Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
cuda zei:
meneer "de schouders hebben geen antagonisten" gaat ook eens lachen ze

ok, misschien had ik duidelijker moeten zijn. Bij supersets met tegenovergestelde spiergroepen zijn bi-/triceps, quads/hams en rug/borst logisch. Schouder/(lats/borst) hebben te weinig met elkaar te maken qua tegenhangers om dit naar mijn mening een degelijke superset te noemen, dus in hoeverre je dit een superset met antagonisten wilt noemen is aan jou natuurlijk.

cuda

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
ok, misschien had ik duidelijker moeten zijn. Bij supersets met tegenovergestelde spiergroepen zijn bi-/triceps, quads/hams en rug/borst logisch. Schouder/(lats/borst) hebben te weinig met elkaar te maken qua tegenhangers om dit naar mijn mening een degelijke superset te noemen, dus in hoeverre je dit een superset met antagonisten wilt noemen is aan jou natuurlijk.
Zolang je maar content zijt met uw eigen mening hierover :hug:

Ot: Sinds paar weken kan ik weer rugpijnvrij trainen. Vandaag eens pendlay rows in mijn schema stoppen en hopen dat ik dit mij morgen niet ga beklagen :unsure:

riflexz

Legacy Member
Is dit volgens jullie een goed schema? Doe al een paar maand een ander schema, maar daarin zat de biceps te weinig in.

't is vooral men schouders, rug en traps dat ik eens goe onder handen wil nemen, want ik ben namelijk een f**cking ectomorf

maandag: schouders, bovenbenen, rug, biceps
dinsdag; triceps, kuiten, buik, borst
woensdag: rug, schouders, nek, biceps
donderdag; buik, triceps, borst, buik
vrijdag; voorarmen, schouders, biceps

Sorry, maar alle namen weet ik niet vanbuiten, vooral deze ken ik en doe ik:

Schouders; front en side laterals, shoulder press, military press & behind, en die oefenening dat je de bar naar je kin brengt
rug: deadlift en pull down behind neck & ervoor
biceps: gewone standaard oefeningen
triceps; triceps push down, en vergelijkbare oefeningen met halter
borst: bench press en butterfly press

alle oefeningen doe ik 12x - 10x - 8x en soms 6x

edit:
ohja btw ik: ik train nu al sinds januari, woog 65 kg, zit nu aan 71kg. En ik train puur voor massa.
Vooral schouders en rug wil ik goed trainen

Ik train thuis, heb 100kg aan losse gewichten, 1 lange bar, 2 halters, 1 bank en 1 multigym van 70kg

MeRCeNaRy

Legacy Member
MaSSaSLaYeR zei:
2 Weeks out - spieronsteking aan trapezius spier shit :/

Wuss, had paar weken terug een gescheurde pees aan men kuit en de kuit was ontstoken... Week derna lag er al terug 100kg op te werken :D

Trouwens, wilt toch niet zeggen dat Gé uw armen of benen niet kunt doen...

AliChemicali

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Wuss, had paar weken terug een gescheurde pees aan men kuit en de kuit was ontstoken... Week derna lag er al terug 100kg op te werken :D

Trouwens, wilt toch niet zeggen dat Gé uw armen of benen niet kunt doen...

Dokter says cardio only en ik heb toch eindwerk en 2 weken rust kan ni slecht zijn :D

dietrich0

Legacy Member
Pff trainen op kot is zo saaaaai en echt ni leuk! Dumbbells van Rucanor.. Op die stang zitten heel veel ribbeltjes maar vreemd genoeg is de grip waardeloos! Ze slippen gewoon uit mijn handen wnr ik zweet! Tevens zijn dat de enige dumbbells waarbij ik pijn aan de handpalmen krijg:'s Daardoor stop ik eerder van de pijn dan van de uitputting..

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
Je zou een blok magnesium kunnen kopen tegen t zweten, kost een paar euro. Mocht je geen kamer onder t poeder willen hebben dan is dr ook nog vloeibaar magnesium dat opdroogt op je handen en niet stuift. Afhankelijk van het merk ofc, heb zelf edelrid en dat stuift niet :).

Lospeed

Legacy Member
Heb wat last van pols, ik kan nog meer omhoog duwen maar dan vrees ik voor mijn pols :(
eens kijken voor van die polsverstevigende handschoenen

Atrox

Legacy Member
Drek mijn zalm met pasta eten. Als ik thuiskom van het werk voel ik mij altijd out of shape :(

de Waaslandwolf

Legacy Member
Atrox zei:
Nah, eerder een opgezwollen gevoel van al dat eten :p
Even wat anders: wat doe je voor je schouder bij de kinesist? Ik vermoed dat ik met hetzelfde zit. :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan