Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cuda

Legacy Member
@gromme: als ik u was zou ik de eerste maand me nog niet zorgen maken over een voedingsschema. beginners groeien zowiezo gigantisch rap.
na een maand of twee kunde beginnen met op je voeding te letten en wnr je in een sleur geraakt, dan pas beginnen met creatine enzo.

maarja dat is mijn mening

Gromme

Legacy Member
Idd, eerste maand zal eerder een inleidingsmaand zijn maar zou toch graag ondertussen al mijn voedingsschema samenstellen. En creatine volgt dan nog later daarop.

Maar ben zo wat gaan zien op't internet en overal staat natuurlijk waar je ongeveer op moet leten. Toch zoek ik gewoon een vooropgesteld schema waar je evt. een paar producten door een soortgenoot kan laten vervangen. En de enigste vooropgemaakte die ik vind zijn voor pro-building die smorgens al 10 eiwit & 2 dooiers eten met weet ik wat nog allemaal.

Cartek

Legacy Member
p!mp zei:

creatine is idd niet echt nodig als ge begint te trainen, soit ik vind ceatine zelfs totaal overbodig.
whey daarentegen kan perfect voor een beginner.

Gromme

Legacy Member
Cartek zei:
creatine is idd niet echt nodig als ge begint te trainen, soit ik vind ceatine zelfs totaal overbodig.
whey daarentegen kan perfect voor een beginner.

En dat is een perfect & simpel antwoord, bedankt.

jvc

Legacy Member
Gromme zei:
Ik zou graag een 'eetschema' samenstellen. Maar weet niet goed hoe of wat. Iemand hier die een voorstel heeft. Het is namelijk om bij te komen.

Ik ben juist met trainen begonenn, zou ik dan al beginnen met whey & creatine-shakes?


Dag 2

Benen

Squat : Overgeslagen daar ik die zeker juist wil doen.
LegPress : 25 25 25 25 (8)
Ext. Curls : 10 10 10 10 (8)
Leg Curls : 10 10 10 10 (8)
Standing Calf : 25 25 25 25 (8)

Buik :

Platte bank (schuin) 25 25 25 10
Machine : 25 25 25 25

Ik zie het nut niet om squat over te slaan omdat je die zeker wilt juist doen :confused:

Gromme

Legacy Member
L0$t Pr0PhEt zei:
Ik zie het nut niet om squat over te slaan omdat je die zeker wilt juist doen :confused:

Omdat op het moment toen zich het er niet aan uitleende om iemand te hebben die het even kon bekijken.

Gromme

Legacy Member
Is er nergens een af te drukken document waar alles zowat opstaat qua eten?

Brazuca

Legacy Member
Ik ben juist met trainen begonnen, zou ik dan al kunnen beginnen met anabole steroïden?

M_N_M

Legacy Member
Gromme zei:
Is er nergens een af te drukken document waar alles zowat opstaat qua eten?
kijk eens op dutchbodybuilding.com, staat daar overvol met voorgeschotelde bulk voedingsschema's; meeste vullen het aan met whey.. Creatine als beginner lijkt mij zware overkill, zie eerst eens hoe ver je raakt zonder hulpmiddelen :s

@ Brazuca: :lol: :lol:

Cedric

Legacy Member
Brazuca zei:
Ik ben juist met trainen begonnen, zou ik dan al kunnen beginnen met anabole steroïden?

gewoon doen, das nu toch de mode. Als je geen supplementen neemt dan train je niet meer hard en ga je niet vooruit :p

Rash

Legacy Member
Yews,

Midden januari ben ik begonnen met powertraining. Nu zou ik jullie graag eens mijn trainingsschema laten zien. Graag had ik commentaar + tips gekregen aangezien ik dit schema zelf heb opgesteld, en er dus zeker verbeteringen e.d. kunnen aangebracht worden. Is het aantal oefeningen goed? Het aantal reps? enz...

Stats: 18j, 1m80, 64 kg.
Ik train meestal3 keer per week (full body), soms 2 keer vanwege voetbal+zaalvoetbal.


BORST:

Pec Dec 3x15 30
Dumbell Incline Bench Press 3x15 8
Chest Press 3x15 35

RUG:

Easy Power Station 3x15
(soort van chin up, maar dan omgekeerd (ken de naam niet). Ook goed voor biceps en triceps)

SCHOUDERS:

Shoulder Press 3x15 30
Delt’s 3x15 15

BICEPS:

Barbell Curls
Dumbell Curls 3x10 9
Concentration Curls 3x10 10

TRICEPS:

Pulley Push Downs
Concentration Extension

BUIK:

Abdominal 3x30 30

Sommige workouts doe ik deze ook (of sommige avonden):
Sit Ups Straight
Sit Ups Twist



Ook let ik op m'n voeding. Veel kwark, tonijn, e.d. M'n schema zal ik later mss eens posten.

Alvast bedankt!

Stancke

Legacy Member
Brazuca zei:
Ik ben juist met trainen begonnen, zou ik dan al kunnen beginnen met anabole steroïden?

Zo ben ik ook begonnen. Zalig resultaat heb ik na 1j trainen...

Doen!

Gromme

Legacy Member
M_N_M zei:
kijk eens op dutchbodybuilding.com, staat daar overvol met voorgeschotelde bulk voedingsschema's; meeste vullen het aan met whey.. Creatine als beginner lijkt mij zware overkill, zie eerst eens hoe ver je raakt zonder hulpmiddelen :s

@ Brazuca: :lol: :lol:



Bedankt!

Gromme

Legacy Member
Ontbijt 1

300ml magere melk [voor de pap] – 105kcal - 10,5 eiwit – 15 kh – 0 vet
40 gram bambix [of andere pap] – 150kcal – 5 eiwit – 25 kh – 1 vet
200 ml vruchtensap – 100kcal – 0 eiwit – 25 kh – 0 vet
300ml magere melk – 100kcal – 10eiwit – 12kh
15ml lijnzaadolie – 90kcal – 0eiwit – 0kh – 10vet
Totaal – 595kcal – 25,5 eiwit – 77kh – 16vet

Ontbijt 2

3 plakken volkoren brood – 220kcal – 8,8 eiwit – 40,5 kh – 2,5 vet
Boter [becel dieet]
50 gram mager vleeswaar [kalkoenfilet of kipfilet bv] – 60kcal – 11 eiwit – 0kh – 2vet
1 ei – 70kcal – 6,3 eiwit – 0kh – 5,3vet
300 ml magere melk – 90kcal – 10 eiwit – 12kh – 0vet
Totaal – 515kcal – 36 eiwit – 52,5kh – 20vet

Lunch 1

3 plakken volkoren brood – 220kcal – 8,8 eiwit – 40,5 kh – 2,5 vet
Boter [becel dieet]
50 gram mager vleeswaar [kalkoenfilet of kipfilet bv] – 60kcal – 11 eiwit – 0kh – 2vet
1 ei – 70kcal – 6,3 eiwit – 0kh – 5,3vet
300 ml magere melk – 90kcal – 10 eiwit – 12kh – 0vet
Totaal – 515kcal – 36 eiwit – 52,5kh – 20vet

Lunch 2

3 plakken volkoren brood – 220kcal – 8,8 eiwit – 40,5 kh – 2,5 vet
Boter [becel dieet]
50 gram mager vleeswaar [kalkoenfilet of kipfilet bv] – 60kcal – 11 eiwit – 0kh – 2vet
1 ei – 70kcal – 6,3 eiwit – 0kh – 5,3vet
300 ml magere melk – 90kcal – 10 eiwit – 12kh – 0vet
Totaal – 515kcal – 36 eiwit – 52,5kh – 20vet

Diner

200 gram aardappels, pasta of rijst – 200kcal – 4eiwit – 40kh – 0vet
100 gram vlees – 200kcal – 18eiwit – 0kh – 12vet
Veel groente
Jus – 90kcal – 0eiwit – 0kh – 10vet
Schaalte yoghurt – 100kcal – 10eiwit – 15kh – 0vet
Totaal – 590kcal – 32 eiwit – 55kh – 22vet

Laatste maaltijd.

500gram magere kwak – 300kcal – 55 eiwit – 10kh – 2vet
20ml lijnzaadolie – 180kcal – 0eiwit – 0kh – 20vet
Totaal – 480kcal – 55eiwit – 10kh – 20vet

Totaal: - 3210kcal – 210 eiwit – 300kh – 118 vet
Verder moet je zelf nog iets voor 400kcal toevoegen
die extra kcal kun je gebruiken voor post workout spul en fruit.




Een die ik ergens heb overgenomen van iemand met dezelfste maten & doelstellingen.

Misschien een paar dingen veranderen om het gevarieerder te maken & ook zien hoe ik de verdeling doorheen de dag ga doen.

cuda

Legacy Member
kwak moet denk ik kwark zijn :p

rash: bedoel je een soort lat puldown? mss een bor in je rugprogramma steken
doe je je benen niet?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan