Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MeRCeNaRy

Legacy Member
NotoriousP zei:
Dan train je gewoon niet deftig zonder een machine of zit je met een rug kwetsuur.

Ik heb inderdaad beetje last van mijn onderrug wegens dat ik door de dag continu in de auto zit... Dit is ondertussen al minder geworden wel :)

NotoriousP

Legacy Member
Is er iemand hier die soft tissue werk voor zijn training doet? Ben daarmee begonnen omdat ik het laatste jaar nogal kwetsuregevoelig ben. Is het normaal dat dit echt zeer doet soms? Vooral net boven mijn knieën aan de binnen kant is dit erg. :p

Baats

Legacy Member
't Schijnt dat het wel iets fantastisch is.. Misschien eens moeten aanschaffen, want bij ons in de gym hebben ze dat niet.

MeRCeNaRy

Legacy Member
NotoriousP zei:
Is er iemand hier die soft tissue werk voor zijn training doet? Ben daarmee begonnen omdat ik het laatste jaar nogal kwetsuregevoelig ben. Is het normaal dat dit echt zeer doet soms? Vooral net boven mijn knieën aan de binnen kant is dit erg. :p

Is dat een vorm van opwarmen/los maken van de spieren voor ge ze gaat stressen?

de Waaslandwolf

Legacy Member
Moet ik ook eens bekijken, ik ben doorgaans een wandelende verzameling kleine blessures, dus het zou mooi zijn als dat daar wat aan doet.

Weezyy

Legacy Member
Arylia zei:
bench net geen advanced, deadlift tussen inter/advanced, squat loopt wat achter :$ :(

trouwens 5 sets met werkgewicht, dan doe je best compounds ofzo... ik zie mij niet al mijn oefeningen op mijn maximum doen of ik ben dood ...

Gisteren toch db (shoulder) press gedaan met 12x5-26kilo gedaan, die laatste set was wellicht niet met al te propere form maar ging wel :)

Ben nu bezig met op youtube die serie te kijken van blood & guts van Dorian Yates, heeft me toch al weer wat bijgeleerd :)

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
En had nog nooit zo hard men bovenste buikspieren getrained ZONDER last van men onderrug te hebben...

trololol

mmdb7t.jpg

Affinity

Legacy Member
Lospeed zei:
Keep fit in evergem (sleidinge)
vanaf juli zou'k wel naar fitness house in deinze willen gaan

Waarom niet action point in zelzate? Aangezien je van evergem bent :)

Tyki

Legacy Member
Heeft iemand goeie suggesties i.v.m voeding?

Ik ben over het algemeen aan de dunnere kant, hoewel men BMI wel goed zit(23). Een jaartje of 2 terug ben ik begonnen met 'wielrennen', en iets later ben ik om de 2 dagen Push-Ups beginnen doen omdat ik nogal dunne armen had en merkbaar last had van een gebrek aan kracht in de armen (Tijdens het fietsen, of wanneer ik men pa eens ging helpen bij verbouwingen).

Ik ben inmiddels een tijdje bezig en hoewel ik nu wel meer kracht in men armen heb(waarvan ik best tevreden ben), lijkt het dat men vooruitgang zo'n beetje gestopt is. Ik doe nu steeds een set van 5 waarbij ik zo lang mogelijk probeer te gaan, maar ik ben zowat blijven steken op volgend patroon: 30-25-20x3. Ik denk dat dit gebrek te wijten is aan 2 zaken: gebrek aan professioneel materiaal & voeding.

Nu ga ik binnenkort eens een kijkje nemen bij de locale fitness, om hopelijk op een hoger niveau met krachttraining te beginnen alsook om wat specifieker aan men voorarmen te kunnen werken. Ik vrees echter dat ik niet veel vooruitgang ga maken als ik men voeding niet voldoende aanpas.

Momenteel eet ik gwn 3x per dag (Kellogs, brood, kant&klaar avondmaal) gevolgd door een stuk fruit/yoghurt en dikwijls een zak chips in de avond. (vooral dat laatste is blijkbaar een slechte gewoonte)

Is er ergens een goede post die zowat de basisvoeding uitlegt? (liefst met wat voorbeelden)

En mensen die ervaring hebben met combinatie wielrennen/fitness: Is het nog nodig dat ik in de fitness 'lower body' exercises doe als ik gemiddeld 6 uur per week fiets?

Atrox

Legacy Member
't is al goed dat ge het belang van goed eten in ziet. Voor kracht doet ge beter weinig reps met hoog gewicht. "Professioneel" materiaal hebt ge daar niet voor nodig, tenzij ge bedoelt dat ge geen extra gewichten kunt pakken met uw halters.

Wat betreft voedingsschema's: een paar pagina's hiervoor zijn er een paar gepost geweest, check die eens :) Kant en klare maaltijden zijn sowieso al een no-go (zit veel rommel in) en chips 's avonds is ook geen goed idee. Dat wilt natuurlijk niet zeggen dat ge af en toe eens moogt profiteren natuurlijk :)

Weezyy

Legacy Member
Tyki zei:
Heeft iemand goeie suggesties i.v.m voeding?

Ik ben over het algemeen aan de dunnere kant, hoewel men BMI wel goed zit(23). Een jaartje of 2 terug ben ik begonnen met 'wielrennen', en iets later ben ik om de 2 dagen Push-Ups beginnen doen omdat ik nogal dunne armen had en merkbaar last had van een gebrek aan kracht in de armen (Tijdens het fietsen, of wanneer ik men pa eens ging helpen bij verbouwingen).

Ik ben inmiddels een tijdje bezig en hoewel ik nu wel meer kracht in men armen heb(waarvan ik best tevreden ben), lijkt het dat men vooruitgang zo'n beetje gestopt is. Ik doe nu steeds een set van 5 waarbij ik zo lang mogelijk probeer te gaan, maar ik ben zowat blijven steken op volgend patroon: 30-25-20x3. Ik denk dat dit gebrek te wijten is aan 2 zaken: gebrek aan professioneel materiaal & voeding.

Nu ga ik binnenkort eens een kijkje nemen bij de locale fitness, om hopelijk op een hoger niveau met krachttraining te beginnen alsook om wat specifieker aan men voorarmen te kunnen werken. Ik vrees echter dat ik niet veel vooruitgang ga maken als ik men voeding niet voldoende aanpas.

Momenteel eet ik gwn 3x per dag (Kellogs, brood, kant&klaar avondmaal) gevolgd door een stuk fruit/yoghurt en dikwijls een zak chips in de avond. (vooral dat laatste is blijkbaar een slechte gewoonte)

Is er ergens een goede post die zowat de basisvoeding uitlegt? (liefst met wat voorbeelden)

En mensen die ervaring hebben met combinatie wielrennen/fitness: Is het nog nodig dat ik in de fitness 'lower body' exercises doe als ik gemiddeld 6 uur per week fiets?

Normaal staat alles in de faq maar kort uigelegd :

Ik neem aan dat je gewoon wat meer spieren wilt maar je vet% wel zo laag mogelijk wilt houden. Een goede split in mijn ogen is 45/35/20 voor eiwitten/koolhydraten/vetten (goede vetten ofc). Om te beginnen kan je best je dagelijkse behoefte uitrekenen, er zijn verschillende sites die je daarmee kunnen helpen. We nemen nu 2700cal als voorbeeld.

Nu ga je beginnen rekenen. Je doet 0,45 (eiwitten macro) x 2700 en deelt die uitkomst door 4 (4 cal voor eiwitten). Dit gaat je het aantal eiwitten geven dat je per dag nodig hebt. Hierna doe je 0,35 x 2700 (voor koolhydraten), deze uitkomst deel je ook door 4. Dit gaat je dagelijkse behoefte zijn voor koolhydraten om spieren te kunnen opbouwen. Hierna doe je gewoon 0,20 x 2700 gedeeld door 9 (aantal vetten per cal).

Nu krijg je bijvoorbeeld 300gr proteinen/200gr koolhydraten en 20gr vet dat je per dag moet binnen krijgen.
Je lichaam verbruikt eiwitten vrij snel en alles in 1keer eten is zinloos. Dus je gaat zo'n 5-6 per dag kleine maaltijdjes eten verspreid over de ganse dag.

Goede voeding alvast is : tonijn, havermout, rood vlees, alle soorten kip, rijst & je kan aanvullend een eiwitshake drinken om het wat makkelijker te maken of omdat je gewoon niet zo'n groot buikje hebt of weinig tijd hebt.

Je kan hier nog veel dieper in gaan als je wil, maar nu zou je normaal toch al aan de slag kunnen voor een voedingsschema te maken.

Wel opletten dat de 45/35/20 niet goed kan werken voor je lichaam, word je er wat dikker van, schroef dan je koolhydraten & vetten wat naar beneden en je eiwitten wat omhoog. Wel zorgen dat je natuurlijk op een totale som van 100 blijft natuurlijk.

Baats

Legacy Member
Weezyy zei:
Normaal staat alles in de faq maar kort uigelegd :

Ik neem aan dat je gewoon wat meer spieren wilt maar je vet% wel zo laag mogelijk wilt houden. Een goede split in mijn ogen is 45/35/20 voor eiwitten/koolhydraten/vetten (goede vetten ofc). Om te beginnen kan je best je dagelijkse behoefte uitrekenen, er zijn verschillende sites die je daarmee kunnen helpen. We nemen nu 2700cal als voorbeeld.

Nu ga je beginnen rekenen. Je doet 0,45 (eiwitten macro) x 2700 en deelt die uitkomst door 4 (4 cal voor eiwitten). Dit gaat je het aantal eiwitten geven dat je per dag nodig hebt. Hierna doe je 0,35 x 2700 (voor koolhydraten), deze uitkomst deel je ook door 4. Dit gaat je dagelijkse behoefte zijn voor koolhydraten om spieren te kunnen opbouwen. Hierna doe je gewoon 0,20 x 2700 gedeeld door 9 (aantal vetten per cal).

Nu krijg je bijvoorbeeld 300gr proteinen/200gr koolhydraten en 20gr vet dat je per dag moet binnen krijgen.
Je lichaam verbruikt eiwitten vrij snel en alles in 1keer eten is zinloos. Dus je gaat zo'n 5-6 per dag kleine maaltijdjes eten verspreid over de ganse dag.

Goede voeding alvast is : tonijn, havermout, rood vlees, alle soorten kip, rijst & je kan aanvullend een eiwitshake drinken om het wat makkelijker te maken of omdat je gewoon niet zo'n groot buikje hebt of weinig tijd hebt.

Je kan hier nog veel dieper in gaan als je wil, maar nu zou je normaal toch al aan de slag kunnen voor een voedingsschema te maken.

Wel opletten dat de 45/35/20 niet goed kan werken voor je lichaam, word je er wat dikker van, schroef dan je koolhydraten & vetten wat naar beneden en je eiwitten wat omhoog. Wel zorgen dat je natuurlijk op een totale som van 100 blijft natuurlijk.

Wrong.

Voor de rest een goeie post!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan