Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Weezyy

Legacy Member
Oké dan ben ik dus niet alleen :')


Normaal doe ik :
skullcrushers 5x12
rope pulldown 5x12
Tricep extension 5x12
dips 3x15
bb curl 5x12
preacher curl 5x12
seated db curl + hammercurl 5x12

17 sets voor tri & 15 voor bi dus. Maar ik merk dat ik veel te weinig kracht heb om helemaal door te gaan tot het einde. Dus volgende week maar is wat minder doen.

Xcessive-

Legacy Member
Ik denk dat jij de spreuk no pain no gain iets te letterlijk neemt. Krakende botten, zulke pijnscheuten etc zijn dingen dat je zeker niet zo moet laten. En er bestaan nog altijd genoeg alternatieven. Vergeet niet dat je maar 1 lichaam hebt dat nog lang mee moet.

Omni

Legacy Member
elke morgen hier 2 volledige eieren met 50gr hesp (half pak) in blokjes gesneden.
In de pan en door elkaar roeren, zalig! Dan nog een bord havermout en de dag kan beginnen :P


Heb ongeveer een jaar aan een stuk 2-3 gekookte eieren 's morgens gegeten, maar dat begint uwe strot wel uit te komen na een tijdje...
Was wel handig om wakker te worden, als de wekker afging mezelf uit bed sleuren voor ff de eieren in de eierkoker te steken en dan terug gaan slapen. (ben echt slecht in opstaan :D) Om dan 10 minuten later gewekt te worden door het geluid van eierkoker wat in staat is om heel de buurt wakker te maken. Ge verschiet echt en trekt een spurtje naar de eierkoker => instant wakker!

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
Weezyy zei:
Oké dan ben ik dus niet alleen :')

Helaas niet :p Je zit gewoon op 216 reps voor je triceps.. Je kan gerust twee oefeningen laten vallen en de vier die je nu hebt roteren. Ik zou daar echt helemaal gek van worden. Paar weken terug begonnen met twee oefeningen van 2x15 per spiergroep, de verzuring blegh. Deze week gelukkig alweer 11 :).

Xcessive- zei:
Vergeet niet dat je maar 1 lichaam hebt dat nog lang mee moet.

I know, soms is het lastig om rustig aan te doen ;). Maar deze pijn kan ik niet echt aan iets toekennen, en zolang het spieren of botten zijn went het wel.
Ik ben afgelopen jaar wel hard onderuit gegaan tijdens skieën door een half dronken kerel, kniebanden uitgerekt etc.. tis nu onderhand zes maanden later en het gaat nu wel goed. Ik merk wel dat met squatten er veel minder druk op mijn knieen kom als ik ATG ga dan parallel.

Affinity

Legacy Member
Weezyy zei:
Normaal doe ik :
skullcrushers 5x12
rope pulldown 5x12
Tricep extension 5x12
dips 3x15
bb curl 5x12
preacher curl 5x12
seated db curl + hammercurl 5x12

17 sets voor tri & 15 voor bi dus. Maar ik merk dat ik veel te weinig kracht heb om helemaal door te gaan tot het einde. Dus volgende week maar is wat minder doen.

ik zou het zo doen:
bb curl 4x8 (zwaar gaan)
preacher curl 4x8 (zwaar gaan)
hammer curl 4x10
concentratie 3x15

rope pulldown 4x10
skullcrusher 4x10
tricep extension 3x15
dips 3x15

Atrox

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
I know, soms is het lastig om rustig aan te doen ;). Maar deze pijn kan ik niet echt aan iets toekennen, en zolang het spieren of botten zijn went het wel.

Was da nu weer voor zever.

Xcessive-

Legacy Member
Arylia zei:
ik zou het zo doen:
bb curl 4x8 (zwaar gaan)
preacher curl 4x8 (zwaar gaan)
hammer curl 4x10
concentratie 3x15

rope pulldown 4x10
skullcrusher 4x10
tricep extension 3x15
dips 3x15

Zwaar gaan? Je moet altijd zwaar gaan anders blijf je maar thuis. Een set doen van 10 reps met een gewicht dat je 20 keer kan zal niet zorgen voor spiergroei. 4 oefeningen is gewoon te veel als je zoveel sets doet.

Affinity

Legacy Member
normaal werk je opbouwend he, bij barbell curls doe ik 4 zware sets


Een set doen van 10 reps met een gewicht dat je 20 keer kan zal niet zorgen voor spiergroei.

denk dat dit zelfs niet klopt

Xcessive-

Legacy Member
Arylia zei:
normaal werk je opbouwend he, bij barbell curls doe ik 4 zware sets




denk dat dit zelfs niet klopt

Je denkt dat?

En als je opbouwend wil werken gebruik je piramide systeem.

Affinity

Legacy Member
ge spant uw spieren in dus uw spierweefsel krijgt zoiezo scheurtjes dus zoiezo ga je resultaat hebben...

ik heb het over opbouwend in gewicht niet in reps, das weer een andere manier

Baats

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
Helaas niet :p Je zit gewoon op 216 reps voor je triceps.. Je kan gerust twee oefeningen laten vallen en de vier die je nu hebt roteren. Ik zou daar echt helemaal gek van worden. Paar weken terug begonnen met twee oefeningen van 2x15 per spiergroep, de verzuring blegh. Deze week gelukkig alweer 11 :).



I know, soms is het lastig om rustig aan te doen ;). Maar deze pijn kan ik niet echt aan iets toekennen, en zolang het spieren of botten zijn went het wel.
Ik ben afgelopen jaar wel hard onderuit gegaan tijdens skieën door een half dronken kerel, kniebanden uitgerekt etc.. tis nu onderhand zes maanden later en het gaat nu wel goed. Ik merk wel dat met squatten er veel minder druk op mijn knieen kom als ik ATG ga dan parallel.

Da's dan ook logisch.

Xcessive-

Legacy Member
Arylia zei:
ge spant uw spieren in dus uw spierweefsel krijgt zoiezo scheurtjes dus zoiezo ga je resultaat hebben...

ik heb het over opbouwend in gewicht niet in reps, das weer een andere manier

Ja natuurlijk... inspanning is niet gelijk aan spiergroei.

Ja dat weet ik maar als je wil opbouwen in gewicht moet je piramide doen. Denk je echt dat je spieren gaan groeien als je 5 kg curl 10 keer doet? Terwijl je 10kg 10 keer kan. Je spieren maximaal belasten als je spiergroei wil. Die 5kg is goed voor opwarming.

Dreetn

Legacy Member
Weezyy zei:
Iemand trouwens ook last als hij de druk lost bij dips dat er pijn opkomt bij het sleutelbeen?

Bij triceps pushdowns heb ik dat (met zo'n touw). Tijdens de oef als mijn spieren opgespannen staan voel ik niks, enkel als ik gedaan heb en ontspan voel ik dat sterk aan de voorkant van mijn schouders.

likes to kill

Legacy Member
Imo is Weezy zijn schema gewoon te zwaar of is hij niet voldoende herstelt bij een nieuwe training, de twee kunnen natuurlijk ook perfect samenhangen

Atrox

Legacy Member
Weezyy zei:
Fluttraining vandaag.

Heb gemerkt dat ik mijn skullcrushers wat 'fout' doe. Mijn duimen overlappen elkaar namelijk niet.

Iemand trouwens ook last als hij de druk lost bij dips dat er pijn opkomt bij het sleutelbeen?

Kga mijn eitjes is hardgekookt eten is zien wa da geeft, kword wa vet van die dooiers & die olijfolie denk. Eet er elke dag zo'n 6 waarvan 1 heel. Dunno why eigenlijk :unsure:

Zitten uw handen dan vlak naast mekaar? Ik gebruik een EZ-bar en daar blijven mijn armen in normale positie.

Van dat sleutelbeen zal ik straks eens testen, vandaag is het triceps + borst :)

Voor die eieren, zoals ik zei: hard koken en dan kunt ge het eigeel er met een beetje handigheid gewoon volledig uithalen :)

Kenzani

Legacy Member
Dan vraag je toch gewoon of je eens tussenmag en met wat geluk stoppen ze direct omdat ze zien dat je het dubbele van hen neemt :rofl:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan