Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
-KDS- zei:
Dan vraag je toch gewoon of je eens tussenmag en met wat geluk stoppen ze direct omdat ze zien dat je het dubbele van hen neemt :rofl:

Mja, ze staan daar vaak allemaal aan te schuiven, da komt ervan als ge enkel upper doet :lol:
Meestal vraag ik dat wel ze, tis niet dat ik daar een half uur ga blijven staan.

En die pakken het dubbele van mij, alleen merkt ge het niet aan hun fysiek

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
Atrox zei:
Voor die eieren, zoals ik zei: hard koken en dan kunt ge het eigeel er met een beetje handigheid gewoon volledig uithalen :)

Waarom zou je het eigeel eruit willen halen? Door cholesterol te eten krijg je geen hoog cholesterol als dit de redenatie is.

MonkeyPenis

Legacy Member
Ik eet die eidooier ook niet op, gewoon wegens bom aan kcal en vet ivm enkel het eiwit

NotoriousP

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
Ik eet die eidooier ook niet op, gewoon wegens bom aan kcal en vet ivm enkel het eiwit

- 59 kcal is geen bom.
- Meer kcal lijkt mij een voordeel tijdens het bulken.
- 65% is onverzadigd vet, wat je nodig hebt.
- De eidooier bevat vitamine D, in tegenstelling tot het eiwit.

Ik gooi nooit een eidooier weg, als ik proteïne wil zonder vet dan eet ik wel wat kip of drink ik een shake.

MeRCeNaRy

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
Ik eet die eidooier ook niet op, gewoon wegens bom aan kcal en vet ivm enkel het eiwit

Inderdaad! Ben echt benieuwd of diz beef jerky iets is. Is ideaal voor binnenkort... Ga verschillende keren op weekend waar het niet mogelijk is om zelf men eten te maken... Kan ik zo toch aan mijn eiwitten geraken

Momenteel aant eten: kip, wokgroentjes(broccoli, mais, wortelen, champignons, selder) en tomatenketchup... Hmmmmm :D

Affinity

Legacy Member
ik haat het eigenlijk ook wel als m'n oefening bezet is ... wachten is eigenlijk niet goed omdat je te lang pauzeert en mijn volgorde veranderen doe ik ook liever niet... kzou dan eerder een andere oefening in de plek doen :)

trouwens iemand een idee wat ik hieraan kan doen:
Ik was gisteren rug aan't trainen en deed voor de 1e maal die oefening waar je dus je ene been op een bankje legt en je andere gestrekt er naast, en zo langs die kant een dumbell langsheen je lichaam trekt met de ene arm, en met de andere arm dus steunt op het bankje. Het is bij de steunarm dat als ik het gewicht plots loslaat dat er precies een helse stekende pijn in mijn elleboog komt... De "druk" die er af gaat zeg maar... Heel onaangenaam en niet gezond lijkt mij

likes to kill

Legacy Member
Arylia zei:
trouwens iemand een idee wat ik hieraan kan doen:
Ik was gisteren rug aan't trainen en deed voor de 1e maal die oefening waar je dus je ene been op een bankje legt en je andere gestrekt er naast, en zo langs die kant een dumbell langsheen je lichaam trekt met de ene arm, en met de andere arm dus steunt op het bankje. Het is bij de steunarm dat als ik het gewicht plots loslaat dat er precies een helse stekende pijn in mijn elleboog komt... De "druk" die er af gaat zeg maar... Heel onaangenaam en niet gezond lijkt mij

One arm dumbell rows?

Oplossing: het gewicht niet plots loslaten?

Darks

Legacy Member
Arylia zei:
ik haat het eigenlijk ook wel als m'n oefening bezet is ... wachten is eigenlijk niet goed omdat je te lang pauzeert en mijn volgorde veranderen doe ik ook liever niet... kzou dan eerder een andere oefening in de plek doen :)

trouwens iemand een idee wat ik hieraan kan doen:
Ik was gisteren rug aan't trainen en deed voor de 1e maal die oefening waar je dus je ene been op een bankje legt en je andere gestrekt er naast, en zo langs die kant een dumbell langsheen je lichaam trekt met de ene arm, en met de andere arm dus steunt op het bankje. Het is bij de steunarm dat als ik het gewicht plots loslaat dat er precies een helse stekende pijn in mijn elleboog komt... De "druk" die er af gaat zeg maar... Heel onaangenaam en niet gezond lijkt mij

One-Arm Dumbbell Row Exercise Guide and Video

Techniek eens nakijken. Mss wat zwaar gegaan voor de eerste maal? In ieder geval een top oefening.

Note to self: Never skip your breakfast. Had mij verslapen en enkel een banaan gehad voor het trainen, heel wat sterretjes gezien! :crazy:

Atrox

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
Waarom zou je het eigeel eruit willen halen? Door cholesterol te eten krijg je geen hoog cholesterol als dit de redenatie is.

Is gewoon een tip voor zij die het niet willen eten. Ik eet maar 2 eitjes per dag, is dus geen probleem :)

@hierboven: idd een geweldige oefening, een van mijn favorieten. Ik dacht wel dat het meer het gebied rond de schouderbladen trainde, ben dus blijkbaar fout :)

Royco

Legacy Member
Yo mannen 2 kleine vraagskes;

ff wa info: ben m82 , 72kg, hiervoor nog nooit fitness gedaan.

-Is het als beginner met mijn gestalte beter om fullbody te doen in plaats van 2/3 spiergroepen?

-Is het niet beter dat ik zoveel mogelijk biceps negeer in het begin? Mijn armen zijn nogal vlug uitgeblazen waardoor ik andere spiergroepen niet lang genoeg kan trainen omdat er veel zijn waar ook de biceps werkt.

Bedankt ;)

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
Met dumbbell rows merk ik zelf vrij weinig, vind het houden van de positie ook verre van ideaal plus de dumbbells zijn niet zwaar genoeg voor de onder de 8 reps : <. Bend over rows richting de 30 graden voelen beter en je trained je teres minor en de infraspinatus er ook mee.

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
Royco zei:
Yo mannen 2 kleine vraagskes;/QUOTE]

Je kan het idd t beste houden bij de basis oefeningen met een full body schema. Squats, deadlifts, benchpress, OHP, pullups en dips.

Over je biceps zou ik je niet druk maken, trekt vanzelf wel bij tijdens het trainen.

likes to kill

Legacy Member
Royco zei:
Yo mannen 2 kleine vraagskes;

ff wa info: ben m82 , 72kg, hiervoor nog nooit fitness gedaan.

-Is het als beginner met mijn gestalte beter om fullbody te doen in plaats van 2/3 spiergroepen?

-Is het niet beter dat ik zoveel mogelijk biceps negeer in het begin? Mijn armen zijn nogal vlug uitgeblazen waardoor ik andere spiergroepen niet lang genoeg kan trainen omdat er veel zijn waar ook de biceps werkt.

Bedankt ;)

De één zal je fullbody aanraden ( mezelf incl), de ander een split.
Een deel hangt af van je doel...

Als je voor fullbody kiest is starting strength van Mark Rippetoe sterk aan te raden en op de stronglifts site kan je ook veel info vinden.

Starting Strength Wiki
Starting Strength

Affinity

Legacy Member
Darks zei:
One-Arm Dumbbell Row Exercise Guide and Video

Techniek eens nakijken. Mss wat zwaar gegaan voor de eerste maal? In ieder geval een top oefening.

Thx, ga dat thuis eens bezien! Is eerste maal dak ze deed en had nu niemand gevraagd om ze voor te tonen... beter wel gedaan :)

Goh zwaar ben ik eigenlijk niet gegaan hoor, ben begonnen met ne dumbell van 14 kilo om keer te kijken hoe het voelde..

@ Royco: persoonlijk zou ik voor een split gaan maja :) iedereen zal iets anders aanraden , doe gewoon wat je graag wil doen. Hoe dan ook zorg dat je een deftig schema hebt

Atrox

Legacy Member
Ik zou niet weten waarom ge bij die oefening een pijnlijke elleboog krijgt. Mss leunt ge teveel richting uw steunarm wanneer ge optrekt? Heb het alleszins nog nooit meegemaakt :)

Lospeed

Legacy Member
de magic ball lijkt zijn werk te doen, bij de laatste training geen last meer gehad van mijn polsen bij press oefeningen :woohoo:

Xcessive-

Legacy Member
Arylia zei:
trouwens iemand een idee wat ik hieraan kan doen:
Ik was gisteren rug aan't trainen en deed voor de 1e maal die oefening waar je dus je ene been op een bankje legt en je andere gestrekt er naast, en zo langs die kant een dumbell langsheen je lichaam trekt met de ene arm, en met de andere arm dus steunt op het bankje. Het is bij de steunarm dat als ik het gewicht plots loslaat dat er precies een helse stekende pijn in mijn elleboog komt... De "druk" die er af gaat zeg maar... Heel onaangenaam en niet gezond lijkt mij

Deze post verklaart veel over jou. Het feit dat je nog nooit een dumbbell row gedaan hebt en zelf niet weet dat de oefening zo noemt wil gewoon zeggen dat je nog niet lang traint en nog weinig kennis hebt over het bodybuilding gebeuren. Daarom dat je soms met onzin komt.

Weezyy

Legacy Member
Je kan toch niet elke naam kennen? Als ik zeg doe is een around the world setje zal maar de helft hier weten wat ik wil zeggen. That said.

BCAA of L-glutamine? Heb korting gekregen en mag 1 van die producten kiezen.

Affinity

Legacy Member
Xcessive- zei:
Deze post verklaart veel over jou. Het feit dat je nog nooit een dumbbell row gedaan hebt en zelf niet weet dat de oefening zo noemt wil gewoon zeggen dat je nog niet lang traint en nog weinig kennis hebt over het bodybuilding gebeuren. Daarom dat je soms met onzin komt.

LOOOOOOOOL , zij gij aant trollen???
dat de oefening zo noemde kan je ongeveer wel gokken, ik legde liever het probleem eens specifieker uit.

en trouwens wtf heeft de naam van een oefening kennen er nu mee te maken... er lopen kerels bij ons in de gym die u omver blazen en die kennen ook niet alles bij naam hoor

Xcessive-

Legacy Member
Weezyy zei:
Je kan toch niet elke naam kennen? Als ik zeg doe is een around the world setje zal maar de helft hier weten wat ik wil zeggen. That said.

BCAA of L-glutamine? Heb korting gekregen en mag 1 van die producten kiezen.

Dumbbell row of around the world is wel een wereld van verschil. Dumbbell row is een basisch oefening.

Arylia hoelang train je dan al?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan