Archief - Power training - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

kristofb

Legacy Member
Na iets meer dan 3j *niets* van sport gedaan te hebben, ga ik er tijdens mijn verlof terug aan beginnen.
Toen ik stopte, woog ik 105kg en was ik "gespierd en sterk" . Nu ben ik echter naar 125kg, en je kan al raden dat er van dat gespierd en sterk niet veel meer overschiet. Je ziet het nog wel aan men postuur, als je de vele overtollige kilo's weg kunt denken... :p

Anyway: De bedoeling is, dat ik eerst terug wat aan de conditie werk dmv van fietsen en crosstrainer (lopen is niet echt meer aan te raden), en nadien (half jaar / 1 jaar) dit terug combineer met powertraining, waar toch men passie ligt.

Het eerste gedeelte wou ik combineren met een stacker 4. Heeft er iemand die al gebruikt? Of kan er iemand me iets anders aanraden?

Also: Alvast een oproep voor een trainingspartner regio Merksplas / Turnhout / Beerse / Vosselaar voor Powertraining binnen een half jaar / jaar! :D

kristofb

Legacy Member
Baats zei:
Waarom niet direct met beide beginnen?

Geen idee of je post bedoelt was aan mij of aan Levicious, aangezien we (jij/ik) beiden practisch tegelijkertijd gepost hadden, maar toch maar even m'n antwoord:

Kwestie van terug wat basis conditie te krijgen, want die is zogoed als onbestaande op de moment, en er alvast toch al wat kilo's afkrijgen. Wanneer ik dit al zou combineren met Powertraining, ga ik maar de helft van m'n tijd aan de cardio kunnen spenderen, en tijd is nu net dat ene ding dat al die tijd ontbrak :)

Affinity

Legacy Member
begin gewoon direct met trainen? nu ge toch nog wa zwaarder zijt gade ook een heel pak sterker zijn dan moest ge ne skinny dude zijn... dus begin gewoon direct.

en als ge eerst een uurke powertraining doet en dan nog een half uur lopen gade (dacht ik?) direct beginnen te verbranden met uwe cardio.. anders moede al een uur lopen waarvan ge een half uur vet aant verbranden geweest zijt

Baats

Legacy Member
kristofb zei:
Geen idee of je post bedoelt was aan mij of aan Levicious, aangezien we (jij/ik) beiden practisch tegelijkertijd gepost hadden, maar toch maar even m'n antwoord:

Kwestie van terug wat basis conditie te krijgen, want die is zogoed als onbestaande op de moment, en er alvast toch al wat kilo's afkrijgen. Wanneer ik dit al zou combineren met Powertraining, ga ik maar de helft van m'n tijd aan de cardio kunnen spenderen, en tijd is nu net dat ene ding dat al die tijd ontbrak :)

Ik had het inderdaad op jou :).
Conditie ga je even goed kunnen kweken nadat je hebt gehoffen, dus vang die twee vogels maar ;).

kristofb

Legacy Member
Jullie hebben natuurlijk alletwee gelijk, maar het is vooral ook omwille van het tijdsgebrek voor minstens de komende 3 maanden waarom ik tussen de 2 moet kiezen, en omdat dan cardio het logische lijkt imo. Vorige week had ik trouwens voor het eerst nog eens een benchke gedaan, en ik verschoot ervan dat ik na die tijd nog steeds (al was het maar 1x) 100kg kon duwen.

Heeft er iemand van jullie trouwens ervaring met die Stacker 4?

Re@V0r

Legacy Member
van benentraining en deadliften zal er nieveel in huis komen deze week vrees k...
vanaf men onderrug tot aan men voeten ben ik pokkestijf van da weekend ardennen
wel veel cardio gedaan alleszins :p jammer genoeg ook serieus gezopen dusja

NotoriousP

Legacy Member
kefkef zei:
Starting Strenght heb ik ook ondertussen gevonden en daar staat ook dat ik best begin met benchpress; squat en deadliften.

Ik wil voornamelijk trainen op kracht, maar gaat hierbij het 'vet' ook weg?

Lees de FAQ.

Affinity

Legacy Member
kefkef zei:
Starting Strenght heb ik ook ondertussen gevonden en daar staat ook dat ik best begin met benchpress; squat en deadliften.

Ik wil voornamelijk trainen op kracht, maar gaat hierbij het 'vet' ook weg?

Als ge vet kwijtwilt gade best op uw voeding gaan letten en beginnen met cardio na uw training... Lopen/hometrainer/fietsen/...

Weezyy

Legacy Member
Zou het kwaad kunnen als je te lang blend? Heb net banaan, havermout, blueberries, melk & 2 scoops whey gemixt voor een minuutje. Maar heb wa schrik dat de havermout te fijn is gemalen (kproef hem niemeer) en dus is opgezwogen door de melk..

MetalG

Legacy Member
Arylia zei:
en als ge eerst een uurke powertraining doet en dan nog een half uur lopen gade (dacht ik?) direct beginnen te verbranden met uwe cardio.. anders moede al een uur lopen waarvan ge een half uur vet aant verbranden geweest zijt

das niet geheel correct, uw hartslag zou dan tijdens uw training gemiddeld 150+ moeten zijn, dat behaal je enkel door heel uw training te suppersetten en geen pauzes te nemen :)

Ik doe mijn cardio nu ook geheel apart, en ik moet zeggen da lukt veel beter dan dat ge 15 min opwarmt op ne fiets, dan kracht doet en dan nog is moet beginnen aan een half uurtje ofzo.

ik doe nu 25min interval lopen (5min aan 8, en 5min aan 10, zo tot 25min)
5min rust
20min spinning
5min rust
10min crosstrainer hartslag rond 125-130 (op vetverbranding gericht)


Bij het lopen aan 8 is harslag 150-155 en aan 10 is dat 165-170 was perfect is om uw conditie te verbeteren, bij spinning is dat ook zo, en krijgde heel veel verzuring in uw benen (meer herstel nodig in benen = meer verbranding?) dat hebben ze mij toch gezegd :p

Affinity

Legacy Member
Weezyy zei:
Zou het kwaad kunnen als je te lang blend? Heb net banaan, havermout, blueberries, melk & 2 scoops whey gemixt voor een minuutje. Maar heb wa schrik dat de havermout te fijn is gemalen (kproef hem niemeer) en dus is opgezwogen door de melk..

uw (kzeg maar wat) 80gram die ge erin doet blijft 80 gram he dus lijkt mij totaal geen kwaad te kunnen

Weezyy

Legacy Member
Arylia zei:
uw (kzeg maar wat) 80gram die ge erin doet blijft 80 gram he dus lijkt mij totaal geen kwaad te kunnen
Dankje :)
kristofb zei:
Jullie hebben natuurlijk alletwee gelijk, maar het is vooral ook omwille van het tijdsgebrek voor minstens de komende 3 maanden waarom ik tussen de 2 moet kiezen, en omdat dan cardio het logische lijkt imo. Vorige week had ik trouwens voor het eerst nog eens een benchke gedaan, en ik verschoot ervan dat ik na die tijd nog steeds (al was het maar 1x) 100kg kon duwen.

Heeft er iemand van jullie trouwens ervaring met die Stacker 4?
Stacker4 moet je niet aankomen. Is helemaal overbodig imo.
Tijdsgebrek kan ik me moeilijk inbeelden. Een optimale training duurt 70minuten als je het wat slim aanpakt.
50min kracht-20minuten HIIT. Train gewoon 1 spiergroep per dag (als dat gaat ofc) of doe starting strengh/stronglifts.

Hoe groot ben je? :)

kristofb

Legacy Member
Je kan het mss moeilijk inbeelden, maar 70 minuten vinden in een avond is voor mij zeer moeilijk.
En waarom raad je de Stacker 4 dan juist af?

Ik ben 1m75. Why may I ask? :)

IIcon

Legacy Member
Weezyy zei:
Zou het kwaad kunnen als je te lang blend? Heb net banaan, havermout, blueberries, melk & 2 scoops whey gemixt voor een minuutje. Maar heb wa schrik dat de havermout te fijn is gemalen (kproef hem niemeer) en dus is opgezwogen door de melk..

De havermout zit erin, dus blijft erin hé ;)
Hoe klein het ook is, je hebt het erin gedaan.. Het zal er niet uitgekropen zijn hé :niceone:

Weezyy

Legacy Member
Dan zijde toch al nn serieuzen beer denk ik? Met het nodige bf maar toch.

Dacht dat Stacker4 een pre-workout was, sorry :p
Maar :
Ik heb zelf ook een fatburner maar gezond zijn die dingen niet en ik gebruik die enkel als ik echt serieus droog wil komen voor een tijdje (summerboy!). Maar die dingen helpen geen snit als je voeding niet goed zit ofc. IMO zijn die goed voor de laatste beetjes eraf te halen.

De zaterdag was er in de link (wmalle) wel een beirke van ongeveer 1m75, waart gij da :unsure:

Weezyy

Legacy Member
pitbull46 zei:
De havermout zit erin, dus blijft erin hé ;)
Hoe klein het ook is, je hebt het erin gedaan.. Het zal er niet uitgekropen zijn hé :niceone:

Ja natuurlijk, maar ik dacht dat het mogelijk kon zijn dat de voedingswaarde wat veranderde. :)

IIcon

Legacy Member
Weezyy zei:
Ja natuurlijk, maar ik dacht dat het mogelijk kon zijn dat de voedingswaarde wat veranderde. :)

Bwa, zal wel niet. Je verhit het niet zoals je zou doen bij je eten bakken in de pan ofzo hé ;) Hier word het enkel gemalen.. Dus voedingswaarde blijft hetzelfde, niet ? :)

Weezyy

Legacy Member
pitbull46 zei:
Bwa, zal wel niet. Je verhit het niet zoals je zou doen bij je eten bakken in de pan ofzo hé ;) Hier word het enkel gemalen.. Dus voedingswaarde blijft hetzelfde, niet ? :)

Geen flauw idee, daarom dat ik het hier even kom vragen. :p
Ik proefde hem helemaal niet meer dus die zal wel enorm fijn zijn gemalen en misschien geabsorbeerd zijn geweest door de melk en wat verloren? Waarschijnlijk niet genoeg om me zorgen over te maken, ben blij dat ik een opossing heb gevonden voor die havermout makkelijk binnen te krijgen. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan