Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MonkeyPenis

Legacy Member
Amai, wat nen ommeslag dat eten! Feelin' like a pig. :) Ik hoop dat men lichaam het effectief gebruikt ipv op te slagen na 3 maanden te diëten...

Xcessive-

Legacy Member
Weezyy zei:
Hier ook maar 2 machines. Vanaf wanneer zou je onderkant borst moeten trainen?
Ben erover aan het denken om vandaag is decline te benchen.

Onderkant loopt bijna altijd voor op bovenkant dus zou enkel flat en incline doen. Geen reden voor decline.

de Waaslandwolf

Legacy Member
Atrox zei:
@waasland: respect, echt waar. Ik zou het niet kunnen om elke dag zo te sporten. Maar is dat niet gevaarlijk voor blessures?
Het is zoals NotoriousP zegt: als je er vanaf het begin zo invliegt, dan zal je er gauw een kruis over mogen maken. Dat van majas ziet me er overigens minstens even zwaar uit hoor. Er valt hier overigens ook geregeld eens een dag vantussen door omstandigheden.

Ik heb het ook gewoon over de loop van een aantal jaren opgebouwd. Begonnen met 2/week powertrainen naar 1-2/w powertrainen + 1/w aikido, naar 1-2/w powertrainen + 2/w aikido, naar 1-2/w powertrainen + 2/w aikido + 2/w judo. Zo lang ik geen stommiteiten uithaal valt het qua blessurelast goed mee. Helaas ben ik nog steeds mezelf, en valt er geregeld wel eens een stommiteit voor. :p Alleen m'n sleutelbeen, of eerder, een pees daar, is onderhevig aan een blessure veroorzaakt door overbelasting.

Juli is ook een recupmaand, met enkel een of twee trainingen per week en het standaard gefiets. Vanaf augustus gaat de frequentie terug omhoog, en vanaf september is het terug de volle pot. :)

majas

Legacy Member
Lidkaart zit altijd in rugzak, dit weekend in portefeuille gestoken, portefeuille thuis vergeten :)
Tzal voor morgen zijn

Atrox

Legacy Member
de Waaslandwolf zei:
Het is zoals NotoriousP zegt: als je er vanaf het begin zo invliegt, dan zal je er gauw een kruis over mogen maken. Dat van majas ziet me er overigens minstens even zwaar uit hoor. Er valt hier overigens ook geregeld eens een dag vantussen door omstandigheden.

Ik heb het ook gewoon over de loop van een aantal jaren opgebouwd. Begonnen met 2/week powertrainen naar 1-2/w powertrainen + 1/w aikido, naar 1-2/w powertrainen + 2/w aikido, naar 1-2/w powertrainen + 2/w aikido + 2/w judo. Zo lang ik geen stommiteiten uithaal valt het qua blessurelast goed mee. Helaas ben ik nog steeds mezelf, en valt er geregeld wel eens een stommiteit voor. :p Alleen m'n sleutelbeen, of eerder, een pees daar, is onderhevig aan een blessure veroorzaakt door overbelasting.

Juli is ook een recupmaand, met enkel een of twee trainingen per week en het standaard gefiets. Vanaf augustus gaat de frequentie terug omhoog, en vanaf september is het terug de volle pot. :)

Nice. Ben van plan om volgend jaar na mijn PT wat Krav Maga te doen. Jammer genoeg is dat van hier uit niet zo gemakkelijk bereikbaar zonder auto :) Nuja, binnen een jaar kan veel veranderen

NotoriousP

Legacy Member
Overigens hier wordt het:

MA: Fullbody
DI: Voetbal
WO: Fullbody
DO: Voetbal
VR: Fullbody
ZA: Voetbalmatch
ZA/ZO: Zaalvoetbal(keeper)

Op dit moment hetzelfde maar zonder de voetbal, khoop fullbody te kunnen blijven doen en geen last van men benen te krijgen.

MeRCeNaRy

Legacy Member
NotoriousP zei:
Overigens hier wordt het:

MA: Fullbody
DI: Voetbal
WO: Fullbody
DO: Voetbal
VR: Fullbody
ZA: Voetbalmatch
ZA/ZO: Zaalvoetbal(keeper)

Op dit moment hetzelfde maar zonder de voetbal, khoop fullbody te kunnen blijven doen en geen last van men benen te krijgen.

Kuiten laten wegvallen bij PT?

MonkeyPenis

Legacy Member
Hierzo:

MA: Fullbody
DI: 45 min lopen
WO: Fullbody
DO: 45 min lopen
VR: Fullbody
ZA: 45 min lopen
ZA/ZO: Rust

Dreetn

Legacy Member
majas zei:
Lidkaart zit altijd in rugzak, dit weekend in portefeuille gestoken, portefeuille thuis vergeten :)
Tzal voor morgen zijn

Mag je niet binnen dan? Als ik mijn kaart vergeten zou zijn (nog nooit gehad) zou ik zeker gewoon binnen mogen. Nuja het is ook een kleinere fitnes en de baas kant zijn vaste klanten bij naam.

Affinity

Legacy Member
Man wat een training.. mijn pijp is meer dan uit!

10x80 bench ging vrij vlot ! Ben super gelukkig :) ging zelfs nog een tikkeltje beter dan vorige week dus nu op naar de 85/90!! 7x85 is ook nog gelukt maar dan was ik echt wel kapot, was m'n 5e set ook.

Incline bench heb ik eens op een smith gedaan, man is mij dat afzien :) wel zalig gevoel!

Dan ook voor het eerst begonnen met fly's (had ze vorige week incline gedaan, nu plat, en ga dat zo houden). Chille oefening :) lekker wijd gaan, lekker branden :D zelfs met niet te veel gewicht!

janseke

Legacy Member
Ik vroeg me af of er een groot verschil in resultaat is tussen statische en dynamische buikspieroefeningen. Met statisch bedoel ik bv. op rug liggen met benen ong. 15 cm van grond met bal tussen benen en met dynamisch sit-ups en dergelijke.

ThatsPrettyDope

Legacy Member
Ik doe slechts 1 oef incline (incline bench of incline dumbell) bij mijn borst-triceps dag, is dit genoeg? Ik denk persoonlijk van niet maar ik vind de incline flys niet echt spetterend in vergelijking met de gewone flys.

Affinity

Legacy Member
hangt er van af of je bovenkant borst achter loopt of niet he.. kzou eerder voor plat gaan, dat raadde de uitbater mij ook aan..

incline bench press zou ik zoiezo blijven doen!!

IIcon

Legacy Member
Ziek of niet, 'k heb getrained! Wel beetje kortademig door de fluimen die m'n keel dichthouden.. Was lékker trainingsje :evil:

Re@V0r

Legacy Member
Atrox zei:
Ik denk dat hem bedoelde minder droog & meer een beer.

En n/o maar op die foto lijkt die precies op ne biefstuk, zo droog staat die. Ik vind het maar ranzig, maar ieder zijn ding :)

idd... persoonlijk heb k liever 90-100kg massa met iets hoger vetpercentage dan zo kurkdroog te staan
kzou het zelf ook ni kunnen opbrengen om zo extreem te cutten eerlijk gezegd... respect dat ie het kan, maar kgeniet liever nog wa van men leven dan strikt op alles te moeten letten

maar elk zen ding natuurlijk :)


stevige borst & biceps training alleszins vandaag
BP 10x70 ging vrij vlot zonder hulp... 10x75 stond er gelukkig iemand achter om de laatste 2-3 reps eruit te persen

Weezyy

Legacy Member
Iemand een idee waarom Rakich gebannend is van bodybuilding.com?

En iemand zwemervaring? Ben erover aant denken om naast mijn lopen nog te gaan zwemmen.

Affinity

Legacy Member
Weezyy zei:
Iemand een idee waarom Rakich gebannend is van bodybuilding.com?

Nope maar als je de reden hebt laat het mij zeker eens weten als je wil :)

Zijt gij trouwens van Beveren?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan