Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
Allez, kzit aan de 6 volledige pull-ups :unsure:
Had wel niemeer veel kracht om mijn BORs nog deftig uit te voeren achteraf :p

@dat artikel hierboven: doet me eraan denken dat volgens een urine-onderzoek een paar jaar geleden ik veel eiwitten had en ik deed nie eens aan krachttraining, mss toch maar oppassen :unsure:

Affinity

Legacy Member
Areknia zei:
Gaat dat 's morgens in de blender of ale is dat bien voor ochtendmaaltijd

1 Banaan
75g havermout
300 - 500ml volle melk

pak misschien een halve banaan ofzo, anders wordt het redelijk dik :) maar het geeft wel smaak... of in plaats van die banaan een lepeltje confituur ofzo... geeft ook smaak :)

Areknia

Legacy Member
Arylia zei:
pak misschien een halve banaan ofzo, anders wordt het redelijk dik :) maar het geeft wel smaak... of in plaats van die banaan een lepeltje confituur ofzo... geeft ook smaak :)

Wel daar ben ik wat 'bang' van dat dik gaat zijn. Zal eerst halve banaan doen en dan zien wat het heeft kan daarna nog die andere helft zo opeten.

Atrox

Legacy Member
Mijn ontbijt:

Whey shake
100gr havermout + melk
50gr noten
Banaan

Stevig ontbijtjen :cool: (kan zijn dat ik dat al gepost heb :unsure: )

-=MAD=-Phoeni^X

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Ergens heeft em wel gelijk hoor :)

Teveel eiwitten

Deze ongerustheid is echter theoretisch, want geen enkel wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat hoge eiwitinname tot nierschade of nierfalen heeft geleid bij mensen met gezonde nieren. Als je voldoende water drinkt, voorkom je namelijk een (te) hoge concentratie eiwitten in je nieren en urine.

u sure?

Als je de eiwitten uitplast is er sowieso iets niet goed met je nieren. Bovendien worden eitwitten omgezet in vet indien je ze niet gebruikt en zal je ze niet uitplassen als vitamine C bv.

MeRCeNaRy

Legacy Member
Atrox zei:
Allez, kzit aan de 6 volledige pull-ups :unsure:
Had wel niemeer veel kracht om mijn BORs nog deftig uit te voeren achteraf :p

@dat artikel hierboven: doet me eraan denken dat volgens een urine-onderzoek een paar jaar geleden ik veel eiwitten had en ik deed nie eens aan krachttraining, mss toch maar oppassen :unsure:

Ja mja, als ge die dag vis of kip gegeten hebt, en vrij veel... Hebde dat ook al rap denk ik eh :)

Atrox

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Ja mja, als ge die dag vis of kip gegeten hebt, en vrij veel... Hebde dat ook al rap denk ik eh :)

Kan zijn, ik at toen ook veel wok, meer dan nu zelfs :unsure:

Maar de dokter heeft er niks van gezegd. Als er iets mis was met mijn waardes had ik wel gehoord toen :)

Affinity

Legacy Member
Xcessive- zei:
Spotter bij biceps? Welke oefening dan?

wss barbell curls ;p als je zwaar gaat is het handig als je spotter ff helpt duwen ipv je moet cheaten

@ Areknia: pak dan maar een halve :) met een hele banaan is het wel dik! En pak 400-450ml melk ofzo :) is goed te zuipen dan :)

Atrox

Legacy Member
Vandaag trouwens iemand een raar oefening zien doen. 't waren precies squats alleen zat die mens niet recht (gelijk ge normaal zou lopen) maar leunde die schuin naar achter en deed zo zijn squats. I was like :wtf:

Weezyy

Legacy Member
-=MAD=-Phoeni^X zei:
Als je de eiwitten uitplast is er sowieso iets niet goed met je nieren. Bovendien worden eitwitten omgezet in vet indien je ze niet gebruikt en zal je ze niet uitplassen als vitamine C bv.
Een deel zal wel mee in je afval gaan en een deel naar je vetopslag. Lijkt me logisch eigenlijk. Alles wat niet word gebruikt in je lichaam gaat richting vet of naar je wc pot. Het lichaam is toch zoiets slim :love:

MeRCeNaRy

Legacy Member
Atrox zei:
Vandaag trouwens iemand een raar oefening zien doen. 't waren precies squats alleen zat die mens niet recht (gelijk ge normaal zou lopen) maar leunde die schuin naar achter en deed zo zijn squats. I was like :wtf:

Had em de baar aan de voorkant?

Xcessive-

Legacy Member
Arylia zei:
wss barbell curls ;p als je zwaar gaat is het handig als je spotter ff helpt duwen ipv je moet cheaten

Hoe stom is dat niet? "cheat" dan gewoon die 2 reps. Als je veel en zwaar moet cheaten neem je te veel.

Affinity

Legacy Member
ik zeg niet dat het dat is he ;p lijkt mij gewoon enigste mogelijkheid waarbij ge ne spotter zou nodig hebben :)

en trouwens bij barbell curls ga je best zwaar... kmaak het mijzelf ook lastig zeker m'n laatste set laatste 2 reps moet ik vaak beetje cheaten... niets ergs aan tbh :)

MeRCeNaRy

Legacy Member
Arylia zei:
ik zeg niet dat het dat is he ;p lijkt mij gewoon enigste mogelijkheid waarbij ge ne spotter zou nodig hebben :)

en trouwens bij barbell curls ga je best zwaar... kmaak het mijzelf ook lastig zeker m'n laatste set laatste 2 reps moet ik vaak beetje cheaten... niets ergs aan tbh :)

Ipv the cheaten gooi ik ze liever omhoog en laat em dan iets meer negatief trekken...

Atrox

Legacy Member
MeRCeNaRy zei:
Had em de baar aan de voorkant?

Nee, op de schouders. Em heeft ook maar een paar reps gedaan. Ik denk dat het gewoon een zeer slecht uitgevoerde squat was :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan