Atrox
Legacy Member
Re@V0r zei:kblijf toch bij men standpunt dak er ni warm van loop van zo'n fysiek... maar das mijn mening dan
kheb het toch liever buffer met een pak meer massa aan
Gij nie alleen

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Re@V0r zei:kblijf toch bij men standpunt dak er ni warm van loop van zo'n fysiek... maar das mijn mening dan
kheb het toch liever buffer met een pak meer massa aan

Weezyy zei:Tricep is iets minder, maar voor de rest yeah i'm mad![]()
Weezyy zei:Ik neem aan dat je gewoon wat meer spieren wilt maar je vet% wel zo laag mogelijk wilt houden. Een goede split in mijn ogen is 45/35/20 voor eiwitten/koolhydraten/vetten (goede vetten ofc). Om te beginnen kan je best je dagelijkse behoefte uitrekenen, er zijn verschillende sites die je daarmee kunnen helpen. We nemen nu 2700cal als voorbeeld.
Nu ga je beginnen rekenen. Je doet 0,45 (eiwitten macro) x 2700 en deelt die uitkomst door 4 (4 cal voor eiwitten). Dit gaat je het aantal eiwitten geven dat je per dag nodig hebt. Hierna doe je 0,35 x 2700 (voor koolhydraten), deze uitkomst deel je ook door 4. Dit gaat je dagelijkse behoefte zijn voor koolhydraten om spieren te kunnen opbouwen. Hierna doe je gewoon 0,20 x 2700 gedeeld door 9 (aantal vetten per cal).
Nu krijg je bijvoorbeeld 300gr proteinen/200gr koolhydraten en 20gr vet dat je per dag moet binnen krijgen.
Je lichaam verbruikt eiwitten vrij snel en alles in 1keer eten is zinloos. Dus je gaat zo'n 5-6 per dag kleine maaltijdjes eten verspreid over de ganse dag.
Goede voeding alvast is : tonijn, havermout, rood vlees, alle soorten kip, rijst & je kan aanvullend een eiwitshake drinken om het wat makkelijker te maken of omdat je gewoon niet zo'n groot buikje hebt of weinig tijd hebt.
Je kan hier nog veel dieper in gaan als je wil, maar nu zou je normaal toch al aan de slag kunnen voor een voedingsschema te maken.
Wel opletten dat de 45/35/20 niet goed kan werken voor je lichaam, word je er wat dikker van, schroef dan je koolhydraten & vetten wat naar beneden en je eiwitten wat omhoog. Wel zorgen dat je natuurlijk op een totale som van 100 blijft natuurlijk.
Baats zei:srs?
![]()
Boom, power stance!
MA: aikido (incl. 28km fietsen)majas zei:Hoe ziet jullie sportweek er eigenlijk uit?
Meer massa?Re@V0r zei:kblijf toch bij men standpunt dak er ni warm van loop van zo'n fysiek... maar das mijn mening dan
kheb het toch liever buffer met een pak meer massa aan
In het laatste filmpje lijken zijn triceps maar klein, eigenlijk heel zijn lichaam is serieus aan ne cut onderworpen precies, een beetje te hard eigenlijk naar mijn zin..Baats zei:srs?
![]()
Boom, power stance!
Tyki zei:Bedankt voor de info, er komt meer bij kijken dan ik dacht. Straks eens een poging wagen om een gepast schema samen te stellen.
Is er trouwens een smakelijker alternatief voor havermout 's ochtends? Of steekt dit er echt met kop & schouders bovenuit?
Areknia zei:Hebde de link van die film nog, want ben dat hier kwijtgeraakt en nog niet afgekeken.
Tyki zei:Is er trouwens een smakelijker alternatief voor havermout 's ochtends? Of steekt dit er echt met kop & schouders bovenuit?
mega lekker!! en als je het nog steeds nie lekker vindt , gewoon neus dichthouden en bottoms up!Areknia zei:Hebde de link van die film nog, want ben dat hier kwijtgeraakt en nog niet afgekeken.
Weezyy zei:Meer massa?
In het laatste filmpje lijken zijn triceps maar klein, eigenlijk heel zijn lichaam is serieus aan ne cut onderworpen precies, een beetje te hard eigenlijk naar mijn zin..
Havermout is gewenst omdat het complexe koolhydraten bevat en veel calorien EN veel eiwitten. Er is weinig andere voeding dat er tegen kan competeren. Maar je kan er veel bij mengen zoals appelsaus, blueberries, beetje suiker misschien.

Atrox zei:@waasland: respect, echt waar. Ik zou het niet kunnen om elke dag zo te sporten. Maar is dat niet gevaarlijk voor blessures?
el slettos zei:2night: sq, bp, rows ^^
Arylia zei:man zo'n schema zou mij totaal nie kunnen boeien :')
lekker simpel ^^