Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MonkeyPenis

Legacy Member
Wat ik me verder afvraag, is of dat grote gehalte aan eiwitten niet schadelijk is voor de nieren? Normaal gezien wordt een 2 gram per kg aangewezen, maar als ik die 45% regel moet volgen kom ik aan een dikke 4 gram per kg. Heeft dat zin en is dat wel gezond? Ik zou ook graag zo weinig mogelijk vet aankomen omdat ik lang gedieet heb om heel wat vet weg te krijgen...

cuda

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
Ja, uit post van cuda leid ik af dat ik met rundvlees (vb pastramibeleg) aan men snelle eiwitten kom zonder whey te hoeven kopen. Ik heb bewust die wheyshakes uit mijn schema moeten schrappen omdat ik een overload aan eiwit had naast mijn vaste voeding. Ik snap dus niet waarom die whey nodig is om aan de gewenste hoeveelheid eiwitten te raken. Of ik zou normale (? kip, tonijn...) eiwitten moeten schrappen.
Even mezelf verbeteren :$: Alhoewel rundsvlees heel snel geabsorbeerd word in de dunne darm duurt het lang om te verteren. dus bvb. eer uw biefstukske bij het punt gekomen is waar hij geabsorbeerd kan worden zijn we met gemak 4 uur verder.
Whey wordt dan wel iets trager geabsorbeerd dan rundsvlees, het is wel in circa anderhalf uur verteerd.

(en aan die persoon die zijn eitje 's morgens bovenhaalde, dit is op een dik half uur al verteerd)

MonkeyPenis

Legacy Member
cuda zei:
Even mezelf verbeteren :$: Alhoewel rundsvlees heel snel geabsorbeerd word in de dunne darm duurt het lang om te verteren. dus bvb. eer uw biefstukske bij het punt gekomen is waar hij geabsorbeerd kan worden zijn we met gemak 4 uur verder.
Whey wordt dan wel iets trager geabsorbeerd dan rundsvlees, het is wel in circa anderhalf uur verteerd.

(en aan die persoon die zijn eitje 's morgens bovenhaalde, dit is op een dik half uur al verteerd)

Wat dan wel een mooie vraagstelling is denk ik: Waarom nog shakes drinken als de eiwitten die na je training in je bloed komen toch die zijn van de maaltijd ervoor?

Is het dan geen goed idee om een shake voor de training te nemen? En een shake 's morgens lijkt me toch nog een goed idee?

cuda

Legacy Member
MonkeyPenis zei:
Wat ik me verder afvraag, is of dat grote gehalte aan eiwitten niet schadelijk is voor de nieren? Normaal gezien wordt een 2 gram per kg aangewezen, maar als ik die 45% regel moet volgen kom ik aan een dikke 4 gram per kg. Heeft dat zin en is dat wel gezond? Ik zou ook graag zo weinig mogelijk vet aankomen omdat ik lang gedieet heb om heel wat vet weg te krijgen...
check p7: http://www.jssm.org/vol3/n3/2/v3n3-2pdf.pdf

MonkeyPenis zei:
Is het dan geen goed idee om een shake voor de training te nemen? En een shake 's morgens lijkt me toch nog een goed idee?
Nevermind de vraag: begin ze nu zelf in vraag te stellen:crazy:. too much information, need time to digest :p

Weezyy

Legacy Member
cuda zei:
check p7: http://www.jssm.org/vol3/n3/2/v3n3-2pdf.pdf

Nevermind de vraag: begin ze nu zelf in vraag te stellen:crazy:. too much information, need time to digest :p

Ik ken er zeker niet zoveel van als jij. Maar ik denk dat andere er al onderzoek al naar hebben gedaan en ik denk dat een shake na je training nogaltijd wel zeer goed is. Wat ik me wel afvraag is of er een voordeel zou zijn om je shake 10minuutjes, voor je training gedaan is, te drinken?

Dreetn

Legacy Member
Weezyy zei:
Ik ken er zeker niet zoveel van als jij. Maar ik denk dat andere er al onderzoek al naar hebben gedaan en ik denk dat een shake na je training nogaltijd wel zeer goed is. Wat ik me wel afvraag is of er een voordeel zou zijn om je shake 10minuutjes, voor je training gedaan is, te drinken?

Zolang je training niet eindigt met buikspieren kan je dat doen ja :p

Baats

Legacy Member
Weezyy zei:
Ik ken er zeker niet zoveel van als jij. Maar ik denk dat andere er al onderzoek al naar hebben gedaan en ik denk dat een shake na je training nogaltijd wel zeer goed is. Wat ik me wel afvraag is of er een voordeel zou zijn om je shake 10minuutjes, voor je training gedaan is, te drinken?

IMO maakt dat gene ******* uit.

inb4 'Anabolic Window'.

el slettos

Legacy Member
oeoeoe t'kriebelt om weer te starten met trainen :D can't wait till' monday :love:

ben genezen ^^

Kenzani

Legacy Member
Pfff kutexamens, zal mijn 5 day split voor de komende 2 weken mogen vergeten. (14 juni wel al gedaan :D)

Wat raden jullie mij aan om de komende 2 weken te doen als ik 3x per week 1u30 zou kunnen trainen? :)

Affinity

Legacy Member
-KDS- zei:
Pfff kutexamens, zal mijn 5 day split voor de komende 2 weken mogen vergeten. (14 juni wel al gedaan :D)

Wat raden jullie mij aan om de komende 2 weken te doen als ik 3x per week 1u30 zou kunnen trainen? :)

er een 3 day split van maken... ? ^o)

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
-KDS- zei:
Wat raden jullie mij aan om de komende 2 weken te doen als ik 3x per week 1u30 zou kunnen trainen? :)

Hangt ervanaf wat je relaxed vindt. Drie dagen is imo te weinig om een split te doen dus ik zou voor fullbody gaan. Per spiergroep twee oefeningen en twee sets en dan kom je met anderhalf uur wel toe. Dan wel compounds pakken met evt nog een isolatie.

Kenzani

Legacy Member
Ga denk ik voor full body gaan dan :)

Onlangs in de gym:

Kerel: "Jullie zitten zeker aan de anabolen? Hoe lang al bezig?"
Ik bloedserieus: Nu 3e week anavar
Kerel: Ja ik dacht het al, ge ziet het al goed!

Wij strijk gaan :rofl:

Affinity

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
Hangt ervanaf wat je relaxed vindt. Drie dagen is imo te weinig om een split te doen dus ik zou voor fullbody gaan. Per spiergroep twee oefeningen en twee sets en dan kom je met anderhalf uur wel toe. Dan wel compounds pakken met evt nog een isolatie.

weinig?..

borst/tri
rug/bi
schouders/benen

problem?

MeRCeNaRy

Legacy Member
Arylia zei:
weinig?..

borst/tri
rug/bi
schouders/benen

problem?

Ik doe ook

Borst/biceps
Rug/triceps
Benen/schouders

En ik vind dat ik snel genoeg herstel, genoeg progressie maak en nog tijd heb voor anderen door de week... Ik doe ook wel graag wat meer compound oefeningen ipv isolatieoefeningen te doen... Behalve voor benen dan... Ik wil eventueel wel overstappen naar een 4 day split om buik apart te doen in combinatie met cardio...

Ik vind: des te meer ge wilt gaan trainen, des te meer ge moet isoleren... Jammer genoeg voor rug gaat dat moeilijk...

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
Arylia zei:
weinig?..

borst/tri
rug/bi
schouders/benen

problem?

Zoals al aangegeven door MeRCeNaRy, hersteltijd. Ik heb geen probleem om drie keer per week tot failure te squatten en de volgende training er weer zonder spierpijn te staan. Met die drie dagen split heb je gewoon een week rust, ik zou daar zelf niet tegen kunnen maar ieder zn ding. Als het voor je werkt prima toch ;).

MeRCeNaRy

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
Zoals al aangegeven door MeRCeNaRy, hersteltijd. Ik heb geen probleem om drie keer per week tot failure te squatten en de volgende training er weer zonder spierpijn te staan. Met die drie dagen split heb je gewoon een week rust, ik zou daar zelf niet tegen kunnen maar ieder zn ding. Als het voor je werkt prima toch ;).

Ookal hebt gé geen pijn, wilt daarom niet zeggen dat uw spieren niet aan het herstellen zijn. Uw lichaam herlegt zijn pijngrens... Zie naar kickboxers hun schenen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan