Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

de Waaslandwolf

Legacy Member
Training was niet spectaculair vandaag, maar het ging nog degelijk.

Bench: 2x3x92,5 en 3x90
Dan gedeload en op een technisch detail beginnen letten waar een oude rot me op wees.

Deadlift: 2x5x105 en 17x105
Toen was m'n grip eraan. :p

OHP: 3x5x50
Tweede keer dat ik 'm probeer, eerste keer dat ik wat doortrek.

Omni

Legacy Member
Atrox zei:
Ik moet nog een afspraak maken :)

Doordat ik meer schouderspieren heb gekweekt zijn er twee "platen" waartussen mijn pees zit dichter bij mekaar gekomen waardoor de pees weinig ruimte heeft en gemakkelijker ontstoken raakt (ofzoiets). Met de oefeningen van de kinesist binnenkort zou ik terug ruimte moeten creëren voor die pees.

Ik vind het wel een beetje vreemd want het is nu niet dat ik plots enorme schouderspieren heb gekregen, zeker aangezien ik al vrij vroeg er last van heb gehad

Als de beschrijving klopt is het waarschijnlijk het impingement syndroom.
Oefeningen die er normaal sowieso bij moeten zitten zijn endo- en exorotatie (die die ik een paar pagina's terug al heb gepost voor een goede schouder gezondheid). Hierdoor gaat er hypertrofie van de m. subscapularis en m. infraspinatus optreden met een grotere neerwaartse tractie tot gevolg wat dan de subacromiale ruimte gaat vergroten en dus de irritatie gaat wegnemen.

de Waaslandwolf zei:
Even wat anders: wat doe je voor je schouder bij de kinesist? Ik vermoed dat ik met hetzelfde zit. :unsure:

Als ge hetzelfde hebt zouden deze testen positief moeten zijn:

http://www.youtube.com/watch?v=wU-ppPL0JpQ&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=q9P8zDYsERs&feature=related

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
dietrich0 zei:
Waar verkrijgbaar in Leuven?

Geen idee, kom uit Nederland ;). Heb het zelf van klimwinkel.nl maar met €9 verzendkosten naar België is een flesje van €6.50 wel duur. Je kan het meestal ook krijgen bij winkels die veel met turnen doen maar dat zal wel nog lastiger te vinden te zijn dan een buitensport winkel.

Atrox

Legacy Member
Omni zei:
Als de beschrijving klopt is het waarschijnlijk het impingement syndroom.
Oefeningen die er normaal sowieso bij moeten zitten zijn endo- en exorotatie (die die ik een paar pagina's terug al heb gepost voor een goede schouder gezondheid). Hierdoor gaat er hypertrofie van de m. subscapularis en m. infraspinatus optreden met een grotere neerwaartse tractie tot gevolg wat dan de subacromiale ruimte gaat vergroten en dus de irritatie gaat wegnemen.



Als ge hetzelfde hebt zouden deze testen positief moeten zijn:

YouTube - ‪Painful Arc Test‬‏

YouTube - ‪Hawkin's Test‬‏

Thanks, de beschrijving staat op mijn doktersbriefke maar ik kan dat geschrift nie lezen :p

Die oefeningen heb ik trouwens moeten doen bij de dokter en bij een bepaalde oefening (waarbij ik precies aan een ingebeeld wijf haar tetten moest voelen en draaien :unsure: ) kraakten mijn schouders.

@KDS: wat een aanstellerige fag is dat. Kerel heeft wel deftige borstspieren, kwil da ook zo :(

Affinity

Legacy Member
zyzz is idd pretteh gay.... hoewel hij groter was dan rakich, maar denk dat rakich em ondertussen wel heeft ingehaald (sinds em nu toch aan de roids zit)

MonkeyPenis

Legacy Member
Spieren die na een dag rust nog stijf zijn = niet volledig hersteld? Ik kan dus beter wachten tot morgen (of tot overmorgen) om terug aan krachttraining te doen?

Affinity

Legacy Member
ik denk dat spieren herstellen zoiezo langer dan een dag duurt... stijf zijn heeft daar weinig mee te maken dacht ik?

train gewoon een andere spiergroep

Dreetn

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
Fuck da vet moet er echt fucking af eh dan benk bijna zo :D

Btw question: als ge lang bovenlijf hebt duurt het dan langer voor uw buikspieren zich te goei ontwikkelen want ik heb gehoord dat da met benen zo is zie maar naar arnold :)

Nog altijd aan het cutten mss?

Baats

Legacy Member
Arylia zei:
zyzz is idd pretteh gay.... hoewel hij groter was dan rakich, maar denk dat rakich em ondertussen wel heeft ingehaald (sinds em nu toch aan de roids zit)

Ah ja?

Baats

Legacy Member
Arylia zei:
vrij duidelijk als ge zijn recentste pics ziet :)

386205574.jpg
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan