Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
Een jaar en half nu. Het is idd een basis oefening maar voor rug heb ik veel te lang op toestellen getraind. Sinds januari pas beginnen deadliften, nu pas enkele weken begonnen met pull ups en BOR... m'n rug loopt daardoor wat achter.

Ik snap gewoon niet waarom ik die pijn plots kreeg in mijn elleboog in mijn steunarm.

Ik leer steeds alle dagen bij van mensen met meer ervaring... vind dat ook goed en zelfs leuk dat ze spontaan tips komen geven.

MonkeyPenis

Legacy Member
Doen jullie eigenlijk als opwarming ook wat cardio? Of beperken jullie zich tot opwarming door opbouw in gewichten? Ik doe altijd een vijftal minuten aan 'roeien' voor doorbloeding te stimuleren maar weet niet of dat per se nodig is.

MeRCeNaRy

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
Doen jullie eigenlijk als opwarming ook wat cardio? Of beperken jullie zich tot opwarming door opbouw in gewichten? Ik doe altijd een vijftal minuten aan 'roeien' voor doorbloeding te stimuleren maar weet niet of dat per se nodig is.

Ik doe per oefening 1 opwarm set... Bv benchpress doe ik 15 reps op een iets hoger tempo met alleen de baar...

de Waaslandwolf

Legacy Member
Ik warm enkel op voor mijn compounds. Doorgaans 10-20 herhalingen met lege baar voor de vorm, en vervolgens korte setjes van maximum 5 herhalingen, telkens 20kg zwaarder tot aan het werkgewicht.

Vraag me niet waarom, maar ik doe het dus zo. :p

Areknia

Legacy Member
Xcessive- zei:
Zwaar gaan? Je moet altijd zwaar gaan anders blijf je maar thuis. Een set doen van 10 reps met een gewicht dat je 20 keer kan zal niet zorgen voor spiergroei. 4 oefeningen is gewoon te veel als je zoveel sets doet.

Wrong

Zie maar naar Bill Starr. Heavy days, light and medium.

Affinity

Legacy Member
wat uw uitbater zegt... buikspieren strekken/stretchen is slecht en gevaarlijk

Affinity

Legacy Member
iemand die ik ken gaf mij deze verklaring:
buikspieren werken anders dan gewone spieren... in tegenstelling tot gewone spieren mag je ze dus nie "stretchen", wat je op die oefening wel doet... en trust me die kerel weet het uit ondervinding, vroeger stretchte hij zijn buik na ze te trainen en hij is eraan gekwetst geraakt en heeft ze een jaar niet deftig kunnen trainen omdat die pijn steeds terug kwam.

Lospeed

Legacy Member
Arylia zei:
iemand die ik ken gaf mij deze verklaring:
buikspieren werken anders dan gewone spieren... in tegenstelling tot gewone spieren mag je ze dus nie "stretchen", wat je op die oefening wel doet... en trust me die kerel weet het uit ondervinding, vroeger stretchte hij zijn buik na ze te trainen en hij is eraan gekwetst geraakt en heeft ze een jaar niet deftig kunnen trainen omdat die pijn steeds terug kwam.

here we go again... :ironic:

cuda

Legacy Member
Arylia zei:
iemand die ik ken gaf mij deze verklaring:
buikspieren werken anders dan gewone spieren... in tegenstelling tot gewone spieren mag je ze dus nie "stretchen", wat je op die oefening wel doet... en trust me die kerel weet het uit ondervinding, vroeger stretchte hij zijn buik na ze te trainen en hij is eraan gekwetst geraakt en heeft ze een jaar niet deftig kunnen trainen omdat die pijn steeds terug kwam.
Een uit ondervinding geworden fysioloog. hihi :unsure:

Maakt mij dat gynaecoloog?

:D


examenhumor, you're so lame :sad:

Affinity

Legacy Member
ohja denk probleem is gewoon dat je van zoveel mensen een verschillend verhaal hoort :/ en echt over elk onderwerp he

Weezyy

Legacy Member
Niks fut vandaag. Geen flauw idee wat er mis is. kheb pull ups maar 1x 15 kunnen doen waar ik er normaal toch altijd 3 doe. BOR ben ik wel goed zwaar kunnen gaan en bij deadlift dan weer een heel pak minder. En toen was het weer gedaan. De hitte? Slechte voeding? Teveel stress voor examens?

Ben precies zwakker en kleiner maar wel zwaarder aan het worden. :(

Mindfuck!!!

MeRCeNaRy

Legacy Member
Vandaag goeie training gehad!!!

Sterrekes gezien bij single arm cable tricep extension, kerel die aant benchpressen was sprong al recht omdattem dacht dat ik tegen de grond ging :D

Re@V0r

Legacy Member
Arylia zei:
Ik snap gewoon niet waarom ik die pijn plots kreeg in mijn elleboog in mijn steunarm.

int begin da ik skullcrushers deed kreeg ik ook altijd last aan men linker elleboog
zo'n dingen liggen gewoon aan foute techniek volgens mij, eventueel in combinatie met teveel willen pakken dan je momenteel aan kan

vandaag ook eens proberen pullups doen als opwarming, maar is zo simpel nog ni tbh :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan