Archief - Power training

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ChfZ | Hanky

Legacy Member
p!mp zei:
Vraagje voor mensen die er veel van kennen.

Ik heb zeer zwakke knieën door horecawerk te doen. Ben enkele maanden geleden dan ook geopereerd geweest en nu zou ik opnieuw willen werken. Maar na 12 uur werken op mijn eerste dag heb ik weer verschrikkelijk veel pijn. Nu zou ik willen mijn benen beginnen te trainen en ik zou een opbouwend schema nodig hebben, waar knieën amper belast worden maar toch de aanhangde spieren getrained worden.

Ik zou het willen vragen aan mijn trainer maar ik vertrouw hem op 'revaliderend trainer' niet echt

weet iemand raad?

1. 'k weet er ni veel vanaf, maar zal u proberen te helpe :)

Ge ga uw knieën zowiezo betrekken bij't trainen van uw benen..

'k weet da nen leg extension gevaarlijk/schadelijk is voor uw knieën als ge te hoog ga kwa gewicht, dus miss leg extension doen tot 30kg ofzo? En lange setjes?

Lunges eventueel?

Cedric

Legacy Member
extensions kan ik al niet doen met meer dan 5kg door teveel pijn

lunges ook ni want kga te diep met men knieen

pff en men kinesist weet ook ni wak kan doen :p

vinnieman

Legacy Member
Fartman zei:
weet er iemand waar je losse schijven kan bestellen op internet voor een schappelijke prijs

wat ik zoek:

2*20kg (diameter 33mm)
2*5kg (diameter 33mm)
2*2.5kg (diameter 33mm)

Colruyt ftw :)

klik en zoek ^^

cuda

Legacy Member
maar geen halters daar kopen, had er daar ook gekocht, ik kon elke set de schroeve weer vastdraaien omdat ze los ware gekome.
stoute schroeve :naughty:

noivilbo

Legacy Member
ahja, forgot to mention; met 1 handpalm naar me toe & 1 van me weg kan ik idd een stuk meer deadliften, vorige keer tot 140 kg geweest, vandaag nog eens gaan :)

M_N_M

Legacy Member
ff 'n vraagje, op sommige weegschalen zie je naast gewicht (duh :p) en vetpercentage ook waterpercentage.

Waarvoor is dat handig?

Ff een gokje : als je gewicht daalt & je vetpercentage gelijk blijft (of stijgt) maar je waterpercentage zakt, dan ben je NIET goed aan het cutten.

Niet enkel je gewicht maar ook je vetpercentage zou moeten dalen waarbij je waterpercentage +- gelijk zou moeten blijven.

Klopt dit?

(bij mij is gewicht en BF gedaald maar waterpercentage gestegen van 56 => 57.5; vandaar dat ik wil weten wat dit juist inhoudt :p)

Blad3z

Legacy Member
M_N_M zei:
ff 'n vraagje, op sommige weegschalen zie je naast gewicht (duh :p) en vetpercentage ook waterpercentage.

Waarvoor is dat handig?

Ff een gokje : als je gewicht daalt & je vetpercentage gelijk blijft (of stijgt) maar je waterpercentage zakt, dan ben je NIET goed aan het cutten.

Niet enkel je gewicht maar ook je vetpercentage zou moeten dalen waarbij je waterpercentage +- gelijk zou moeten blijven.

Klopt dit?

(bij mij is gewicht en BF gedaald maar waterpercentage gestegen van 56 => 57.5; vandaar dat ik wil weten wat dit juist inhoudt :p)

die weegschalen kloppen langs geen kanten voor sportmensen, als ik bv. in 2 jaar 5 kilo bijkom dan kan die weegschaal niet weten of dat vet of spieren zijn
die werken gewoon via uw lengte en gewicht, en berekenen dan zogezegd uw vet%

als ge uw juiste vet% wil weten, laat dat dan meten via zo'n tang

jvc

Legacy Member
Cartek zei:
k, merci.
enige minpunt dat het int duits is.
zijn er zo geen belgische sites waar je iets dergelijks kan kopen?

Kijk eens op de site van decathlon, daar hebben ze ook soortgelijke dingen.

Atrox

Legacy Member
Uhm, kheb hier nog zonen enormen halter, da ge met twee armen moet opheffen (gelijk in de gevangenissen ^^). Hoe heet da? En iemand enig idee hoeveel da waard is?

Behoorde toe aan mijn grootvader, is echt enorm zwaar. Beke verroest, maar niks ernistigs. :)
Kdenk da er ongeveer 3-4 schijven zijn voor elke kant.

Atrox

Legacy Member
Yup, ma tis zo ene om te liggen. Kweet nie of ge die rechtstaand kunt opheffe (vrij lang).

herc

Legacy Member
Phaetor zei:
Nog ? Tis al men 2e keer blok dit jaar

Weeral dan? :)

How come? Normaal toch enkel examens in januari en juni op unief? ( ale zo heb ik het toch meegemaakt in leuven en nu in antwerpen )

noivilbo

Legacy Member
eerste jaar TEW is nog trimester systeem.. soort van overgangsjaar van middelbaar tot unief, vanaf tweede zit je ook in het semester systeem :)

Terror Factor

Legacy Member
Fartman zei:
weet er iemand waar je losse schijven kan bestellen op internet voor een schappelijke prijs

wat ik zoek:

2*20kg (diameter 33mm)
2*5kg (diameter 33mm)
2*2.5kg (diameter 33mm)
in de vatana verkope ze gewichte, 1€/kg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan