Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
Re@V0r zei:
kblijf toch bij men standpunt dak er ni warm van loop van zo'n fysiek... maar das mijn mening dan
kheb het toch liever buffer met een pak meer massa aan

Gij nie alleen :)

Baats

Legacy Member
Weezyy zei:
Tricep is iets minder, maar voor de rest yeah i'm mad :(

srs?

1FjQjXhXXc0U41jOYYxtmXOcQUhGn30885e.jpeg


Boom, power stance!

Tyki

Legacy Member
Weezyy zei:
Ik neem aan dat je gewoon wat meer spieren wilt maar je vet% wel zo laag mogelijk wilt houden. Een goede split in mijn ogen is 45/35/20 voor eiwitten/koolhydraten/vetten (goede vetten ofc). Om te beginnen kan je best je dagelijkse behoefte uitrekenen, er zijn verschillende sites die je daarmee kunnen helpen. We nemen nu 2700cal als voorbeeld.

Nu ga je beginnen rekenen. Je doet 0,45 (eiwitten macro) x 2700 en deelt die uitkomst door 4 (4 cal voor eiwitten). Dit gaat je het aantal eiwitten geven dat je per dag nodig hebt. Hierna doe je 0,35 x 2700 (voor koolhydraten), deze uitkomst deel je ook door 4. Dit gaat je dagelijkse behoefte zijn voor koolhydraten om spieren te kunnen opbouwen. Hierna doe je gewoon 0,20 x 2700 gedeeld door 9 (aantal vetten per cal).

Nu krijg je bijvoorbeeld 300gr proteinen/200gr koolhydraten en 20gr vet dat je per dag moet binnen krijgen.
Je lichaam verbruikt eiwitten vrij snel en alles in 1keer eten is zinloos. Dus je gaat zo'n 5-6 per dag kleine maaltijdjes eten verspreid over de ganse dag.

Goede voeding alvast is : tonijn, havermout, rood vlees, alle soorten kip, rijst & je kan aanvullend een eiwitshake drinken om het wat makkelijker te maken of omdat je gewoon niet zo'n groot buikje hebt of weinig tijd hebt.

Je kan hier nog veel dieper in gaan als je wil, maar nu zou je normaal toch al aan de slag kunnen voor een voedingsschema te maken.

Wel opletten dat de 45/35/20 niet goed kan werken voor je lichaam, word je er wat dikker van, schroef dan je koolhydraten & vetten wat naar beneden en je eiwitten wat omhoog. Wel zorgen dat je natuurlijk op een totale som van 100 blijft natuurlijk.

Bedankt voor de info, er komt meer bij kijken dan ik dacht. Straks eens een poging wagen om een gepast schema samen te stellen.

Is er trouwens een smakelijker alternatief voor havermout 's ochtends? Of steekt dit er echt met kop & schouders bovenuit?

de Waaslandwolf

Legacy Member
majas zei:
Hoe ziet jullie sportweek er eigenlijk uit?
MA: aikido (incl. 28km fietsen)
DI: zware full body (incl. 10km)
WO: judo (incl. 15km)
DO: aikido (incl. 18km)
VR: rust of aikido/judo als ik ergens een training moet missen
ZA: judo (incl. 15km)
ZO: rust of lichte full body

Die fietskilometers zijn het absolute minimum, doorgaans ligt het eindtotaal eerder in de buurt van het dubbele. Gisteren waren het er bijvoorbeeld geen 15 maar 60.

Weezyy

Legacy Member
Re@V0r zei:
kblijf toch bij men standpunt dak er ni warm van loop van zo'n fysiek... maar das mijn mening dan
kheb het toch liever buffer met een pak meer massa aan
Meer massa?
Photos de The Official Rob Riches Fitness Group - Photos du mur | Facebook
Baats zei:
srs?

1FjQjXhXXc0U41jOYYxtmXOcQUhGn30885e.jpeg


Boom, power stance!
In het laatste filmpje lijken zijn triceps maar klein, eigenlijk heel zijn lichaam is serieus aan ne cut onderworpen precies, een beetje te hard eigenlijk naar mijn zin..
Tyki zei:
Bedankt voor de info, er komt meer bij kijken dan ik dacht. Straks eens een poging wagen om een gepast schema samen te stellen.

Is er trouwens een smakelijker alternatief voor havermout 's ochtends? Of steekt dit er echt met kop & schouders bovenuit?

Havermout is gewenst omdat het complexe koolhydraten bevat en veel calorien EN veel eiwitten. Er is weinig andere voeding dat er tegen kan competeren. Maar je kan er veel bij mengen zoals appelsaus, blueberries, beetje suiker misschien.

Dreetn

Legacy Member
Areknia zei:
Hebde de link van die film nog, want ben dat hier kwijtgeraakt en nog niet afgekeken.

Die trainer noemde Joey Gloor
De persoon die wilde vermageren noemde Jordan
Het programma noemde I used to be fat.

Als je wil zoek ik er nog verder naar, maar kheb atm geen tijd.

Affinity

Legacy Member
Tyki zei:
Is er trouwens een smakelijker alternatief voor havermout 's ochtends? Of steekt dit er echt met kop & schouders bovenuit?

Havermout met melk en 2 schepjes whey in de blender doen :) mega lekker!! en als je het nog steeds nie lekker vindt , gewoon neus dichthouden en bottoms up!

Weezyy

Legacy Member
Areknia zei:
Hebde de link van die film nog, want ben dat hier kwijtgeraakt en nog niet afgekeken.

Type in de zoekfunctie hier in : boom power stance of super hero stance ofzoiets.

Atrox

Legacy Member
Weezyy zei:
Meer massa?


In het laatste filmpje lijken zijn triceps maar klein, eigenlijk heel zijn lichaam is serieus aan ne cut onderworpen precies, een beetje te hard eigenlijk naar mijn zin..


Havermout is gewenst omdat het complexe koolhydraten bevat en veel calorien EN veel eiwitten. Er is weinig andere voeding dat er tegen kan competeren. Maar je kan er veel bij mengen zoals appelsaus, blueberries, beetje suiker misschien.

Ik denk dat hem bedoelde minder droog & meer een beer.

En n/o maar op die foto lijkt die precies op ne biefstuk, zo droog staat die. Ik vind het maar ranzig, maar ieder zijn ding :)

En havermout > alles. Ik kan nemeer zonder ontbijten :applause:

@waasland: respect, echt waar. Ik zou het niet kunnen om elke dag zo te sporten. Maar is dat niet gevaarlijk voor blessures?

Affinity

Legacy Member
ja ik zou ook zo droog nie staan hoor, maar daarom willek wel zijn spiermassa ...

NotoriousP

Legacy Member
Atrox zei:
@waasland: respect, echt waar. Ik zou het niet kunnen om elke dag zo te sporten. Maar is dat niet gevaarlijk voor blessures?

Als jij daar direct mee zou beginnen ja maar als je dat rustig opbouwt dan mag dat geen probleem zijn. Hij heeft een rust dag + ik veronderstel dat judo/aikido geen heel jaar door is waardoor hij in de zomer rustigere maanden heeft om te recupereren.

el slettos

Legacy Member
Arylia zei:
man zo'n schema zou mij totaal nie kunnen boeien :')

tkomen dan wel nog enkele andere oefeningen bij, maar dat zijn de voornaamste :p lekker simpel ^^

likes to kill

Legacy Member
al die machine-isolatie oefeningen zouden mijn net niet kunnen boeien, niets zo tof als een zware compound

Affinity

Legacy Member
kheb momenteel maar 2 machines in m'n schema... + ik doe ook zware compounds

Weezyy

Legacy Member
Hier ook maar 2 machines. Vanaf wanneer zou je onderkant borst moeten trainen?
Ben erover aan het denken om vandaag is decline te benchen.

Affinity

Legacy Member
geen idee of dit correct is maar ik heb ooit eens gelezen dat dat je borst wat omhoogtrekt ofzoiets.. doe dat liever niet dan aangezien ik liever een grotere oppervlakte heb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan