Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tencious T

Legacy Member
Rakich is gebanned voor het spammen van een kleding lijn in misc forum

Dreetn

Legacy Member
Gezond sporten: overtraining


  • verhoogde ochtendpols
  • verminderde eetlust en gewichtsverlies Check, toch de eetlust
  • vermoeidheid zowel in rust als tijdens oefening Check
  • trager herstel na training Mss wel ja
  • verstoord slaappatroon Check
  • prikkelbaar Nah :unsure:
  • geen zin om te trainen Check
  • verhoogde rustbloeddruk
  • vertraagde hartfrequentiedaling na inspanning
  • orthostatische hypotensie, een plotse bloeddrukdaling wanneer men opstaat
  • spierstijfheid
  • verhoogde kans op kwetsuren en infecties

GVD, kheb nu eens tijd om goed te eten en te trainen... :cry:

Edit: wat denken jullie dat het beste is? Blijven trainen met 25% minder gewicht of gwn niet trainen?

MetalG

Legacy Member
Zo, ik ga beginnen MTB..

MTB, vrijdag
koersbroek: check
gloves: check

rest, komt later :p

AAAIGHT

MeRCeNaRy

Legacy Member
Dreetn zei:
Gezond sporten: overtraining


  • verhoogde ochtendpols
  • verminderde eetlust en gewichtsverlies Check, toch de eetlust
  • vermoeidheid zowel in rust als tijdens oefening Check
  • trager herstel na training Mss wel ja
  • verstoord slaappatroon Check
  • prikkelbaar Nah :unsure:
  • geen zin om te trainen Check
  • verhoogde rustbloeddruk
  • vertraagde hartfrequentiedaling na inspanning
  • orthostatische hypotensie, een plotse bloeddrukdaling wanneer men opstaat
  • spierstijfheid
  • verhoogde kans op kwetsuren en infecties

GVD, kheb nu eens tijd om goed te eten en te trainen... :cry:

Edit: wat denken jullie dat het beste is? Blijven trainen met 25% minder gewicht of gwn niet trainen?
NIET trainen...

Vorige week, maandag borst en biceps heel zwaar getrained... Dag derna komt kameraad af dattem wilt gaan trainen, maar hij wou rug en triceps doen (wat ik normaal 's woensdags doe). Heb ik maar met zeer licht gewicht en wat meer reps meegetrained... Woensdag dan rug en triceps hard gedaan maar ging echt niet zo goed :( Resultaat van al dit: Woensdag teleurstellende training... Vrijdag normaal schouders zeer goed trainen... Was ook echt een teleurstelling en nu nog heb ik lichtjes last van men schouders... Ik begin echt te merken aan men lichaam dat het zijn rust des te meer nodig heeft des te deftiger en zwaarder ge u training en oefeningen doet...

Affinity

Legacy Member
ik snap het nie... als ge dinsdag dan rug/tri doet dan doe je het woensdag gewoon nie en doe je benen ofzo ? ... tis perfect mogelijk borst/bi rug/tri de dag na elkaar te doen hoor... wa nie slim is is om de dag nadien dan nogmaals rug/tri te doen :')

MeRCeNaRy

Legacy Member
Arylia zei:
ik snap het nie... als ge dinsdag dan rug/tri doet dan doe je het woensdag gewoon nie en doe je benen ofzo ? ... tis perfect mogelijk borst/bi rug/tri de dag na elkaar te doen hoor... wa nie slim is is om de dag nadien dan nogmaals rug/tri te doen :')

Heeft te maken met conflict op vlak van training met die bepaalde maat... He's fucking my schedule up... Vanaf deze week is dat gezeik gedaan, op men eigen en men eigen ding...

Areknia

Legacy Member
MetalG zei:
Zo, ik ga beginnen MTB..

MTB, vrijdag
koersbroek: check
gloves: check

rest, komt later :p

AAAIGHT

AAAIGHT!

Training juist gedaan, douchen, kwark, slapen.

Again AAAIGHT!

cuda

Legacy Member
Dreetn zei:
Gezond sporten: overtraining


  • verhoogde ochtendpols
  • verminderde eetlust en gewichtsverlies Check, toch de eetlust
  • vermoeidheid zowel in rust als tijdens oefening Check
  • trager herstel na training Mss wel ja
  • verstoord slaappatroon Check
  • prikkelbaar Nah :unsure:
  • geen zin om te trainen Check
  • verhoogde rustbloeddruk
  • vertraagde hartfrequentiedaling na inspanning
  • orthostatische hypotensie, een plotse bloeddrukdaling wanneer men opstaat
  • spierstijfheid
  • verhoogde kans op kwetsuren en infecties

GVD, kheb nu eens tijd om goed te eten en te trainen... :cry:

Edit: wat denken jullie dat het beste is? Blijven trainen met 25% minder gewicht of gwn niet trainen?
Op de website staat het antwoord toch al gegeven? (goede website btw :))

MetalG zei:
Zo, ik ga beginnen MTB..

MTB, vrijdag
koersbroek: check
gloves: check

rest, komt later :p

AAAIGHT
Eerst een sport doen waar je dit moet dragen
IMG_5867.JPG

Dan een sport kiezen waar je dit best draagt
20090510MTB_Averbode_230.jpg


Sommige personen dragen toch graag spannende kleren precies :unsure::D

Atrox

Legacy Member
Weezyy zei:
Iemand een idee waarom Rakich gebannend is van bodybuilding.com?

En iemand zwemervaring? Ben erover aant denken om naast mijn lopen nog te gaan zwemmen.

Ik heb 10 jaar gezwommen. Wat wilt ge weten? :)

Omni

Legacy Member
kut training gehad.
Doe normaal dumbell press met db's van 39kg.
Eerste set van 8 reps lukte, en vanaf dan hebben mijn armen het begeven.
Overal zwaar moeten dalen in gewicht en ik voelde dat het niet mijn chest was, maar mijn armen die ervoorde zorgde dat ik niet meer kon nemen. Zelfs bij flyes werd ik door mijn armen beperkt door het gevoel dat ik mijn db's zelfs niet kon vasthouden.

Resultaat: zwaar opgepompte armen en het gevoel dat ik chest niet heb getrained.

Kenzani

Legacy Member
Baats zei:
Vandaag toch serieus sterrekes gezien, amai.

Bedoel je het letterlijk?
Soms zie ik allemaal glinstertjes in de uithoeken van mijn ogen, heb dit meestal als ik echt diep ben geweest bij een oefening :crazy: :p

Heb nog enkele pics gepost in de fotothread

|
V

Link

MichielD4

Legacy Member
Goede training gehad hier:

Overhead press:
5 x 40
5 x 45
12 x 52.5

Incline bench:
12 x 45
12 x 50
12 x 55
12 x 60
9 x 65

Pendlay row:
5 x 10 x 60

Triceps push down:
15 x 25
15 x 27.5
15 x 30
15 x 32.5
10 x 35

Barbell curls:
3 x 8 x 35

el slettos

Legacy Member
eerste SL training na week ziek te zijn:

5x5x80kg squat (BW gesquat vandaag dus :love:, twordt wel echt intensief)
5x5x60kg bench (is zwakste compound)
5x5x55kg rows (lukt makkelijk)

en nog wat shizzle'z

MichielD4

Legacy Member
Re@V0r zei:
iemand voorstellen van workoutverdeling voor een 5dagen schema?

kheb hier wel iets interessants gevonden op internet... eerste 2 dagen wordt alles getraind, dan dag rust en dan nogmaals alles maar verdeeld over 3 dagen

Mega Feature: Layne Norton Training Series + Full Power/Hypertrophy Routine (Updated 2011) | SimplyShredded.com

theeft wel iets, maar kheb er toch men bedenkingen bij...

Die dag 6: chest and arms hypertrophie vind ik er teveel aan, voor de rest zeker niet slecht.

Een gelijkaardig schema: Westside Barbell for Skinny Bastards van Joe DeFranco. Bij dit schema wissel je ook hypertrofie dagen voor max effort dagen voor zowel ub als lb.

Xcessive-

Legacy Member
el slettos zei:
eerste SL training na week ziek te zijn:

5x5x80kg squat (BW gesquat vandaag dus :love:, twordt wel echt intensief)
5x5x60kg bench (is zwakste compound)
5x5x55kg rows (lukt makkelijk)

en nog wat shizzle'z

Squat bench verhouding is normaal dus u bench is niet slecht in verhouding. Gewicht deadlift > squat > bench. U rows zijn wel hoog, hoe voer je die uit?

Weezyy

Legacy Member
DB press

5x10-12 met 30kilo (perfecte form als je het mij vraagt, ben al lang bezig met 30kilo maar nu was het echt proper :))

Fly's
5x10-12 met 16 kilo, kon wel zwaarder gaan maar die van 18 waren weg.

incline press
5x10-12 met 22kilo

Dan nog wat liggen sukkelen met pec deck maar had geen kracht meer.

Dan circuit gedaan van leg raises- lying leg raises- planks
leg raises 3x tot fail gedaan (8-6-3)
lying leg raises met zwitserse bal 30-12-12

Ben ook begonnen met een log bij te houden.

Tevreden met de training al bij al. Spijtig van de pec deck.
7/10
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan