Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
IIcon zei:
Ik doe 3x50 met 15kg op de borst, en erna nog 2x25 leg raises.. Doe dit telkens tot ik het goed voel branden.

No way dat dat ab crunches zijn :p ik doe 4x25 en de 4e set haal ik nauwelijks nog 20... Wil dus zeggen dat ge het kloten verkeerd doet, heb ook zo ne maat die ze nie goed doet, die doet er 70 en zegt nog dat hij niets voelt :')

MeRCeNaRy

Legacy Member
majas zei:
Een toestel gebruiken om crunches te doen?
Bij ons zie je daar alleen venten in midlifecrisis en meisjes.
Ge kunt toch op een schuin bankje ook crunches doen met een schijf in uw handen?

Awel, ik ga soms met kameraden anders fitness zaken in de buurt af om es te gaan hoe en wat daar... En in maar 1tje tot nu toe een toestel tegen gekomen om abs te trainen...

Namelijk dit:

http://www.youtube.com/watch?v=F-hrStkNNH0

En had nog nooit zo hard men bovenste buikspieren getrained ZONDER last van men onderrug te hebben...

Stancke

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
En had nog nooit zo hard men bovenste buikspieren getrained ZONDER last van men onderrug te hebben...

Zeker dat je ze juist uitvoerde? Ik heb er ook al een paar zien passeren met last in de onderrug en als ik dan vroeg hoe ze hun buikspieroefeningen deden: :wtf::wtf:

majas

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
En had nog nooit zo hard men bovenste buikspieren getrained ZONDER last van men onderrug te hebben...


bush_doing_it_wrong.jpg

NotoriousP

Legacy Member
Dan train je gewoon niet deftig zonder een machine of zit je met een rug kwetsuur.

MichielD4

Legacy Member
Pirate! zei:
Strength Standards

Deadlift en squat bijna op novice, bench en OHP ergens halverwege tussen untrained en novice, derde maand van Starting Strength begonnen. Altijd leuk om RL stats te zien als computergame stats.

Overal voorbij advanced met uitzondering van bench press.

de Waaslandwolf

Legacy Member
Pirate! zei:
Strength Standards

Deadlift en squat bijna op novice, bench en OHP ergens halverwege tussen untrained en novice, derde maand van Starting Strength begonnen. Altijd leuk om RL stats te zien als computergame stats.
Twijfelachtig vind ik, dat ding beweert dat mijn 1RM op de bank 105kg zou zijn. Ik zal blij mogen zijn als ik 100 haal. :p

BP & DL bijna op advanced; OHP kort voorbij intermediate, maar daar ben ik dan ook nog maar letterlijk twee weken mee bezig. DL ben ik ook nog maar kort geleden terug mee begonnen, en alweer gedeload vanwege m'n rug. SQ doe ik om die reden momenteel niet. :unsure:

Lospeed

Legacy Member
jeeej, al bijna voorbij novice :woohoo:
eindelijk sinds 3 trainingen ook nog eens kunnen verhogen in gewicht bij laatste set db bp :)

EDIT:
is dit trouwens een goede manier:
Dus ik doe telkens opwarming met 1/3 à 1/2 van werkgewicht,
dan doe ik bijvoorbeeld de eerste set met dumbells van 24kg, 2e en 3e set met dumbells van 26kg en de laatste set met 28kg.
Als ik ook bij de laatste set 8 reps haal schuift alles de volgende training van die spiergroep op,
haal ik er bijvoorbeeld maar 6 in de laatste set (als ik er minder haal dan 6 zou'k deloaden maar is nog niet voorgevallen :)), dan herhaal ik deze gewichten de volgende trainingen tot ik er 8 kan bij de laatste set.

Of zou ik beter 4x8 met hetzelfde gewicht doen?

Weezyy

Legacy Member
Iemand had overtijd gepost dat ge beter bv. 5 sets u werkgewicht behoud. En dat doe ik nu en werkt wel zalig. Probeer altijd een gewicht te kiezen zodat ik fail tussen 10-12 en bij mijn laatste set krijg ik altijd met geweldig veel moeite pas die 10d eruit.

pray zwami

Legacy Member
Pirate! zei:
Strength Standards

Deadlift en squat bijna op novice, bench en OHP ergens halverwege tussen untrained en novice, derde maand van Starting Strength begonnen. Altijd leuk om RL stats te zien als computergame stats.

Leuk om eens te bekijken :p

Bench zit in de midden van novice en intermediate, squat 1/4 over intermediate, deadlift 3/4 over intermediate en OHP ook ongeveer de helft over novice.

Niet slecht na 10maand denk ik.

Wel raar dat squat untrained lager is dan bp untrained?

Affinity

Legacy Member
bench net geen advanced, deadlift tussen inter/advanced, squat loopt wat achter :$ :(

trouwens 5 sets met werkgewicht, dan doe je best compounds ofzo... ik zie mij niet al mijn oefeningen op mijn maximum doen of ik ben dood ...

Dreetn

Legacy Member
Grappige training gehad vandaag lol.

Er waren een stuk of 4 jonge gastjes met elk een tank top aan. Niks van massa ofc. (niks tegen beginners btw)
De een zo tegen de andere:
x: "hoeveel keer zou ik die oef doen?" (t-bar row)
y: (turk n/o): "jah eerst 10 keer met 10kg en dan 25 keer met 20kg. Das het beste."

Even later, y (turk) ging incline DB press doen (60°+ :unsure:), vorm trok echt op niks en kreeg de gewichten met moeite in de lucht.
x: "Is dat gewicht niet wat te zwaar"
y: "Yo, het is maar 10kg"

Even later:
z: "ik doe zeker 30 pullups"
Hij deed er met moeite 1 en druipte dan af, hopende dat niemand het gehoord en gezien had.


Ook stond de radio op TMF en het was die love doctor dinges. Ik was aan het failen op DB shoulder press. Plotseling: "En ... stuurde ons deze vraag: Beste Dr. love, hoe kan ik voorkomen dat mijn vagina uitrekt?" Ik en iemand die daar ook veel komt schoten in een lach, ik kon nog net mijn gewichten deftig op de grond leggen.
Daarna was het southpark, ook niet echt super om te trainen lol. Natuurlijk wel grappig allemaal. :D

el slettos

Legacy Member
khad vandaag enorm zin om te gaan trainen, maar kben nog niet helemaal de oude.. :(

vanaf maandag keihard trainen :evil:

Lospeed

Legacy Member
Arylia zei:
welke gym traint gij lospeed?

edit: ik hou het bij opbouwende sets...

Keep fit in evergem (sleidinge)
vanaf juli zou'k wel naar fitness house in deinze willen gaan

EDIT:
vandaag ook nog enen gezien die 2 sets had gedaan in de tijd dat ik 2 volledige oefeningen had afgewerkt :crazy:
tussen elke set pakte die em bijna 10 minuten pauze lol
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan