiwit – 52,5kh – 20vet

Lunch 1

3 plakken volkoren brood – 220kcal – 8,8 eiwit – 40,5 kh – 2,5 vet
Boter [becel dieet]
50 gram mager vleeswaar [kalkoenfilet of kipfilet bv] – 60kcal – 11 eiwit – 0kh – 2vet
1 ei – 70kcal – 6,3 eiwit – 0kh – 5,3vet
300 ml magere melk – 90kcal – 10 eiwit – 12kh – 0vet
Totaal – 515kcal – 36 eiwit – 52,5kh – 20vet

Lunch 2

3 plakken volkoren brood – 220kcal – 8,8 eiwit – 40,5 kh – 2,5 vet
Boter [becel dieet]
50 gram mager vleeswaar [kalkoenfilet of kipfilet bv] – 60kcal – 11 eiwit – 0kh – 2vet
1 ei – 70kcal – 6,3 eiwit – 0kh – 5,3vet
300 ml magere melk – 90kcal – 10 eiwit – 12kh – 0vet
Totaal – 515kcal – 36 eiwit – 52,5kh – 20vet

Diner

200 gram aardappels, pasta of rijst – 200kcal – 4eiwit – 40kh – 0vet
100 gram vlees – 200kcal – 18eiwit – 0kh – 12vet
Veel groente
Jus – 90kcal – 0eiwit – 0kh – 10vet
Schaalte yoghurt – 100kcal – 10eiwit – 15kh – 0vet
Totaal – 590kcal – 32 eiwit – 55kh – 22vet

Laatste maaltijd.

500gram magere kwak – 300kcal – 55 eiwit – 10kh – 2vet
20ml lijnzaadolie – 180kcal – 0eiwit – 0kh – 20vet
Totaal – 480kcal – 55eiwit – 10kh – 20vet

Totaal: - 3210kcal – 210 eiwit – 300kh – 118 vet


Maar er zijn mensen die zeggen dat je evengoed het volledige eetschema op de trainingsdagen volgt en op een niet-trainingsdag, je twee maaltijd eruit kan laten maar die dan te vervangen door iets kleiner. Wat denken jullie daarover?

En ik ben idd, ecto...


Het is de bedoeling vanaf volgende maand ermee te beginnen, dan ben ik verhuisd en kan ik de nodige inkopen ineens goed doen.

Gromme

Legacy Member
Kan ik als klein tussendoortje eigenlijk van die Sultana koekjes eten of hoe noemen die. Droge platte koekjes verpakt per drie met daarin rozijnen en ander gedroogde voeding want op de verpakking vindik niets van inhoud.

Cedric

Legacy Member
standing military press?

vind ik trouwens vrij belastende en nutteloze oef.

TimeFtw

Legacy Member
p!mp zei:
standing military press?

vind ik trouwens vrij belastende en nutteloze oef.
Is military press niet met een andere grip? ik weet het niet goed
en waarom belastend en nutteloos?

Cedric

Legacy Member
omdat dit puur voor je schouders is, terwijl als je rechtstaat je rug veel teveel belast. als je zit tegen een bankje gaat alles mooi naar je schouders en kun je veel zwaarder gaan

TimeFtw

Legacy Member
p!mp zei:
omdat dit puur voor je schouders is, terwijl als je rechtstaat je rug veel teveel belast. als je zit tegen een bankje gaat alles mooi naar je schouders en kun je veel zwaarder gaan

Kheb die commentaar al eens gehad. Maar waar ligt de grens tussen belasten en trainen? Ik denk dat voor mijn doelen het programma dat ik nu gebruik het beste is. Ik heb geen behoefte aan opgeblazen spieren door een schema met 3 maal per week enkel isolatieoefeningen. Ik wil sterker worden over de hele lijn. En ik voel toch geen pijn hoor :)
De oefening waarmee je de onderrug het meest 'belast' vind ik de barbell rows, je moet je daarbij het meest concentreren om je rug recht te houden vind ik.

Aresonlyone

Legacy Member
rug belasten is relatief hoor, de druk komt vrijwel recht op de wervels dus helemaal niet veel slechter dan squat ofzo hoor..
ooh als je rechtstaand doet en je dus wat achteruit leunt ga je mooi de bovenkant borst meenemen ook.
imo dus rechtstaand > zittend en heeeeeeelemaal geen slechte oefening maar net een schitterende. Mijn bovenkant borst is mede door deze oefening eindelijk eens beginnen groeien. :)


btw gromme.. om ecto te zijn vind ik toch dat je niet aan zoveel kcals zit hoor. Ik speel er nu elke dag minstens 3500 of zelfs 4000 binnen dus.. en ik ben geen ecto ;)

TimeFtw

Legacy Member
Aresonlyone zei:
rug belasten is relatief hoor, de druk komt vrijwel recht op de wervels dus helemaal niet veel slechter dan squat ofzo hoor..
ooh als je rechtstaand doet en je dus wat achteruit leunt ga je mooi de bovenkant borst meenemen ook.
imo dus rechtstaand > zittend en heeeeeeelemaal geen slechte oefening maar net een schitterende. Mijn bovenkant borst is mede door deze oefening eindelijk eens beginnen groeien. :)
Ja voila dat wou ik nu ook net zeggen ze :p

Hale

Legacy Member
p!mp zei:
omdat dit puur voor je schouders is, terwijl als je rechtstaat je rug veel teveel belast. als je zit tegen een bankje gaat alles mooi naar je schouders en kun je veel zwaarder gaan


op DBB is die discussie ook eens gevoerd geweest. http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/military-press-100671/
De conclusie van de meer gerespecteerde members was toen dat de staande versie juist gezonder is voor je rug en tegelijk ook logischerwijs nog eens extra stabilisatie spieren traint.

Een van de oefeningen die ikzelf trouwens het liefste doe is one armed dumbell overhead press. Heerlijk voor je schouders, triceps en volledige core.

cuda

Legacy Member
the dinosaur strenght training notebook zei:
standing presses, properly performed, are a completly safe exercise...in fact they are a VITAL exercise to build the type of strenght necessary to AVOID lower back injuries...if you follow the ill-considered advice of the exercise cops and OSHA inspectors, you are going to injure your lower back, and the injurie could very well be serious. forget about the "seated - back supported" bull crap, stick to the overhead press..train the way men trained BEFORE the era of exercise professors and armchair experts...back in the day when men stil knew how to train.
ff een deel uit boek gequote dat ik net aan het lezen ben wat van toepassing is voor de huidige discussie

wat ik uit de 77paginas die ik momenteel gelezen heb, heb afgeleid is dat zittend trainen blijkbaar voor mietjes is:unsure:

Cedric

Legacy Member
nja ik doe hem nooit, ik werk in de horeca en heb al genoeg belasting op mijn rug. Als ik hem zittend doe kan ik voluit gaan op mijn schouders terwijl ik rechtstaant al 1/3de minder moet nemen en ik krijg pijn in men rug

Aresonlyone

Legacy Member
cuda zei:
ff een deel uit boek gequote dat ik net aan het lezen ben wat van toepassing is voor de huidige discussie

wat ik uit de 77paginas die ik momenteel gelezen heb, heb afgeleid is dat zittend trainen blijkbaar voor mietjes is:unsure:

ja en neen... ik doe nu shoulder press met dumbells en ik moet eerlijk toegeven dat ik die niet graag rechtstaand zou doen :o
vrees dat er dan iets niet zo gaat kloppen met mijn coördinatie :p
rechtstaand met dumbells lijkt mij nogal onveilig als je zwaarder gaat

Cedric

Legacy Member
cuda zei:
ff een deel uit boek gequote dat ik net aan het lezen ben wat van toepassing is voor de huidige discussie

wat ik uit de 77paginas die ik momenteel gelezen heb, heb afgeleid is dat zittend trainen blijkbaar voor mietjes is:unsure:

wat ik uit die paar zinnetjes afleid is dat dat boek puur subjectief geschreven heeft door een wss met iets teveel testosteron volgepompte schrijver

Hale

Legacy Member
je kan gewoon met 1 dumbell doen, arm per arm.. anders wordt het vooral moeilijk om die 2 dumbells gelijktijdig geschouderd te krijgen.

Gromme

Legacy Member
Hoe zit het met koffie en deze zijn invloed op het lichaam ivm het trainen?

Iemand had al eens iets gepost maarkon het toen niet lezen.

vinnieman

Legacy Member
groene thee is veel beter, bevat ook wel wat cafeine.

Te veel is nooit goed, ik zou zeggen 2 koppen koffie max. Ma tis zo lekker he :p

ik drink meestal 1 smorgens, en dat isset...

User_BELGIUM

Legacy Member
nieuw onderzoek heeft uitgewezen dat bij gematigd gebruik (1 a 2 koppen) koffie niet slecht is voor het lichaam, zelfs goed.
(in een boekje gelezen vorige week of 2 weken geleden)

groene thee => vochtafdrijvend
java thee => hongerstillend

:p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan