Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Rash zei:
Yews,

Midden januari ben ik begonnen met powertraining. Nu zou ik jullie graag eens mijn trainingsschema laten zien. Graag had ik commentaar + tips gekregen aangezien ik dit schema zelf heb opgesteld, en er dus zeker verbeteringen e.d. kunnen aangebracht worden. Is het aantal oefeningen goed? Het aantal reps? enz...

Stats: 18j, 1m80, 64 kg.
Ik train meestal3 keer per week (full body), soms 2 keer vanwege voetbal+zaalvoetbal.


BORST:

Pec Dec 3x15 30
Dumbell Incline Bench Press 3x15 8
Chest Press 3x15 35

RUG:

Easy Power Station 3x15
(soort van chin up, maar dan omgekeerd (ken de naam niet). Ook goed voor biceps en triceps)

SCHOUDERS:

Shoulder Press 3x15 30
Delt’s 3x15 15

BICEPS:

Barbell Curls
Dumbell Curls 3x10 9
Concentration Curls 3x10 10

TRICEPS:

Pulley Push Downs
Concentration Extension

BUIK:

Abdominal 3x30 30

Sommige workouts doe ik deze ook (of sommige avonden):
Sit Ups Straight
Sit Ups Twist



Ook let ik op m'n voeding. Veel kwark, tonijn, e.d. M'n schema zal ik later mss eens posten.

Alvast bedankt!

Uwe rug is de grootste spiergroep hier. En ge doet amper 1 oef..
Zet der: Chin-ups tss en eventueel nog ne Pulldown voor uw lats
en nen Bent Over Row en nen Cable Row voor uwen rug.

User_BELGIUM

Legacy Member
wat ik nu ga zeggen is niet (echt) om af te breken maar om es critisch over te denken.

Hoeveel keer zijn er hier nu al niet mensen komen zeggen van:
Ik doe 'dit' en ik doe 'dat' en ik doe dit al 'zo lang' en dan bekijk je wat ze doen en dan ontdek je dat het op niets trekt en dan willen ze, weet ik veel, mega gespierd worden? zonder ook maar het kleinste beetje zelfstandig opzoekwerk? en dan zijn ze verwonderd waarom hun eigen schema niet werkt, wat ze zelf uit hun duim zuigen zonder ten rade te gaan bij iemand
mensen toch
leer toch eens vóór je aan iets begint je goed te informeren en niet achteraf komen vragen wat er mis is. (<= goe voorbeeld Gromme)

poemelnoepel

Legacy Member
User_BELGIUM zei:
wat ik nu ga zeggen is niet (echt) om af te breken maar om es critisch over te denken.

Hoeveel keer zijn er hier nu al niet mensen komen zeggen van:
Ik doe 'dit' en ik doe 'dat' en ik doe dit al 'zo lang' en dan bekijk je wat ze doen en dan ontdek je dat het op niets trekt en dan willen ze, weet ik veel, mega gespierd worden? zonder ook maar het kleinste beetje zelfstandig opzoekwerk? en dan zijn ze verwonderd waarom hun eigen schema niet werkt, wat ze zelf uit hun duim zuigen zonder ten rade te gaan bij iemand
mensen toch
leer toch eens vóór je aan iets begint je goed te informeren en niet achteraf komen vragen wat er mis is. (<= goe voorbeeld Gromme)

God has spoken :bow:

Gromme

Legacy Member
Sorry, maar ik heb me weldegelijk geinformeerd voordat ik ben begonnen. Maar je je eigen niet blijven informeren voordat je begint, je weet zo goed als ik dat wanneer je tot het diepste wilt gaan er heel veel is waar je rekening mee moet/kan houden. Onderwijl leer je, en ging ervanuit dat je op sport/powertraining thread wel vragen mocht stellen.

Dus eens iemand met een sport bezig is dan mag ie geen vragen meer stellen? Amai!

The-Godfather

Legacy Member
Kzal mijn schema er ook is opzwieren. Kritiek & commentaar zijn welkom.

Buik

Decline crunch
Crunch
Oblique crunch

Onderarmen

Wrist curl
Reverse Machine Preacher Curls

Borst

Bench press
Incline bench press
Decline bench press
Peck-deck
Cable Crossovers

Biceps

Chin ups
Machine Preacher Curls
Single Arm Preacher Curls
Alternating Dumbbell Curls

Schouders

Neck press
Front raise
Dumbbell Deltoid Lateral Raises
Bent Over Rear Deltoid Raises

Traps

Dumbbell Shrugs
Barbell Upright Rows
Barbell Shrugs Behind The Back

Triceps

Dumbbell Kickbacks
V Bar Pushdowns
Triceps Dip
Lying Supinating Dumbbell Extensions

Rug

Seated High Row
Seated High Row (Wide Grip)
Wide Grip Rear Pulldowns
Wide Grip Pulldowns

Benen

Standing Calf Raise
Squat
Lying Leg Curls

ChfZ | Hanky

Legacy Member
The-Godfather zei:
Kzal mijn schema er ook is opzwieren. Kritiek & commentaar zijn welkom.

Buik

Decline crunch
Crunch
Oblique crunch

Onderarmen

Wrist curl
Reverse Machine Preacher Curls

Borst

Bench press
Incline bench press
Decline bench press
Peck-deck
Cable Crossovers

Biceps

Chin ups
Machine Preacher Curls
Single Arm Preacher Curls
Alternating Dumbbell Curls

Schouders

Neck press
Front raise
Dumbbell Deltoid Lateral Raises
Bent Over Rear Deltoid Raises

Traps

Dumbbell Shrugs
Barbell Upright Rows
Barbell Shrugs Behind The Back

Triceps

Dumbbell Kickbacks
V Bar Pushdowns
Triceps Dip
Lying Supinating Dumbbell Extensions

Rug

Seated High Row
Seated High Row (Wide Grip)
Wide Grip Rear Pulldowns
Wide Grip Pulldowns

Benen

Standing Calf Raise
Squat
Lying Leg Curls


1. Zet Deadlift er mee tussen, das nen massakweker.
2. Chins zijn niet voor biceps maar voor lats (ge gebruikt uw biceps wel ofc, maar das ni het "doelwit" van die oef)
3. Uw Rug oefeningen zijn bijna allemaal voornamelijk op uw lats gericht.
Zet er een T-Bar row bij ofzo. Da ge ook meer op de binnekant van uwe rug focused.
4. 3 oefn voor uw traps? Gij hebt als goel gene nek meer te hebbe ofzo? :)
5. Weet ni nu of't kwaad kan om uw kuiten als eerste te doen op een beentraining, maar ge ga ze in elk geval al wa voorvermoeien voor ge ga squatten...

WeeD@Ubernoob

Legacy Member
The-Godfather zei:
Kzal mijn schema er ook is opzwieren. Kritiek & commentaar zijn welkom.

Buik

Decline crunch
Crunch
Oblique crunch

Onderarmen

Wrist curl
Reverse Machine Preacher Curls

Borst

Bench press
Incline bench press
Decline bench press
Peck-deck
Cable Crossovers

Biceps

Chin ups
Machine Preacher Curls
Single Arm Preacher Curls
Alternating Dumbbell Curls

Schouders

Neck press
Front raise
Dumbbell Deltoid Lateral Raises
Bent Over Rear Deltoid Raises

Traps

Dumbbell Shrugs
Barbell Upright Rows
Barbell Shrugs Behind The Back

Triceps

Dumbbell Kickbacks
V Bar Pushdowns
Triceps Dip
Lying Supinating Dumbbell Extensions

Rug

Seated High Row
Seated High Row (Wide Grip)
Wide Grip Rear Pulldowns
Wide Grip Pulldowns

Benen

Standing Calf Raise
Squat
Lying Leg Curls


Bij de rugtraining zou ik zeker deadlifts toevoegen en chins en een oef. daar wegnemen.Heb je niet het gevoel dat je je onderarmen overtrained?2 oefening + 4 biceps oefening.

TimeFtw

Legacy Member
Kga ook ff mijn schema posten :)
Het is vooral bedoeld om sterker te worden, als het basketseizoen gedaan is ben ik van plan om er nog plyometrics tussen te steken ergens. Het is zo opgebouwd: telkens een squat, een pull en een press. Dan nog wat overige oefeningen om biceps enzo ook mee te nemen.

Dag 1:
Squat 3*6
BB rows 3*6-8
BB front press 3*6-8

bb curl 3*8
chinups
calf raises

Dag 2:
Squat 3*6
Deadlift 3*6-8
Benchpress 3*6-8

Dips
Glute ham raises (eventueel, ik probeer nog een beetje aan te voelen hoe het zit met mijn onderrug)
Leg raises/crunches (1 van de twee)

Voorlopig doe ik dit twee maal per week, en slechts 1 maal per week de squats. Ik zit nog volop in het basketbalseizoen en ben net uit een blessure dus ik bouw alles nog wat op.

User_BELGIUM

Legacy Member
Gromme zei:

ok mischien dat die laatste zin niet 100% duidelijk was maar laat mij es mn laatste zin herhalen:
leer toch eens vóór je aan iets begint je goed te informeren en niet achteraf komen vragen wat er mis is. (<= goe voorbeeld Gromme)


(hoewel het voor mij duidelijk is? :confused: )
ik bedoelde dus dat je goed bezig was dat je, je eerst goed informeerde

*edit*
tligt aan die woorden "goe voorbeeld" die dubbelzinnig overkomen zeker? :p

Gromme

Legacy Member
Ok, dan krijg je mijn excuses aangeboden op een zilveren bordje... :p

Dus ik ben goed bezig,... me = fier

Ach, zoals we zeggen, goed begonnen = half gewonnen.

snoob

Legacy Member
The-Godfather zei:
Kzal mijn schema er ook is opzwieren. Kritiek & commentaar zijn welkom.
schema ...

ge zijt best da ge ook bijzet hoeveel dagen ge gaat in de week, en hoe ge die oefeningen verspreid é, tenzij ge ze allemaal elke keer doet :unsure: en zeker deadlift bij doen voor de rug, alles wa hanky eerder al zei

ChfZ | Hanky

Legacy Member
screwielowie zei:
Kga ook ff mijn schema posten :)
Het is vooral bedoeld om sterker te worden, als het basketseizoen gedaan is ben ik van plan om er nog plyometrics tussen te steken ergens. Het is zo opgebouwd: telkens een squat, een pull en een press. Dan nog wat overige oefeningen om biceps enzo ook mee te nemen.

Dag 1:
Squat 3*6
BB rows 3*6-8
BB front press 3*6-8

bb curl 3*8
chinups
calf raises

Dag 2:
Squat 3*6
Deadlift 3*6-8
Benchpress 3*6-8

Dips
Glute ham raises (eventueel, ik probeer nog een beetje aan te voelen hoe het zit met mijn onderrug)
Leg raises/crunches (1 van de twee)

Voorlopig doe ik dit twee maal per week, en slechts 1 maal per week de squats. Ik zit nog volop in het basketbalseizoen en ben net uit een blessure dus ik bouw alles nog wat op.


'k zou uw schouders ook nog trainen, komen altijd van pas tijdens den basket (zelf 5 jaar gespeeld, dus spreek uit ervaring :) )

Gromme

Legacy Member
Ik heb morgen een rustdag maar ik vroeg me af... heb daar niets over gevonden... of je op die rustdag dan echt niets mag doen?

jvc

Legacy Member
Gromme zei:
Ik heb morgen een rustdag maar ik vroeg me af... heb daar niets over gevonden... of je op die rustdag dan echt niets mag doen?

Ik zou die rustdagen toch tamelijk serieus nemen zelf al kriebelt het :)

jvc

Legacy Member
ChfZ | Hanky zei:
'k zou uw schouders ook nog trainen, komen altijd van pas tijdens den basket (zelf 5 jaar gespeeld, dus spreek uit ervaring :) )

als die front presses overhead presses zijn traint hij zijn schouders genoeg :)

ChfZ | Hanky

Legacy Member
Gromme zei:
Ik heb morgen een rustdag maar ik vroeg me af... heb daar niets over gevonden... of je op die rustdag dan echt niets mag doen?

Lichte cardio kan nooit kwaad.

Cartek

Legacy Member
Gromme zei:
Ik heb morgen een rustdag maar ik vroeg me af... heb daar niets over gevonden... of je op die rustdag dan echt niets mag doen?

ja dat mag wel. zorg er gewoon voor dat je voldoende eet, zeker eiwitrijk voedsel:
zuivel: melk, kwark, yoghurt, kaas, ...
vlees: kippewit, kip, biefstuk, steak, ...
vis: tonijn, sardines, zalm,...

ikzelf heb gegeten vandaag:
-ochtend: 80gram special-K met 500ml melk. => 25gram eiwitten
-middag: 150gr kippeworst met appelmoes en patatten. => 40gram eiwitten
-'s avonds: sardinefilets 105gram => 25gram eiwitten
tonijnsalade(2 eieren, 155gram tonijn(uitgelekt), ananas) => 43gram eiwitten
500ml melk => 17gram eiwitten

totaal: 150gram eiwitten.
als je ecto bent ga je wel wat meer moeten eten dan dat, wat meer koolhydraten.

Rash

Legacy Member
Sorry voor de late reacties.

@ User_BELGIUM: ok, ik zal wat minder reps doen en meer gewicht nemen.

@ Snoob: benchpress is een mogelijkheid in mijn gym, maar na al die oefeningen vond ik het té zwaar om het er nog bij te nemen. Vandaar dat ik het meestal achterwege liet.

@ cuda: neej, in plaats van me op te trekken, duw ik me omhoog met mijn armen aan zo’n toestel. Mijn benen train ik inderdaad niet. Dit omwille van het feit dat ik op dinsdag, donderdag en zondag voetbal speel. Dan komt er elke week nog zaalvoetbal bij (maandag of vrijdag). Indien ik mijn benen zou trainen, zou het iets te zwaar worden me dunkt. Tijdens vrije periodes, vakantie en de winterstop train ik mijn benen echter wel.

@ Hanky: zal er zeker nog een aantal oefeningen bij doen. Ik had wel een vermoeden dat ik meerdere oefn voor mijn rug moest doen, maar had niet echt een idee welke...


Alvast bedankt allemaal!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan